Mietin onko muilla alkuraskaudessa ollu menkkamaisia alavatsan jomotusta/vihlontaa? Itse olen rv 6 3 ja alavatsaa "jomottaa " ja vihloo melkein koko ajan..ei sillein et se ois hirveän häiritsevää mutta ajattelin onko muilla samanlaisa tuntemuksia/oireita?
Alavatsan jomotus alkuraskaudessa..
5
619
Vastaukset
- 20plus5
Kyllä ihan normaalia on, elimistö sopeutuu raskauteen ja kohtu kasvaa mikä aiheuttaa ympäröivissä kudoksissa tietenkin muutoksia ja tuntemuksia. mulla nyt 20 5 ja edelleen silloin tällöin on sellaista pientä menkkamaista kipuilua, koska vauva ja kohtu kasvavat kokoajan.
- Vilmukka
Tutulta kuulostaa. Menkkamainen kipu jatku melkein rv 12. Nyt on rv 26 ja ajoittain kipua esiintyy vieläkin. Tosin mua supisteleekin tosi herkästi. Onnea raskauteen :)
- odottaa25
Moikka,
onko teistä ketään Etelä Suomesta- esikoista28
Moi!
No täällä ois ainakin yksi Etelä Suomesta ja tuohon aloittajan kysymykseen vastauksena. Kyllä on ollut alavatsan nipistelyä ja menkkamaista jomotusta. Kuuluvat tähän pakettiin, niinkuin tuolla aikaisemmin jo hiukan kokeneemmat ovat kertoneet. Seuraavana on kait sitte vuorossa ne paljon puhutut liitoskivut, mutta eiköhän näistä selvitä, kun tietää sen lopputuloksen.:)
- Syksynlapsi2016
Itselläni on vasta viikko 9 käynnistynyt ja jo viikolla 6 oli kipuilua, nipistelyä ymsvatsassa. Nyt kuitenkin oireet ovat muuttuneet esim. Tietyssä asennossa makaaminen aiheuttaa pistävän/polttavan kivun ja tuntuu kuin supistuksia tulisi, mutta näitä oireita esiintyy onneksi harvemmin. Kipujen tilalle ovat tulleet pöhöttynyt olo, jonka tiedän johtuvan suolahimoista, imeskelen suolakiteitä PÄIVITTÄIN ja maistuu aivan vastustamattoman hyvältä, johtuu ilmeisesti alhaisesta verenpaineesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä921949Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2781781Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3081584Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1851460Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em921053- 511007
- 56987
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤56978- 67954
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40941