mies kiinni alkoholisti ex:ssä

iloinen2016777777

Eroni jälkeen tutuistuin mieheen, johon myös rakastuin. Meillä oli tosi ihania hetkiä.

Kuvittelin tässä olevan suhde, jossa mennään naimisiin. Hän on kiltti ja kovasti toisiaan miellyttävä, ei koskaan sano kenellekään ei. Puhumisen taitoa ei osaa. Hänestä ei saa otetta.

Parin kuukauden jälkeen huomasin, että hän ei ole päässyt irti exästään, joka on kaiken huipuksi vielä alkoholisti. Tämä loukkasi minua eniten. Hän yritti, yritti. " Jes , nyt olen ollut pitämättä yhteyttä jo 6 viikkoa!". Hän myös kysyi minulta tukea siihen, että ei ottaisi yhteyttä!

Kuitenkin; aina, kun juoppo soitti jollain verukkeella apua, mies lähti loppujen lopuksi. Hakemaan kaljaa kaupasta, hakemaan toisesta paikkakunnalta, kun nainen kännissä soitti ja pyysi. Pesi pyykit, jopa valehteli minulle, kun exä niin pyysi. Ei aukaissut ovea, koska ex kielsi! Samalla hän välillä sanoi että rakastaa vähän exää, joskus se oli riippuvaisuussuhde , joskus että ystäviä...
Kuitenkin samalla tuntui inhoavan ja haluavan päästä irti. Mitä tämä on?

Suhde hänen kanssaan on ohi. En jaksanut enää. Kuitenkin ikävöin....

17

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juopotteleva.mies

      Riippuvuussuhde. Miehesi yksinkertaisesti koki, että hänen exänsä tarvitsee häntä enemmän kuin sinä, minkä myös osoitit oikeaksi päätelmäksi.

      Sinulla ei ilmeisesti ole heikkouksia. Heikkouksia, joita "hoitamalla" miehesi olisi tuntenut itsensä tarpeelliseksi. Olit toisinsanoen liian itsenäinen.

      Jos olisit alkanut juopottelemaan, niin miehesi olisi unohtanut exänsä. Silloin sinä olisit ollut se, jota hän olisi hoivannut. Et vain saanut kohdiskohdistettua miehesi hoivausviettiä itseesi.

      Sellaista se on, kun ei juo riittävästi alkoholia.

    • alkuperainen

      Mutta eihän se voi olla rakkautta? En oikeasti ymmärrä, miksi ryhtyy rakentamaan minun kanssani suhdetta, jos yrittää päästä riippuvuudesta eroon. Tarvitsee? Voiko hän olla sairastunut läheisriippuvuuteen. Jotenkin jännä, että ihminen tuntee olevansa tarvittu , ja hyvä , kun alkoholisti tarvitsee häntä. Minä, hellyyttä ja rakkautta antanut, sitoutunut nainen ei kelvannnut että olisi tarpeeksi sitoutunut.

      Tällä hetkellä hän on alkoholistin kanssa. Joka pilasi miehen välit häneen lapsiinsakin, häiriköi, oksentaa sangon vieressä, kun juoma loppuu, ei syö diabeteslääkkeitään. Nainen, joka varmasti kohta miehen mukaan kuolee juomiseen. EI ymmärrä tällaista riippuvuutta. Koen välillä syyllisyyttä, että olisiko minun pitänyt riittävästi tukea miestä pääsemään eroon? Olisiko oikeasti ollut minun tehtäväni?

      • Juopotteleva.mies

        Mies ei vain yksinkertaisesti tuntenut, että olisit tarvinnut häntä yli kaiken. Etkä sinä tarvinnutkaan, koska erosit hänestä.

        Tunnusta tosiasiat. Miehesi oli oikeassa. Jos TODELLA olisit saanut miehesi kokemaan, että olet hänelle kaikki kaikessa, että et voisi elää ilman häntä, että TARVITSET häntä yli kaiken, niin hän olisi unohtanut exänsä.

