Mistä apua kun akuutti "kohtaus" päällä? :(

H-L77

Olen tosi vaikeassa tilanteessa ja tämä kaikki on uutta mulle, joten en tiedä miten toimia. Saisinkohan täältä apua?

Aiemmin mustasukkaisuutta ei ole ilmennyt, mutta nyt ilmeisesti tunteeni ovat aiempaa voimakkaampia, josta johtuen kärsin tästä kovasti.

Näen tätä tunteideni kohdetta silloin tällöin työympäristössä. Hän ei aikanaan vastannut tunteisiini ja järjen tasolla olenkin jo hyväksynyt tämän tiedon (kai?) vaikka se järjettömän kipeää tekikin. Nyt kuitenkaan kroppa ei meinaa ymmärtää tätä, vaan saan paniikinomaisia mustasukkaisuuskohtauksia tästä miehestä hänen flirttaillessaan tai viettäessään aikaa toisen naisen kanssa.

Tuntuu että tällöin en saa hengitettyä, sydän hakkaa miljoonaa, kädet ja jalat tärisee voimakkaasti, alkaa itkettää, töistä ei tule tällöin mitään kun ajatus ei kulje ja yritän vain paeta jonnekin kohtauksen ajaksi ettei kukaan työkavereista huomaa, varsinkaan tämä mies itse.

Oireileeko yleensä ihmiset näin voimakkaasti vai olenko jotenkin liian herkkä? Minun ei tee ollenkaan mieli suuttua näissä tilanteissa, joka kai yleinen mustasukkaisuuden merkki on, vaan lähinnä itkeä ja poistua tilanteesta.

Toivoisin että voisin olla miehen seurassa ihan normaali ja tyynen rauhallinen ettei hän näkisi näitä tunnekuohujani, mutta en vaan voi itselleni ja reaktioilleni mitään.

Mikä minua voisi auttaa?

2

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ifeelyouyou

      Minulla on aivan samanlainen tilanne päällä. Se on kyllä aivan tavattoman kiusallista! En tiedä onko minulla mitään kovin järkevää vastausta tähän asiaan, mutta itse ainakin koitan olla ruokkimatta sitä tunnetta jonka saan kun näen tämän naisen ihastukseni seurassa. Jos vaikka tilanne tulee päälle hillitsen itseni menen rauhoittumaan jonnekin toisaalle hetkeksi (on senkin jälkeen kyllä suhteellisen crappy olo että ei se tunne nyt yhtäkkiä karkaa). Mikäli muulloin minulle tulee mieleen tämä nainen niin silloin yritän tehdä jotain mukavaa käsilläni tai jotain sellaista mikä saa minut rentoutumaan. Itse tykkään liikkua ja ajattelen vaikka lenkillä kaikkea ajatuksia ja puran siten tunteitani siellä (suosittelen kuntonyrkkeilyn aloittamista Siinä saa purkaa kaikenlaisia lukkoja. Toisena asiana jonka itse koen auttavan on rukoilu, se rentouttaa ja asioiden tuominen yläkertaan helpottaa. En pakota ketään rukoilemaan, mutta suosittelen jos siltä tuntuu .Ja et ole liian herkkä itse reagoin täsmälleen kuvaamallasi tavalla mustasukkaisuuden tunteesta, uskon että tuo tunne on ihan luonnollinen kokea siinä ilanteessa missä olet.Ei itseään voi pakottaa olla tuntematta jotakin, mutta kyllä tunnetta pystyy jotenkin olemaan ruokkimatta kun ei ruoki omia ajatuksiaan tuosta naisesta (no olen kyllä aika tekopyhä kun puhun tästä aiheesta kun en itekään pysty olemaan ajattelematta asiaa mutta nämä nyt olivat asiat jotka tulivat päällimmäisenä mieleen. Tsemppiä!

    • pipipäässä

      Sairaan puolelle tuo jo menee. eihän noin voi elää!
      Psykologille siis!
      Ei mustasukkaisuus ole rakkautta nähnytkään! Mustasukkaisuus on sairasta omistamisen halua ja voi johtaa pahoihinkin seurauksiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4540
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe