”Jos olen lähtenyt toisen miehen matkaan, Olli on aina taistellut minut takaisin”
Siis mikä ihmeen madame hän on olevinaan??
Taistelee?
Väsynyt veteraanipissis elää nolosti fantasioissaan.
Jos asiassa on perää, niin Olli muuttakoot nimensä Olli Tossuksi.
Lena Meriläinen - mikä luulee olevansa??
74
8173
Vastaukset
- Saaraahhhh
Joo sama pisti silmään. Oikein törkeästi sanottu. Taitaa puuttua Lenalta peruskunnioitus ihmisiä kohtaan, jopa miestään.
Hauska vain, että minä luulin lapsena kotikadussa olevan perheessä kaksi isää: Lena Meriläinen ja Jukka Puotila. En uskonut millään, että Lena on nainen!- Anonyymi
Samat sanat
- entykkää
Jokin Leenassa itseänikin ärsyttää. Antaa itsestään hankalan ihmisen kuvan. Kuvittelee itsestään vähän liikoja.
- ulkonäkö
Lena on erittäin ulkonäkökeskeinen oman ulkonäkönsä kanssa. Lena on tunnustanut, että ollut kauneusleikkaus/toimenpide kierteessä ja lieneekä edelleenkin. Ainakin Syke-sarjassa näkyi selvästi, miten kasvot olivat kärsineet pistoksista ja olivat joskus kummallisilla kuopilla paikka paikoin, kun ei ollut täytättänyt uusilla pistoksilla.
Luulen, että vahtii jokaista ryppyään ja grammaa, mikä ilmaantuu kroppaansa. Pakkoliikkuja. - naistenpaineet
ulkonäkö kirjoitti:
Lena on erittäin ulkonäkökeskeinen oman ulkonäkönsä kanssa. Lena on tunnustanut, että ollut kauneusleikkaus/toimenpide kierteessä ja lieneekä edelleenkin. Ainakin Syke-sarjassa näkyi selvästi, miten kasvot olivat kärsineet pistoksista ja olivat joskus kummallisilla kuopilla paikka paikoin, kun ei ollut täytättänyt uusilla pistoksilla.
Luulen, että vahtii jokaista ryppyään ja grammaa, mikä ilmaantuu kroppaansa. Pakkoliikkuja.Ulkonäköstään on jokaisen pidettävä huolta, joka on samassa ammatissa, kuten Lena. Naisilla on mielestäni liikaa ulkonäköpaineita. Sen huomaa tästäkin ketjusta, missä puututaan heti ulkonäköön.
- mars.vanhainkotiin
naistenpaineet kirjoitti:
Ulkonäköstään on jokaisen pidettävä huolta, joka on samassa ammatissa, kuten Lena. Naisilla on mielestäni liikaa ulkonäköpaineita. Sen huomaa tästäkin ketjusta, missä puututaan heti ulkonäköön.
Ulkonäkö? Miten se tähän lorttoon liittyy? Nolo eläkepissis salarakkaana.
- ulkonäkö
ulkonäkö kirjoitti:
Luulen, että vahtii jokaista ryppyään ja grammaa, mikä ilmaantuu kroppaansa. Pakkoliikkuja.Just tämän illan jaksossa Lena kauhisteli rasvamakkaroitaan/jenkkakahvoja, joita ei ole. Ollin piti ottaa kunnolla kiinni. Lena vaikuttaa pakkomielteiseltä kilojensa suhteen. Pitää itseään lihavana, vaikka on laiha. Rasittavaa aviomiehen kannalta joka joutuu kuulemaan jatkuvasti rypyistä ja kiloista.
- rypytkinnäkyy
Tuossa linkkiä ko tilanteeseen:
http://www.iltalehti.fi/viihde/2016020921092333_vi.shtml - VarpaatPiiloon
naistenpaineet kirjoitti:
Ulkonäköstään on jokaisen pidettävä huolta, joka on samassa ammatissa, kuten Lena. Naisilla on mielestäni liikaa ulkonäköpaineita. Sen huomaa tästäkin ketjusta, missä puututaan heti ulkonäköön.
Olen samana vuonna syntynyt kuin Lena Meriläinen. Kuljin usein hänen kanssaan kymmenen vuotta sitten samalla junalla Espoon ja Helsingin väliä. Kummastelin, kuinka hirveän uurteinen hän olikaan viisikymppiseksi, etten ihmettele nykyisiä botokshoitoja. Toki oli pieni ja hoikka, kuten edelleenkin, mutta minä en käyttäisi sandaaleja niillä eläköityneen ballerinan varpailla. Jo silloin alle kuusikymppisinä minua olisi voinut pitää Lenan nuorempana sisarena.
- vanhaharppu
ulkonäkö kirjoitti:
Luulen, että vahtii jokaista ryppyään ja grammaa, mikä ilmaantuu kroppaansa. Pakkoliikkuja.Kauneusleikkauksia, kuntoilua jne. eikä lopputulos yhtään entistä parempi. Ihmettelen kuinka Olli viitsii taistella tämän naisen takaisin, vaikuttaa hyvin tylsältä ja tasaselta ja on vielä itserakas jota miehen ilmeisesti pitää palvoa.Kotikatua tuli katsottua enkä pitänyt Meriläisestä silloinkaan, tuntui ettei tarvinnut yhtään näytellä oli hänelle ns. luonnerooli.
- tavannut-livenä
vanhaharppu kirjoitti:
Kauneusleikkauksia, kuntoilua jne. eikä lopputulos yhtään entistä parempi. Ihmettelen kuinka Olli viitsii taistella tämän naisen takaisin, vaikuttaa hyvin tylsältä ja tasaselta ja on vielä itserakas jota miehen ilmeisesti pitää palvoa.Kotikatua tuli katsottua enkä pitänyt Meriläisestä silloinkaan, tuntui ettei tarvinnut yhtään näytellä oli hänelle ns. luonnerooli.
Olen tämän Lenan tavannut Tahkolla samassa illanvietossa. Oli täysi kus__pää käytökseltään muita kohtaan ja olemukseltaan. Luuli olevansa joku Suuri Stara ja oli erittäin v-mäinen kaikille muille. Tavallisista ihmisistä puhui syvästi halveksien ja irvisteli perään. Tämän "ladyn" takia en katso esim. Kotikatua. Moukkamainen huonokäytöksinen pissapää.
- Vitsku
ulkonäkö kirjoitti:
Just tämän illan jaksossa Lena kauhisteli rasvamakkaroitaan/jenkkakahvoja, joita ei ole. Ollin piti ottaa kunnolla kiinni. Lena vaikuttaa pakkomielteiseltä kilojensa suhteen. Pitää itseään lihavana, vaikka on laiha. Rasittavaa aviomiehen kannalta joka joutuu kuulemaan jatkuvasti rypyistä ja kiloista.
Joopa,mua kans oksetti naisen läskien valittelu,ompi kehujen kipeä tai henkisesti sairas,ei ole tota sivustystä hänelle suotu.
- ittuvvvvvvvvvvvv
Surkee nainen. Päässä viiraa ja aina viirannut. Ikivanha lumppu, kiertopalkinto - ja vielä myöntää tämän kaikille, samalla pistäen halvalla puolisoaan Ollia. Lena kertonut kaikille mediassa ja ystävilleen, että pettänyt useaan otteeseen, jatkuva valuvika siellä ...
Tanssijaksi ei tullut. Näytttelijänäkään ei erikoinen, viihdesarjoissa pyörii. Ei suurta taiteellista lahjakkuutta.
Vanha leikelty ämmä. Jäis eläkkeelle. Naama kuin perse. Aivoja ei ole. - Aika_hurjaa_puhetta
Sais Aisuri_Olli heittää Vanhan Luuskan vapaaksi irstailemaan.. Kuka sekopää tosin haluu olla työntömiehenä mummolle??
- jokokarvatkasvaa
Ei se Lena työntömieheksen ketään keskenkasvuista huolisikaan.
- Ölen-töistä-mieltä
Täitää Öllä nyöri kylli mymmöllä mielessä
- golddigger11
Olen kyllä saanut kuulla että hänellä on hyvä häpyreikä? Se on miehelle se tärkein jos se on hyvä, siitä ei luovuta vaikka naapurin ossikin pikkuisen sitä räpeltäisi;)
- Kerros_näätä_ku_tiiät
Entäs pakoputki?
- bj-mummu
Mites sujuvat puhelut Kittilästä?
- Lenat
Asia on just noin! Ei se pilasi hiomalla kulu. Oppii vaan uusia temppuja osiltakin! Antakaa palaa!
- avohoito.on.paha.juttu
Lenat kirjoitti:
Asia on just noin! Ei se pilasi hiomalla kulu. Oppii vaan uusia temppuja osiltakin! Antakaa palaa!
Ei se pilasi hiomalla kulu
Pilasi? - Puhelinlaitokselta
bj-mummu kirjoitti:
Mites sujuvat puhelut Kittilästä?
Voi olla ettei paljoa soittele, mutta kuuntelee kyllä jos joku soittaa.
- nbvnbvnb
Onko tää sukuu Rosa Meriläiselle? Yhtä höyniä ainakin kumpikin, ihan pihalla.
- 665.l
"Ex-kansanedustaja Rosa Meriläisen (......) täti on näyttelijä Lena Meriläinen"
http://www.mtv.fi/viihde/muut/artikkeli/tiesitko-etta-nama-suomalaisjulkkikset-ovat-sukua-toisilleen-lue-yllattavat-yhteydet/2988234 - Tämäkin.vielä
Ei helvetissä, kusipäisyys ja lutkailu on siis sukuvika!
- Anonyymi
Tämäkin.vielä kirjoitti:
Ei helvetissä, kusipäisyys ja lutkailu on siis sukuvika!
NIin se tosiaan usein onkin, perimälleen ei juuri voi mitään harvalla kestää kantti lopettaa viallinen suku omalta kohdaltaan, julkkisissa mielisairaus on jopa hyve, taiteilusuvut usein sekaisin naituja päihteiden käyttö teettää kaikenlaista, eikös tämä kotikatu ole ylen suojatyöpaikka projekti joka maksetaan verorahoista ,olen kyllä ymmärtänyt jottei Ylen tehtävä ole tuottaa paskaa vaan saada ihmiset uskomaan paskapuheita esm.politikkojen hyvyydestä .
- SäädinKauko
Ylen ohjelmat ovat sitä tasoa, että yhtäkään en niistä katso.
Aamu- ja uutislähetykset matuihannointia, kotimaiset sarjat täyttä paskaa kuten tämä naimaohjelma!
Ylellä ei ole mistään mitään vastuuta rahat revitään mediamaksun muodossa kaikilta!
Kiitos, kok-ämmä Linden, sait tämän läpi valtakautenasi.- rillithuurussa
Mistä hitosta voit tietää ohjelmien tasosta, kun et niitä edes katso?
- Anonyymi
Oliko se tämä Suvi joka koplasi niitä golfrahoja ja oli mukana jossain tosi hämärissä kuvioissa pimeän afrikan taisi joku kuolla siinä ?ja tuo juttu piiloteltiin tosi nopeaan mediasta, oliko aseita tai jotain aineita ?
- surkuollii
Leena on pihtari!
- Niin.ihanaa
Lena on yön valtiatar josta miehet verissäpäin taistelevat...
- nyt_elämäkin_pelissä
Tätä kuivaa näyttelijätärtä ja hänen hypetystään akkainlehdissä en ole koskaan tajunnut. Katsoin jonkin aikaa Kotikadun ekaa jaksoa ja se jäi kesken, joten hänen kykynsä näyttelijänä ovat arvoitus. En ole jaksanut lukea hänen haastattelujaan, koska tyyppinä hän on tylsä tyrkky. Otsikoissa aina joku pinnallinen ulkonäköongelma ja siitä selviytyminen. Aloituksen informaatio oli yllätys. Minä-minä-minä-minä! Yäk!
Lena Meriläinen: Ikäkriisi toi syrjähypyt
http://www.iltalehti.fi/viihde/200702285802507_vi.shtml
Lena Meriläinen ihmenuorentumisestaan: En käytä botox-piikkejä
http://www.mtv.fi/viihde/muut/artikkeli/lena-merilainen-ihmenuorentumisestaan-en-kayta-botox-piikkeja/2987070
Lena Meriläinen: ”Selvisin bulimiasta, mutta ruoka hallitsee yhä helposti ajatuksiani”
http://anna.fi/liikunta-ja-terveys/itsetuntemus/lena-merilainen-selvisin-bulimiasta-mutta-ruoka-hallitsee-yha-helposti-ajatuksiani
Lena Meriläinen:"Tiibetiläiset riitit antavat hyvän lähdön päivään."
http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/liikunta/lena_merilainen_tiibetilaiset_riitit_antavat_hyvan_lahdon_paivaan- pakkomielteinärypyt
Lenalle näyttää olevan elämää tärkeämpi, ettei vaan ole yhtään grammaa läskiä. Mites sanoikaan miehelleen ohjelmassa läskeistään, joita ei itse asiassa ole. Tajutonta vahtia joka grammaa.
Eilisillan päätösohjelmassa näkyi selvästi, että kasvoissa oli kummallisia "kuoppia" kuin appelsiini tms ihossa. Isompia vaan. Ei kun täyteainetta taas ja sitä rataa saa jatkaa kilpajuoksuna elämän loppuun... lopulta näyttää hirviöltä, kuten monet "tähdet" rapakon takana., sillä jossain tulee raja vastaan ja elimistön reaktiot voivat yllättää. - Realismi
Leena Meriläinen aivan tavallisen näköinen eläköityvä nainen,käsittämätöntä jos hän luulee olevansa kaunis,miehensä on aikamoinen tohveli,jos syrjähyppyjä katselee .
- jhjhjhgf
Lena oli aikoinaan kova ottamaan kuppia ja röökiä veti ketjussa. Silloin aikoinaan Lenan hampaat olivat keltaisen mustat. Nykyään näyttää olevan kuoret hampaissa.
Olli on kivan tuntuinen vessukka. - liianmukavamies
Turhan mukava ja ymmärtäväinen mies, mokomalla diivalla! Selvästi huomasi miehen olevan hepakassa tuon kiukuttelijan kanssa. On kumma, että yli 30 vee oltu yhdessä, eikä arvon rouva ole aikaisemmin keskustellut miehensä kanssa juhlien järjestämisestä. Rouvvaa suututti, kun mies piti vieraille seuraa, eikä hän ollutkaan keskipiste! Välillä näytti, että oikein viha leiskusi tämän "tähden" silmistä, kun katsoi miestään. Ei muuten ole tuo hammasremontti mielestäni onnistunut.
- muisteloita
Kotikadussa pukeutuminen ja ulkonäkö nuorentui vuosi vuodelta niin että lopulta rouva/perheen äiti pukeutui nuorekkaammin (kuin 14 vuotias) kun roolinsa aikuiset tyttäret. Hampaiden uusiminen kuorilla tms kohensi ulkonäköä rooliaan vastaavaksi edustus/urarouvaksi.
- EiVoiKunNauraa
Akka on ryppyinen kuin rusina, mitä tarjottavaa hänellä on yhtään kellekään? Ihmettelen että miksi edes on julkisuudessa, eikö hänen tähtensä ole sammunut jo vuosikausia sitten? Lenan käytös on pöyristyttävää, ilmeisesti kuvittelee olevansa isokin stara. No, ei ole mitään enkä ymmärrä miksi Olli katselee tuollaista hupakkoa. Itse olisin vaihtanut nuorempaan ja kauniimpaan jo aikapäiviä sitten.
- kusi.päässä
Vanha ja kuiva rusina. Martinaakin tympeämpi veteraanipissis.
- Anonyymi
Kyllä Matkalaukkukostaja oli hyvä leffa. Sitä ei varmaan kotikatu-sukupolvi muistakkaan?
t. Oolofi-04
- MaaritOulu
Lena on jotenki niin ulkonäkökeskeinen ja pinnallinen että oksettaa. Jokainen meistä näkee että se on yli 60v mummeli ja silti se kuvittelee näyttävänsä nuorelta. Joka tökkää todella pahasti siinä ihmisessä. Mulla jäi kahtomatta se elämä pelissä ohjelmaki kun näin että se on siinä!
- floppi-Lena
Olisi ollut hyvä, että Lena olisi häipynyt ja Wilma ukkoineen jäänyt. Itsekään en halunnut katsoa ohjelmaa ekaa jaksoa enempää, kun selvisi, että vain nuo muut jäävät pelaamaan pelejään.
- onkoukussa
Lena on tunnustanut olevansa koukussa kauneushoitoihin. Pitäisi hänenkin myöntää, ettei silti auta kun vanhenemista vastaan on turhaa taistella.
http://anna.fi/liikunta-ja-terveys/itsetuntemus/lena-merilainen-selvisin-bulimiasta-mutta-ruoka-hallitsee-yha-helposti-ajatuksiani
- Puolustan
Onhan tuo Lena ihan hyvä "Sykkeessä"
- naamakuopilla
Katson joka kerran kuinka kuopilla on Lenan naama taas. Näkee sen pakosti vaikka ei "katsoiskaan". Iho mennyt aivan pilalle loputtomista botox sun muista ruiskeista ja naama on kuoppainen, kuin suurennettua appelsiinin tms pintaa.Loputon juoksu botoxilla tai muilla keinoilla ikääntymistä vastaan kääntyy lopulta itseään vastaan.
- pernarepes
kunnon tuhero sillä ainakin on. katsokaa matkalaukkukostaja elokuva.
- namuahamuaa
Upea nainen! En empisi hetkeäkään jos pääsisi maistamaan Lenan pimppiä. Täällä te haukutte kun ette naisista mitään ymmärrä.
- EnPanisi
Hirveä ruttureetta se oli jo kotikadun aikana. "Näytteli" ihan itseään.
- kesäillanmummo
Leena Meriläinen aivan tavallisen näköinen eläköityvä nainen.
Hampaissa on kuoret ja naamaa on rusikoitu useamman kerran.
Tämän kummoisempaa ei ole saatu aikaiseksi.
Se siitä kauneudesta.
Leena - hoitoon - ei- jatkoon. - Käppääjä
Kaula on se, joka melko lahjomattomasti paljastaa madamen ja monen muun ikäneidon iän.
- GERIATRIN-PAKEILLE
Lena Meriläinen: ”Selvisin bulimiasta, mutta ruoka hallitsee yhä helposti ajatuksiani”
IHMISET JULKKIKSET 9.10.2014
Peilistä näkyy ruma nainen. Balettitrikoiden peittämät jalat ovat liian lyhyet, ja vartalo on tasapaksu pökkelö.
Lena Meriläinen
Nuori Lena Meriläinen tuijottaa tanssisalissa itseään ja tuntee olevansa riittämätön. Aina pitäisi olla parempi, hoikempi ja kauniimpi. Baletista opittu kurinalaisuus ja tinkimättömyys ovat kääntyneet häntä vastaan ja johtaneet itseinhoon. Sen seurauksena Lena sairastuu myöhemmin bulimiaan.
60-vuotiaana hän on peilikuvansa kanssa paremmassa tasapainossa kuin koskaan. Vaikka Lena ihailee luonnollisesti ikääntyviä naisia, hänelle kauneustoimenpiteet ovat tuoneet itsevarmuutta ja hyvää oloa.
Naisena: Taisteluparina ruoka
”Avioliittoni päätyi eroon, kun olin 27-vuotias. Olin jo aiemmin kärsinyt vaikeasta suhtautumisesta ruokaan, ja aviokriisini laukaisi minussa bulimian. Muistan yhä sen hetken, jolloin oivalsin, että oksentamalla ruokailun jälkeen voin herkutella laskematta kaloreita.
Aluksi oksensin vain joitakin kertoja viikossa, mutta pian siitä tuli päivittäinen tapa. Kun pidin päätäni pytyssä, tunne oli niin alentava, ettei siitä voinut puhua kellekään. Opin hyvin peittelemään sairauteni. Kukaan tuskin havaitsi bulimiaani, ellei tunnistanut verestäviä silmiäni.
80-luvulla syömishäiriöistä ei puhuttu vielä kovin paljoa, enkä osannut hakea itselleni apua. Pääsin eroon oksentamisesta kahdessa vuodessa.
Minulla on silti edelleen viha-rakkaussuhde ruokaan. En enää ahmi, mutta ruoka alkaa helposti hallita ajatuksiani. Ruoka on ikuinen taisteluparini.”
60-vuotiaana: ”Koukussa hoitoihin”
”Kymmenen vuotta sitten tunsin olevani vanha ja ruma nainen, jonka perään miehet eivät enää vihellä. Olen kokenut useita ikäkriisejä, mutta viidenkymmenen vuoden täyttäminen oli minulle erityisen kova paikka.
Näyttelijän työssä vanheneminen tulee kivuliaan näkyväksi. Kuusikymmentävuotias ei voi näytellä kolmekymppisen rooleja. Kun katselin itseäni tv-ruudusta, näin vain silmäpussini.
Leikkautin roikkuvat silmäluomeni kahdeksan vuotta sitten. Mietin leikkausta pitkään, sillä tuntui hullulta, että terveeseen ihmiseen kajotaan veitsellä. Usean lääkärikonsultaation jälkeen vakuutuin kuitenkin haluavani operaatioon. Se oli viisas päätös. Leikkaus paransi valtavasti itsetuntoani. Joudun olemaan työssäni katseiden kohteena, ja se on paljon helpompaa, jos voin tuntea itseni kauniiksi.
Lena Meriläinen
Kirurgini ehdotuksesta kokeilin myös yhden kerran botoxia silottamaan kasvojen ryppyjä otsalla ja silmäkulmissa. Jätin kokeilun siihen kertaan, sillä en ollut tyytyväinen lopputulokseen. Se oli liian sileä. En tavoittele ikuista nuoruutta, vaan hyvää oloa.
Epäonnistuneen kokeilun jälkeen ihotautilääkärini Marge Uibu suositteli minulle ihoa elvyttäviä neulaushoitoja, jossa vitamiineja ja lääkeaineita viedään ihoon sarjapistoksilla. Olin skeptinen, mutta yllätyin positiivisesti. Ihoni on neulaushoidon ansiosta huomattavasti entistä kimmoisampi ja sileämpi.
Myönnän olevani koukussa kauneushoitoihin. Otan neulaushoitoja kuureina säännöllisin väliajoin. Ne antavat minulle hyvänolon tunteen ja itsevarmuutta. Kauneushoidot ovat minun tapani hemmotella itseäni.
Kunnioitan suuresti niitä naisia, jotka uskaltavat näyttää ikäisiltään ryppyineen ja juonteineen. Tiedän todella kauniita vanhoja ihmisiä, joiden kasvoilta paistaa eletty elämä. Luonnollisuus on mielestäni kaikkein paras tapa vanheta. Itse haluan kuitenkin käydä kauneushoidoissa, koska ne kohottavat itsetuntoani.”
Teksti: Eveliina Lauhio
Kuvat: Mirva Kakko/Otavamedia
Anna 41/2014
Lena Meriläinen, 60
TYÖ: Näyttelijä ja pilatesohjaaja.
PERHE: Puoliso YLE:n tilaaja Olli Tola, tytär Veera edellisestä liitosta, kolme tyttärentytärtä ja yksi tyttärentyttärenpoika.
ASUU: Helsingissä.
MUUTA: Näyttelee yhtä päärooleista Yle TV2:lla 29. lokakuuta alkavassa suomalaisessa draamasarjassa Syke. Tuttu aikaisemmin muun muassa Ylen Kotikatu-sarjasta.
AVAINSANAT: ANNA ITSETUNTEMUS ITSETUNTO KANNESSA LENA MERILÄINEN ULKONÄKÖ
Teksti: Anna.fi - AINA-KRIISI-PÄÄLLÄNSÄ
Kotiliesi: Lena Meriläinen, 63, sairastui uupumukseen
Syke-sarjasta tuttu näyttelijä Lena Meriläinen, 63, meni vatsakipujen vuoksi lääkäriin. Omaksi yllätyksekseen hän sai uupumusdiagnoosin. Hän on saanut apua terapiasta.
Näyttelijä Lena Meriläinen sai diagnoosin uupumuksesta.
IHMISET JULKKIKSET 20.7.2017
Näyttelijä Lena Meriläinen, 63, kertoo uusimman Kotiliesi-lehden haastattelussa avoimesti uupumuksestaan, jota hän on käsitellyt viimeisen puolen vuoden ajan terapiassa.
Diagnoosi tuli hänelle puun takaa, vaikka hälytysmerkit olivat olleet jo pitkän aikaa ilmassa. Sekä Syke-sarjan kollegat, muun muassa näyttelijä Iina Kuustonen, että perhe olivat pistäneet merkille naisen muuttuneen olemuksen.
Hilpeästä ja nauravaisesta naisesta oli tullut ärähtelevä ja alakuloinen erakko, joka vältteli sosiaalisia tilanteita.
– En osannut edes aavistaa, että kyse oli uupumuksesta. Ajattelin, että olen vain luonteeltani hankala ja veemäinen tyyppi, Lena kuvailee lehden haastattelussa.
Lena purki pahaa oloaan puolisoonsa
Oma puoliso Olli Tola sekä Lenan tytär Veera olivat myös pistäneet merkille Meriläisen alakuloisen ja ärtyneen olemuksen, jonka eritoten Olli sai tuta nahoissaan.
– Olin todella bitch-ämmä, ikävä ihminen. Huomasin sen kyllä itsekin, mutta en mahtanut itselleni mitään. Uupumus vei elämäniloni, Lena Meriläinen kertoo.
Lena oli jatkuvasti myös äärimmäisen väsynyt. Voimat eivät riittäneet kuntoiluun, mikä oli urheilulliselle ihmiselle epätavallista. Hän halusi vain nukkua ja olla rauhassa.
– Olin koko ajan itkuinen. Olen itkenyt aivan valtavasti koko tämän prosessin ajan.
Terapiasta apua: ”On vaikeaa olla heikko”
Lena Meriläisen uupumuksen huomasi lääkäri, jonka vastaanotolle hän oli hakeutunut vatsakipujen takia. Jo ensimmäinen käynti psykiatrisella sairaanhoitajalla helpotti Lenan oloa, ja parantuminen alkoi heti terapian alussa.
– Minun ei ollut helppo myöntää itselleni, että tarvitsin apua. Tunsin itseni valittajaksi, eikä se rooli istu minulle. On vaikeaa olla heikko, Lena kertoo.
– Tilani nimeäminen uupumukseksi avasi vyyhdin, ja paha oloni alkoi purkautua. Kun ymmärsin, mistä oli kysymys, aloin voida paremmin.
Lue myös:
Liittonsa kipupisteitä läpikäynyt Lena Meriläinen: ”Tosi-tv-ohjelma auttoi avioliittoani”
Eron välttäneen näyttelijä Lena Meriläisen parisuhdevinkit
Teksti: Anna.fi Kuvat: Paula Kukkonen/Otavamedia - MINÄ-OLEN-PERSJALKA
HS Kuukausiliite | Sielu&ruumis
Lena Meriläinen
62-vuotias näyttelijä
(KUVA: LIISA VALONEN) ALASTONKUVA SIVUSTA, KÄDET YLHÄÄLLÄ
Maria Mustranta
Julkaistu: 2.3. 15:09
”En ole koskaan oikein ollut sinut vartaloni kanssa, mutta vanhemmiten olen oppinut pitämään kokonaisuudesta. Nuorena tähtäsin tanssijan ammattiin. Jalkani ovat liian lyhyet ja selkäni pitkä, eivätkä lonkkani aukea tarpeeksi. Väännettyäni väkisin niitä tarpeeksi kauan, vammauduin, ja haave ammattilaisuudesta kariutui.
Treenaan tämän ikäiseksi paljon. Kun kävin ensimmäisellä pilatestunnilla, itkin, kun tajusin, miten mieletön liikuntalaji se on. Kouluttauduin ohjaajaksi, koska halusin oppia pilateksesta kaiken. Siinä harjoitetaan erityisesti syviä lihaksia, jotka jokaisen pitäisi löytää. Silloin selkärankaongelmia olisi paljon vähemmän.
Päätin kertoa julkisesti silmäluomien leikkauksesta ja kauneushoidoissa käymisestä, koska kuvista joka tapauksessa näkyy, että jotain on tehty. Kielteinen julkisuus yllätti. Olen kuitenkin hyvin tyytyväinen kaikkeen, mitä on tehty.
Olen tehnyt paljon vahvojen ja pärjäävien naisten rooleja ehkä siksi, että olen sellainen oikeasti.
Nyt olen ollut ensimmäistä kertaa elämässäni itse uupunut ja saanut sellaista tukea, mitä ihmiset yleensä hakevat minulta. On ollut hyvä huomata, ettei minun tarvitse aina olla vahva.” - JOKA-LEHDESSÄ-VUOSITTAIN
HYVÄ TERVEYS:
Mieli
Lena Meriläinen: ”Uupumus vaati hakemaan apua”
TUIJA HALMEKOSKI KUVA JAN LÖNNBERG
klo 9:02 | 4.8.2017
Näyttelijä Lena Meriläinen meni lääkäriin vatsavaivojen takia, mutta sai avun psykiatriselta sairaanhoitajalta. Nyt hän osaa rauhoittaa mielensä, kun huoliketju alkaa kiertää päässä.
Näyttelijä Lena Meriläinen on viime aikoina miettinyt paljonkin ikäänsä. Hän jäi kesäkuussa eläkkeelle.
– On vaikea tajuta, että olen 63, mutta numerot tuntuvat hyviltä. Ajattelen kerrankin ikääni positiiviselta kannalta. Tätä on odotettu, sanoo Lena.
Viime talvena hän tosin tunsi olevansa väsynyt. Nuoruudesta tutuiksi tulleet vatsavaivatkin häiritsivät elämää. Lena meni terveyskeskukseen, jossa hän pohti lääkärin kanssa, olisiko kyseessä ärtynyt paksusuoli vai refluksitauti.
