Oletko tyytyväinen tyynyliinaasi?

Yön-visaiset

Hiveleekö se poskiasi oikealla tavalla? Vai karhentaa? Oletko ajatellut kauneusposkileikkausta?
Näetkö tyynyisiä vai lakanaisia unia? Sotkeudutko pussilakanaan?

29

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen tyytyväinen, oikein kuule Finlaysonin liinalla meni tämä yö. Poski uinahtaa kuin kissanpentu, omantunnon komppaamana kun on kotimaista vasten ihoa eikä mitään intialais-lasten poskiuntuvista nyhdättyjä.
      Muutenkin tyynyni on just oikean paksuinen ja pehmoinen-kova. Ei niin lässy että heti ekan yön jälkeen ohimo on vasten patjaa vaikka tyyny on välissä. Eikä liian kovakaan. Se ottaa minut lempeästi vastaan illalla, silittää rypyt sileiksi ja leimaa mulle pystyviivan oikean silmän yläpuolelle. Siellä on se aamuisin, uniryppy, merkki siitä että tuli nukuttua.

      • Pyöritä-pellavapäätä

        "...pystyviivan oikean silmän yläpuolelle"
        Sä olet sitten yhden asennon naisia heh heh.
        Voiko nukkua yhdessä asennossa koko yön?
        "hyöritä pyöritä pellavapäätä" vai miten lie, laulu meni.


      • Pyöritä-pellavapäätä kirjoitti:

        "...pystyviivan oikean silmän yläpuolelle"
        Sä olet sitten yhden asennon naisia heh heh.
        Voiko nukkua yhdessä asennossa koko yön?
        "hyöritä pyöritä pellavapäätä" vai miten lie, laulu meni.

        Mua olis helppo lusikoida :)
        Kissa käy kääntämässä mua välillä, ei tuu makuuhaavoja sen kaverin kanssa.


      • kylmätotuus

        Eivät Finlaysonin tyynyliinat tai pussilakanat ainakaan ole valmistettu Suomessa.

        Jossain TV-ohjelmassa oli haastateltavana joku ko.firman potsikka aivan äskettäin. Hän kertoi jokseenkin seuraavaa: " Nyt Finlaysonin pussilakanan hinta on n. 50 euroa, koska se valmistetaan ulkomailla. Jos se tehtäisiin Suomessa, niin hinta olisi 150 euroa." Hinta oli kai hihastavedetty, mutta sanoman sisältö selkeä. Hänen pointtinsa oli, ettei Suomessa kannata valmistaa mitään, koska työvoimakustannukset ovat liian suuret ja firmanomistajien voitto huimasti pienempi, kuin alipalkattua työvoimaa käytettäessä.

        Ohjelma lienee vieläkin nähtävissä Yle Areenassa.

        Minä en osta yhtäkään ko.yrityksen tuotetta, koska ne eivät mielestäni ole suomalaisia ja halpatyövoiman käyttöä en suostu tukemaan.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Eivät Finlaysonin tyynyliinat tai pussilakanat ainakaan ole valmistettu Suomessa.

        Jossain TV-ohjelmassa oli haastateltavana joku ko.firman potsikka aivan äskettäin. Hän kertoi jokseenkin seuraavaa: " Nyt Finlaysonin pussilakanan hinta on n. 50 euroa, koska se valmistetaan ulkomailla. Jos se tehtäisiin Suomessa, niin hinta olisi 150 euroa." Hinta oli kai hihastavedetty, mutta sanoman sisältö selkeä. Hänen pointtinsa oli, ettei Suomessa kannata valmistaa mitään, koska työvoimakustannukset ovat liian suuret ja firmanomistajien voitto huimasti pienempi, kuin alipalkattua työvoimaa käytettäessä.

        Ohjelma lienee vieläkin nähtävissä Yle Areenassa.

        Minä en osta yhtäkään ko.yrityksen tuotetta, koska ne eivät mielestäni ole suomalaisia ja halpatyövoiman käyttöä en suostu tukemaan.

        No se voi olla just noin, mutta mikä minusta on hienoa, on että eivät ole pakeneet kokonaan ulkomaille.
        Tässä kohtaa piti käydä tarkistamassa, että onhan se vielä kotimainen... ja bongasin kivan asian, heidän tunnuslauseen "Maailman ja ihmisen väliin tarvitaan jotain pehmeää" :)) kiva.
        Vaikka eivät työllistä suomalaisia lakananompelijoita, niin työllistävät suomalaisia muulla tavalla. Maksavat veronsa Suomelle. Mikä ei yritykselle ole mitään pikkuhiluja.
        Oletko löytänyt jonkun toisen kotimaisen lakanantekijän?


