Eli kun lähetän käsikirjoituksen kustantajalle linkkinä, niin miten se saatekirje laitetaan? Laitanko toisenkin linkin, vai onko itse sähköposti se saatekirje?
Miten te muut toimitte?
Vai laitetaanko saatekirje samaan linkkiin käsikirjoituksen "etusivuksi"? Paitsi, että silloin sivunumerot eivät enää pidä paikkaansa.....
Apua!
Käsikirjoituksen lähettäminen
7
181
Vastaukset
- aloittelevakirjailija
Saatekirje sähköpostin liitetiedostoksi.
- kamalasalama
Tietyt kustantamot haluavat saatekirjeen osana käsikirjoitusta, joten ohjeet kannattaa lukea kunkin kustantamon nettisivuilta. Useimmissa tekstinkäsittelyohjelmissa voi valita miltä sivulta numerointi alkaa. Tällöin saatekirje ei sotke käsikirjoituksen sivunumerointia. Toisaalta silläkään ei ole kokonaisuuden kannalta merkitystä. Muista tehdä saatekirjeestä iskevä. Kyseessä ei ole kirjan takakansiteksti vaan salama, jonka tarkoitus on tiputtaa kustannustoimittaja tuoliltaan.
- KirjaimetSuussa
Kiitos hyvistä vastauksista! Käyn vielä kerran koko tekstin läpi tuttavan kanssa ja sitten lähetän sen.
- KirjaimetSuussa
No se on nyt sitten lähetetty, sydänverellä. Onko teillä muilla kirjoittajilla käsikirjoituksia vetämässä?
- tonniveijo
Isot kustantamot saavat yli tuhat käsikirjoitusta vuodessa, että kyllä niitä tekstejä on vetämässä joka jannulla.
- KirjaimetSuussa
No sehän tekee kolme päivässä. Montako heitä on lukemassa niitä?
En tunne ketään muuta, kuka on lähettänyt, siksi tässä kyselin.... - kaalimato7
KirjaimetSuussa kirjoitti:
No sehän tekee kolme päivässä. Montako heitä on lukemassa niitä?
En tunne ketään muuta, kuka on lähettänyt, siksi tässä kyselin...."Tonniveijo" ei nyt selvästikään ole ymmärtänyt, ettei tällä palstalla jokainen käsikirjoituksia lähetellyt palloile, jolloin kysymykseesi ei myöskään ole tuhatta vastaajaa aivan heti.
Itse olen vasta kirjoittamassa, mutta kuitenkin parin-kolmen kuukauden sisään käsikirjoitustani lähettämässä, joten mielelläni minäkin luen muiden kokemuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja4933900Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan262606Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan272481Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1432145- 1171873
Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul491550Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta441426En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm851369Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa661296Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631236