Alavatsan jomotus alkuraskaudessa..

Mietin onko muilla alkuraskaudessa ollu menkkamaisia alavatsan jomotusta/vihlontaa? Itse olen rv 6 3 ja alavatsaa "jomottaa " ja vihloo melkein koko ajan..ei sillein et se ois hirveän häiritsevää mutta ajattelin onko muilla samanlaisa tuntemuksia/oireita?
5741
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Kyllä ihan normaalia on, elimistö sopeutuu raskauteen ja kohtu kasvaa mikä aiheuttaa ympäröivissä kudoksissa tietenkin muutoksia ja tuntemuksia. mulla nyt 20 5 ja edelleen silloin tällöin on sellaista pientä menkkamaista kipuilua, koska vauva ja kohtu kasvavat kokoajan.

Äänestä

Tutulta kuulostaa. Menkkamainen kipu jatku melkein rv 12. Nyt on rv 26 ja ajoittain kipua esiintyy vieläkin. Tosin mua supisteleekin tosi herkästi. Onnea raskauteen :)

Äänestä

Moikka,
onko teistä ketään Etelä Suomesta

Äänestä
  • Moi!
    No täällä ois ainakin yksi Etelä Suomesta ja tuohon aloittajan kysymykseen vastauksena. Kyllä on ollut alavatsan nipistelyä ja menkkamaista jomotusta. Kuuluvat tähän pakettiin, niinkuin tuolla aikaisemmin jo hiukan kokeneemmat ovat kertoneet. Seuraavana on kait sitte vuorossa ne paljon puhutut liitoskivut, mutta eiköhän näistä selvitä, kun tietää sen lopputuloksen.:)

Äänestä

Itselläni on vasta viikko 9 käynnistynyt ja jo viikolla 6 oli kipuilua, nipistelyä ymsvatsassa. Nyt kuitenkin oireet ovat muuttuneet esim. Tietyssä asennossa makaaminen aiheuttaa pistävän/polttavan kivun ja tuntuu kuin supistuksia tulisi, mutta näitä oireita esiintyy onneksi harvemmin. Kipujen tilalle ovat tulleet pöhöttynyt olo, jonka tiedän johtuvan suolahimoista, imeskelen suolakiteitä PÄIVITTÄIN ja maistuu aivan vastustamattoman hyvältä, johtuu ilmeisesti alhaisesta verenpaineesta.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

IrinaH kirjoitti:

Mietin onko muilla alkuraskaudessa ollu menkkamaisia alavatsan jomotusta/vihlontaa? Itse olen rv 6 3 ja alavatsaa "jomottaa " ja vihloo melkein koko ajan..ei sillein et se ois hirveän häiritsevää mutta ajattelin onko muilla samanlaisa tuntemuksia/oireita?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu