Näille Raamattua heikosti tunteville VL;ille polvirukouksesta.
Otetaan ensin Paavali;
"Tämän vuoksi MINÄ POLVISTUIN Isän eteen, hänen, jonka asemaa jokainen isän ja lapsen suhde taivaassa ja maan päällä kuvastaa. Rukoilen, että hän sanomattomassa kirkkaudessaan hengellään vahvistaisi ja voimistaisi teidän sisäistä olemustanne. Näin Kristus asuu teidän sydämissänne, kun te uskotte, ja rakkaus on elämänne perustus ja kasvupohja. Silloin te kykenette yhdessä kaikkien pyhien kanssa käsittämään kaiken leveyden, pituuden, korkeuden ja syvyyden, ja voitte tajuta Kristuksen rakkauden, joka ylittää kaiken tiedon. Niin Jumalan koko täyteys valtaa teidät.
Jumalalle, joka meissä vaikuttavalla voimallaan kykenee tekemään monin verroin enemmän kuin osaamme pyytää tai edes ajatella, olkoon ylistys seurakunnassa ja Kristuksessa Jeesuksessa kautta kaikkien sukupolvien, aina ja ikuisesti. Aamen."
Ef. 3:14-21
Sitten; Paavali kirjoittaa rukouksen aluksi, että "HÄN POLVISTUU ISÄN ETEEN" tai kuten KR38 ilmaisee hän "NOTKISTAA POILVENSA ISÄN EDESSÄ". Me ajattelemme tätä perinteisenä polvirukousasentona, mutta Paavali tuskin viittasi tällä ilmauksella tuntemaamme rukousasentoon.
Myös VL;ien haukutaa kätten kohottaminen esiintyy Raamatussa:
Juutalaiset näet rukoilivat yleensä seisten, vaikka polvistumista ja maahan lankeamista käytettiin joissain tilanteissa (esim. 1. Kun. 8:14,22,54) nöyryyden tai kunnian osoituksena. Kreikkalaisilla puolestaan oli tapana heittäytyä maahan hallitsijoiden edessä, mutta polvirukous oli heillekin vierasta. Hekin mieluummin RUKOILIVAT SEISTEN KOHOTTAEN KÄTENSÄ JUMALAN PUOLEEN.
Ehkä kannattaisi lukea Jumalan sanaa, ennekuin arvostelee rukousasentoa, ja ottaen sen huomioon, ettei juuri seuroissa ole mitään rukousosiota, saatikka koko lahkossa ei ole rukouskokouksia.
Näin ei ole myöskään Jumalan Sanaa.
Kes.
VL;t ei tunne polvirukousta.
22
85
Vastaukset
- petokerium
Mitä sinä tänne kolaat tuota helluntaisaastaa? Kukaan sinua ei ota vakavasti, kuten palstalta voi lukea. Tuohon avaukseenkin piru kainalossa nokit helluntaita Raamatusta, saadaksesi päteä oppineena harhailijana.
- tuttuaon
Helluntaihörähtelijöiden Polvirukous on SIKATEHOKAS keino saada usko synnit anteeksi! Ohessa muutamien palstalaisten kokemuksia polvirukouksesta vuosien varrella:
"iveta 21.11.2009 11:33 ... Minulle polvirukous on ollut luonnollista jo ainakin kymmenen vuotta. Haluan käyttää polvirukousta aamuisin niin kauan kuin terveys sen sallii. Sitten, kun ei enään salli, sitten istutaan."
”Melperi1 9.1.2009 20:38 ... etäännyin Jumalasta, mutta ei Hän minua
jättänyt. Erään kerran teimme tietyn porukan kanssa perisuomalaisen
ryyppyreissun Pietariin. Ma päivän oli töissä kovassa kankkusessa ja
mietin: "Tätäkö minä haluan elämältä?". Kun tulin töistä kotiin,
polvistuin oman vuoteeni viereen, käänsin katseeni yläilmoihin ja
sanoin: "Jumala - tässä minä olen. Vie tahtosi tietä." Sillä tiellä
ollaan."
"Kempelainen 18.2.2008 13:48 ... jos kokeilette yhdessä polvirukouksessa jättää kaiken välillänne Jeesukselle, Hän on luvannut kantaa kaiken ja on jo kärsinyt vaikeutenne Golgatalla, joten kunhan vain poimit, kuten kypsän marjan. Jätä se Herralle."
".ari. 17.8.2013 09:47 ... Toivottavasti tämä laittaa helluntalaisiakin polvirukoukseen ja itkemään tilaamme. Niin että Jumalan todellinen voima ja rakkaus voi vaikuttaa meissä.Ari."
