Finnair cabin crew

finnaircrew

Uusi ketju, jännätpaikat, miten kullekkin "käy"

269

4082

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jännittääsikana

      En kestä enää tätä jännitystä. Silti hyvät mahikset, kun yksilöhaastattelussa oli 380 ja otetaan 160. Tsemit kaikille

      • Emoksikooooo

        en mäkään. Ahistavaa kun ei osaa asennoitua siihen että hylky tulisi... Kauhea pettymys jos ei pääse...

        5 h


      • äääääääääää

        jep sama, ei oikeen osaa asennoitua siihen maholliseen hylsyyn.. pakko päästä en kestä!


    • Creewwwwfin

      Niin mul ei oo mitään käsitystä mitä he hakee musta meni hyvin mutta et varmaan kakilla muillakin meni yhtähyvin.

    • Jokokohta

      Montas hei ihan alunperin tätä pestiä haki, kuka muistaa?

    • hkjhj

      Muistaakseni 2600 ?

      • dintss

        miks mul on sellane kuva et 3000? hmm en tiiä voi olla harhaluulo


      • Ensittiäää

        Mulla taas et 2800


      • hftdgvh

        2600 hakijaa oli :)


    • huihui

      2600 pyöristetysti taisi olla. Tai näin ainakin ryhmähaastattelussa tuli muistaakseni ilmi. Aika iso joukko on karsiintunut, voidaan kyllä olla ylpeitä jo siitä että ollaan selvitetty tiemme tänne asti! Toivotaan että oikeet ihmiset tulee valituiksi, ja että niille joille se hylkymeili sitten tulee, niiin aukeaa jostakin jotakin muita mielenkiintoisia haasteita :)
      Itse koitan kauheesti valmistautua siihen hylkymeiliin ja asennoitua oikein, koska pessimisti ei pety - vai mitenkäs se nyt menikään.. :D
      Nyt ei muutakun kärsivällisyyttä kaikille ! Enää muutama hassu tunti hui

    • Envaantajua

      Kyllähän sinne oikeet valitaan. Ne on just oikeet sitten mitä finski sinne hakee. En kyllä tajua miks he mainosti että 300 haetaan ja nyt onkin että 160 wtf? En tajua???

      • Enkestäjännitystä

        Mun mielestä se oli niin että noin 300 otetaan, 160 koulutetaan nyt keväällä ja loput sitten syksyllä tai ens talvena tarpeen mukaan.. Ihan hirveetä tää jännitys!!


      • Onkonäinsitten

        Mistä sulla moinen tieto?


      • Mietinpävaan

        Eli syksyn ja ensi talven kursseille valitaan henkilöt myös tästä samasta porukasta jos vaan sopivia ehdokkaita on? Mut tuleeko sieltä siis hylsyviesti tai viesti, että pääset kurssille tällöin ja tällöin tai että olet jonossa kurssille??


      • Sanottiin
        Onkonäinsitten kirjoitti:

        Mistä sulla moinen tieto?

        Näin mulle sanottiin yksilöhaastattelussa kun kysyin..


    • kjguyg

      mulle iski nyt kauhee epätoivo, hitsi tuntuu että en kuitenkaan pääse.. mielialat vaihtelee ihan sairaasti aina et millä fiiliksillä on jatkosta...!

      • Työtävailla

        Onko sulla nyt joki. Työ?


      • rgreg

        häh


      • Gjfjfjffffggttee

        Niin ttä jos nyt sua ei valita, niin onko sulla tällä hetkellä silti työ?


      • ffbfb

        joo, mutta siis extraaja/osa-aikanen vaan.. että tämä houkuttelis..:)


      • Nfkgkgk

        Aah ok tsemiä sulle. Pidän peukkuja!


      • iluhl

        samoin!! toivottavasti nähdään kurssilla heh!


      • Jhgjkklbh

        Kyllä sä pääset, varmasti jos antoi haastattelussa ymmärtää et haluaa tätä ni kyl ne semmosia sinne ottaa. Minkä ikänen olet


      • dididofkm

        kakskymmentä:)


    • voiapua

      Voi apua, ja sitten alkaa se medi-jännitys, jos tästä selviää :D

    • Finskille

      Onko jatkoon päässeissä muita yli 35-vuotiaita? Tai edes yli 30-vuotiaita? :D
      Minkä ikäisiä te muut ootte?

      • 30yli

        Täällä on :)


      • Vanhusqw

        Täällä kans. Ja mun ystävä. Wooop


      • Dreamcometrue

        34 :)


    • Fklflff

      Ääää voisko jo tulla kuolen jännityksest xD arghhhhh petyn jos en pääse vaikken ole varma pääsystä kamalaaaa paniikki

    • Hhggjkkh

      Päääsin vittu jeee

      • Wpoooooopppp

        Koska teil alkaa????


      • Kiitoseikiitos

        7.3 ja kaveril 14.3. Ei mennä kumpikaan. Kaveril siis 14.3


    • JEEEEEE

      MEILI TULI!!! HYVÄKSYTTY!!!

    • Nuoriemoko

      MEILI TULI!!! KURSSIPAIKKA CHECK!

    • jejejejjejejejejeje

      mulla vasta 4.4 :(

      • Kkkkkakk

        Ja olet pettynyt??


      • paskaayhyyy

        mäkin olen mulla 7.3 yhyy halusin syksylle en pysty nyt meneeee


    • wihiiiuuu

      Jeeees!!! Hyväksytty kurssille! ^^

    • äääääähhhhheeeii

      ei oo tullu mitään... ei voi olla totta...

      • Enoomenos

        Voin antaa mun paikan sulle.


      • ääheiiii

        saisinki...


      • hjghh

        Mulle tuli hylkyviesti.


      • Mitämitäv

        Mitä hylyssä luki?


    • Säädmäc

      Mulla ei vielä mitään. Tää oli varmaan sit tässä :/

    • Qwertyrttyy

      3.3. Alkaa mulla :) jesss! Onnea muillekkin päässeille!!!

    • Kysyyhän

      Tuliko kaikille hyväksytyille meilit yhtäaikaa? Moneltako?

      • Haistakoote

        14.52. En meinaa mennä. Haha


    • Eivoimitään

      Mulle tuli hylky, onnea teille ketkä pääsitte kurssille!

    • mitäääääääh

      miks mulle eioo tullu mitään.... ei hylkyä eikä hyväksyttyä

      • Katojossiel

        Kato roskat


    • myyyyh

      tavallaa ihan kamalaa, että ite haluais paikkaa niin paljon ja jotkut luovuttaa omansa pois.. noh ei voi mitään!

      • Eieieieieiei

        No mutta palkka on mitä on. Ei vaan kannata. En oo hyväntekijä


      • vkhvh

        Montakohan valittiin?


    • Jeeeeeeeeeee

      Nyt tuli mulle maili, että pääsin, mutta vasta syksyllä alkaville kursseille. Se passaa kyllä vain ja mainiosti! Jeeeeeeee. Ooon niin häpi! 15.22 tuli meili

      • dslfkjdlgkjfdlkgjdfklgjd

        prkl vaihdetaan, mulla 7.3 ja halusin syksylle!!!!!!


    • Finnairilleko

      Mulle kanssa tuli kurssipaikka! Mutta edelleenkään en tiedä otanko vastaan sitä tuon palkan vuoksi.. Ja riski tietenkin ettei läpäise sitä hemmetin MEDiäkin vielä, huh huh :D..

      Mua kiinnostaa tietää mitä hylkyviestissä lukee, onko lukuja annettu että montako on valittu?

      • hjhvh

        Hylkyviestissä ei ollut tietoa montako valittiin tms. Perus automaatti viesti valinta ei kohdistunut sinuun jne.


      • Heyknxgj

        Sama. Mäkin halun syksylle!!!


      • Hylkyviesti

        Hylkyviesti oli tällanen:

        Henkilöt Cabin Crew -peruskurssille on nyt valittu. Valitettavasti tällä kertaa valinta ei kohdistunut sinuun. Karsiutuminen ei vaikuta tuleviin rekrytointeihin, joten kannattaa jatkossakin olla mukana.

        Haemme myös tulevaisuudessa uusia osaajia joukkoomme. Toivommekin, että harkitset hakemuksen jättämistä myös seuraavassa Finnairin Cabin Crew – haussa. Voit seurata hakuilmoitteluamme nettisivuillamme osoitteessa www.finnair.fi/rekry.

        Kiitos osallistumisestasi haastatteluihin sekä hakuprosessiin käyttämästäsi ajasta. Tulet saamaan vielä erillisen viestin, joka sisältää palauteraportit suorittamistasi ennakkotehtävistä helmikuun loppuun mennessä.

        Ystävällisesti

        Finnair Oyj
        Rekrytointi


    • Booooom

      Mulla kans syksyn paikka!Jeee!

      • Paskaaaaaaayhh

        Mä haluun syksylle. Sain 7.3 yhyhyyy


      • jhfvbj

        Koska syksyn kurssit on?


      • vygbjhbj

        varmaankin syys-lokakuussa pitävät jaksoittain kuten kevään kurssitkin.


    • JEEEEEEEEEEeeeee

      mäkin syksyllä!!!! luulin eka etten pääse ollenkaan kun ei näkyny viestiä.. NIIIIIN ONNELLINEN KUN VAAN VOI OLLA

    • Nuoriemoko

      Mitä muuten teillä syksyn alkavien kurssilaisten meilissä lukee? Onko myöskin ilmoitettu siellä, että tarjoavat määräaikaista työtä :)? Ketään tulossa 14.3 alkavalle kurssille (jos siis medit läpi )? On jotenkin epätodellinen olo kaiken stressaamisen ja hermoilun jälkeen, mutta samalla niin onnellinen. Onnea ihan hirmuisesti kaikille <3 Ja hylsyn saaneet - pää pystyssä eteenpäin ja älkää luopuko unelmistanne, kyllä näitä ca-hakuja aukeaa taas!

      • Villegalle6

        Uusia hakuja tulee varmaan pikaisestikin. Aika moni on tuntunut olevan epävarma kurssille osallistumisesta.


    • Harmittaaa

      Hylkyviesti tuli. Viestissä ei lukenut montako hyväksytty, ainoastaan että saa raportin ennakkotehtävistä tämän kuun loppuun mennessä.
      Itselläni oli fiilis että olisin voinut päästä, haastattelut meni hyvin jne, mutta en sitten ollut ilmeisesti sitä mitä etsivät. Ja yli 30v..
      Harmittaa!
      Onnea jatkoon päässeille!

      • eikiitoskuitenkaannyttäl

        olen myös 30v ja kahdenpienen äiti! pääsin mutta en ota paikkaa!


      • emoemo

        Vaikuttiko päätökseen perhesyyt vai palkka?


      • surkeaonyhyy

        palkka!!!


    • Helmiiiii

      Mulle tuli myös syksylle paikka:) ihanaa!!! Niin onnellinen.
      Oisin kyllä halunnu jo kurssille nyt keväänä..

      • lfsdlkfdklfj

        vaihdetaaan!!!!!!!!!!!!!!!!! mä haluun syksy sain 3.7 VITTTUuuuuu siis7.3 huoh


      • Helmiihhhh

        Onnistuispa!! :D mitenköhän ne on päättäny nää että kuka menee mihinkin kurssille..?


    • Jeeeeeeeeeeeeeee

      Onneksi olkoon, sinut on valittu Finnairin Cabin Crew -kurssille! Kursseja tullaan järjestämään porrastetusti keväästä alkaen. Sinun osaltasi ajankohta tulee tarkentumaan tulevan syksyn aikana. Olemme sinuun yhteydessä viimeistään elokuussa.

      Tuossa noin. Ei lue mitään määräaikaisesta työstä.

    • TulevaEmoko

      JIIPPIIII! Kurssipaikka aukesi ja aloitus koittaisi 4.4, ottaen huomioon, että medit menee läpi. Ne tietty vieläkin vähän stressaa ja muutenkin tää sekottaa vaikka mitä koulu- ja asumiskuvioita, mutta eiköhän ne ratkea - Onnea meille kaikille! :) Ja niille, jotka saivat hylsyn niin muistakaa, että kun yksi ovi sulkeutuu niin toinen aukeaa!

      • TulevaEmoko

        Nyt napsahti myös uusi meili "Tervetuloa työhöntulotarkastukseen" :) !


      • onnellineeeen

        Hei onnea, täällä myös 4.4. kurssilla aloittava! Siellä siis nähdään! :))))


      • TulevaEmoko

        Mahtavaa! Mielestäni täällä oli joku kolmaskin silloin alottava jo ilmoittautunut! :)


    • Nuoriemoko

      Toimiiko teillä tuo Finnairin ajanvaraussivusto? Varmaan työstävät siellä jotain, niin en ainakaan pääse sisään varaamaan aikaa työhöntulotarkastukseen vielä. Diacoriin soittelinkin ja varasin ajat jo heti alkuviikolle. Huh onneksi koko ensi viikko vapaata töistä niin ehtii hoidella näitä asioita ja käydä hommaamassa viimeiset rokotukset ja potilasasiakirjat.

    • wuhuuuuuuuu

      huh, kivi kyllä vierähti harteilta! onnea kaikille meille päässeille!

    • coldwhiskyandhotladies

      kylmä kahvi kaunistaa mutta kaunistaako lämmin alkoholi?

    • xoxoxoxoxoxoxo

      Olisi hyvä, jos Finnairilla olis kursseille jonotussijoja, kuten mihin kouluun tahansa, että olisi mahdollisuus saada paikka, jos joku peruuttaa omansa.

    • eimahdollisuuksia

      Lukeeko kaikilla hylsyn saaneilla, että "toivomme, että jätät hakemuksen myös seuraavassa rekrytoinnissa". Tuleeko automaattisesti kaikille tämä sama??

      • El1na

        Joo ne on automaattiviestejä. Sama viesti oli kesän haussa. Haastattelussa annettiin ymmärtää, että kaikki sopivat otetaan. Luultavasti en hae enää, koska haku päättyi hylkyyn.


    • faceryhmä

      Ois kiva perustaa facebookkiin ryhmä valituille. Täällä on niin vaivalloista tämä keskustelu kun pitää aina perustaa uusia ketjuja. Jaksaisko kukaan sellaista tehdä, vaikka salaisena? Itse tekisin, mutta olen töissä ja kahvitunnilla, niin ei kerkeä :)

      • Syksynkurssilainen

        Tosi hyvä idea! :)


      • EnSuosittele

        Ei kannata perustaa mitään facebook ryhmää. Kurssilla teille myös kerrotaan miten Finnair suhtautuu jos kirjoittelee tänne Suomi24-palstalle.
        En suosittele.


    • hylkytuli

      Hylky tuli, jota osasinkin odottaa kun yksilöhaastattelu ei todellakaan ollut mikään leppoisa tilaisuus.. Mutta ei haittaa, nyt kohti uusia haasteita! Stressasin myös siitä palkasta, koska stadissa on todella vaikeaa yksin elävänä tulla toimeen tuollaisella palkalla :( Onnea kaikille jatkoon päässeille! :)

      • Hylkymyös

        Sama :( Mullakaan ei ollut mikään leppoisa tilaisuus.


      • tosipettynyt

        Olikohan jatkoon päässeet päätetty jo yksilöhaastatteluvaiheessa? Oman osuuteni hoidin hyvin, mutta haastattelijoiden suhtautuminen ei ollut ollenkaan niin myönteistä kuin ryhmähaastattelussa. En päässyt jatkoon ja olen vähän yllättynyt. Vai eivätkö sitten vain pitäneet mun persoonasta tai olisiko englantia pitänyt osata paremmin :(


    • omgomgomg

      lääkärintarkastukset 2h?? mitä ne tekee meille kaks tuntia.......

      • puistattaajovalmiiksi

        Varmaan vain mielikuvitus rajana kun gynekologi käynneistä lähtien tahtovat tietää kaiken.


    • snow99

      yes tänne tuli kans kutsu, mutta vasta syksylle vaikka toivoin aloittavani heti maaliskuussa:(

    • Professional

      Myös mukana 4.4 alkaen!!!nyt pitäää vielä medi läpäistä..

    • töihin

      Kun menee syksyn kurssille niin onko MED vasta syksymmällä? Pääsen syksyn kurssille mutta ei oo tullu kutsua terppatarkistuksiin.

    • waitwhatwhat

      jos keväällä alottaville on määrä aikanen syksyyn (ainakin aluksi) niin mites syksyn kurssilaiset???

    • Wassss

      Medeihi paikkoja vaa vajaa 130?

