Se on säälittävää tuo verkkokalastus

noitakka

Siinä kiteytyy kalamiesten ahneus :D

7

1545

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aliuli

Just parast, eilen just 18 siikaa yhdestä pikku lammesta, verkot lios alle vuorokauden

• Ryöstökalastus

Jatka vaan tuohon malliin siellä lammella, kyllä siitä hyvä tulee, kalaa riittää ja riittää...ehkä sinne jäi vielä toiset 18, ehkä ei....

• lähiruokaa

eläinrääkkäystä on pyydystä ja päästä uistelu kalastus, myös eläinsuojelulakia rikkoo jos päästää takaisin vahingoittuneen kalan joka todennäköisesti kuolee. kalastan verkoilla ja vain sen mitä syön

• manzungu

Aloituksesi oli täysin hanurista. Osta vaan lähimarketin eineksiä elät vielä sairaammin!

• Höpöt.avaajalle

Asiasta kuin asiasta voi olla mitä mieltä hyvänsä. Tsekatkaas video "Nyt loppu kalastus - KotonSu "

Ihan vastaavasti olisi noilla perusteilla helppo tehdä identtinen video "Se on säälittävää tuo heittokalastus"

https://www.youtube.com/watch?v=zwxDPbRdM-Q

Itse en ole varmaan lähemmäksi kymmenta vuotta verkkoa laskenut vaan enpä ole huomannut että verkoillakaan meri tyhjenisi:

https://www.satakunnankansa.fi/satakunta/merikarvia-nostaa-merimetsot-valtakunnalliseksi-puheenaiheeksi-13652560/

Merikarvian edustalla on satoja verkkoja pyytämässä samaan aikaan kun kymmenet tuhannet merimetsot tyhjäävät merta. Syystä tai toisesta ahventa on sieltä aina vaan riittänyt. Vastaavaa kalastuspainetta en mistään muualla tiedä ja siitä huolimatta maltillisilla ja osin myös vapaaehtoisilla verkkorajoituksilla tilanne on käsittääkseni siedettävä poislukien nuo merimetsot.

• tutkijahko

Vuosien 2000-2010 aikana verkkokalastuksen vähenemisen myötä vapakalastajien taimen, järvilohi ja haukisaalis kasvoi suuremmaksi kuin verkkopyynnin. Kuhan osalta trendi on sama, mutta v. 2010, jota tuoreempaa tilastoa minulla ei ole, verkoilla saatiin enemmän kuhaa kuin vavoilla. Tilanne on trendiä seuraten luultavasti jo toisin päin.

• verkkosenollapitää

verkkokalastus on mitä parhainta kalavedenhoitoa. ilman verkkoja kuluttajat ei saisi hyvää lähiruokaa. tämä on se kaikkein tärkein aspekti. toisijaisia asioita on urheilukalastus tai viihteellisyys. ei vapavälinein saada kalaa kauppojen tiskeille. toisekseen moni järvi tukehtuu kalamääriinsä kun ei kalasteta. kuhat kääpiöityy kun alamittaista on pilvin pimein. verkoille olisi tilausta sadoille järville

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      253
      14399
    2. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      149
      3896
    3. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      129
      3755
    4. Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.

Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      1585
    5. En minä kyllä enää odota sinua

Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O
      Ikävä
      29
      1550
    6. Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu

Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun
      Maailman menoa
      382
      1545
    7. Jos joku luulee että kaikki käy

Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn
      Ikävä
      49
      1296
    8. Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan

Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var
      Tunteet
      8
      1081
    9. Sakin hivutus - ilmiö

Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok
      80 plus
      47
      967
    10. Joka kolmas työtön on työkyvytön

Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais
      Maailman menoa
      79
      865
    Aihe