        Nythän kaikki meni niinkuin pitikin. Ethän sinä häntä oikeasti tarvinnut.


    • jbzögk

      Alkoholistin kumppaneilla on tapana sairastua läheisriippuvuuteen.

    • alkuperainen

      läheisriippuvuus on sitten tässä tapauksessa todella paha; ero tapahtunut kolme vuotta sitten heillä. Ilmeisesti läheisriippuvuus aiheuttaa tunne-elämässä vaikeuksia? Miehen jo kuolleet vanhemmat olivat molemmat alkoholisteja. Lisäksi hän ei vieläkään, kohta 50v. tiennyt, mitä elämältään haluaa. Ystäviä ei ollut paljon.

      ilmeisesti, mies ei tarvinnut minua. Eli hän ei rakastanut minua. Onko oikein, että hän kantaa exälle juotavaa, tekee hänelle viiniä.. tuhoten hänet! Mies melkein tuhosi minutkin. Ihan rikki, ja kaipaan häntä. Järki tosin sanoo, että kiitos ei: )

      • Muistutan

        Sinähän hänet jätit. Jättäjä ei tarvitse jätettyä.


      • Juopotteleva.mies_

        Taidat olla silti pelkkä trolli, kun hymyilyttää. Miksi siis viitsit kysellä täällä joutavuuksia, koska kuitenkin kaikissa muissa on vika?

        Sinua vain risoo se, että ylpeyttäsi on loukattu, koska koet, että olet parhaista parhain ja ihanin ja kuitenkin joku juoppo muija onkin jollekin sinua tärkeämpi.

        Kyllähän se narsistin luonnon päälle käy. Vaikka joku ihminen ei olekaan itselle tärkeä, niin silti haluaa, että itse olisi hänelle tärkein.

        Avaudu narsismipalstalla, niin saat toivomasi vastauksen.


    • alkuperainen

      miten alkoholisti aiheuttaa läheisriippuvuuden`?

      • Oma.syysi

        Vaikeaahan se on. Jospa olit kuitenkin alkoholisoitunutta naista vähemmän viehättävä? Ehkä olit liian täynnä omaa itseäsi ja omaa erinomaisuuttasi? Kuka tietää?


      • ex-juoppo

        Läheisriippuuvuus seuraa yleensä siitä kun alkoholistin läheiset ihmiset syyllistävät itsensä alkoholistin juomisesta. Raastavinta on lukea pienten lasten viestejä tyyliin: "Jos minä olisin kiltimpi, niin isän ei tarvisi juoda..." Tai kun alkoholistin vaimolta oma äiti kysyy: "Mikä sinussa oikein on vikana, kun miehesi täytyy noin juoda..."
        Juoppohan on mestari syyllistämään muut juomisestaan, ja kun sitä syyllistämistä jatkuu vuosikausia, alkavat läheiset tosiaan uskoa itsekin syyn olevan heissä. Syyllisyyden tunne johtaa riippuvuuteen, jolloin ihminen ei pysty jättämään juoppoa kun kokee olevansa vastuussa tämän juomisesta.
        Jotenkin näin se riippuvuus kait syntyy..?


    • alkuperainen

      kylläpä täällä sitten on vihaisia vastauksia. Joo, en todellakaan tarkoittanut,etteikö tämä alkoholisti olisi ihminen myöskin. Ja varmasti ihana sellainen. Alkoholismihan on sairaus, joka voi olla parannettavissakin. Yritän vain ymmärtää sitä, että miksi mies haluaa tuhota tämän alkoholistin kantamalla hänelle lisää juomaa, eikä auttaa pääsemään siitä eroon! Sanoin siitä hänelle monta kertaa. Tuntuu, että itsekin pääsi ryyppääään... äh, turha moittia minua narsistiksi. Vaikka itsekin halusin suhteen päättyvän, niin ei se sitä tarkoita, ettenkö miehestä välittänyt. Tunteita on vieläkin. Yritän vain ymmärtää, ja ymmärtää ja ymmärtää... jos se tarkoittaa sitä, että minut haukutaan tällä palstalla alimpaan helvettiin, niin sitten se on sitä! Rakastin, ja rakastan. Kärsin. Joskus on vain pakko päästää irti, että itse pelastuisi. Välillä kuitenkin miettien, että teinkö virheen.

      • Juopotteleva.mies

        Et tehnyt yhtäkään et yhtä ainutta virhettä. Miehesi teki kaikki virheet, koska miehesi oli sika.

        Miehesi juotti exänsä alkoholistiksi ja sitten se porsas sai sinut, parhaista parhaimman, ihanista ihanimman naisen jättämään hänet. Se sika!!!


    • alkuperainen

      No.ei ollut sika. Ihan tavallinen mies josta välitin.

    • abcvoimia

      Itsellä vähän samantapainen kokemus. Veljeni on ns. ”tolkun ihminen”, Akateemisesti koulutettu, pitkän työuran tehnyt mies, jolla ”oma pakka kunnossa”. ei mikään kiipijä vaan perustallaaja, kiltti, sosiaalinen ja huolehtiva perus-mies. Hän erosi pitkästä avioliitosta ja lasten kanssa välit hyvät. Ero ei ollut helppo. Mies löysi laastarisuhteen ikäisestään naisesta. Alkuaikana nainen oli kuin unelma: kaunis, rehellinen, älykäs, kiltti ihminen, joka oli vain ”vaikeassa elämäntilanteessa”. Veljeni oli kuin ”ritari valkealla ratsulla”, jota nainen sai kiittää siitä, että hänen onnettomaan elämäänsä tuli viimein valkeus ja onni. Näin nainen hoki.
      Ainoa, että nainen oli juoppo, joka oli ryssinyt kaikki työsuhteensa epäsäännöllisellä elämällään. Veljeni avulla nainen sai kuulemma jälleen uutta voimaa löytää työtä ja käydä siellä. Nainen on epätavallisen takertunut veljeeni -ja ei vain veljeeni, vaan kaikkiin muihinkin lukuisiin exiinsä sekä vanhempiinsa. Juomisen lopettaminen ei useista katkoista huolimatta sujunut. Naisella on myös 1-tyypin diabetes ja glaukooma.

      Veljelläni on ollut tämä outo inho/viha/rakkaussuhde jo 3 vuotta. Hän on eronnut naisesta lukuisia kertoja ja ajanut tämän ulos ryyppäämästä asunnostaan. Tämä on aina ryöminyt takaisin, paukutellut, potkinut ovea, itkien, huutaen ja anellen.

      Monet yöt veljeni on valvonut tämän kännikalan ketoarvoja ja sokruja, vaikka aamulla on pitänyt mennä töihin. Monet yöt hän on puolinukkuvana kuunnellut tämän kännihöperöintiä. Monet illat olen joutunut kuuntelemaan puhelimessa veljeni synkkää yksinpuhelua, kuinka veljeni toivoo, että kun tämä nainen kuitenkin tekee itsaria viinalla, niin kuolisi pois ja nopeasti, ettei tarvitsisi kauaa enää kestää ja katsella tuollaista. Veljeni jostain kumman syystä tuntee suhteettoman suurta syyllisyyttä ja huonoa omaatuntoa näistä ajatuksista ja naisen tilasta.

      Naisella on historiaa siitä, että häntä on saanut nussia kuka vaan, joka on tarjonnut viinaa. Nytkin kun veljeni on tullut töistä kotiin, hän on löytänyt daamin toisinaan ympäripäissään jonkun exänsä seurassa. hän vannoo rakastavansa veljeäni eikä ikinä pettäisi ja haluaa tämän kanssa kiihkeästi naimisiin yms. mutta hänellä on erittäin läheiset suhteet exiinsä, jotka myös toisinaan tuovat hälle edelleen ”jostain syystä” viinaa.

      Nykyään myös veljeni on alkanut ottaa kuppia, koska ei muuten kestä toisen kännäystä. Hän myös soimaa itseään ”huonoksi ja pahaksi ihmiseksi”. Kyllä hänen järkensä sanoo, että tuosta naisesta on päästävä eroon ja että hän ei tunne enää edes mitään intohimoa naista kohtaan, mutta nainen on niin takertuvainen, ei vain nainen, vaan koko naisen suku. Naisen 70 v. äiti ja 90v. isoäiti soittelevat päivittäin veljelleni, että miksi veljeni ei ole vastannut heidän kulta-tyttönsä, jo yli 40v. naisen soittoihin yms. veljeni on alkanut kokea, että hän on niin huono ihminen, ettei edes ansaitse parempaa.
      Itse ihmettelen, mikä on se voima, jolla tuo nainen saa pidettyä veljeni pauloissaan. veljeni on jo ammattinsakin puolesta jämäkkä ihminen. Ei mikään reppana.

      Puhutaan paljon läheisriippuvuudesta, mutta unohdetaan, että me kaikki olemme läheisriippuvaisia. Me olemme sosiaalisia laumaeläimiä. Yksin, ilman muita emme pärjää. Kaikki laumaeläimet ovat läheisriippuvaisia.
      On tosin olemassa vakava persoonallisuushäiriö nimeltään ”riippuvainen persoonallisuushäiriö”. Kukin voi googlata sen netistä.

      Persoonallisuushäiriöt esim. narsistinen, epävakaa, sosiopaattinen, riippuvainen yms. ovat muodostuneet hyvin varhaisessa kehitysvaiheessa ja niitä on vaikea parantaa. Tällaiset ihmispedot ovat oman selviytymisensä takia hioneet taitojaan jo ihan pikkupiltistä alkaen, he ovat manipuloinnin, sumuttamisen ja syyllistämisen mestareita. kun tällaisen ihmisen koukkuun joutuu, niin siitä ei niin vain luikertele pois.

      Kun jotenkin selviää tästä koukusta, niin sitä itsekin uhri on jälkeepäin terapiassa ihmetellyt, että mikä minuun oikein meni, miksi en tajunnut, nähnyt ja huomannut. Miksi käyttäydyin kuin käyttäydyin. Miksi annoin hänen tuhota elämääni. Miksi säälin häntä, näin hänet uhrina ja syyllistin itseäni.
      Minusta parasta olisi, hyvä aloittaja, jos todella haluat tämän miehen kanssa uudestaan suhteeseen, niin pistä ehdoksi, että se mies menee sellaiselle terapeutille, joka on erikoistunut hoitamaan persoonallisuushäiriöisten uhreja. Ammatti-ihminen osaisi avata sitä seittiä, mihin persoonallisuushäiriöinen on uhrinsa kutonut. Hän saa miehen ymmärtämään ja oivaltamaan tilanteen syvällisesti.