"raiskattu ex-hellari 1.1.2014 18:08 ... Minua vuosia raiskannut helluntaimies vaipui aina aktin jälkeen polvirukoukseen sängyn viereen ja rukoili Jeesukselta ääneen "erehdystään" anteeksi. Joka kerta hän jossain vaiheessa kertoi, että nyt Jeesus vastasi, häntä ei enää syytetä taivaassa. Minulta hän ei pyytänyt anteeksi, haukkui vain huoraksi, ettei saisi "antaa" miehille, jos ei ole naimisissa. Sen sijaan helluntaimies vannotti, että jos minä Jeesukselta polvirukoiltua ja rukousyhteydssä anteeksisaatua syntiä alan muistella kenellekään, joudun tulimereen. Uskoin kaiken, pidin suuni visusti kiinni." - tuttuaon
Helluntaihörähtelijöiden Polvirukous on SIKATEHOKAS keino saada usko synnit anteeksi! Ohessa muutamien palstalaisten kokemuksia polvirukouksesta vuosien varrella:
"iveta 21.11.2009 11:33 ... Minulle polvirukous on ollut luonnollista jo ainakin kymmenen vuotta. Haluan käyttää polvirukousta aamuisin niin kauan kuin terveys sen sallii. Sitten, kun ei enään salli, sitten istutaan."
”Melperi1 9.1.2009 20:38 ... etäännyin Jumalasta, mutta ei Hän minua.
jättänyt. Erään kerran teimme tietyn porukan kanssa perisuomalaisen
ryyppyreissun Pietariin. Ma päivän oli töissä kovassa kankkusessa ja
mietin: "Tätäkö minä haluan elämältä?". Kun tulin töistä kotiin,
polvistuin oman vuoteeni viereen, käänsin katseeni yläilmoihin ja
sanoin: "Jumala - tässä minä olen. Vie tahtosi tietä." Sillä tiellä
ollaan."
"Kempelainen 18.2.2008 13:48 ... jos kokeilette yhdessä polvirukouksessa jättää kaiken välillänne Jeesukselle, Hän on luvannut kantaa kaiken ja on jo kärsinyt vaikeutenne Golgatalla, joten kunhan vain poimit, kuten kypsän marjan. Jätä se Herralle."
".ari. 17.8.2013 09:47 ... Toivottavasti tämä laittaa helluntalaisiakin polvirukoukseen ja itkemään tilaamme. Niin että Jumalan todellinen voima ja rakkaus voi vaikuttaa meissä.Ari."
"raiskattu ex-hellari 1.1.2014 18:08 ... Minua vuosia raiskannut helluntaimies vaipui aina aktin jälkeen polvirukoukseen sängyn viereen ja rukoili Jeesukselta ääneen "erehdystään" anteeksi. Joka kerta hän jossain vaiheessa kertoi, että nyt Jeesus vastasi, häntä ei enää syytetä taivaassa. Minulta hän ei pyytänyt anteeksi, haukkui vain huoraksi, ettei saisi "antaa" miehille, jos ei ole naimisissa. Sen sijaan helluntaimies vannotti, että jos minä Jeesukselta polvirukoiltua ja rukousyhteydssä anteeksisaatua syntiä alan muistella kenellekään, joudun tulimereen. Uskoin kaiken, pidin suuni visusti kiinni." Ei minusta ole kysymys, vaan siitä, et ota Raamattua vakavasti, joten tie on selvä,, hiilikaivokseen.
- tietöntie
Kiinassakin on paljon miehiä hiilikaivoksissa, joitain siellä kuolee niinkuin niitäkin, jotka eivät ole hiilikaivoksissa. Mitä selvää siinä tiessä on?
- tyhmälleHellarille
Kesitas kirjoitti:
Ei minusta ole kysymys, vaan siitä, et ota Raamattua vakavasti, joten tie on selvä,, hiilikaivokseen.
Sinä olet seuraus:
Et osaa. Siinä pihvi.
Lyhyt kuvaus itsestäsi
Olen Yrittäjä, suorittaja taustainen.
Olen ehdottomasti Pohjoisen ihmisen puolella.
Minulla on kolme tärkää ryhmää, mitä vaalin, Pien- yrttäjyys, työntekijän jaksaminen ja pienituloiset, syrjäytyneet ja eläkeläiset.
-- täh, kolme tärkää ?? tuossahan tuli viisi :)))
Minulla on ARVO VALINTA.
- ok
Panen Suomalisen vähävaraisen
ja kuntoutettavan etusijalle
maahan muuttajan selkeällä kustannuksella. Se on arvovalintani.
Fiksua olla Suomalainen, ja vielä Perus Suomalainen.
http://player.myzef.com/sak/ajax/comparison.php?nid=2027
- kindermuniasyön
onks sulla nää tekstit valmiina jossain vai hakkaatko näppäimistöä. täytyy sanoa että mielikuvitusta sinulla on. käytä se elämäsi parantamiseen..et tiedä mitä kaikkea voit saada aikaan kun sen kohdistaa hyvään.
- fdfdfdfdf556
Kesitas kirjoitti:
On.
Raamatussa, siinähän on osoitteet.
Pitää vain opetella Kirjaa, niin Jeesuskin löytyy.
Kes.tiedätkö että jeesus konkretisoituu seuraavalle tasolle ihmisille seuraavalla 2000v aikakaudella? tiedätkö mitä se tarkoittaa..sama pätee pyhään kolminaisuuteen..silloin raamattu ei ole se lähde enää
- lähdenkotiinheippa
joo enköhän ole jo nähnyt tarpeeksi. tämän reissuni tarkoitus tälle palstalle oli se että voin pahoin tässä nykyisessä maailmassa jossa ei ole rauhaa ja rakkautta kaikkia kohtaan. Ihmiset sekoilee ja mellastaa miten sattuu.
olen sellainen ihminen että mitä enemmän olen muiden kuin omien läheisten kanssa tekemisissä sen pahemmin voin (en sano että kaikki ovat ikäviä ihmisiä).
Kaikkea hyvää kaikille..kyllä tämä maapallo joskus on noussut korkeammalle tasolle.- Sinulle_rakkaudella
Hei,
olen pahoillani tämän palstan surkeasta tilasta. Se ei anna oikeaa kuvaa meidän uskostamme, joka on iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä.
Täältä voit kuunnella seuroja netissä: http://www.nettiseurat.info/
Tai tule seuroihin, sinne olet sydämellisesti tervetullut!
Täältä löytyy rauhanyhdistysten tiedot, http://rauhanyhdistys.fi/fi/rauhanyhdistykset/ Sinulle_rakkaudella kirjoitti:
Hei,
olen pahoillani tämän palstan surkeasta tilasta. Se ei anna oikeaa kuvaa meidän uskostamme, joka on iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä.
Täältä voit kuunnella seuroja netissä: http://www.nettiseurat.info/
Tai tule seuroihin, sinne olet sydämellisesti tervetullut!
Täältä löytyy rauhanyhdistysten tiedot, http://rauhanyhdistys.fi/fi/rauhanyhdistykset/Vanhoillislestadiolaista iloa ja rauhaa:
TÖRKEIMPIÄ VL-VALHEOPPEJA
1. Vanhoillislestadiolaiset ovat ainoita oikeita ja Jumalalle kelpaavia uskovaisia koko maailmassa.
- Törkeää omavanhurskautta ja muiden uskovaisten vähättelyä. Tähän Raamattu ei anna mitään pohjaa.
Vl-valheoppi.
2. Jumala ei pysty suoraan antamaan syntejä anteeksi eikä pelastamaan ihmissielua - vain vl-henkilö voi antaa synnit anteeksi ja vain hänen kauttaan voi sielu pelastua.
- Täyttä harhaa, jota Raamattu ei tue millään muotoa.
Vl-valheoppi.
3. Pyhä Henki toimii vain vl-herätysliikkeessä.
- Täysin hihasta vetäisty harhaoppi.
Vl-valheoppi.
4. Pelkkä vl-herätysliike on Jumalan valtakunta.
- Jyrkässä ristiriidassa Jeesuksen opetuksen kanssa.
Vl-valheoppi.
5. Raamattu kieltää ehkäisyn.
- Raamattu ei missään kohtaa kiellä ehkäisyä.
Vl-valheoppi.
&&&&&&&&&&&&&&&&
Voitteko vanhoillislestadiolaiset ystävällisesti todistaa raamatunkohtien kera, että yllä mainitut opit eivät ole valheoppeja vaan että Raamattu opettaa juuri tuolla tavalla kuten SRK ja vl-puhujat opettavat.
- Minusta_on
pääasia, että tämä aloittaja on ilkosillaan, vakka ei hän vanhana karvaisena miehenä olekaan läheskään niin mieltä ylentävä näky kuin melperin herkullisilla pikkupilluvideosivostoilla tavattavat näkymät.
- 1plus18
Uudeta testamenitsta;
Matt. 17:14
Ja kun he saapuivat kansan luo, tuli hänen tykönsä muuan mies, polvistui hänen eteensä
Matt. 27:29
ja väänsivät orjantappuroista kruunun, panivat sen hänen päähänsä ja ruovon hänen oikeaan käteensä, polvistuivat hänen eteensä ja pilkkasivat häntä ja sanoivat: "Terve, juutalaisten kuningas!"
