Minkäikäisenä lapsi alkaa normaalisti luoda kaverisuhteita? Tai näin niin kuin äidin näkökulmasta koska alkaa tuoda kavereita kotiin tai mennä kavereille ja ylipäätään kiinnostua muista lapsista näin niin kuin normaalisti.. ite kun oon vasta alkanut huomaamaan että lapset saattaakin olla kiinnostuneempi muista lapsista jo vaikka ennen kouluikääkin.. en ehkä oo vain tajunnut kun ite en oo halunnut niin olla koulun ulkopuolella toisten tyttöjen kanssa tekemisissä tai huomannut edes kiusaamista.. nyt sit epäilen aspergeria.. no kuitenkin iät on 10, 6, 4.. eli minkäikäsinä ja kuinka paljon näitten lapsivieraitten vierailuja täytyisi normaalisti sietää? voiko pistää kotiansa ruokailun aikoihin olettamalla että kaikkien on paras syödä kotona.. oon vähä pitänyt tota 10v lasta outona kun hänelle ei tunnu riittävän sisarusten seura vaan veri vetää kavereilla.. se on varmaan sittenkin se normi koska 6vkin alkaa olla kiinnostunut muista ihmisistä. nelivuotias on ihan ymmärrettävä ja selitettävissä.. ja hän on siis meidän tavislapsi mutta jos hänellä sitten oisi asperger kun stimmailuakin tulee ja puhuu ja ymmärtää enemmän kuin muut lapsemme ikäisikseen ja selittää kaiken hyvin luovalla ja omalla tyylillään, mikä liittyy mun mielestä älykkyyteen.. mutta jos joku vois kertoa montako kaveria missäkin iässä olis se normi ja kuinka paljon lapsenkaverisuhteiden takia pitää vanhempien venyä? Pitääkö nelivuotiaalla olla kaveri? kaverisynttärit on sitten eri nehän on pakollisia edes joskus lapselle pitää.. esim joka kolmasvuosi? kuinkas sitten pitäis äidin olla toisten äitien kanssa olla tekemisissä?(meillä isi vetää kyllä sosiaalista puolta vaikka synttärit menee kyllä vaikeiksi)
Miten tukea lasten kaverisuhteita?
yksiäitee
0
60
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_232413Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.521640- 251952
Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu276931Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup11907- 146893
- 56814
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.110739- 46725
Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua8698