      • lentoisanta

        Finnairillakin taitaa olla uudet koneet myöhässä...


      • TulevaEmoko

        En usko että kaikki ajat näkyivät vielä varausjärjestelmässä, koska ainakin kun itse katsoin niin siellä oli vain helmikuun loppuun asti aikoja, vaikka tarkastusten pitäisi kestää 5.3 asti :)


      • oikkujaaaa
        TulevaEmoko kirjoitti:

        En usko että kaikki ajat näkyivät vielä varausjärjestelmässä, koska ainakin kun itse katsoin niin siellä oli vain helmikuun loppuun asti aikoja, vaikka tarkastusten pitäisi kestää 5.3 asti :)

        Tähän saakka kaikki ajat ovat olleet varattavissa heti. Ilmeisesti suunnitelmiin on tullut muutos ja kaksi viikkoa riittää ;)


    • lentoemonen

      Hei! Loin s.postin, jotta saan perustettua salaisen ryhmän facebookkiin, jota nämä täällä häiriköineet tyypit eivät löydä eivätkä näe osallistujia. Jos siis halua, että lisään sut sinne, niin lähetä sun nimi s.postilla osoitteeseen [email protected]

      Näin vaikeasti siksi, että jos teen suljetun ryhmän niin osallistujat silti näkyy ja pitää olla kaveri, jotta saa lisättyä ryhmään.

      • Wasss

        Laitettu


      • lentävälentoon

        Laitan myös s-postia!


      • TulevaEmoko

        Pistin myös meiliä! :)


      • leilalentäjä

        Itse asiassa helpompaa on jos lähetät facebook-profiilisi linkin, niin ei tarvi etsiä samannimisiä :) Eli osoite on [email protected]


    • pienetlapset

      Hylky tuli, mutta ei haittaa, olen helpottunut :) Onnea kaikille, jotka tulivat valituiksi ja ovat tyytyväisiä siitä!

    • mediin

      Hei, miten tuo ajanvaraus, siellä oleva CRC Haastattelu ei vissiin siis koske meitä? Eli varataan vain tuo Cabin Crew Medikal Examination?

    • Nähdääntaivaalla

      Onnea valituille ja varsinkin niille jotka aloittavat nyt keväällä kurssin. Teidän senioriteetti on korkeampi siten kuin syksyllä aloittavat ja nopeammin napsahtaa vakkaripaikka :D

    • Mustaruleeemoo

      Jee!!! Täällä alkaa 1.3!!! Jee! Myöhempi ois sopinut paremmin kun tulee vähän kiire järjestellä! I will make it work tho!

    • aikavähän

      Valittiin siis loppujen lopuksi vain 130??

      • Tulistutti

        Näin näyttää käyneen syksyllä aloittavat. Aloittaisiko syksyllä sitten toinen 130. Viimeksi asiasta infottiin avoimesti, nyt on jostain syystä vähän hiljaisempaa.


    • verdess

      Itsellä haastattelu meni tosi hyvin, silti tuli hylky. En tiedä mitä hakivat ja mistä jäi kiinni. Onnea paljon päässeille!

      • eijatkoon

        Sama. Tosin minulla ikää jo 30 , ja työkokemusta melko monipuolisesti. Ehkä epäilivät motivaatiotani, tai sitten en vaan yksinkertaisesti ole lentoemo-tyyppiä. Onnea valituille!


      • ensittentiiämitä

        itse olen 30 ja sain paikan kans paljon sekaalaista koemusta


    • hylsytuli

      Minkäköhänlainen tuo palauteraportti on? Hylsyssä siis luki että lähettäisivät sellaisen...

    • Jänskätpaikat

      Sanottiin, että laittavat sitä postia, kun saa varata ton medin kun oon kans tuolla huhtikuun kurssilla enkä ekoissa. Millonkohan se tulee...? Ei kehtaa vielä tota mediaikaa varata. Kuinkahan äkkiä saa sairaanhoitajalle rokotuksiin aikaa, twinrixille on jo resepti ja Diacor varattu alkuviikolle.

    • Unelmatkäytoteen8282

      Onko muita 1.3 ??? Vitsi olen INNOISSANI !!!

      • ibelieveicanfly

        Täällä kans alkaa 1.3, tulee kyllä äkkiä mut toisaalta sitä halusinki! Niin siistiä jee!! Onnea kaikille hyväksytyille!


      • 311

        sama 1.3. En vaan vielä tiedä yhtään et saanko kaikkia dokumentteja hoidettua ajoissa kasaan. Aika äkkiä tuli tää tieto


      • varautunut

        Itse hoidin kaikki testit ja paperit kuntoon ennen kuin tuli edes tieto pääsenkö kurssille. Vaiva ei ollut suuri ja nyt ei tule paniikkia niiden kanssa. Luulin, että moni muukin valmistautuisi, mutta suurinosa jättikin viime tippaan, ei fiksua mielestäni..


      • dfdsfe

        Mä paperit ja rokotukset myöskin hoidin, noi testit käyn nyt sitten vaan teettämässä :)


    • SanoinEiKiitos

      Sain hyväksytty mailin. Vastasin jo " Ei kiitos".
      Määräaikainen työsopimus ja liian alhainen palkka.Mitään takeita ei ole etteivät laita määraaikaisia pois ja rekrytoi uusia. Siihen Finnair saa valtiolta tukea.On tehnyt saman ennenkin.
      Toisekseen kurssi alkaisi osaltani 1.3, nykyisin lentoemäntänä ulkomailla suurella yhtiöllä vakituisena sekä tienaan huomattavasti paremmin.
      Finnair oli itselleni pettymys. Paljon töitä,vähän vapaata ja pieni palkka sekä määräaikaisuus.
      Onnea valituille ja kaikkea hyvää.

      • eliiisa

        Saako udella, että millä yhtiöllä olet?


      • MiksiMiksiMiksi

        Saanko kysyä, että miksi sit edes hait ja veit mahdollisuuden tosilta jotka olisivat halunneet Finnairille vaikkakin määrä-aikaiseen ja huonosti palkattuun duuniin?????


      • Kiukkuinen

        Minusta tässä on ensisijaisesti peiliin katsomisen paikka Finnairin HR:ssä ja rekrytoijilla. Ennätysmäärä hakijoita ja käteen jäi luu.


      • SanoinEiKiitos
        eliiisa kirjoitti:

        Saako udella, että millä yhtiöllä olet?

        Toki saat udella :). Olen Lufthansalla ja asemapaikkani on Frankfurt.
        Hain siksi koska suunnittelin muuttoa takaisin Suomeen.
        En pystynyt edes mielikuvituksessani kuvittelemaan palkkaa niin alhaiseksi.
        En usko vieneeni paikkaa keneltäkään vaikka en ota tarjottua paikkaa vastaan.
        Kyllä Finnair varmasti valitsi/jätti valitsematta oman mielensä mukaan.
        Vielä kerran paljon onnea ja kaikkea hyvää teille valituille ja onnea seuraavaan hakuun teille joita ei nyt valittu.
        Onko kukaan joka haki ja ei tullut valituksi miettinyt hakevansa lentämään ulkomaille,se on todella mukava kokemus ja mistä sitä tietää jos jää pysyvästi maailmalle. Pääseehän Suomeen aina takaisin mikäli lentäminen tai ulkomailla asuminen ei ollutkaan ns. oma juttu ja ei pidä siitä.
        Itse en vaihtaisi päivääkään pois ja niin paljon saanut uusia kavereita.


      • NytFinnairilla
        SanoinEiKiitos kirjoitti:

        Toki saat udella :). Olen Lufthansalla ja asemapaikkani on Frankfurt.
        Hain siksi koska suunnittelin muuttoa takaisin Suomeen.
        En pystynyt edes mielikuvituksessani kuvittelemaan palkkaa niin alhaiseksi.
        En usko vieneeni paikkaa keneltäkään vaikka en ota tarjottua paikkaa vastaan.
        Kyllä Finnair varmasti valitsi/jätti valitsematta oman mielensä mukaan.
        Vielä kerran paljon onnea ja kaikkea hyvää teille valituille ja onnea seuraavaan hakuun teille joita ei nyt valittu.
        Onko kukaan joka haki ja ei tullut valituksi miettinyt hakevansa lentämään ulkomaille,se on todella mukava kokemus ja mistä sitä tietää jos jää pysyvästi maailmalle. Pääseehän Suomeen aina takaisin mikäli lentäminen tai ulkomailla asuminen ei ollutkaan ns. oma juttu ja ei pidä siitä.
        Itse en vaihtaisi päivääkään pois ja niin paljon saanut uusia kavereita.

        Jo lentäneenä sinun lentovuodet Lufthansalla lasketaan hyväksi 7vuoteen asti ja saat heti sen peruspalkan joka sinulle kuuluu lentovuosien kanssa.


      • Pwidji
        NytFinnairilla kirjoitti:

        Jo lentäneenä sinun lentovuodet Lufthansalla lasketaan hyväksi 7vuoteen asti ja saat heti sen peruspalkan joka sinulle kuuluu lentovuosien kanssa.

        Hoh tiedätkö yhtään, kuinka paljon Lufthansan emot tienaa!?


      • eivalittuei
        Pwidji kirjoitti:

        Hoh tiedätkö yhtään, kuinka paljon Lufthansan emot tienaa!?

        Täällä yksi ketä kiinnostaisi tietää! :) Itse taidan pikkuhiljaa alkaa suunnitella lähtöä ulkomaille.


      • eivalittuei

        Löysinkin tiedon jo Lufthansan sivuilta!


    • Professional

      Harmi että täälläkin valituista niin moni kieltäytyi.. miksi edes nähdä kaikki vaiva? :( onneksi itse tulin valituksi ja aion todellakin lunastaa paikkani!!

    • Professional

      Onnea kaikille meille valituille!! Itse olen superinnoissani ja saa kääntää uuden lehden elämässä!!

      • sfjllllf

        Tätä minäkin olisin toivonut, harmi että jännitin yksilöhaastattelua niin että tipuin nyt ihan lopussa.


    • Emoup

      Mikähän perustelu on ollut, että jotkut on saanut paikan vasta syksyllä alkavalle kurssille? Itse ainakin vähän petyin, kun paikkaa kevään kursseille ei tullutkaan, vaan vasta syksylle. Tosin kaikin puolin parempi, että alkaa vasta syksyllä, mutta silti mietin mitkä tekijät vaikutti.. Lähinnä että onko hyvä vai huono juttu, että pääsee alottamaan vasta sillon :D

      • Taivaalla

        Senioriteetin kannalta olis parempi jos olisit päässy aloittamaan mahdollisimmain aikaisessa vaiheessa. Mutta parempi syksykin on sitten kun taas tulee uusi rekry.


    • eijatkoon

      Olisi kiva kuulla täällä vielä kokemuksia jatkoon päässeiltä. Itse sain hylsyn. Olisi kiva tietää millä perusteella voi medistä vielä tippua. Onnea kaikille jatkoon päässeille :)

    • 1223445

      Saako siis kaikki kevään kurssilaiset varata nyt ajan terveystarkastukseen? Mulla alkaa kurssi 4.4 :)

      • 1223445

        Itse varasin meinaan jo kun siinä terveyspalvelut sähköpostissa luki että "varaa aika".


    • Kelslslsodnd

      Jännittää medi. Mitäköhän ne siellä finnairin terveystarkastuksessa tekee? Ja kuinka nopeasti saa tietää hyväksytäänkö se medi ?? Joutuuko sitäkin odottamaan

    • yrityshyväkymmenen

      Valitsivatkohan 160 160? Aika vähän enää tuossa loppuvaiheessa sitten tippui...

    • hkerer

      Mielenkiintoista. Mietin, että nyt keväällä alkaneille jos kirjoitetaan lokakuun loppuun määräaikainen työsoppari ja syksyllä alkaa uudet kurssit - jotka valmistuvat sitten lokakuun loppuun. Eli keväällä aloittaneet tuolloin ulos ja syksyn kurssi sitten tilalle?

      • Fjjfkfk

        No pikkusen on vaikea uskoa, että homma menisi näin. Uskon, että määräaikaisuus antaa vaan tilaisuuden laittaa pihalle jossei pidetä. Aiemminhan finnairilla palkattiin aina ensin määräaikaiseksi ja sitten vasta vakinaistettiin. Kesän haku oli siis poikkeus!


      • gjfkjdksd

        Nämä on näitä paniikkiajatuksia, joita yöllä tullut vatvottua :)


      • Fgkgkk
        gjfkjdksd kirjoitti:

        Nämä on näitä paniikkiajatuksia, joita yöllä tullut vatvottua :)

        Joo ihan ymmärrettävää hiukan panikoida ja miettiä.. On sitä itsekkin tullut tehtyä tän prosessin aikana muutamaan otteeseen! :) mut parempi vaan olla positiivisella mielellä ja innoissaan. Tietty toi lääkärintarkastus jännittää kyllä!


    • Hylsyy

      Onnea vielä kaikille valituille! Jos jollekkin selviää kuinka paljon valittiin niin ilmoitelkaa!

    • kevääksivalittu

      Valittiikon keväälle paremmat hakijat ja syksylle huonommat. Koska mitä aiemmin aloittaa, sitä paremman senioriteetin saa ja sitä nopeammin vakinaisetataan ja id lipuissa paremmat mahdollisuudet jne jne.

      • KantsiikoHakeeUudestaan

        Joo perusteet kehii ja miten voivat pyytää nyt pudonneita hakemaan uudestaan? Kertokaan pääskö joku jo syksyllä hakeneista hylyn saaneista tässä haussa kurssille? Miten omasta mielestäsi olit kehittynyt edellisestä hausta?
        Mietin haenko seuraavassa haussa uudestaan vai myynkö maailmanluokan taitoni firmalle joka osaa tunnistaa ne..


      • Mimmillla

        Ainakin useita viime kesänä yksilöhaastattelussa olleita ei päässyt edes ryhmähaastatteluun tällä kierroksella. "Hakekaa uudestaan" on vaan kohteliasta sanahelinää. Seuraavassa rekrytoinnissa voi olla vähän toinen ääni kellossa. Ihmiset hakee mieluummin muihin yhtiöihin. Paljon ihmisiä luovutti jäämällä pois haastatteluista ja moni valittu on nyt ilmoittanut ettei tule. Itse ehkä haen vielä kerran, mutta en todellakaan panosta hakuun samalla tavalla kun nyt. Ryhmähaastattelussa oli vielä mukana hyviä tyyppejä, mutta yksilöhaastattelussa törmäsin joukkoon teeskenteleviä pissiksiä. Muodollisesti olen varmasti pätevä, mutta mä en mahdu persoonana tohon porukkaan.


      • HaeEhdottomasti
        KantsiikoHakeeUudestaan kirjoitti:

        Joo perusteet kehii ja miten voivat pyytää nyt pudonneita hakemaan uudestaan? Kertokaan pääskö joku jo syksyllä hakeneista hylyn saaneista tässä haussa kurssille? Miten omasta mielestäsi olit kehittynyt edellisestä hausta?
        Mietin haenko seuraavassa haussa uudestaan vai myynkö maailmanluokan taitoni firmalle joka osaa tunnistaa ne..

        Minä hain viime vuoden rekryssä ja tipuin ennen ryhmähaastattelua. Tässä haussa laitoin hakemuksen uudestaan ja kurssipaikka tuli. :) Eli ei se mitään sananhelinää ole, seuraavalla kerralla vain uusi yritys!


      • Täällämyös

        Sama homma. Hain viime haussa ja nyt pääsin sisään! :)


      • Kannattaisikos

        Onko täällä nyt sisään päässeitä TAI nyt pudonneita, jotka ovat pudonneet viime kesän ryhmä- tai yksilöhaastattelussa (ei ennen ryhmähaastattelua) ?


      • ehkäsittenjoskus
        HaeEhdottomasti kirjoitti:

        Minä hain viime vuoden rekryssä ja tipuin ennen ryhmähaastattelua. Tässä haussa laitoin hakemuksen uudestaan ja kurssipaikka tuli. :) Eli ei se mitään sananhelinää ole, seuraavalla kerralla vain uusi yritys!

        Okei, kiva kuulla! Menikö mielestäsi tässä rekryssä jokin paljon paremmin osaltasi kun kurssipaikka aukesi?


      • Langford
        ehkäsittenjoskus kirjoitti:

        Okei, kiva kuulla! Menikö mielestäsi tässä rekryssä jokin paljon paremmin osaltasi kun kurssipaikka aukesi?

        Näistä kukaan ei ole viime kesän valinnassa edennyt ryhmähaastatteluun. Ryhmis on ensimmäinen vaihe, jossa voi omalla toiminnallaan vaikuttaa lopputulokseen merkittävästi.


    • Miinusmerkki

      Hei!
      Onkohan täällä ketään viime haussa sisään päässeitä? Kiinnostaisi työhöntulotarkastuksessa tehtävä näkötesti. Etenkin haluaisin kuulla asiasta semmoiselta henkilöltä, jolla on miinusta. Eli testataanko näkö laseilla ja ilman vaikkei kauas näkisikään ilman? Ja onko tämä ns. taulusta luku testi? Vai onko siellä ihan silmälääkäri laitteiden kanssa?

      • Rillipöllö

        Olen käynyt eri firmalla vastaavan tarkastuksen, eikä sitä tarvitse ollenkaan jännittää! Näkö katsotaan laseilla ja ilman, taulusta lukien. Kivuton ja nopsa toimenpide! ;) Itsellä -2 molemmissa.


    • paljonmiinusta

      Hei!

      Täällä myös viime haussa ennen ryhmistä pudonnut ja nyt kurssipaikka syksylle :)

      Vaikka omaan kurssiin vielä aikaa, niin olen utelias terveystarkastuksesta. Erityisesti näkötesti mietityttää. Näöntarkkuus pitäisi olla vähintään 0.7 (laseilla tai ilman), tämä varmasti kohdallani ok... mutta onko joku raja paljon miinusta laseissa/piilolinsseissä saa olla? Ja pitääkö tuoda omalta optikolta silmälasi resepti terveystarkastukseen?

    • Hmmmemo

      Hei,

      Tietääkö joku saako terveystarkastuksessa olla alusvaatteilla vai onko oltava alasti (esim. punnituksessa) ?

      • Tunnistusmerkitä

        Alasti ollaan koska katsovat samalla kaikki tatuoinnit ja kirjaavat ne ylös vaikka eivät olisikaan näkyviä.


      • Hmmmemo

        Selvä, kiitos vastauksestasi. Mieletäni intiimialueen tatuoinnin tms ei kuulu työnanatajalle... Vai onko heillä jokin syy tietää näistä?


      • Emooo

        No siis todellakaan ei olla alasti, vaan alusvaatteet päällä! Jos joku pervo yrittää muuta väittää niin tee ilmoitus...


      • Periss

        Ja näitä lentoemopalstoja lukee niin moni pervo ja lentäjä, että älkää uskoko kaikkee älkääkä mitään yhteystietoja mihinkään antako täällä.


      • fhgghh

        Lentäjä???? Tarkennatko vähän?


    • Professional

      Voikohan tatiointi käsivarressa olla esteenä? Se kuitenkin peittyy vaatteiden alle..

      • Taivaalla

        Ei ole este jollei näy minkään vaatekappaleen alta tai ole niin kirjava, että näkyisi vaatteen läpi.
        Tatuoinnin kirjataan ylös koska ovat parhaita tunnistusmerkintöjä jos onnettomuus sattuu.


    • Hikgji

      Heii. Ennen lääkärintarkastustahan täytyy toimittaa kaikki käynnit työterveyshuollosta viimeisen kahden vuoden ajalta. Pitääkö sen lisäksi toimittaa niin sanotut yksityiskäynti todistukset? Joilta ei ole kirjoitettu sairaslomaa? Kiitos jos joku osaa auttaa.

      • Em0ksi

        Tää koko lääketieteellinen puoli on ihan älytön.....Finnair kyselee sellaisia kysymyksiä ja tietoja mitä ei todellakaan saisi kysellä työnhakijalta...


      • oivoisanonvaan

        Kaikki tiedot terveyskeskuksesta ym. eli kaikki tiedot hiivatulehduksista sukupuolitauteihin tulee selville jos näitä on ilmeisesti pitävät relevanttina viimeisintä gynekäyntiä. Gynekologisissa tutkimuksissa menee itselläni kyllä raja, henkilökohtaisia asioita eikä pitäisi vaikuttaa tuöhön jos on esim. epäsäännöllinen kierto.


    • Tkgklf

      Sanooko lääkäri heti sielä tarkastuksessa että meneekö medi läpi vai ei?

    • seeingthebrightside

      Onnea kaikille jatkoon päässeille! Itselleni tuli hylky, ja harmitti vietävästi - enemmän kun osasin odottaa itseasiassa! Kiinnostaisi tietää onko Finnairilla minkään valtakunnan peruutuspaikka-varapaikka-politiikkaa, kerta näitä keskusteluja lueskellessa tulee fiilis että moni on sanonut ei kiitos. Toki se meinaa myöskin sitä, että uusi rekry voi aueta jo pian, jos ei saadakaan niin montaa kursseille mitä on alunperin tarvittu/suunniteltu.. Sitäpaitsi Finnairhan yrittää tuplata Aasian lentoliikenteen seuraavan 4 vuoden aikana, joten eikun uutta rekryä odottelemaan!

      • Pudokasss

        Onko kenelläkään tietoa monta lopulta valittiin jatkoon?


    • Milla9999

      Mehiläisestä ei saa potilastietoja sähköisesti mitenkään ulos. Omamehiläisestä pitäisi printata kaikki sivut ulos? Ompa harmittavaa.

      • Fjgkkf

        Omamehiläisessä ei minulla ainakaan näkynyt diagnooseja. Hain itse mehiläisestä niin että he printtasivat tiedot!


    • Finskillleeee

      Voisiko joku Finnairin terveystarkastuksessa käynyt kertoa millainen se kokonaisuudessaan oli? Saiko tiedon läpäisystä/hylystä heti jne?

      • KatariinaKutri

        Tuskin se terveystarkastuksesta jää kiinni - sen sijaan kurssi on todella intensiivinen, tietoja testataan ja johtuen alasta sekä turvallisuustekijöistä kokeiden tulee olla 80% oikein. Myös lentoalan sanastoa tulee latinaksi - joten opiskeltavaa riittää varmasti myös iltaisin ja viikonloppuisin silloin kun ei ole harjoituslentoa. Nyt ei kannata stressata ja ylimiettiä liikaa - tee parhaasi. Se riittää tai ei. :)


    • Kyssärin

      Hei! Olisin todella kiitollinen, jos joku osaisi vastata muutamaan kysymykseen. Ovatko mediajat olleet ajallaan ja kestäneet max tuon 1,5h? Onko tulokset saanut tietää heti ja jos ei niin milloin ja miten? Kuinka kauan virkapukusovituksessa on oikeasti kestänyt? Ovat rakennukset kovin kaukana toisistaan ja lentokentän rakennuksesta?

    • Olisikivatietääkiitos

      Olisko täällä joku, joka olisi päässyt kesän rekryssä "läpi" ja päässyt jo lentämään. Olisin innostunut tietämään mikä on ollut kk palkka lisines paikkines bruttona. Kiitos sinulle etukäteen.

    • Skoeo

      Onko ketään kenelle on tullut med lisäselvitys tässä vaiheessa?

      • Professional

        Minä sain lisäselvityksen vasta nyt. Kyseessä tosin asia jonka uskon olevan aika mitätön tässä vaiheessa, enkä ole oireitakaan saanut pitkään aikaan(kyseessä oli muutenkin tod näk väärä diagnoosi).


      • Happylanding1

        Tännekin tuli, ei myöskään mikään kovin iso juttu, mutta outoa et vasta tässä vaiheessa tuli kun medikaali ylihuomenna..


      • Skoeo
        Happylanding1 kirjoitti:

        Tännekin tuli, ei myöskään mikään kovin iso juttu, mutta outoa et vasta tässä vaiheessa tuli kun medikaali ylihuomenna..

        Joo sama. Pikku juttu kylläkin eikä oireita ole ollut. Kuinka pitkältä aikaväliltä toimitatte näihin selvitykset??


      • Happylanding1

        Ei tarvinnut kuin asiaan liittyvä yksi todistus.. Onko kellään ollut vielä mediä?


      • Medikaalista
        Happylanding1 kirjoitti:

        Tännekin tuli, ei myöskään mikään kovin iso juttu, mutta outoa et vasta tässä vaiheessa tuli kun medikaali ylihuomenna..

        Pyydettiinkö lisäselvityksiä med1-lomakkeesta vai toimititteko jo 2v todistukset sinne, ja niistä kysyttiin lisäselvitystä?


      • Kjocko
        Medikaalista kirjoitti:

        Pyydettiinkö lisäselvityksiä med1-lomakkeesta vai toimititteko jo 2v todistukset sinne, ja niistä kysyttiin lisäselvitystä?

        Mulla ainakin med 1 lomakkeeseen liittyen. Ja pyydettii toimittamaan muutama päivä ennen varattua aikaa.


    • Heijei

      Pyydettiinkö teitä toimittamaan etukäteen ne sinne vai viemään samalla?

      • 2111

        mä mietin samaa, mut en kyl kerkee enää lähettämään postilla kun meni niin paljon aikaa kaikkien papereiden haalimiseen ja s-posti ei ole luotettava joten otan kaikki dokumentit mukaani paikan päälle


    • Kiinnostaaa

      Tietääko kukaan oliko esim. viime kesän haussa paljonkin sellaisia, jotka eivät läpäisseet kurssia?

      • sonjaaaaaaaa

        Kyllä kaikki läpäisee aina kurssit vaikka väkisin, mutta aina muutamille annetaan potkut koeajalla. Usein syynä on liian paljon saikkua. Saikkua ei koeajalla kannata varolta olla yhtään!!


      • Kgfzhgzxfgk

        Kurssillakin voi pudota. Luultavasti määräaikaisille ei anneta potkuja koeajalla, vaan työsopimus jätetään yksinkertaisesti uusimatta.


    • Tietääkö kukaan koska on seuraava haku?

    • Professional

      Onko kellään tietoa kauan kestää työhöntulotarkastuksen jälkeen, että saa hyväksytyn medeistä? Itse en ainakaan aio irtosanoa itseäni ennen kuin saan 100% varmuuden kurssille.

      • Jänskätpaikat

        Jos kaikki pyydetyt selvitykset on mukana ja ei tule mitään uutta selvitettävää, päätöksen tekee lääkäri siinä samantien.


    • MitäSitäKaikille

      Onnea valituille. Vastaukset tuntuvat tulleen jo perjantaina. Kävikö jollekulle muullekin niin hassusti, että minkäänlaista vastausta ei lopulta tullutkaan?

      • Kyltulisulleja

        Kato roskaposti


    • Katariina888

      Onko kukaan käynyt jo tarkastuksessa?

    • Minävaanmietin

      "Näkösi tutkitaan ilman näönkorjausta ja korjattuna". Itsellä näkö on molemmissa silmissä -4. Mietin, että miten voidaan näkö testata ilman laseja kun ei varmaan nää edes koko taulua?? :')

    • Vainlusmuille

      Kyllä on jännää kenestä tulee ilmapiika.

    • Krisbe

      Täällä kans 17.3 aloittava! Ens keskiviikkona saa tietää pääskö!! Hirvee ahdistus ja jännitys !! Kumpa pääsen

      • Suunnitelmiatekevä

        Kun kurssi alkaa 17.3, niin koska se päättyy? Päivämäärä? Kestääkö siis sen 8 viikkoa, kuten on kerrottu aiemmin?


      • Skksls

        Sähköpostissasi tarkat aloitus ja lopetus päivämäärät :)


      • Suunnitelmiatekevä

        Ei ole vielä tarkkoja päivämääriä, jos on hyväksytty kurssille, mutta ajankohta vasta myöhemmin kesän jälkeen syksyllä :) Mietin vain kurssin kokonaiskestoa mahdollisten haettavien tukien tai esim. lainan suhteen. Jollain pitäis elääkin kurssin ajan ja laskut maksaa...


      • Krisbe
        Suunnitelmiatekevä kirjoitti:

        Ei ole vielä tarkkoja päivämääriä, jos on hyväksytty kurssille, mutta ajankohta vasta myöhemmin kesän jälkeen syksyllä :) Mietin vain kurssin kokonaiskestoa mahdollisten haettavien tukien tai esim. lainan suhteen. Jollain pitäis elääkin kurssin ajan ja laskut maksaa...

        17.5 loppuu koulutus :)!


      • Suunnitelmiatekevä

        Kiitos!
        Kurssille voi siis hakea aikuiskoulutustukea, jos muutkin ehdot sen saamiseksi täyttyvät.


    • Professional

      Tuli mieleen että missäköhän vaiheessa huumetestit tehdään? Käsittääkseni niitä ei katsota noissa labroissa.. täytyykö pissata työhöntulotarkastuksessa uudelleen?

    • Krp_asialla

      "Tämän viestin jälkeen en tule käyttämään mitään helmitaulua elektronisempaa laitetta ettei NWO pysty minua tarkkailemaan."

    • valintaa

      Hauska lukea ihan ulkopuolisena juttujanne. Kyllä finnairin pitäis olla tyytyväinen, kun saa noin energisiä ja motivoituneita kursseilleen ja töihin. Säpinää on kuin ampiaispesässä. Voi tytöt, hakekaa mieluummin yliopistopolulle ja paremmille palkoille, jos vain rahkeet riittää.

      • 718

        hain finskille koska yliopistopolusta huolimatta työllistyminen Suomessa on hankalaa, ei ole niitä oman alan paikkoja löytynyt vaikka kuinka on hakenut. No haku jatkuu lentoemon hommien lomassa, mutta toimeentulon ja tekemisen puutteen vuoksi pakko tehdä jotain.


      • Hakijana2015

        Juu sama mulla, maisterin paperit taskussa.


      • Bbbbbbbbn

        Saako kysyä mikä teillä oli pääaineena?


      • Hk2015

        Kääntäminen 7 sivuainetta, FM


      • Vinkkari

        Oot kyllä pikkasen ylikoulutettu lentoemännän hommaan. Outoa ettei noin koulutetulle löydy muka töitä. Ja kuitenki pärjäsit tuossa haussa? Lehdessähän oli juuri,että tulkeista on pulaa. Tulkin koulutukseen ja se on siinä :) Tulkit tienaa ainakin paremmin kuin lentoemännät, työ vaihtelevaa ja töitä varmasti riittää.


      • Maailmanluokkaa
        718 kirjoitti:

        hain finskille koska yliopistopolusta huolimatta työllistyminen Suomessa on hankalaa, ei ole niitä oman alan paikkoja löytynyt vaikka kuinka on hakenut. No haku jatkuu lentoemon hommien lomassa, mutta toimeentulon ja tekemisen puutteen vuoksi pakko tehdä jotain.

        Teidän kommenteista tulee mieleen, että on oikein, että hallitus leikkaa koulutuksesta. Hukkaan menee yhteiskunnalle kallis koulutus, jos paha aivovuoto taivaalle.. jollekin alalle on koulutettu ihan liikaa porukkaa.. Mutta joo siis ihmettelen miksei lentoemännän koulutusta ole ammattikouluissa parin kolmen vuoden koulutuksena johon haettaisiin yhteyshaussa. Koulutuksen sisältö voisi olla osittain sairaanhoitoa, osin kaupallista alaa ja turvallisuusalaa.


      • Hk2015
        Vinkkari kirjoitti:

        Oot kyllä pikkasen ylikoulutettu lentoemännän hommaan. Outoa ettei noin koulutetulle löydy muka töitä. Ja kuitenki pärjäsit tuossa haussa? Lehdessähän oli juuri,että tulkeista on pulaa. Tulkin koulutukseen ja se on siinä :) Tulkit tienaa ainakin paremmin kuin lentoemännät, työ vaihtelevaa ja töitä varmasti riittää.

        Työllistyminen riippuu kielistä. Tulkkausta luin myös, joten pätevyys on siihenkin.


    • Kuhanmietin

      Onko ketään jolla on tie katkennut lääkärintatkastukseen?

      • ppssisksk

        Samaa mietin, olisi kiva tietää..


      • viimehaku

        Kesän haussa oli ainakin joiltain pyydetty vielä lisäverikokeita tuossa lääkärintarkastuksessa, eli ei oltu heti sanottu siinä pääseekö vai ei.


    • Epäileväinen

      Ootteko kaikki toimittanu dokumentit etukäteen? Mietin et viivästyykö se terveystarkastuksen tulos, jos paperit vie vasta mukanaan...

      • Kuikj

        Kuulemma heti saa tietää


    • Kuusikkk

      Onko kukaan ollut jo tarkastuksessa? Miten meni? Kertokaa kaikki:)

    • Sinivalkoinenemo

      Täällä yks jolla medi läpi 8D
      Finskin tarkastuksessa katottiin paino,pituus, testattiin näkö, verenpaine, värinäkö. Alkkareissa tehtiin pari kyykkyä (testattiin ettei polvet rutise ja poksu) ja nivusia tunnusteltiin ja jalkojen liikeradat testattiin. Käytiin läpi ne omat sairaskertomukset.
      Lääkäri tarkisti vielä tatskat ja ryhdin.
      Niin ja sitten testattiin että käsien liike riittää nostamaan tavaroita ylähyllylle.

      Vaatteiden sovitus Tuntui unelta! Sai valita univormun osat ja tilata matkalaukut! Jännittäväää!!

      • Kuusjjj

        Onneks olkoon!! Wau!!


      • Fjkdk
        Kuusjjj kirjoitti:

        Onneks olkoon!! Wau!!

        Hirveesti onnea! Nyt sun ei tarvi enään jännittää mitään vaihetta :) kestikö tarkastus tuon koko 1h 45min?


      • Mediläpi

        Onko teille joilla alkaa kurssi 1.3 tullut mitään lisäinfoa vielä kurssiaikatauluista etc?

        Medi läpi vaikka tatuointi onkin (suht piilossa tosin), hoitaja sanoi, että se kirjataan tietoihin siksi, että ruumiini voidaan tarvittaessa tunnistaa tatuoinnistani XD Lohduttavaa


      • Jjmmm
        Mediläpi kirjoitti:

        Onko teille joilla alkaa kurssi 1.3 tullut mitään lisäinfoa vielä kurssiaikatauluista etc?

        Medi läpi vaikka tatuointi onkin (suht piilossa tosin), hoitaja sanoi, että se kirjataan tietoihin siksi, että ruumiini voidaan tarvittaessa tunnistaa tatuoinnistani XD Lohduttavaa

        Onnea ! Itsellä vielä lääkärintarkastus edessäpäin eli joutuu vielä jännittää. Missä sulla on tatuointi kun laitoit että suht piilossa? :) sanoiko lääkäri tatuoinnista mitään?


      • Tiltunkommentti

        Miksei polvet saa rutista? !


    • Katariina999

      Millainen kokemus se Medi oli? Tuntuiko siltä, että siitä mennään heittämällä läpi vai oliko joku vaikeaa?

      • Lauraiiii

        Minusta oli ihan rento kokemus ja kivat lääkärit. Painonpituus katsottiin, tatuoinnit, askeleet yms.. En muista Enään ku meni nii nopee... Mut tosi rento oli!!


      • Malinen1234
        Lauraiiii kirjoitti:

        Minusta oli ihan rento kokemus ja kivat lääkärit. Painonpituus katsottiin, tatuoinnit, askeleet yms.. En muista Enään ku meni nii nopee... Mut tosi rento oli!!

        Ihana kuulla. Kumpa kaikki menisi hyvin. Piditkö virkapuvun sovituksesta? Menikö siihen aikaa se 1,5h?


      • Jeeerjh
        Malinen1234 kirjoitti:

        Ihana kuulla. Kumpa kaikki menisi hyvin. Piditkö virkapuvun sovituksesta? Menikö siihen aikaa se 1,5h?

        Ei muistaaakseni tais mennä joku puol h.. Lääkärikin ois kestänyt varmasti vähemmän mut oli jonku verran myöhässä aikataulut


    • Lentoemoko

      Kuinka lihava saa olla?

      • Pulleroemoko

        Tämän mäkin tahtoisin tietää!


      • Bfidjekkd
        Pulleroemoko kirjoitti:

        Tämän mäkin tahtoisin tietää!

        Joutuukohan pihalle suoraan vaa'an tai mittanauhan lukeman mukaan vai katsotaanko asiaa tilannekohtaisesti.. et jos on muuten täysin terve ja toimintakykyinen jne..


    • Lentsikkaemoooo

      On siellä isompiakin tyttöjä ehkä max 70

    • Luulisinpa

      Pitihän siihen med001 laittaa mitat.. Et jos suoraan painon mukaan tipahtaa niin oishan se varmaan jo tapahtunut jos on oikean painon ja pituuden merkannu. Sitäpaitsi bmi ei välttämättä kerro koko totuutta.. lihasmassan paino vaikuttaa aika paljon kokonaispainoon.

    • Kukkjjjjj

      Juu paino ei kyl oo mikää ongelma ellet oo mega lihava .. Mites muut? Onko medi mennyt hyvin ?

    • gabbasgabbas

      Kellään tietoa mihin kokoon asti virkapukuja on?

      • 1223445

        Nopeasti ku vilkasin ni koot 30-44 näin ainaki


      • Luulinnähneeni

        Siinä lapussa mitä se nainen täytti ni oli koot xxxs-xxxl


    • 1223445

      Nyt oli sähköpostiin tullut persoonallisuus ja kykytestien tulokset!

      • 123qwer

        Ihan mielenkiintoista oli lukea palautteet, tosin ainoa mistä sai jotain irti oli kandidaattiraportti. Onkohan se tehty sen nettitestin pohjalta? Osa palautteesta toi kyllä mieleen yksilöhaastattelun.. Tietyt asiat tunnistin kyllä itsessäni, mutta siinä oli myös asioita, jotka eivät kuvanneet minua lainkaan. Mutta tosiaan kiva, että Finnair lähetti nuo tulokset, oli kyllä mielenkiintoista lukea ne!


      • 3636
        123qwer kirjoitti:

        Ihan mielenkiintoista oli lukea palautteet, tosin ainoa mistä sai jotain irti oli kandidaattiraportti. Onkohan se tehty sen nettitestin pohjalta? Osa palautteesta toi kyllä mieleen yksilöhaastattelun.. Tietyt asiat tunnistin kyllä itsessäni, mutta siinä oli myös asioita, jotka eivät kuvanneet minua lainkaan. Mutta tosiaan kiva, että Finnair lähetti nuo tulokset, oli kyllä mielenkiintoista lukea ne!

        olipa kiva saada ja lukea raportti. aika monet asiat näyttivät pitävän paikkaansa, mut muutama outouskin mahtui mukaan, mut kaiken kaikkiaan jees :) eihän noissa muissa osioissa kandiraporttia lukuunottamatta ollut oikein mitään sisältöä. mä kanssa jäin miettimään että mitä sillä (shapes) management -tarkoitettiin? oliko ton osion yleinen nimike, eli management skills tai jotain?


    • LondonHilton

      Mutta miten tota kandidaattiraporttia tulisi lukea? Tässä puhutaan tulevista projektista..ja esimiehestä..kuulostaa lupaavalta :D

    • cpt773

      Hauska lukea kuinka innostuneita olette kun tietää että Finnair palkkaa nyt vain ja ainoastaan kunnon kynnysmattoja tulevaisuutta varten.

      Kyllähän se on niin että uudet saavat ne jämäreitit mitä vanhemmat suomalaiset ja aasialaiset emot ja stujut eivät huoli. Kesämies ottaa mitä annetaan ja pitää suunsa kiinni. Katsotaan sitten niitä reittitoiveita uudestaan kun alkaa olla sitä virkaikää vähän enemmän jos nyt edes työt jatkuvat. Taitaa olla Norran porukkakin jonossa ennen teitä.


      T. 20 vuotta ilmailua eikä todellakaan trolley-dolleyna

      • Kididikdjdjdj

        Hahaha Oikeestii herätys


      • töissämyös

        Se on just näin mitä ylläoleva kirjoittaja sanoi. Saattaa vielä hymy hyytyä kun todellisuus valkenee. Finskillä on selkeä nokkimisjärjestys ollut aina ja tulee aina olemaan.


      • Air69

        Pitäisi pistää vaihtoon teitä vanhoja emoja. Nykyaikaan ei enää sovi ahdasmielisyys.


      • aaaergh

        Kylläpä tulee paha mieli lukee tällasta. Itse en päässyt jatkoon enkä ole yksi näistä uusista lentoemoista - joita varsin kauniiseen sävyyn nimitit "trolley-dollyiksi" - enkä näinollen pahoita omasta puolestani mieltä, mutta muiden jatkoon päässeiden ja alalla olevien.

        Jopa siitä 20 vuoden kokemuksesta huolimatta ehkä voisit pitää sen oman katkeruuden ja muut mölyt mahassa ja antaa uusien innokkaiden olla aikansa innokkaita ja antaa heidän huomata sitten vaikka ihan sen oman innokkaan kantapään kautta mahdolliset ongelmat, jos niitä heidän mielestään on. Eivät ne ongelmat miksikään muutu, jos joku komealla 20 vuoden kokemuksen rintaäänellään _anonyymisti_ niitä täällä julistaa ja samalla halveksuu sitä, että ylipäätään on menty innostumaan yhtään mistään.
        Mitäpä jos kanavoisit energiasi suomi24-palstan sijaan siihen, että pyrkisit sitä hurjanhienoa kokemustasi apunasi käyttäen vaikuttamaan juuri niihin epäkohtiin, joita olet itse ilmaillessasi havainnut. Ei ne firmojen isot herrat tajua niitä ongelmia tai nokkimisjärjestyksiä tms., jos ei niistä kukaan avaa suutaan. Ei ne tajua niitä silloinkaan jos täällä kokeneet nokkii uusia katkeruuksissan ja pelottelee epäoikeudenmukaisuudella.

        Kyllä menee pikkuhiljaa usko ihmisiin kun näitä(muitakin kuin tämä kyseinen) joitain kommentteja täällä lukee.. miten ilkeää ja ajattelematonta osaa porukka olla kun vaan kertyy tarpeeksi katkeruutta ja kaunaa. hyi
        Karmeinta vielä juuri se että vanhemmat lentäneet/lentävät pelottelee ja naljailee täällä nokkimisjärjestyksellä jonka ne itse sinne ovat uranousujensa aikana luoneet. Herätkää ihmiset.


      • dfgn

        Itsekin aivan äimistyneenä luen näitä joitakin kommentteja täällä. Jos on alalla ollut jo 20 vuotta ja jos on tyytyväinen siihen mitä itsellä on ja mitä on kokemuksen kautta saavuttanut, niin miksi pitää täällä pelotella uusia ja innokkaita työntekijöitä. Mistä moinen katkeruus? Toivottavasti uudet työntekijät kokevat itsensä tervetulleiksi tällaisista kollegoista huolimatta ja toivon todella, että Finnairilla on parempi työilmapiiri kuin mitä tällaiset puheet antavat olettaa.


      • Kekdis
        aaaergh kirjoitti:

        Kylläpä tulee paha mieli lukee tällasta. Itse en päässyt jatkoon enkä ole yksi näistä uusista lentoemoista - joita varsin kauniiseen sävyyn nimitit "trolley-dollyiksi" - enkä näinollen pahoita omasta puolestani mieltä, mutta muiden jatkoon päässeiden ja alalla olevien.

        Jopa siitä 20 vuoden kokemuksesta huolimatta ehkä voisit pitää sen oman katkeruuden ja muut mölyt mahassa ja antaa uusien innokkaiden olla aikansa innokkaita ja antaa heidän huomata sitten vaikka ihan sen oman innokkaan kantapään kautta mahdolliset ongelmat, jos niitä heidän mielestään on. Eivät ne ongelmat miksikään muutu, jos joku komealla 20 vuoden kokemuksen rintaäänellään _anonyymisti_ niitä täällä julistaa ja samalla halveksuu sitä, että ylipäätään on menty innostumaan yhtään mistään.
        Mitäpä jos kanavoisit energiasi suomi24-palstan sijaan siihen, että pyrkisit sitä hurjanhienoa kokemustasi apunasi käyttäen vaikuttamaan juuri niihin epäkohtiin, joita olet itse ilmaillessasi havainnut. Ei ne firmojen isot herrat tajua niitä ongelmia tai nokkimisjärjestyksiä tms., jos ei niistä kukaan avaa suutaan. Ei ne tajua niitä silloinkaan jos täällä kokeneet nokkii uusia katkeruuksissan ja pelottelee epäoikeudenmukaisuudella.

        Kyllä menee pikkuhiljaa usko ihmisiin kun näitä(muitakin kuin tämä kyseinen) joitain kommentteja täällä lukee.. miten ilkeää ja ajattelematonta osaa porukka olla kun vaan kertyy tarpeeksi katkeruutta ja kaunaa. hyi
        Karmeinta vielä juuri se että vanhemmat lentäneet/lentävät pelottelee ja naljailee täällä nokkimisjärjestyksellä jonka ne itse sinne ovat uranousujensa aikana luoneet. Herätkää ihmiset.

        Ihana olet! Kiitos piristyksestä sinä ja alempi muös


      • Lentäjäntyttö

        Tulkitsin tämän viestin tulevan ohjaamon puolelta? Mutta vastauksista huomaa, että osui arkaan paikkaan :D Kyllähän koneessa selkeästi pomo on - koneen kapteeni, sitten siellä on perämies ja sitten tulee purseri... kestohymyä kaikille kurssille päässeille! :)


    • Uteliasemo

      Tietääkö kukaan monesta moneen kurssipäivät kestävät?

      • mfkfgjgn

        Mielestäni sanottiin, että 8 - 16 on suurin osa päivistä ja jollakin viikolla myös lauantai.


    • Sallariina

      Miltä ensimmäiset kurssipäivät ovat tuntuneet? Kiireistä?

    • pk-2015

      Itse pääsin viime haussa ja nyt siis muutama kk ollut töissä. En tiedä miksi täällä kirjoitellaan noin ikävään sävyyn lentoemännistä/stuerteista ja työstä, sillä totuus on että täällä meillä on ihan huikea työilmapiiri ja 99% työkavereista tosi mukavia! Tervetuloa joukkoon :)

      • Kiitossinulle

        Olipas kerrankin kiva kommentti kiitos Voitko antaa jonkun merri esimerkin illiaset yhden kk työvuorot voivat olla?


    • ämmä1
    • emoeripaikassa

      Moikka. Kurssit aloittaneet tai käyneet, miten peruskurssi aloitetaan? Mitä tehdään ensiksi? Onko kurssille päässeille enää muita putoamismahdollisuuksia, kuin se, että ei läpäise kurssin kokeita?
      Mielenkiinnosta kyselen, millaisia taitoja siellä koulitaan.

    • Jeesddd

      Alottakoo kukaan 17.3?

    • Lottamenekek

      Hei muuten? Miten matkakortin suhdteen? Saako opiskelija todistulsen?

    • kuulinpavaan

      Kuulemma peruutuspaikkojakin on. Onko moniin oltu yhteydessä jälkeenpäin ja pyydetty kurssille?

      • Kmoilaska

        Oikeesti?! Ei ole kuulunut mitään. Tiedätkö millä perusteella sinne on valittu ihmisiä?


      • lentoooon

        Ovat ottaneet syksyn kursseille valittuihin yhteyttä jos olisi mahdollisuus aloittaa jo keväällä eli ihan niihin otettu yhteyttä, jotka rekryn perusteella alunperin valittu jo.


      • Xoxoxoxo
        lentoooon kirjoitti:

        Ovat ottaneet syksyn kursseille valittuihin yhteyttä jos olisi mahdollisuus aloittaa jo keväällä eli ihan niihin otettu yhteyttä, jotka rekryn perusteella alunperin valittu jo.

        Onkohan ollut paljon semmoisia jotka eivät ole kurssipaikkaa ottaneet vastaan?


    • Åsa2267

      14.3. aloittavat, oletteko saaneet jo FFA:lta lisäinfoa?

      • Ttmmm

        Ei ole kuulunut mitään! Ehkä huomenna..


    • Kurssille

      Kukaan nyt maaliskuussa aloittanut osaatteko kertoa millaista sopimustaFinnair nyt tarjoaa?

      • hölmöt

        Minkä ihmeen takia ette ota Finnairiin yhteyttä näissä asioissa? Sopimuksestakin ollaan sanottu ainakin itelleni useampaan otteseen ja kerrottu millainen tulee. FFA:sta saa tietoa kurssin pituudesta sekä kellon ajoista. Miksi luotatte Suomi24 keskustelupalstaan, kun vaa'an toisessa päässä on teidän tuleva työpaikka? Haloo, hakekaa faktoja luotettavista lähteistä.


    • Sisällä

      Täällä loppui spekulaatiot samantien medien jälkeen. Ehkäpä täällä roikkujien tie on päättynyt, kun keskustelu on hiljennyt :-)

      • Imin

        Ehkä täällä olikin tarkoitus keskustella hausta ja sen etenemisestä, ja kun se on päättynyt, niin luonnollisesti myös keskustelu hiljenee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe