Oletko koskaan sanonut missään sanoja:

sinikkas

Kuka on paikan pomo? Tai kuka on sinun pomosi?
Asioituasi jonkun työntekijän kanssa jonnin aikaa.
Jossain liikkeessä tai palveluantavassa paikassa. Mitä tapahtui? :)

38

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ö-Öö

      Mnaah

      Kissa on pomo, se selkeetä. Sen mukaan elo toimii. Ja meitsi toimii. Pitää laittaa raksuja, pitää siivota toaletti, pitää leikittää, pitää pitää seuraa muutenkin ja aivan ällistyttävissäkin asioissa pitää kissa ottaa huomioon. Vaikka nyt lomareissu, kaatin takia aina erikoisjärjestelyjä.

      Että aivan selkeästi, kissa määrää meillä. Noin muuten pomoja ei enenpiä ole näköpiirissä.

      =DW=

    • siilimuori3

      Vanhahtanut sanonta. Tuolla yritetään saada hlökunta hyppimään seinille. Samoin kui lausuma: Ettekö tiedä kuka minä olen.

      • tositapaus

        Ei mitään pelättävää, kenellään, jos ei ole tehnyt mitään väärää. Niin helppoo ja yksinkertaista.


      • Tuosta ja kissasta tulikin mieleeni vitsi, vai liekö ollut tositapahtuma:
        Laulajanakin tunnettu Kisu pyrki ravintolaan, häntä ei päästetty sisään, jolloin herra sanoi "etkö sää tiedä kuka mää olen, mää olen Kisu". Portsari sanoi, että "ole vaikka koiru, mutta tänne et tule"..


      • siilimuori3
        tositapaus kirjoitti:

        Ei mitään pelättävää, kenellään, jos ei ole tehnyt mitään väärää. Niin helppoo ja yksinkertaista.

        No sehän noissa naurattaakin :D


      • siilimuori3
        Ancelina kirjoitti:

        Tuosta ja kissasta tulikin mieleeni vitsi, vai liekö ollut tositapahtuma:
        Laulajanakin tunnettu Kisu pyrki ravintolaan, häntä ei päästetty sisään, jolloin herra sanoi "etkö sää tiedä kuka mää olen, mää olen Kisu". Portsari sanoi, että "ole vaikka koiru, mutta tänne et tule"..

        Minusta korniuden huippu on kun joku julkimo vaatii itselleen erikoispalvlua ja pokkurointia samaan hintaan.


      • siilimuori3 kirjoitti:

        Minusta korniuden huippu on kun joku julkimo vaatii itselleen erikoispalvlua ja pokkurointia samaan hintaan.

        Siinähän sitten näyttää kuinka tärkeä luulee olevansa ja/tai asemastaan/tittelistään.
        Pitiväthän ylioppilaatkin ennen lakkiaan päässään, etenkin jos maalle kesäksi menivät, herraskaisuuttaan tolloille esittämään.


      • siilimuori3
        Ancelina kirjoitti:

        Siinähän sitten näyttää kuinka tärkeä luulee olevansa ja/tai asemastaan/tittelistään.
        Pitiväthän ylioppilaatkin ennen lakkiaan päässään, etenkin jos maalle kesäksi menivät, herraskaisuuttaan tolloille esittämään.

        Juu mut se oli sen ajan trendi, yloppilas Larvanto oli suunnilleen jumalasta seuraava.

        Nykyisistä itsensä ylentäjistä kokee ehkä vain myötähäpeää.


      • Pyhhappamia
        Ancelina kirjoitti:

        Siinähän sitten näyttää kuinka tärkeä luulee olevansa ja/tai asemastaan/tittelistään.
        Pitiväthän ylioppilaatkin ennen lakkiaan päässään, etenkin jos maalle kesäksi menivät, herraskaisuuttaan tolloille esittämään.

        Mitä tekemistä ylioppilaalla on tässä aloituksessa?


      • 1eero
        siilimuori3 kirjoitti:

        Juu mut se oli sen ajan trendi, yloppilas Larvanto oli suunnilleen jumalasta seuraava.

        Nykyisistä itsensä ylentäjistä kokee ehkä vain myötähäpeää.

        Ylioppilas Larvanto Mikkelin miehiä, Aake Kallialan kaveri aikoinaan täällä meiläpäin heittivät huulta Larvannosta. Muistaakseni kysyttiin häneltä mikä on ammatti "ylioppilas" Larvanto ei tainnu oikein töistä välittää.


      • Pyhhappamia kirjoitti:

        Mitä tekemistä ylioppilaalla on tässä aloituksessa?

        Noh, ei oikeastaan mitään. Eikä kissoillakaan.


      • siilimuori3
        1eero kirjoitti:

        Ylioppilas Larvanto Mikkelin miehiä, Aake Kallialan kaveri aikoinaan täällä meiläpäin heittivät huulta Larvannosta. Muistaakseni kysyttiin häneltä mikä on ammatti "ylioppilas" Larvanto ei tainnu oikein töistä välittää.

        Hauska rooli sillä P-P.P:llä kun hyppelee kukkakedolla ylioppilaslakki päässä hamuten perhosia haaviinsa.


    • tämäpäsattui

      Parhaillaan menossa juttu jossa odotan erään asiakaspalvelijan esimiehen yhteydenottoa :D

    • meinasin kertoo parin viikon takaisen kokemuksen
      mutta sit kattelin ketkä tässä on kirjoitellu
      vetäydynkin pois
      oli muuten sillä kertaa tehokas sana se pomo
      ja ei menny kun muutama minuutti niin asia oli hoidettu.

      • jaanampp

        olisi kivaa kuulla tositapauksia, nimettöminähän nämä. tämähän kaikki on elämää, sitä ihteään.


      • toisen kerran sitten
        paikka oli sellanen etten jaksa lukee siitä
        täällä seuraavaa vuotta :)


      • hihihiimieheksi

        Olisit vaan kertonut siitä gynegologilla käynnistäsi, se ei ole noloa, joo ja jos piipahdit samalla reissulla vaikkapa mielenterveystoimiston ja terapian kautta, niin se on tätä päivää ja muoti-ilmiö, ei mikään häpeä. Eri asia jos olet alkanut riehumaan siellä, se muuttaa asiakokonaisuutta negatiivisenpaan suuntaan.


      • hihihiimieheksi kirjoitti:

        Olisit vaan kertonut siitä gynegologilla käynnistäsi, se ei ole noloa, joo ja jos piipahdit samalla reissulla vaikkapa mielenterveystoimiston ja terapian kautta, niin se on tätä päivää ja muoti-ilmiö, ei mikään häpeä. Eri asia jos olet alkanut riehumaan siellä, se muuttaa asiakokonaisuutta negatiivisenpaan suuntaan.

        se oli kela kaukana siitä mitä arvelit
        juu ja naiset yleensä käy gynegologilla ei se oo noloo ei
        psykiatrilla oon joutunut käymään muutaman kerran
        ja myöskin terapiassa kun sattui siihen päälle
        sellainen ikävä tapahtuma tosin ei kuulunut mitenkään
        siihen asiaan minkä takia kävin psykiatrilla
        en häpeä ollenkaan sanoa että paloin loppuun työssäni
        ja olen tosi ylpeä itsestäni että ajoissa tajusin hakea apua
        joten kaiken kurjuuden jälkeen olen parantunut entiselleni
        enkä tarvitse enää lääkitystä
        sen takia mua aina sattuu sydämeen
        kun täällä irvaillaan siitä onko lääkitys kohdallaan
        koska tiedän mitä se voi olla sillon kun se ei ole kohdallaan
        ja oikeesti ei meistä kukaan huvikseen sairastu
        ei elimelliseen sairauteen eikä mielen sairauteen
        ihan sama kun ilkkuisitte ihmisille
        jolla on als ms syöpä ym... ota iltalääkkeet
        tai aamutuimaan onko jääny lääkkeet ottamatta.


    • ent.siivoojaparka

      En ainakaan muista, että olisin mitään noin typerää kysellyt keneltäkään. Yleensä se pomo selviää kyselemättäkin. Joskus olen joutunut valittamaan ylemmäksi ja siellä yleensä asiat selviävät paremmin kuin jonkun osaamattoman toimistotyöntekijän kanssa.
      En muista olisiko minultakaan palvelualan ammattilaisena kukaan kysynyt. Sitä sain kuulla kyllä useamminkin kuin kerran (huonolla ruotsinkielellä), että tiedän kyllä kuka sinun pomosi on, taikka olen pomosi tuttu/paras kaveri... Siihen vain vastasin, että tiedänhän toki minäkin ja kysyin haluaisiko hän pomoni puhelinnumeron, jos ei hänellä sattumoisin olisi.

      • sepelkyyhkyt

        Ei ole typerää, usein se on jo jossain esilläkin, pomon ja muiden nimet ja kuvat. ihan yleistietoa.pitää olla ja elää niin ettei seinille hypi jos pomon nimee kysytään.


      • siilimuori3

        Minä olen kuullut tuon useinkin. Kohteliaasti olen ottanut yhteystiedot ylös ja luvannut toimittaa yhteydenottopyynnön eteenpäin. Lisäksi olen antanut palautekaavakkeen ja vielä ohjannut mihin sen voi palauttaa.


      • arkkitehtie
        siilimuori3 kirjoitti:

        Minä olen kuullut tuon useinkin. Kohteliaasti olen ottanut yhteystiedot ylös ja luvannut toimittaa yhteydenottopyynnön eteenpäin. Lisäksi olen antanut palautekaavakkeen ja vielä ohjannut mihin sen voi palauttaa.

        eksä voinut aantaa sen pomos nimee ja numeroo heti?


      • siilimiori3
        arkkitehtie kirjoitti:

        eksä voinut aantaa sen pomos nimee ja numeroo heti?

        Kielletty. Suoraa numeroa ei saa antaa. Toki jos pomo paikalla., voi kysäistä ottaako vastaan. Mut yleensä tidustelut tulee virka-ajan ulkopuolella.


      • ö-Öö
        siilimiori3 kirjoitti:

        Kielletty. Suoraa numeroa ei saa antaa. Toki jos pomo paikalla., voi kysäistä ottaako vastaan. Mut yleensä tidustelut tulee virka-ajan ulkopuolella.

        Työpuhelimen numero pitää antaa.

        Henkilökohtaisen numeroa ei pidä antaa, vaikka olisi julkinenkin. Mutta työpuhelin, se aina julkinen numero, jonka saa vaikka mistä tahansa numerotiedustelusta, tahi netistä. Se pitää kertoa aina.

        Kaikilla virassa, tahi josain duunissa olevilla ihmisillä on aina julkiset yhteystiedot. Todella typerää piilotella niitä. Sähän nyt ilmeisimmin olet duunari, joka laitetaan välikäteen. Mutta jos olet jukisella sektorilla duunissa, syyllistu jonkinlaiseen virkarikokseen, jos et kerro pomosi yhteystietoja. Yksityiselläektorilla asia epäselvempi rikosoikeudellisesti. Mutta siinä tapauksessea, että et kerro pomosi yhteystietojs kyselevälle, voit myö syyllistyä johonkin rikokseen rikostoverina.

        Nämät ei ole vaikeita asisoita, usein vain pieniä duunareita harhaanjohdetaan ja just pomotetaan toimimaan väärin. Vastuussahan tietenkin on aina pomo, mutta törppöilyyn syyllistyy duunari, pakotettuna, tai tyhmyyttään.

        =DW=


      • ent.siivoojaparka
        sepelkyyhkyt kirjoitti:

        Ei ole typerää, usein se on jo jossain esilläkin, pomon ja muiden nimet ja kuvat. ihan yleistietoa.pitää olla ja elää niin ettei seinille hypi jos pomon nimee kysytään.

        Siksi sitä typerää onkin kysyä työntekijältä, koska sen tarvittaessa melkein aina saa tietoonsa kysymättäkin.


      • siilimuori3
        ö-Öö kirjoitti:

        Työpuhelimen numero pitää antaa.

        Henkilökohtaisen numeroa ei pidä antaa, vaikka olisi julkinenkin. Mutta työpuhelin, se aina julkinen numero, jonka saa vaikka mistä tahansa numerotiedustelusta, tahi netistä. Se pitää kertoa aina.

        Kaikilla virassa, tahi josain duunissa olevilla ihmisillä on aina julkiset yhteystiedot. Todella typerää piilotella niitä. Sähän nyt ilmeisimmin olet duunari, joka laitetaan välikäteen. Mutta jos olet jukisella sektorilla duunissa, syyllistu jonkinlaiseen virkarikokseen, jos et kerro pomosi yhteystietoja. Yksityiselläektorilla asia epäselvempi rikosoikeudellisesti. Mutta siinä tapauksessea, että et kerro pomosi yhteystietojs kyselevälle, voit myö syyllistyä johonkin rikokseen rikostoverina.

        Nämät ei ole vaikeita asisoita, usein vain pieniä duunareita harhaanjohdetaan ja just pomotetaan toimimaan väärin. Vastuussahan tietenkin on aina pomo, mutta törppöilyyn syyllistyy duunari, pakotettuna, tai tyhmyyttään.

        =DW=

        Olen se tyhmä duunari joka tekee niin kuin ylemmät määrää ollakseni hyvä ja kuuliainen alamainen :D.


      • siilimuori3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Siksi sitä typerää onkin kysyä työntekijältä, koska sen tarvittaessa melkein aina saa tietoonsa kysymättäkin.

        Mun pomo haluaa perehtyä soiton aiheeseen etukäteen, kuulla osalliset ja katsoa asiakirjat. Kylmiltään useimmiten puhelusta ei ole hyötyä.


      • siilimuori3
        ö-Öö kirjoitti:

        Työpuhelimen numero pitää antaa.

        Henkilökohtaisen numeroa ei pidä antaa, vaikka olisi julkinenkin. Mutta työpuhelin, se aina julkinen numero, jonka saa vaikka mistä tahansa numerotiedustelusta, tahi netistä. Se pitää kertoa aina.

        Kaikilla virassa, tahi josain duunissa olevilla ihmisillä on aina julkiset yhteystiedot. Todella typerää piilotella niitä. Sähän nyt ilmeisimmin olet duunari, joka laitetaan välikäteen. Mutta jos olet jukisella sektorilla duunissa, syyllistu jonkinlaiseen virkarikokseen, jos et kerro pomosi yhteystietoja. Yksityiselläektorilla asia epäselvempi rikosoikeudellisesti. Mutta siinä tapauksessea, että et kerro pomosi yhteystietojs kyselevälle, voit myö syyllistyä johonkin rikokseen rikostoverina.

        Nämät ei ole vaikeita asisoita, usein vain pieniä duunareita harhaanjohdetaan ja just pomotetaan toimimaan väärin. Vastuussahan tietenkin on aina pomo, mutta törppöilyyn syyllistyy duunari, pakotettuna, tai tyhmyyttään.

        =DW=

        Meil ei saa antaa työkaverin nimeä puhelimessa jos joku kysyy.


      • asko775s
        siilimuori3 kirjoitti:

        Meil ei saa antaa työkaverin nimeä puhelimessa jos joku kysyy.

        Mutta pomon nimi pitää antaa.


      • siilimuori3
        asko775s kirjoitti:

        Mutta pomon nimi pitää antaa.

        Jep, se annetaan mut numeroa ei vaan välitetään soittokunta.


      • siilimuori3
        siilimuori3 kirjoitti:

        Jep, se annetaan mut numeroa ei vaan välitetään soittokunta.

        Siis Pyyntö


      • ainaainaaina
        siilimuori3 kirjoitti:

        Jep, se annetaan mut numeroa ei vaan välitetään soittokunta.

        No miten se asiakas voi olla pomoon yhteydessä jos ei ole numeroa? Pitääkö sen etsiä se vaivalla kuitenkin jostain, Vaikeeksi laitetaan yksinkertainen asia.kai ny asiakkaalla oikeus tavata pomo!


      • jaskatir
        ainaainaaina kirjoitti:

        No miten se asiakas voi olla pomoon yhteydessä jos ei ole numeroa? Pitääkö sen etsiä se vaivalla kuitenkin jostain, Vaikeeksi laitetaan yksinkertainen asia.kai ny asiakkaalla oikeus tavata pomo!

        Mites ottaa yhteyttä pisneksissä tms. jos ei edes pomon yhteystietoja anneta, hölmöt.


      • siilimuori3
        ainaainaaina kirjoitti:

        No miten se asiakas voi olla pomoon yhteydessä jos ei ole numeroa? Pitääkö sen etsiä se vaivalla kuitenkin jostain, Vaikeeksi laitetaan yksinkertainen asia.kai ny asiakkaalla oikeus tavata pomo!

        Pomo ottaa hänelle sopivalla hetkellä yhteyttä asiakkaaseen.


      • Riiittal
        siilimuori3 kirjoitti:

        Pomo ottaa hänelle sopivalla hetkellä yhteyttä asiakkaaseen.

        ei minuun ainakaan, se edes koskaan kuullut minusta, ja ideastani, mikä se kyllä kannattaisi kuulla. :)


    • aproosia

      Laitoin viestiä kaupungin toimistoon eräästä tehdystä työstä teknikolle, joka prosessissa osallisena, ilm. jopa vastaavana toimijana, näin olen ymmärtänyt. Hän vastasi, mutta seuraavana päivänä laitoin uuden viestin, kohteliaasti ja asiallisesti: "Kuka on toimistonne pomo"?. Vastausta ei ole kuulunut ainakaan vielä. Kiireitä taitaa olla.

      • kokeile etsiä käsiisi vähän isompi pomo. Monesti asia selviää paremmin kun pommittaa isompaa pomoa.
        varsinkin jos reklamoida aikoo, mutta voihan sitä pomoa kysellä kiittääkseenkin

        Olen ollut vain sellaisissa julkisissa organisaatioissa, että tiedetään kuka kenenkin pomo on ja kaaviot ovat selviä
        asiakkaiden suhteen on salassapitovelvollisuus, ei pomojen


    • koulutustaikokemus

      Joskus tuli pomon kanssa kina siitä kuinka eräs työ tulisi tehdä. Pomo suuttui ja sanoi "kumpi meistä on insinööri?" Minä sanoin "jos et edes sitä tiedä,ole hiljaa"
      Tein työn niinkuin olin ajatellut,ei enään kysellyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe