Siirrättekö rahat "sukanvarteen".

RahastaTykkäävä

Vai tyydyttekö nollakorkoon, tai jopa maksamaan talletuksista.

27

174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tee.sinäkin

Mielummin Luxemburkiin

• ootan-lottovoittoa-

Ei jää säästöön, kaikki menee mikä tuleeki, aina ei edes riitä,

• ent.siivoojaparka

Mitkä rahat?

• Allesatatuhatta

Jonkin verran kyllä,mut ei kaikkea voi.

• En-vaivaa-päätäni

Tota...
      Mitä eroa on nollakorolla ja sukanvarrella?
      Tietty sukanvarressa kun aloittaa täyttämisen (kolikot tai setelit) sukan kärjestä, niin nousee rahamäärä koko ajan ylöspäin kunnes pursuaa sukan suusta. Eli sukan korosta nousee korkoa.
      Pankkitilillä ne lojuu vaan litteänä.
      En voi viedä Gay Man saarillekaan, olen hetero.
      Ja saattaahan se olla, että kun olisin ostanut lentoliput, ei jäisi vietävääkään.

• kylmätotuus

En rakasta rahaa. Se vähä, mikä tulee menee kyllä kokonaan elämiseen, eikä sijoitusongelmia ole.
      Hyvä näin!

• Omin-kukkaroin

En itsekään ole kovin läheisriippuvainen rahan suhteen. Toki sitä jokainen rakastaa omalla tavallaan. Mutta itse en jää kaipaamaan ja ruikuttamaan sen perään, jos se loppuu tilapäisesti. Sitä kun tulee uudelleen ja uudelleen säännöllisesti, sen kanssa pärjää. Pääasia, että elämän perusasiat on maksettuna.

• köyhä-kuin-kirkonrotta

jooo,
      kun voitan lotosta päävoiton, pistän sen aivan muualle kuin pankkiin,
      osan tietenki voi sijottaa pankkiin,
      pankissa häviää suuriki summa ilmeisesti sijottajien omaan taskuun,
      siis ei pidä luottaa pankin sijotusneuvojiin,

• meitä-huijataan

Nollakorko vielä jotenkin menee, mutta maksaminen säästöistä on jo liikaa. Pankit on nytkin siirtäneet riskioton asiakkaille, kun eivät tarjoa talletuksista korkoa, vaan asikkaan on itse ne sijoitettava epävarmasti. Ennen pankit sijoitti itse, ja maksoivat rahasta asikkaille riskitöntä pientä korkoa.

On vain aika vaikea rahankäyttö, kun laskut on maksettava kuitenkin tilien kautta. Jos kaikki rahat ottaa pois pankista, niin miten maksut sitten suorittaa. Kauppasta ostot voi vielä tehdä rahalla, mutta muut laskut kulkevat tilien kautta.

• entinen-rek

Rahaa näyttää olevan maailmalla niin paljon, ettei pienillä säästöillä enää arvoa ole. Pian korkokin on negatiivinen, ja raha säilyy paremmin sukanvarressa kuin pankkitilillä.

Eläkkeeni jäi useasta syystä melko pieneksi, vajaat 1300 e/kk netto. Sillä tulen kuitenkin toimeen, vaikka ryyppään ja tupakoin ja kuljen kalliinpuoleisella autolla. Siitä eläkkeestä en yritäkään mitään säästää, mutta sen sijaan pyrin siihen, että säästöt duuniajalta säilyvät. Etten niitä kuluta, ja että arvo muutenkin säilyy. Joitakin vuosia sitten sijoitin muutaman kymppitonnin yhden pankin tuottokoriin, mutta se osoittautui virheeksi, sillä sen arvo vain laskee. Sijoitusasunto voisi olla kannattava, mutta edellyttäisi hyvät vuokralaiset.

Enää haluan sijoittaa vain eri pörssiyhtiöiden osakkeisiin (esim. Elisa). Vaikka niidenkin arvo heilahtavat, niin maksavat kuitenkin pientä osinkoa. Jos viitsisi vaivaa nähdä, kannattaisi seurata pörssiä, ostaa halvalla ja myydä kalliimmalla. Itse en jaksa sitä tehdä, vaan tärkein kriteeri on hyvä osinko.

• rahaton-nainen

Ajattelitko näin udella, kenellä on rahat kotona, että voit tulla ne anastamaan/varastamaan?

Minulla olisi joutavanpäiväistä tavaraa, jotka voisit tulla noutamaan, mutta rahat on pankissa ja lapsellani on pankkikortti.

• EttäSimmottis

Ei ole ihme, jos ole rahaton, kun olet antanut pankkikortin lapsellesi.

• NikittömänäNyt

Aloittajan kysymyksessä ei ole korkoa kasvavaa vaihtoehtoa ollenkaan.

Raha ei ole ollut minulle koskaan tärkeä, jos sitä on riittävästi elämiseen. Jossainvaiheessa suunnittelin pörssikauppoja, mutta en jaksanut tosissani ryhtyä niitä seuraamaan.

Tallelokeroani on kultaharkkoja, joiden arvo ei ole kehittynyt ihan odotetulla tavalla. Parhaillaan odottelen tililleni 4,47 prosentin korkoa noin 16000 euron "osaketalletukselleni".

• entinen-rek

Elisan osakkeen arvo on vakaa tai hieman nousee. Tuotto oli viime vuonna noin 4,8 %. Nordea maksoi osinkoa noin 6 %, mutta osakkeen arvo laskee kaiken aikaa. Ovat tietysti verotettavia tuloja.
        Niitä pörssikauppoja en jaksa tehdä minäkään, mutta jos Nordean tuotto pysyy samana ja osakkeen hinta vielä tippuu, niin ostan niitä lisää. Sen näkee huhtikuussa.

• KrPennonen

Nousee ja laskee. Pieneläkeläisparin "sukanvarren" päivävaihtelu on joskus kuten nyt 4-numeroista luokkaa. Tällä hetkellä laskevaa eikä jokainen päivä nuo 4-numeroa edes riitä romahduksen rajoiksi.
        Joskus on kehitys ollut toisenkin suuntainen.
        En pröystäile kultaharkoilla mutta kultalaattoja olen ostellut lastenlasten synttärilahjoiksi. Kyse ei ole sijoituksesta joten en ole surannut kullan hintakehitystä.
        2008 - 2009 oli varsinainen romahdus. Olin ratkaisevan ajan estynyt asioiden hoidosta ja kun siihen tuli mahdollisuus niin tein todella hölmöjä kauppoja koska en uskonut kuoppaa niin syväksi kuin miksi se sitten osoittautui.
        Tuon jälkeen lopetin tosiaikaisen seurannan ja olen käynyt hyvin vähän lyhyttä kauppaa.

• Hilloaja

Mitä mahtaa tarkoittaa osaketalletus? En ole kuullut. Ostin nyt vähän osakkeita, kun olivat halpoja, en tosin ihan halvimmalla onnistunut, pitäisi notkua pankkiohjelmassa koko ajan ja seurata kursseja. Laitoin kuitenkin vain sellaista rahaa, jota en tällä hetkellä tarvitse. Jos menevät niin itkettää, mutta näillä mennään.

• OttotaOhraa

Mieti sitä, varsinkin, jos et ymmärrä lainausmerkkien merkitystä. Odota vaan, ilkeämielisen saivartelijan käy helposti ohraisesti. Et edes sinä voi olla nin tyhmä kuin kysymyksestäsi voisi päätellä.

• MitäOsakkeita

Odota vaan, pian saatat päästä ostamaan vielä halvemmalla.

• bessie-
        OttotaOhraa kirjoitti:

Mieti sitä, varsinkin, jos et ymmärrä lainausmerkkien merkitystä. Odota vaan, ilkeämielisen saivartelijan käy helposti ohraisesti. Et edes sinä voi olla nin tyhmä kuin kysymyksestäsi voisi päätellä.

Osaketalletus on osaketalletus, mutta vain kirjoittaja voi tietää mitä tarkoittaa hänen kirjoittamansa "osaketalletus".

• MoneyManne

Hai.Miul onkii sukanvarres 3000€.Paljo siul on?

• ValttiVarahousu

Hai siul heimo velj tai sisar.
        Miul o saappaan varres mora, tuppi puuttuu.
        Pussihousun puntis miul on, millon mitäkii jää käsiin maailmalt.
        Kaupois myö käyvää jatkuvast. Se o meiän osake pankki. Myö vaan nostetaa, harvoin ostetaa, mitä ny kahen euron sytkärii. Siit tuliki mieleen, et sytkäreit meil on varmaa kymmenii.

• Luotan enemmän piironkin lootaan kuin sukkkiini, kaikki ne ovat piironkin lootassa, siinä ylimmässä oikealla, mummolta perityssä suklaarasiassa, siinä metallisessa, mikä lie sen korko. Kovin littana tuo rasia on, tuskin on paljon korkoa.

• Sano-että-asut-muualla

Älä älä älä paljasta noin tarkalleen. Tääl voi vaanii nettihuijareita. Ei siis täällä meikän koneella vaan palstalla.

• Mutta tiedätkö, kaiken tuon olen ottanut huomioon, kaikki on tarkasti salasanojen takana, vaihdan nekin joka viikko, säilytän niitä siinä toisessa laatikossa siinä ikivanhassa kuubalaisessa sikarirasiassa. Ja kaiken huipuksi pälyilen vaanivalla kissankatseellani ja ilveksenilmeelläni tätä palstaa jatkuvasti, olethan huomannut.

• silimuori3

Jos haluaa päästä rahoistaan eroon, kannattaa säilyttää lompsa takataskussa mieluite niin että setelitukku pursuuaa vähän yli lompsanreunan.

• mull-on-paha-kirous-

Mä tykkäisin rahasta, tänään pelasin hedelmäpeliä 60 eurolla ja kaikkki meni taivaan tuuliin,
      eilen meni sata euroa ja sitä edellisenä samoin,
      kyllä vi tu t t a a noi RAY:n pelit, ne pitää heivata huishiivattiin kaikista kaupoista,
      meikä olisi rikas jos ei pelaisi noita hullujen keksimiä kirottuja hedelmäpelejä,
      mikä olisi hyvä keino päästä pelihimosta,
      se on meikälle jo riesa ja suorastaan sairaus,
      toivottavasti voitan lotosta ja saan pelata pelejä pelkäämättä että rahat loppuu heti,
      kuka osasi noitua kirouksen pois elämästäni,
      pelihimo on kirous ja suuri paha sairaus,
      eikä auta ku sanotaan että lopeta vaa,
      tai että se on päästä kiinni, korvien välissä,
      se on jokin kirottu lumous,
      vaikka kuinka pyydän ja rukoilen jumalalta " päästä minut pahasta "
      jumala on kuin kuuro, ei mitään merkkiä, ei ota pelihimoa pois,
      miksi se ei kuule hätä huutoa, pistelee vihaksi,
      mä kiukuttelen jumalalle kuin pikkulapsi,
      miksi se on antanu tämmösen helvetin ihmiselle kiusaksi,
      miksi se ei ota sitä pois,
      vaikka kuinka huutaa sen puoleen,
      onko se todella kuuro,
      onko jumalaki valikoiva,
      valikoiko jumala yksilöt jotka sille kelpaa autettavaksi,
      jos niin MIKSI ????

• PelissäMiekiiMukan

Mene hakemaan apua! Voisit aloittaa vaikka terveysasemalta kysemällä, mistä voisit saada apua vakavaan ongelmaasi.

Itse olen onnistunut pitämään kiinni päätöksestäni, etten pelaa kuin 1,20 euron panoksilla ja korkeintaan kaksi kertaa päivässä. Välillä on paljonki 20 sentin kolikoita takussa ja välillä ei ensimmäistäkään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe