Uusi tallentava digiboksi

ParempaaLaatua

Moi. Vasta tuli hommattua tällänen ultra hd televisio. https://www.verkkokauppa.com/fi/product/16698/gcdgv/LG-49UF778V-49-Smart-4K-Ultra-HD-LED-televisio-1500-PMI

Televisiosta löytyy t2 viritin joten pystyttiin heittämään elisa viihde boksi pois koska vanhassa televisiossa ei ollut tuota viritintä. Kysymys kuuluu. Minkä takia tuo lg ei löydä hd kanavia kuten tuo aiempi digiboksi? Ei löydy yle hd tai mtv3 hd kanavia vaikka nuo ennen löyty boksin kautta. En siis maksanut mistään kanavapaketista tuon elisa viihteen kanssa.

Koska nämä sd kanavat näyttää niin hirveältä niin mieleeni tuli hommata uusi tallentava digiboksi. Ihan senkin vuoksi tallentava koska emäntä tätä vaatii kun välillä tulee iltaisin 2 hyvää ohjelmaa samaa aikaa. Tekeekö nämä digiboksit jonkinlaista skaalausta lisäksi että peruskanavat näyttäis paremmilta? Ihan tuosta syystä voisin jo muutenkin panostaa enemmän uuteen digiboksiin jos tällä sais parempaa kuvaa kuin lg:n omalla virittimellä.

Vielä lisäksi. Ajattelin hommata boksin yhteydessä dna c more kanavapaketin. Tarvitsenko tuohon muuta lisäksi kuin digiboksin sisäisellä kortinlukijalla?

6

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laskuntulos16

Jos et ole kaapeliverkossa vaan harava-antenniverkossa niin, Ylen ja MTV3 HD kanavat löytyvät ainoastaan DNA kännykkämastoista operoimasta VHF-verkosta, jonka näkyvyysalue on rajattu. Onko sinulla tai taloyhtiöllä oikeaan suuntaan suunnattu VHF-antenni ja asutko ylipäätään alueella, jossa DNA VHF-verkko näkyy.
      https://www.dna.fi/fi/tuki-antenniverkon-nakyvyysalueet

Ylen HD kanavat näkyy ilman maksukorttia, mutta MTV3 HD katseluun tarviset kortin, josta menee n. 3 euron kuukausimaksu, mutta itse kanavasta ei tarvitse maksaa mitään.

• Olen vähän tumpelo näiden verkkojen kanssa mutta kun lg:n kanava asetuksia selasin niin jotain digitan verkkoa se mainosti. Signaali ei ollut yhtä vahva kaikilla kanavilla mutta yleensä yli puolta palkkia näytti vahvuudeksi.

Kyllä dna:n mukaan täällä pitäis niitten kanavat näkyä. Asun pohjois-pohjanmaalla. Toimiikohan tuo dna tv muilla digibokseilla kuin niitten omilla wboxeilla. Niissä ei tosin ole kovalevyä niin pitäis muita vaihtoehtoja tarkastella.

• OnePlusOnPaskaa kirjoitti:

Olen vähän tumpelo näiden verkkojen kanssa mutta kun lg:n kanava asetuksia selasin niin jotain digitan verkkoa se mainosti. Signaali ei ollut yhtä vahva kaikilla kanavilla mutta yleensä yli puolta palkkia näytti vahvuudeksi.

Kyllä dna:n mukaan täällä pitäis niitten kanavat näkyä. Asun pohjois-pohjanmaalla. Toimiikohan tuo dna tv muilla digibokseilla kuin niitten omilla wboxeilla. Niissä ei tosin ole kovalevyä niin pitäis muita vaihtoehtoja tarkastella.

Ai niin olen aloittaja. Muistin nyt kirjautua. :)

• Tarkista_kartasta_suunta

Pitäisi varmaan suunnata se kookas VHF-antenni DNA:n tukiaseman suuntaan, ja vaihtoehtoja ei ole pari kpl: Ylivieska, Tyrnävä ja Kiiminki. Kokkola taitaa olla jo liian etelässä? Lähetinasemakohtaiset kartat löytyy https://www.dna.fi/tuki-lahetinkohtaiset-nakyvyyskartat mutta nekin edellyttävät, että VHF-antenni on kookas ja mastovahvistin on suotavaa käyttää. Todennäköisesti DNA:n VHF-kanavat tulevat eri suunnasta kuin Digitan UHF-kanavat? DNA lähettää normien mukaista DVB-T2 -lähetettä, joten http://www.testatutlaitteet.fi/fi/fi_1.html listalla olevat Antenna Ready HD -laitteet toimii.
        Jos tallennustarve on vähäistä, niin televisioosi voit liittää ulkoisen USB-levyn. Riittävän isoa muistitikkuakin voit käyttää tilapäiseen tallennukseen tai ajan siirtoon (=voit keskeyttää ohjelman katselun ja jatkaa katselua myöhemmin). Digiboksien toimivuudesta voidaan olla montaa mieltä ja itse pidän vanhaa SD-boksia vain hätävarana. Tallennukset hoituu tv:llä USB-kovalevylle, jos ei satuta olemaan kotona.

• adbpvr

tai canal digital ja heidän tallentava digiboksi vertaa hintoja..

• Tuo canal digital on reilusti kalliimpi sekä boksin että kuukausimaksun kanssa. Maksan muutenkin viaplaysta ja netflixistä lähes kympin kuussa. :)

Tuo c more kiinnostaa halpuutensa puolesta ja eilen kattelin dna sivuilta tuota niitten omaa wboxia mutta kävi ilmi että se tarvitsee ethernet yhteyden päivityksiin... Meillä sijaitsee modeemi toisessa huoneessa joten ei ole mahdollista tuota kaapelia käyttää.

Tuossa lg:n televisiossa ei ole tarpeeksi nopeaa wifi verkkoa toistamaan edes viaplaysta full hd videoita. Meillä on käytössä kuitenkin elisan nopea 100 mbs laajakaista mutta tuo langaton yhteys on liian hidas. Full hd lähetykset toimii kuitenkin pöytäkoneella kaapelilla.

Tuntuu kyllä että tuosta lg:n ultra hd televisiosta ei ole oikein mitään hyötyä. Vielä en ole edes päässyt full hd lähetyksiä/elokuvia katseleen vaan pelkästään puuro kuvia. Saakohan operaattorilta telkkarin viereen toisen modeemin jossa olis sitten nuita etheret kaapelipaikkoja?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      16
      4562
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1692
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      274
      1542
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      73
      1505
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      242
      1381
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1150
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1110
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1089
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1044
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      1023
    Aihe