Mark. 1:40
Ja hänen tykönsä tuli pitalinen mies, rukoili häntä, polvistui ja sanoi hänelle: "Jos tahdot, niin sinä voit minut puhdistaa".
Mark. 10:17
Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
Mark. 15:19
Ja he löivät häntä päähän ruovolla, sylkivät häntä ja laskeutuen polvilleen kumarsivat häntä.
Luuk. 5:8
Kun Simon Pietari sen näki, lankesi hän Jeesuksen polvien eteen ja sanoi: "Mene pois minun tyköäni, Herra, sillä minä olen syntinen ihminen".
Luuk. 22:41
Ja hän vetäytyi heistä noin kivenheiton päähän, laskeutui polvilleen ja rukoili
Ap. t. 7:60
Ja hän laskeutui polvilleen ja huusi suurella äänellä: "Herra, älä lue heille syyksi tätä syntiä!" Ja sen sanottuaan hän nukkui pois.
Ap. t. 9:40
Mutta Pietari toimitti kaikki ulos ja laskeutui polvilleen ja rukoili; ja hän kääntyi ruumiin puoleen ja sanoi: "Tabita, nouse ylös!" Niin tämä avasi silmänsä, ja nähdessään Pietarin hän nousi istumaan.
Ap. t. 20:36
Ja tämän sanottuaan hän polvistui ja rukoili kaikkien heidän kanssansa.
Ap. t. 21:5
Mutta kun olimme viettäneet loppuun ne päivät, lähdimme matkalle, ja kaikki saattoivat vaimoineen ja lapsineen meitä kaupungin ulkopuolelle saakka. Ja me laskeuduimme rannalla polvillemme ja rukoilimme;
Miksi ihmettelet että monet vl:t pilkkaa kuten tälläkin palstalla tätäkin Raamatun opetusta.
Koska ylpeys on sokaissut (lopullisesti ?) heidät.- helpol_
Mark. 15:19
Ja he löivät häntä päähän ruovolla, sylkivät häntä ja laskeutuen polvilleen kumarsivat häntä.
Tuossa on hellareiden polvienkäytön ydin. - Kommenttisivusta
#monet vl:t pilkkaa kuten tälläkin palstalla tätäkin Raamatun opetusta.#
Pilkkasi jatkuu. Kerran teet tiliä tekemisistäsi...silloin on myöhäistä parkua.. Kommenttisivusta kirjoitti:
#monet vl:t pilkkaa kuten tälläkin palstalla tätäkin Raamatun opetusta.#
Pilkkasi jatkuu. Kerran teet tiliä tekemisistäsi...silloin on myöhäistä parkua..Mitä höpötät?
Vl-opithan kumartavat saatanalle, raiskaavat Raamattua ja ivaavat aitoja uskovaisia.
Sinulla ja muilla VAIN ME - valehtelijoilla voipi olla aikanaan kuumat oltavat - ja pitkään.
VAIN ME.Tuo VL oppi ei perustu Raamattuun, se siinä on ongelma.
Olit koonnut hyvän läpileikkauksen polvirukousista Kirjasta.
He eivät tajua todellista pää- asiaa; Myö lestdiolaisten polven on notkistuttava Herran edessä.
Kes.- ww1999
Kesitas kirjoitti:
Tuo VL oppi ei perustu Raamattuun, se siinä on ongelma.
Olit koonnut hyvän läpileikkauksen polvirukousista Kirjasta.
He eivät tajua todellista pää- asiaa; Myö lestdiolaisten polven on notkistuttava Herran edessä.
Kes.SRK:n hoitokokous ohje # tässä ei raamatuita tarvita # kypsyttää edelleen mädännäistä hedelmää.
Vl-teologian keskeinen tukijalka on IVATA Raamatun opetuksia - kuten polvirukousta.
"– Obama puhui hyvin. Kun kuulen hyvän tiivistyksen, ymmärrän ja tunnistan sen. Siksi: ”Kun sinulla ei ole enää minne mennä, mene polvillesi." Obaman opetus. Hyytävän hyvä, Soini kirjoittaa."
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/soini-kavi-obaman-rukousaamiaisella-hyytavan-hyva-opetus/2232782- helmer_
Tässäkin on hyvä opetus sinulle, esivalmistelut ja liioittelu tosin vähän häiritsee.
Onko tämäkin hyytävän hyvä?
https://youtu.be/a5CwBeeoGi0?list=PL36B8EBBEEC6670C7&t=12
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137360- 485450
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa573019Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72533Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101548Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1951382Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931099Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3171037Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?234996Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30906