      • Olen-miljöö-nääri

        Oletko aivan varma?
        Haluatko kilauttaa kaverille? -Minulle-
        Että Fins-rättisen omistuspohja on puhtaasti kotimainen?
        Etteivät vaan maksaisi minimaalisia yhteisöveroja suomelle?
        Etteivät lainailisi rahaa isosti muka ja maksaisi korkoja emolle ulkomaille?
        Tämä ei ole totuus, ei tietenkään. Tämä on epäilys että saattaisi olla.
        Lakanoillakin on tekijänsä mutta rahaliikenteellä on omat valtatiet.


      • Olen-miljöö-nääri kirjoitti:

        Oletko aivan varma?
        Haluatko kilauttaa kaverille? -Minulle-
        Että Fins-rättisen omistuspohja on puhtaasti kotimainen?
        Etteivät vaan maksaisi minimaalisia yhteisöveroja suomelle?
        Etteivät lainailisi rahaa isosti muka ja maksaisi korkoja emolle ulkomaille?
        Tämä ei ole totuus, ei tietenkään. Tämä on epäilys että saattaisi olla.
        Lakanoillakin on tekijänsä mutta rahaliikenteellä on omat valtatiet.

        Firma maksaa veroa Suomeen, pääkonttori on Helsingissä. Minne omistajat maksavat, sitä en tiedä.
        Ei tuo mikään kultahanhi ole, vuoden 2014 tulos näytti olevan -4.614.000 euroa. Että ei ne omistajat saa paljonkaan, valtio saa alveja ja palkansaajilta verot.


    • Monenlaisia tyynyliinoja on. Olen vielä mökillä kun en ole uskaltanut lähteä liukastelemaan. Täällä on vanhempia tyynyliinoja, ne ovat hyviä kun on usein pestyjä ovat pehmeitä. Allergian takia tyynyn on oltava laadukas ja sellainen joka ei kärsi pesusta. En tykkää satiinipussilakanoista, en edes hyvänlaatuisista, tavalliset puuvillaiset ovat parhaita, nekin paranevat mitä useammin pesee. Kerran erehdyin ostamaan tarjouksesta keinokuitusen kiiltävän pussilakanan. Sillä ei tehnyt mitään. Heti alan pakata tavaroita autoon ja yritän ajella hissukseen liukkaan alamäen. Toivottavasti kapealla tiellä ei tule ketään vastaan mutkassa.

      • Olen muuten huomannut sellaista, että nuo petivaatteet ei kestä enää paljon mitään. Ohutta on, ja huonoa laatua. Ellei sitten osta jotain kolmenkympin tyynyliinoja ja yli viidenkympin lakanoita.
        Ne vanhat lakanat mitkä mummi ompeli meille joskus ennen valmis-lakanoiden aikaa, ne on vielä ehjät. Uudet lakanat repee muutamassa kuukaudessa.


      • Minullakin on vuosikymmeniä vanhoja pitsilakanoita, niitä ei tule käytettyä enää. Entisajan lakanakangas oli kestävää.


      • Alkuillan-täsmäset

        Täsmää paikkansa.
        En muista kauanko Jysk ja Sotka ovat olleet markkinoilla. Mutta siinä sellainen parivaljakko, joka alkoi myydä honk-konk-kiina "kertakäyttölumppua" ihan pokkana... ja karuselliin yhtyi myöhemmin esimerkiksi Anttila. Niin ja onhan Ellosta ja Cellosta vai mikä lie Celleb? Koska Aasiasta saa pilkkahinnalla huonoa ja suomalainenkin on höynäytettävissä.
        Kaukaa takamatkalta muistan, että jonkun puljun (netistä tilasin) pussilakana alkoi repeillä alle viikossa. Ettei olisi ollut kontti -tai laivahiiren järsimä.
        Juurikin kalliit tyynyliinat ja lakanat kestävät kauemmin. Mutta tuossa kohtaa ei päde sanonta, köyhän ei kannata ostaa halpaa. Aina ei ole köyhillä varaa hitto vie päräyttää satasta ja kahta liinavaatteisiin.
        Siskolla taitaa olla telakoituna niitä vanhemman ikäpolven liinavaatteita.


    • ent.siivoojaparka

      Ei ollut tyynyliinan vika.
      Miten lienee, olisinko nyt viimeiseltään alkanut tulla vanhaksi, kun heräsin jo puoli kuudelta ja ihan ilman herätyskelloa. Aina en siihen aikaan ole mennyt vielä nukkumaankaan.

      • Päivän-erikoiset

        Nyt kyllä on jotakin vialla pahasti, jopa terveys uhattuna jos olet vinksauttanut sisäisen kellosi nurin niskoin. Kannattaisiko poiketa systembuulaagen vai mikä se teidän terkkarin nimi on. En ole oppinut ruotsia kun aikanani koulussa ei ollut pakkoruotsia. Itse asiassa siellä ei ollut perskeles kuin pelkkää savoa. Oikeaa pönde-pulinaa.


    • siilimuori3

      Olen. Ihanan pehmeäksi pesty Finlayson. Varsinkin kun on tänään ostettu puolikova tyyny, sekin Finlayson.

      • Halpoja tyynyjä ei kannata ostaa. Kankaassa tai täytteessä on jotain aineita jotka aiheuttavat allergiaa. Jos ne pesee ennen käyttöä ovat pilalla. Eivät kestä muutenkaan normaalikäytössä kun hetken.


      • siilimuori3

        Totta, halpaa ei kannata ostaa. Tuolla aurinkorannoilla joku oli myynyt vilkaista petivaatteet, lihan toisilla kokemusta näistä


      • Ei.jummarra
        siilimuori3 kirjoitti:

        Totta, halpaa ei kannata ostaa. Tuolla aurinkorannoilla joku oli myynyt vilkaista petivaatteet, lihan toisilla kokemusta näistä

        Ai mitäääh??


      • selvää.sekoomusta

        siili sekosi. ollut palstoilla liian kauan. eiku hoitoon.


      • siilimuori3
        Ei.jummarra kirjoitti:

        Ai mitäääh??

        Villaiset petivaatteet 1700 ekee kahdelle. Sisältää petauspatjat.


    • Viatonsivullinen

      Useaan kertaan pesty on paras. Varsinkin tyynyliina pitää olla pehmeäksi
      pesty. Eilen juuri, ennen nukkumaanmenoa, vaihdoin kahteen tyynyyn
      pehmeät, puhtaalletuoksuvat ( nuuhkin aina puhtaat petivaatteet) tyynyliinat. Tyynyjä asettelen ja etsin siten kivan asennon, hyvin nukutti,
      9-10 tuntia nukuin.

      • Totta, jotkut lakanat ei ole hyvät vasta 5 pesun jälkeen. Ja mankeloituja pitää olla! Se on mun yks paheeni, ne on niin silkkiset. Hiivatti, kun tulee taas tyynyä ikävää.


    • Viatonsivullinen

      Kauhea kun mullakin tuli tyynyä ikävä, kaivan sen peitonalta :-)

      • Sänky-ihmisen-koti

        Minä en edes huputa tyynyjäni peiton ja päiväpeiton alle vaan jätän ne nojaksi sänkyni päätyyn. Kuitenkin tulee hetki, kuten nyt, että sängyssä on kiva oikaista ja istua tietsikka reiden päälle tai kone polvien ja leuan varassa tai milloin mitenkin. Nyt olen suunnitellut etsiä sellaista nivel-telinettä tuohon toimisto pöydän reunaan, jonka päälle kone ja käännän telineen tähän sänkyyn naamani eteen. Toimistotuolissa ei jaksa istua kovin kauan jos joutuu olemaan koneella. On minulla 12" tietokonekin ja 12" tabletti. Mutta ne ovat kepposia makuu-istuma-asennolle.


      • Viatonsivullinen

        On minulla sängynpäällä melkoinen tyynymäärä, lisää päiväpeitteenalla. Tää sänky on taivas, useita torkkupeittoja, silkkisametista alkaen... Ehkä tämä on liian mukava:)
        Helvetti! Miten mukavuudenhaluinen ämmä olen :-)


      • Viatonsivullinen

        Siis minä olen todellinen prinsessa !


      • Unelmaaaa
        Viatonsivullinen kirjoitti:

        On minulla sängynpäällä melkoinen tyynymäärä, lisää päiväpeitteenalla. Tää sänky on taivas, useita torkkupeittoja, silkkisametista alkaen... Ehkä tämä on liian mukava:)
        Helvetti! Miten mukavuudenhaluinen ämmä olen :-)

        Hehhee. Meni sulla ihan itsetutkiskelun puolelle. Noin sitä hoksasit uuden puolen itsestäsi. Eihän siinä mitään vikaa jos sänkyynsä taivaan rakentaa.


      • Onhan-mahtisänky
        Viatonsivullinen kirjoitti:

        On minulla sängynpäällä melkoinen tyynymäärä, lisää päiväpeitteenalla. Tää sänky on taivas, useita torkkupeittoja, silkkisametista alkaen... Ehkä tämä on liian mukava:)
        Helvetti! Miten mukavuudenhaluinen ämmä olen :-)

        Siiiiiis...asutko huonekalumyymälän esittely sängyssä. Miten siellä mahtuu olla enää hirveän tyyny -ja peittomäärän seassa?


      • Viatonsivullinen

        Unohda vaivas täähän on taivas !


    • Tyynyisiä unia yleensä nään ja peittojen kanssa nukun ihan sovussa.
      Jos olisin tosi rikas niin nukkuisin aidoissa silkkisatiineissa(yli 300 ekua),
      jos olisin pikkusen rikas niin nukkuisin pellavasatiineissa (yli 100 ekua)
      ja kun olen vain näin rikas niin nukun puuvillasatiineissa.
      Pääni asia on että tyynyliina on satiinia mutta nukun vaikka sammaltyynyllä kissankellojen katveessa kun uni kutsuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe