Kuka on paikan pomo? Tai kuka on sinun pomosi?
Asioituasi jonkun työntekijän kanssa jonnin aikaa.
Jossain liikkeessä tai palveluantavassa paikassa. Mitä tapahtui? :)
Oletko koskaan sanonut missään sanoja:
38
110
Vastaukset
- ö-Öö
Mnaah
Kissa on pomo, se selkeetä. Sen mukaan elo toimii. Ja meitsi toimii. Pitää laittaa raksuja, pitää siivota toaletti, pitää leikittää, pitää pitää seuraa muutenkin ja aivan ällistyttävissäkin asioissa pitää kissa ottaa huomioon. Vaikka nyt lomareissu, kaatin takia aina erikoisjärjestelyjä.
Että aivan selkeästi, kissa määrää meillä. Noin muuten pomoja ei enenpiä ole näköpiirissä.
=DW= - siilimuori3
Vanhahtanut sanonta. Tuolla yritetään saada hlökunta hyppimään seinille. Samoin kui lausuma: Ettekö tiedä kuka minä olen.
- tositapaus
Ei mitään pelättävää, kenellään, jos ei ole tehnyt mitään väärää. Niin helppoo ja yksinkertaista.
Tuosta ja kissasta tulikin mieleeni vitsi, vai liekö ollut tositapahtuma:
Laulajanakin tunnettu Kisu pyrki ravintolaan, häntä ei päästetty sisään, jolloin herra sanoi "etkö sää tiedä kuka mää olen, mää olen Kisu". Portsari sanoi, että "ole vaikka koiru, mutta tänne et tule"..- siilimuori3
tositapaus kirjoitti:
Ei mitään pelättävää, kenellään, jos ei ole tehnyt mitään väärää. Niin helppoo ja yksinkertaista.
No sehän noissa naurattaakin :D
- siilimuori3
Ancelina kirjoitti:
Tuosta ja kissasta tulikin mieleeni vitsi, vai liekö ollut tositapahtuma:
Laulajanakin tunnettu Kisu pyrki ravintolaan, häntä ei päästetty sisään, jolloin herra sanoi "etkö sää tiedä kuka mää olen, mää olen Kisu". Portsari sanoi, että "ole vaikka koiru, mutta tänne et tule"..Minusta korniuden huippu on kun joku julkimo vaatii itselleen erikoispalvlua ja pokkurointia samaan hintaan.
siilimuori3 kirjoitti:
Minusta korniuden huippu on kun joku julkimo vaatii itselleen erikoispalvlua ja pokkurointia samaan hintaan.
Siinähän sitten näyttää kuinka tärkeä luulee olevansa ja/tai asemastaan/tittelistään.
Pitiväthän ylioppilaatkin ennen lakkiaan päässään, etenkin jos maalle kesäksi menivät, herraskaisuuttaan tolloille esittämään.- siilimuori3
Ancelina kirjoitti:
Siinähän sitten näyttää kuinka tärkeä luulee olevansa ja/tai asemastaan/tittelistään.
Pitiväthän ylioppilaatkin ennen lakkiaan päässään, etenkin jos maalle kesäksi menivät, herraskaisuuttaan tolloille esittämään.Juu mut se oli sen ajan trendi, yloppilas Larvanto oli suunnilleen jumalasta seuraava.
Nykyisistä itsensä ylentäjistä kokee ehkä vain myötähäpeää. - Pyhhappamia
Ancelina kirjoitti:
Siinähän sitten näyttää kuinka tärkeä luulee olevansa ja/tai asemastaan/tittelistään.
Pitiväthän ylioppilaatkin ennen lakkiaan päässään, etenkin jos maalle kesäksi menivät, herraskaisuuttaan tolloille esittämään.Mitä tekemistä ylioppilaalla on tässä aloituksessa?
- 1eero
siilimuori3 kirjoitti:
Juu mut se oli sen ajan trendi, yloppilas Larvanto oli suunnilleen jumalasta seuraava.
Nykyisistä itsensä ylentäjistä kokee ehkä vain myötähäpeää.Ylioppilas Larvanto Mikkelin miehiä, Aake Kallialan kaveri aikoinaan täällä meiläpäin heittivät huulta Larvannosta. Muistaakseni kysyttiin häneltä mikä on ammatti "ylioppilas" Larvanto ei tainnu oikein töistä välittää.
Pyhhappamia kirjoitti:
Mitä tekemistä ylioppilaalla on tässä aloituksessa?
Noh, ei oikeastaan mitään. Eikä kissoillakaan.
- siilimuori3
1eero kirjoitti:
Ylioppilas Larvanto Mikkelin miehiä, Aake Kallialan kaveri aikoinaan täällä meiläpäin heittivät huulta Larvannosta. Muistaakseni kysyttiin häneltä mikä on ammatti "ylioppilas" Larvanto ei tainnu oikein töistä välittää.
Hauska rooli sillä P-P.P:llä kun hyppelee kukkakedolla ylioppilaslakki päässä hamuten perhosia haaviinsa.
- tämäpäsattui
Parhaillaan menossa juttu jossa odotan erään asiakaspalvelijan esimiehen yhteydenottoa :D
meinasin kertoo parin viikon takaisen kokemuksen
mutta sit kattelin ketkä tässä on kirjoitellu
vetäydynkin pois
oli muuten sillä kertaa tehokas sana se pomo
ja ei menny kun muutama minuutti niin asia oli hoidettu.- jaanampp
olisi kivaa kuulla tositapauksia, nimettöminähän nämä. tämähän kaikki on elämää, sitä ihteään.
toisen kerran sitten
paikka oli sellanen etten jaksa lukee siitä
täällä seuraavaa vuotta :)- hihihiimieheksi
Olisit vaan kertonut siitä gynegologilla käynnistäsi, se ei ole noloa, joo ja jos piipahdit samalla reissulla vaikkapa mielenterveystoimiston ja terapian kautta, niin se on tätä päivää ja muoti-ilmiö, ei mikään häpeä. Eri asia jos olet alkanut riehumaan siellä, se muuttaa asiakokonaisuutta negatiivisenpaan suuntaan.
hihihiimieheksi kirjoitti:
Olisit vaan kertonut siitä gynegologilla käynnistäsi, se ei ole noloa, joo ja jos piipahdit samalla reissulla vaikkapa mielenterveystoimiston ja terapian kautta, niin se on tätä päivää ja muoti-ilmiö, ei mikään häpeä. Eri asia jos olet alkanut riehumaan siellä, se muuttaa asiakokonaisuutta negatiivisenpaan suuntaan.
se oli kela kaukana siitä mitä arvelit
juu ja naiset yleensä käy gynegologilla ei se oo noloo ei
psykiatrilla oon joutunut käymään muutaman kerran
ja myöskin terapiassa kun sattui siihen päälle
sellainen ikävä tapahtuma tosin ei kuulunut mitenkään
siihen asiaan minkä takia kävin psykiatrilla
en häpeä ollenkaan sanoa että paloin loppuun työssäni
ja olen tosi ylpeä itsestäni että ajoissa tajusin hakea apua
joten kaiken kurjuuden jälkeen olen parantunut entiselleni
enkä tarvitse enää lääkitystä
sen takia mua aina sattuu sydämeen
kun täällä irvaillaan siitä onko lääkitys kohdallaan
koska tiedän mitä se voi olla sillon kun se ei ole kohdallaan
ja oikeesti ei meistä kukaan huvikseen sairastu
ei elimelliseen sairauteen eikä mielen sairauteen
ihan sama kun ilkkuisitte ihmisille
jolla on als ms syöpä ym... ota iltalääkkeet
tai aamutuimaan onko jääny lääkkeet ottamatta.
- ent.siivoojaparka
En ainakaan muista, että olisin mitään noin typerää kysellyt keneltäkään. Yleensä se pomo selviää kyselemättäkin. Joskus olen joutunut valittamaan ylemmäksi ja siellä yleensä asiat selviävät paremmin kuin jonkun osaamattoman toimistotyöntekijän kanssa.
En muista olisiko minultakaan palvelualan ammattilaisena kukaan kysynyt. Sitä sain kuulla kyllä useamminkin kuin kerran (huonolla ruotsinkielellä), että tiedän kyllä kuka sinun pomosi on, taikka olen pomosi tuttu/paras kaveri... Siihen vain vastasin, että tiedänhän toki minäkin ja kysyin haluaisiko hän pomoni puhelinnumeron, jos ei hänellä sattumoisin olisi.- sepelkyyhkyt
Ei ole typerää, usein se on jo jossain esilläkin, pomon ja muiden nimet ja kuvat. ihan yleistietoa.pitää olla ja elää niin ettei seinille hypi jos pomon nimee kysytään.
- siilimuori3
Minä olen kuullut tuon useinkin. Kohteliaasti olen ottanut yhteystiedot ylös ja luvannut toimittaa yhteydenottopyynnön eteenpäin. Lisäksi olen antanut palautekaavakkeen ja vielä ohjannut mihin sen voi palauttaa.
- arkkitehtie
siilimuori3 kirjoitti:
Minä olen kuullut tuon useinkin. Kohteliaasti olen ottanut yhteystiedot ylös ja luvannut toimittaa yhteydenottopyynnön eteenpäin. Lisäksi olen antanut palautekaavakkeen ja vielä ohjannut mihin sen voi palauttaa.
eksä voinut aantaa sen pomos nimee ja numeroo heti?
- siilimiori3
arkkitehtie kirjoitti:
eksä voinut aantaa sen pomos nimee ja numeroo heti?
Kielletty. Suoraa numeroa ei saa antaa. Toki jos pomo paikalla., voi kysäistä ottaako vastaan. Mut yleensä tidustelut tulee virka-ajan ulkopuolella.
- ö-Öö
siilimiori3 kirjoitti:
Kielletty. Suoraa numeroa ei saa antaa. Toki jos pomo paikalla., voi kysäistä ottaako vastaan. Mut yleensä tidustelut tulee virka-ajan ulkopuolella.
Työpuhelimen numero pitää antaa.
Henkilökohtaisen numeroa ei pidä antaa, vaikka olisi julkinenkin. Mutta työpuhelin, se aina julkinen numero, jonka saa vaikka mistä tahansa numerotiedustelusta, tahi netistä. Se pitää kertoa aina.
Kaikilla virassa, tahi josain duunissa olevilla ihmisillä on aina julkiset yhteystiedot. Todella typerää piilotella niitä. Sähän nyt ilmeisimmin olet duunari, joka laitetaan välikäteen. Mutta jos olet jukisella sektorilla duunissa, syyllistu jonkinlaiseen virkarikokseen, jos et kerro pomosi yhteystietoja. Yksityiselläektorilla asia epäselvempi rikosoikeudellisesti. Mutta siinä tapauksessea, että et kerro pomosi yhteystietojs kyselevälle, voit myö syyllistyä johonkin rikokseen rikostoverina.
Nämät ei ole vaikeita asisoita, usein vain pieniä duunareita harhaanjohdetaan ja just pomotetaan toimimaan väärin. Vastuussahan tietenkin on aina pomo, mutta törppöilyyn syyllistyy duunari, pakotettuna, tai tyhmyyttään.
=DW= - ent.siivoojaparka
sepelkyyhkyt kirjoitti:
Ei ole typerää, usein se on jo jossain esilläkin, pomon ja muiden nimet ja kuvat. ihan yleistietoa.pitää olla ja elää niin ettei seinille hypi jos pomon nimee kysytään.
Siksi sitä typerää onkin kysyä työntekijältä, koska sen tarvittaessa melkein aina saa tietoonsa kysymättäkin.
- siilimuori3
ö-Öö kirjoitti:
Työpuhelimen numero pitää antaa.
Henkilökohtaisen numeroa ei pidä antaa, vaikka olisi julkinenkin. Mutta työpuhelin, se aina julkinen numero, jonka saa vaikka mistä tahansa numerotiedustelusta, tahi netistä. Se pitää kertoa aina.
Kaikilla virassa, tahi josain duunissa olevilla ihmisillä on aina julkiset yhteystiedot. Todella typerää piilotella niitä. Sähän nyt ilmeisimmin olet duunari, joka laitetaan välikäteen. Mutta jos olet jukisella sektorilla duunissa, syyllistu jonkinlaiseen virkarikokseen, jos et kerro pomosi yhteystietoja. Yksityiselläektorilla asia epäselvempi rikosoikeudellisesti. Mutta siinä tapauksessea, että et kerro pomosi yhteystietojs kyselevälle, voit myö syyllistyä johonkin rikokseen rikostoverina.
Nämät ei ole vaikeita asisoita, usein vain pieniä duunareita harhaanjohdetaan ja just pomotetaan toimimaan väärin. Vastuussahan tietenkin on aina pomo, mutta törppöilyyn syyllistyy duunari, pakotettuna, tai tyhmyyttään.
=DW=Olen se tyhmä duunari joka tekee niin kuin ylemmät määrää ollakseni hyvä ja kuuliainen alamainen :D.
- siilimuori3
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Siksi sitä typerää onkin kysyä työntekijältä, koska sen tarvittaessa melkein aina saa tietoonsa kysymättäkin.
Mun pomo haluaa perehtyä soiton aiheeseen etukäteen, kuulla osalliset ja katsoa asiakirjat. Kylmiltään useimmiten puhelusta ei ole hyötyä.
- siilimuori3
ö-Öö kirjoitti:
Työpuhelimen numero pitää antaa.
Henkilökohtaisen numeroa ei pidä antaa, vaikka olisi julkinenkin. Mutta työpuhelin, se aina julkinen numero, jonka saa vaikka mistä tahansa numerotiedustelusta, tahi netistä. Se pitää kertoa aina.
Kaikilla virassa, tahi josain duunissa olevilla ihmisillä on aina julkiset yhteystiedot. Todella typerää piilotella niitä. Sähän nyt ilmeisimmin olet duunari, joka laitetaan välikäteen. Mutta jos olet jukisella sektorilla duunissa, syyllistu jonkinlaiseen virkarikokseen, jos et kerro pomosi yhteystietoja. Yksityiselläektorilla asia epäselvempi rikosoikeudellisesti. Mutta siinä tapauksessea, että et kerro pomosi yhteystietojs kyselevälle, voit myö syyllistyä johonkin rikokseen rikostoverina.
Nämät ei ole vaikeita asisoita, usein vain pieniä duunareita harhaanjohdetaan ja just pomotetaan toimimaan väärin. Vastuussahan tietenkin on aina pomo, mutta törppöilyyn syyllistyy duunari, pakotettuna, tai tyhmyyttään.
=DW=Meil ei saa antaa työkaverin nimeä puhelimessa jos joku kysyy.
- asko775s
siilimuori3 kirjoitti:
Meil ei saa antaa työkaverin nimeä puhelimessa jos joku kysyy.
Mutta pomon nimi pitää antaa.
- siilimuori3
asko775s kirjoitti:
Mutta pomon nimi pitää antaa.
Jep, se annetaan mut numeroa ei vaan välitetään soittokunta.
- siilimuori3
siilimuori3 kirjoitti:
Jep, se annetaan mut numeroa ei vaan välitetään soittokunta.
Siis Pyyntö
- ainaainaaina
siilimuori3 kirjoitti:
Jep, se annetaan mut numeroa ei vaan välitetään soittokunta.
No miten se asiakas voi olla pomoon yhteydessä jos ei ole numeroa? Pitääkö sen etsiä se vaivalla kuitenkin jostain, Vaikeeksi laitetaan yksinkertainen asia.kai ny asiakkaalla oikeus tavata pomo!
- jaskatir
ainaainaaina kirjoitti:
No miten se asiakas voi olla pomoon yhteydessä jos ei ole numeroa? Pitääkö sen etsiä se vaivalla kuitenkin jostain, Vaikeeksi laitetaan yksinkertainen asia.kai ny asiakkaalla oikeus tavata pomo!
Mites ottaa yhteyttä pisneksissä tms. jos ei edes pomon yhteystietoja anneta, hölmöt.
- siilimuori3
ainaainaaina kirjoitti:
No miten se asiakas voi olla pomoon yhteydessä jos ei ole numeroa? Pitääkö sen etsiä se vaivalla kuitenkin jostain, Vaikeeksi laitetaan yksinkertainen asia.kai ny asiakkaalla oikeus tavata pomo!
Pomo ottaa hänelle sopivalla hetkellä yhteyttä asiakkaaseen.
- Riiittal
siilimuori3 kirjoitti:
Pomo ottaa hänelle sopivalla hetkellä yhteyttä asiakkaaseen.
ei minuun ainakaan, se edes koskaan kuullut minusta, ja ideastani, mikä se kyllä kannattaisi kuulla. :)
- aproosia
Laitoin viestiä kaupungin toimistoon eräästä tehdystä työstä teknikolle, joka prosessissa osallisena, ilm. jopa vastaavana toimijana, näin olen ymmärtänyt. Hän vastasi, mutta seuraavana päivänä laitoin uuden viestin, kohteliaasti ja asiallisesti: "Kuka on toimistonne pomo"?. Vastausta ei ole kuulunut ainakaan vielä. Kiireitä taitaa olla.
kokeile etsiä käsiisi vähän isompi pomo. Monesti asia selviää paremmin kun pommittaa isompaa pomoa.
varsinkin jos reklamoida aikoo, mutta voihan sitä pomoa kysellä kiittääkseenkin
Olen ollut vain sellaisissa julkisissa organisaatioissa, että tiedetään kuka kenenkin pomo on ja kaaviot ovat selviä
asiakkaiden suhteen on salassapitovelvollisuus, ei pomojen
- koulutustaikokemus
Joskus tuli pomon kanssa kina siitä kuinka eräs työ tulisi tehdä. Pomo suuttui ja sanoi "kumpi meistä on insinööri?" Minä sanoin "jos et edes sitä tiedä,ole hiljaa"
Tein työn niinkuin olin ajatellut,ei enään kysellyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100871
- 75703
- 51595
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13501ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30417Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381