- Olemme perillä Hölmölässä!
https://tyhmyri.files.wordpress.com/2013/06/perillholmolassa.gif
Mustien Suomeen tulemista on kannattanut ja ajanut eniten RKP.
- Olemme perillä Hölmölässä!
46
373
Vastaukset
- kiiruusti
Ota lääke hölmöyteen
- järkeä.kehiin
epäilen että taidat olla oikea EMÄSUVAKKI ?
Nyt kipin kapin mene ottamaan lääkkeesi ja lue kunnolla täällä näitä kirjoituksia sen
jälkeen niin tulet järkiisi
- Metsä-vastaa
Samat sanat sinulle
juuri nuo mitkä kirjoitit.- tähtäys
Nikille: "kiiruusti " tähdätty tämä Metsä-vastaa.
- Kuka_tietäisi_
Aivan loistava kuva! Onko se Kari Suomalaisen tekemä?
Ainakin näyttäisi siltä. Hän oli kyllä nero! Aamunauruja aiheutti paljon.- Nujerrettu
Oikeassa alakulmassa on tuttu nimmari...
Kari Suomalainen on kuollut monta vuotta sitten muistaakseni. Ei ole nykyiset puheenaiheet mitään uutta.
- KUINKA_AKTUELLI
KUVA!
Siitä huomaa älykkään tekijän, kun teos ei edes vanhene!
AIvan mainio! Tämän vuoksi Kari sai Hesarilta potkut.
Kopioikaa kaikki rivit.
-
https://www.google.fi/search?q=kari suomalainen
punahilkka&biw=1158&bih=876&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiF362z0-
fKAhWDFywKHYlFDRMQsAQIGA#imgrc=JenYTrwhZfolfM:
-
H.- Miksi-et-hallitse-hä
Ero Helsingin Sanomista
Lilli Earlin mielestä Karin parhaat oivallukset syntyivät 1960- ja 1970-luvulla.[45] Kekkosen kauden loputtua Suomen sisäpolitiikka ei enää tarjonnut Karin kynälle yhtä herkullisia aiheita kuin ennen.[46] Puolueiden väliset erot latistuivat, puoluehahmot lähes katosivat piirroksista 1980-luvun lopulla ja niiden sijasta alkoivat esiintyä yksittäiset poliitikot. Piirrosten huumori alkoi lakastua ja muuttua saarnaamiseksi; vielä 1990-luvun piirrosten joukossa on toki useita helmiäkin.[47] Karin kannanotot ajan ilmiöihin eivät enää saaneet aivan varauksetonta vastaanottoa, ja varsinkin hänen somaliaiheiset piirroksensa talvella 1991 saivat Hufvudstadsbladetin päätoimittajan Håkan Hellbergin vaatimaan "piirtäjän panemista aisoihin" ja piirroksia "käsiteltäviksi".[48] 28 oikeusoppinutta jätti oikeusministeriöön selvityspyynnön, loukkaavatko Karin somalipiirrokset painovapauslakia ja sisältävätkö ne kiihotusta kansanryhmää vastaan, mutta asia ei johtanut jatkotoimiin. Kari itse olisi halunnut oikeuteen, koska hän olisi ollut 1900-luvun ensimmäinen pilapiirtäjä, joka joutuu Suomessa vastaamaan töistään oikeudessa.[49]
Kesäkuussa 1991 Kari jätti paikkansa Helsingin Sanomissa, kun hänen somaliaiheinen piirroksensa jätettiin julkaisematta; piirroksessa poliisi Väkä sanoi kaverilleen Koukulle:
»Minä vain kysyin onko heillä viisumia ja työlupaa - -»
– ja sermin takana oli lauma katketakseen nauravia, kalliisiin muotivaatteisiin pukeutuneita, karrikoidun kärjistävästi kuvattuja mustia miehiä.
Tätä lehden johto piti sopimattomana kannanottona, oikeastaan puolestapuhumisena, väitteisiin että pakolaisasioihin olisi liittynyt tarkoituksellisia väärinkäytöksiä.
Piirros poistettiin ladelmasta eikä sitä siis julkaistu Helsingin Sanomissa. Piirtäjä oli jo uhannut erota, jos hänen töitään sensuroitaisiin, ja nyt toteutti uhkauksensa. Päätoimittaja Janne Virkkunen myönsi Karille eron ja antoi julkisuuteen lausunnon, jonka mukaan piirroksen hyllyttäminen ei johtunut itse sen aiheesta, vaan saman aiheen toistumisesta liian usein lyhyen ajan sisällä.[50] Kari piirsi vielä tämän jälkeen eräisiin muihin lehtiin, joskin melko harvakseen. Viimeisiksi jääneet piirrokset nähtiin kokoelmassa Sammakoita, joka julkaistiin Karin kuoleman jälkeen syksyllä 1999. - yosteger
Kaikki kunnia ja kiitos Karille
Hän oivalsi jo silloin mihin ollaan menossa mitä ongelmia tulee ja mitä uhkia myös
Hesari on koko valtakunnan sanoisiko ykköslehti. Pitäisi siellä noudattaa ainakin tasapuolisuutta. - vitsikästä
yosteger kirjoitti:
Hän oivalsi jo silloin mihin ollaan menossa mitä ongelmia tulee ja mitä uhkia myös
Hesari on koko valtakunnan sanoisiko ykköslehti. Pitäisi siellä noudattaa ainakin tasapuolisuutta."Hesari on koko valtakunnan sanoisiko ykköslehti. Pitäisi siellä noudattaa ainakin tasapuolisuutta."
HeSa on patamusta porvarilehti.
Tiesitkö, Kari Suomalainen ei koskaan pessyt hampaitaan. Väitti että hampaisiin kertynyt plakki suojaa hampaita reikiintymiseltä. Alkoholisti joka pahoinpiteli vaimoaan. yosteger kirjoitti:
Hesari on koko valtakunnan sanoisiko ykköslehti. Pitäisi siellä noudattaa ainakin tasapuolisuutta.Samoin, oivaltava ja näkemystä omaava piirtäjä. Olkoon hesari mitä on ja jokainen lukee ykkösenään mitä lukee. Ei pilapiirrosriidat ole mitään poikkeuksellisia kun mukana on politiikka, eipä onneksi pommit ole suomessa poksahdelleet kuten maailmalla.
Piipahtakaapas Kari Suomalaisen museossa. Hyvä paikka, erittäin hyvä ja mielenkiintoinen, siellä historia elää hän piirrostensa kautta. Itse käyn siellä harvase kesä, kun menen naivistien näyttelyyn, siinä se on Visavuoren kupeessa. KariS on samaa taiteilijasukua kuin Visavuoren rakentaja. Sieltä saa tietoa muustakin kuin hampaidenpesusta.
"Miksi-et-hallitse-hä"
Olen tietoinen Wikistä, Lillistä.
Olen katsellut myös Virkkusen haastattelun asiasta.
Tunnen myös erään entisen faktorin.
H.- puhutpuutaheinää
"
"Miksi-et-hallitse-hä"
Olen tietoinen Wikistä, Lillistä.
Olen katsellut myös Virkkusen haastattelun asiasta.
Tunnen myös erään entisen faktorin.
H."
... vaan linkittämistä et hallitse ja tietokone nörtti olet kertonut olevasi - Se-olen-minä
Minä tunsin Aatos Erkon 80-luvulla. Mutta koskaan en linkittänyt hänen nimeään oman "maineeni" pönkittämiseen, koska olin ja olen ollut vain itseään kunnioittava duunari.
Olen tuntenut monia muitakin ja liikkunut "piireissä". Mutta esimerkiksi kapakka-elämässä kohtaamisia, joilla jotkut kehuvat, en kutsuisi miksikään piireiksi. Pinnallisia kaikkiaan.
- nero-oli_KARI.Suomalaine
MTV Uutiset
1 t · Helsinki, Suomi ·
Suomessa on viimeksi syntynyt näin vähän lapsia 1860-luvun nälkävuosina.
Poliitikoilla huoli syntyvyyden laskusta: Työ ja perhe paremmin yhteen
Enemmistö kansanedustajista on huolissaan syntyvyyden laskusta Suomessa.
MTV.FI
- Pitäisikö 'hoivata' vähemmän aikuisia mustia miehiä?
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/poliitikot-syntyvyyden-laskusta-tyo-ja-perhe-paremmin-yhteen/5727152- Enemmänkö-pakolaisia
Toki hallitus on jo laskenut senkin varaan, että kun suomalaisen miehen siemenlinkous on hiipunut ja alapää siirtynyt nenän osoittamana näyttöpäätteille, meillä on mahdollisuus saada musta-valkoista lapsisyntyvyyttä pakolaisten toimesta.
- Näin-on-nyt-tilanne
Suomen koulutetuilta nuorilta on viety tulevaisuus,
he eivät saa työtä!
Vastuulliset Suomen nuoret eivät hanki lapsia taivasalle, asunnottomiksi. - Totta-puhut
Juuri niin.
- Millä-ne-maksaa
Mutta silti nuo vastuulliset höpönassut haaveilevat miljoona hintaisista asunnoista ja ottavat isoja asuntovelkoja kontolleen katteettoman elämänsä harteille.
- Puolue-RKP-eiSuomen-etua
ajattele. RKP palkkaa soluttautujia turvatakseen omia etujaan.
- How_true_
ja miten ajankohtainen TEOS Kari Suomalaiselta! Postuumisti vielä!
- REIPPAUTTA-ja-ROHKEUTTA-
Suomalaisten maine on
-suomalaiset ovat ruotsinkielisen pikku vähemmistön alaisia,
"bättre folk" on alistanut suomalaiset, vain jotkut ovat onnistuneet kaappaamaan samoja etuoikeuksia kuin ruotsinkielisillä on ollut jo vuosisatoja
-kunnioittavat ulkolaisia aina, vaikka kokisivat suurta vääryyttä heiltä
-maksavat aiheettomasti turvapaikanhakijoille liian paljon
-suruunsa sitten juovat viinaa
Nouskaamme yhteisvoimin vuosisataisesta alhostamme!- TOISTEN_TALLATTAVANA
"suruunsa juovat viinaa", koska ei kukaan halua olla toisten tallattavana!
- suomalainen.suomessa
Politikot, päättäjät herätkää, lukekaa täällä näitä kirjoituksia niistä kuvastuu kansan hätä ja huoli Suomen tulevaisuudesta. Opitte paljon. Pidetään huolta tästä rakkaasta isänmaastamme. Vetraaninen perinnöstä. Ainakin vielä suomessa asuu valta-osa Suomalaisia. säilytetään Suomi Suomalaisille.
- siilimuori3
Se on vaan niin että satujen aika alkaa olla ohi.
- Suomi-armas-synnyinmaa
Kiitos ihanasta viestistäsi. Olen usein itsenyt täällä lukiessani, en ole halunnut enää mitään sanoa.
- 000000000000000000000000
Tarkoitit varmaa Olen usein ITKENYT täällä vietejä lukiessani...niin minäkin.
Nuo kaksi seurssvaa tulivat tarkoituksella pilata ketju. Ja ylläpito ei niitä poista.
POISTAN siis ITSENI.
TÄÄLTÄ.
- Suomessa.surua-KAOOTTIST
Varmaankin tarkoitit ITKENYT tuossa edellä. ja ymmärrän sen nykytilaneessa.
- voi.typeryys
Miksi tuot hölmöilyjäsi tänne tarkoituksena eritellä ihmisiä kasteihin, tutkisit itseäsi ja miettisit mitä suustas sylkäset.
- Mukava-maa
Raiskaukset varsinkin isolla poikajoukolla ovat hauskaa ajankulua.
- Niin-käy-että
usein se tyttö kuolee ja joudutaan etsimään uusi pantavaksi, eikä Suomen miehet pysty eivätkä kykene estämään raiskaamista. .
- HyväKariSuomalainen
Aloituksen kuva on mainio kerrassaan! JUURI noin Suomessa TODELLA on asiat!
http://www.kouvolansanomat.fi/m/Online/2016/02/07/Kairosta Kouvolaan kotoutunut Ashraf Benyamin pelkää ensi kesää/2016220257287/456
Kannattaa lukea.- KiitosKorppis
hieno ihminen, vastaa itse omasta elämästään, ei siipeile-
- Erkkilä-
On heisssä kunnon ihmisiäkin ainakin joitakin. Tuo oli hyvä esimerkki
- Tässä-ihminen-
joka ei vain ilmaiseksi aja suomalaisten "työn-raskaan-raatajien" siivellä!
Tällaisia saa tullakin! Heillä "kotoutuminen" on ollut OMATOIMISTA,
kuten Suomesta Ruotsiin muuttaneilla tai Amerikkaan muuttaneilal on ollut. - Katkelma-tuosta-
Korppiksen tuomasta hyvästä esimerkistä:
---
"Perhe olisi voinut jäädä Egyptiinkin, mutta valitsi Suomen. Täällä vaimon olisi helpompi elää kuin Pohjois-Afrikassa.
Suomeen tullessaan Benyamin tiesi, että hän joutuisi ponnistelemaan löytääkseen paikkansa. Se ei pelottanut häntä.
— Minulla oli äärimmäisen kova motivaatio. Tiesin, että minun on sopeuduttava kieleen, kulttuuriin, ihmisiin ja säähän.
Voidakseen toimia lääkärinä Suomessa hänen piti suorittaa sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontaviraston Valviran määräämä harjoittelu ja suomenkieliset tentit.
Suomi oli juuri hitaasti nousemassa 1990-luvun alun lamasta. Myös lääkäreitä oli paljon työttömänä.
— Ulkomaalaiset eivät olleet tervetulleita. Sairaalat eivät huolineet minua edes ilmaiseksi.
Lopulta Etelä-Karjalan keskussairaala otti Benyaminin harjoitteluun. Puolikielisen egyptiläisen ilmestyminen sairaalaan jakoi työyhteisön kahtia.
— Jotkut kollegoista olivat hyvin avuliaita. Toiset katsoivat, että mikä kärpänen tuo on.
Hänen mielestään kysymys ei ollut rasismista. Hän ei tuntenut itseään torjutuksi ihmisenä.
— Osa kollegoista piti minua turhana, kun en osannut kieltä. Ehkä he myös pelkäsivät, että pilaan sairaalan maineen.
Benyamin otti kielen haltuun nuoruusvuosilta tutulla menetelmällä: takapuoli tuoliin ja nenä kirjaan. Myös perhe tarjosi apua.
Kahdessa vuodessa Benyamin suoritti kaikki tarvittavat tentit, harjoittelut ja kielikokeet ja sai oikeuden harjoittaa lääkärin ammattia myös Suomessa. Sittemmin hän on valmistunut sekä yleislääketieteen että naistentautien erikoislääkäriksi."- TILANNEKUVA_Suomesta
Hyvä, KariSuomalainen!
Aloituksen kuva on mainio kerrassaan! JUURI noin Suomessa TODELLA on asiat!
- TOISTEN_TALLATTAVANA
"suruunsa juovat viinaa", koska ei kukaan halua olla toisten tallattavana!
- KATSELIN
Ihana tuo Karin piirros. Ja miten tosi tänään!
- Viatonsivullinen
Itsenäiseen ajatteluun pystyvä ihminen on aina kiinnostava.
- Esko_Valtaoja_
äsken aamutelevisiossa, aivan mahtava.
- Katselin-ja-kuuntelin-mi
Hänellä leikkaa!
- Nyt-vielä-1000000venä-
läistä rajan yli ydässä, sitten Putin ja armeija pitämään huolta oman maansa kansalaisista Suomessa...
Su
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651566
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16605ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40537Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45488Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185422- 26419