– Molemmat ovat tulleet tutuiksi. Olen lapsesta lähtien reagoinut stressiin vatsallani ja tottunut siihen, että joku siellä taas kiusaa.
– Lääkäri kuunteli murehtimistani – minähän olen murehtijatyyppiä – ja totesi, että terveyskeskuksessa voi tavata myös psykiatrista sairaanhoitajaa. Ajatus tuntui hyvältä.
Talvesta lähtien Lena on tavannut psykiatrista sairaanhoitajaa ja oivaltanut jotakin.
Apua on hyvä hakea ammattilaiselta
Lenasta tuntuu, että hän on aina yrittänyt järjestää läheistensä elämää parempaan suuntaan.
– On kuitenkin turha murehtia muiden puolesta ja yrittää vaikuttaa heidän ratkaisuihinsa. Aikuiset ihmiset tekevät ratkaisunsa itse.
– Olen myös rasittanut tarpeettoman paljon läheisiä huolillani, käyttänyt ainakin miestä ja tytärtä terapeuttina. Heille haluan yhä kertoa, kuinka voin, mutta en oleta heidän auttavan minua pois omista syövereistäni.
Iso oivallus on ollut, että apua tosiaan voi hakea ihan muualta, hoitavan asiantuntijan luota.
– Olen saanut psykiatriselta sairaanhoitajalta vakuuttavia vinkkejä siitä, kuinka kannattaa toimia, kun huoliketju alkaa kiertää päässä. Osaan jo rauhoittaa mieltäni, kun se alkaa tuottaa jos jonkinlaista jätettä.
Uupumus oli piilossa
Merkeistä päätellen Lena on ollut henkisesti uupunut. Ei kuitenkaan töistä, sillä työssä hän tuntee lepäävänsä. Näyttelijällä on työporukan kanssa yleensä kuviot hallinnassa, tekemisen tavoite on kaikille yhteinen ja selvä.
– Elämässä sen sijaan tulee käännekohtia, joissa ei oikein tiedä paikkaansa.
Lue lisää Lena Meriläisen hyvän olon oivalluksista: Hyvä terveys 9/2107, joka ilmestyy 4.8. - Anonyymi
Upea näyttelijä !!!
- Anonyymi
Niin on. Olen aina pitänyt Lenasta.
t. Oolofi
- Anonyymi
Antakaa nyt jo ihmisen olla rauhassa.!!!
- Anonyymi
Oliko nuorena tosi vinot hampaat? Näin jonkun vanhan pätkän joskus.
- Anonyymi
Noh se vain joillekkin vaikeeta hyväksyä ikä🤗! Mutta ei kannattais ihan älyttömyyksiin ratketa ulkonäkö paineissa sillä ikä saa näkyä. Et jotkut nimiä mainitsematta ei kyllä ei! Mutta jos itselle näyttää hyvältä okei!!!
- Anonyymi
Upea, ihana Lena. Yksi Suomen parhaista naisnäyttelijöistä.
- Anonyymi
Vanha korjattu 71 vuotias akka.
- Anonyymi
Hallitus ja Purra on järjetöntä saastaa.......
- Anonyymi
Vappu oksennus paita Purralla...
- Anonyymi
Roisto hallitus jauhaa paskaa....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Roisto hallitus jauhaa paskaa....
Purjehtija on Orpon valinta kuten muut ämmät.....Juuso on kadonnut...kuten ne muutkin ...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Purjehtija on Orpon valinta kuten muut ämmät.....Juuso on kadonnut...kuten ne muutkin ...
Purra jauhaa paskaa sekä tää ruotsalainen ukko...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Purra jauhaa paskaa sekä tää ruotsalainen ukko...
Orpo on jälkijättöinen junassa tovereineen......
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Orpo on jälkijättöinen junassa tovereineen......
Rahat vääriin paikkoihin ja väärille tahoille, pistää Purra sekä hallitus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahat vääriin paikkoihin ja väärille tahoille, pistää Purra sekä hallitus.
Petteri on tyhmä....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Petteri on tyhmä....
Rahat jaetaan kaikki Ukrainaan ja omasta maasta enää paskat tää hallitus välittää yhtään mitään 💩.
- Anonyymi
Ministerit???
- Anonyymi
Purra ja koko Kokoomus ulos!!!
- Anonyymi
Persut ja Kokoomus on helvettiä Suomen kansaa kohtaan..........tosi on... ..
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713508
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851526Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251259- 1581222
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit192978- 35971
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16953Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57832Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk91788- 62745