      • alkuperainen21

        Hei. Viimeinkin asiallinen ja asiaa avaava viesti, kiitos " abcvoimia". Tämä tarina on kuin suhteestani tähän mieheen. Nyt, kun olen saanut asiaan vähän etäisyyttä, niin huomaan, että myös mies osasi tämän manipuloinnin. Kiltteydellään. Halusi auttaa aina jossain pienessä asiassa, tuli kuitenkin halaamaan samalla. Se oli menoa, minulle, rikki menneelle, joka vasta korjaili palasiaan pitkästä liitosta erottuaan. Syyllisti minua juoppoexänsä haukkumisesta, ja sai täten minutkin uskomaan, että liian pahasti tuli sanottua. Kuitenkin samalla vietti öitään tämän juopon luona. Eli summasummarum: jos suhde ei olisi meillä mennyt viimeinkin poikki, niin olisin ollut mukana tässä suhdekiemurassa, jota alkoholisti vetää. Olisin ollut ennen pitkää sairas.
        Asia, miten sain miehen viimeinkin ottamatta minuun mitään yhteyttä, oli viha. Sanoin hänelle niin pahasti, että hän päätti deletoida vastaamatta puheluihin , joita yritin soittaa hänelle. Miksi yritin? Välillä iskee kaipaus ja ikävä. " Jospa soittaisin hänelle ystävänä". - Taka-ajatuksena kuitenkin toive, että jospa hän olisi viimeinkin tajunnut jotain.

        Yritti monta kertaa päästä naisesta eroon, mutta ei. Yhdessä viettävät nyt todella paljon aikaa, mutta ovat kuulemma " vain ystäviä".Juoppo heitti oman miehensäkin samaan aikaan ulos, kun tämä ei enää suostunut hankkimaan juopolle kaljaa.

        Itselläni tämä case satutti niin paljon, että jouduin hankkimaan itselleni apua. Terapiasta. Mietin samalla kuitenkin vieläkin, että olisiko minun pitänyt auttaa miestä, ehdottamalla hänelle terapiaa. Lähtemällä mukaan? Hän pyysi minua tukemaan häntä. Mutta en jaksanut!! Miksi syyllistän itseäni? Jatkuva valehteleminen juopon puolesta sai minut raivon partaalle ja rikkoi lopulta kaiken suhteestamme.


      • kuhiuy

        "Jatkuva valehteleminen juopon puolesta sai minut raivon partaalle ja rikkoi lopulta kaiken suhteestamme."
        Hän ei voinut kunnioittaa sinua koska valehtelit kuten hänkin! Teit valheesi muka hänen puolestaan, mutta siten pidit hänet valheellisuuden piirissä. Et ollut sen vahvempi kuin hänkään alkoholin edessä.


      • ex-juoppo

        "Hän ei voinut kunnioittaa sinua koska valehtelit kuten hänkin! "
        No onpa aikamoista tuubaa, oikeaa keittiö-filosofiaa. Eihän juoppo edes tajua sitä että hänen puolesta valehdellaan.
        Jos juopon puoliso valehtelee juopon työnantajalle, että tällä on vatsatauti ja tämä istuu wc:ssä eikä voi nyt tulla puhelimeen eikä töihin, niin juopon mielestä se on ihan normaalia, näin puolison pitääkin toimia.
        Jos puoliso valehtelee juopon vanhemmille tai muille sukulaisille että ei se kovin paljoa juo ja että se on vähentänyt juomista, niin tästä juoppo ei saa ikinä edes tietää mitään. Puolisoa tällainen valehtelu hävettää ja vituttaa, kun pitää aikuisen ihmisen puolesta rikkoa omia arvojaan, eikä todellakaan ota asiaa puheeksi juopon kanssa. Miksi ottaisikaan puheeksi, koska silloin viimeistään juoppo lähtisi baariin.
        Jos juopon puoliso joutuu valehtelemaan omalle äidilleen, että ei se mies enää kovin paljoa juo, niin se hävettää puolisoa vielä enemmän, jopa niin paljon ettei ikimaailmassa kertoisi valheestaan kenellekkään.
        Tämä omien arvojensa jatkuva polkeminen ja rikkominen sairastuttaa puolisoa entisestään. Hän joutuu aina vaan useammin ja enemmän valehtelemaan. Hän valehtelee tuttaville miksei meille nyt just voi tulla kylään, tai miksi me emme nyt voikaan tulla teille kylään. Ja näin alkoholista muodostuu hänenkin elämänsä keskipiste. Hän elää täydellistä alkoholistin elämää, hänen henkensä ei vaan haise viinalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe