Alavatsan jomotus alkuraskaudessa..

IrinaH

Mietin onko muilla alkuraskaudessa ollu menkkamaisia alavatsan jomotusta/vihlontaa? Itse olen rv 6 3 ja alavatsaa "jomottaa " ja vihloo melkein koko ajan..ei sillein et se ois hirveän häiritsevää mutta ajattelin onko muilla samanlaisa tuntemuksia/oireita?

5

602

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20plus5

Kyllä ihan normaalia on, elimistö sopeutuu raskauteen ja kohtu kasvaa mikä aiheuttaa ympäröivissä kudoksissa tietenkin muutoksia ja tuntemuksia. mulla nyt 20 5 ja edelleen silloin tällöin on sellaista pientä menkkamaista kipuilua, koska vauva ja kohtu kasvavat kokoajan.

• Vilmukka

Tutulta kuulostaa. Menkkamainen kipu jatku melkein rv 12. Nyt on rv 26 ja ajoittain kipua esiintyy vieläkin. Tosin mua supisteleekin tosi herkästi. Onnea raskauteen :)

• odottaa25

Moikka,
      onko teistä ketään Etelä Suomesta

• esikoista28

Moi!
        No täällä ois ainakin yksi Etelä Suomesta ja tuohon aloittajan kysymykseen vastauksena. Kyllä on ollut alavatsan nipistelyä ja menkkamaista jomotusta. Kuuluvat tähän pakettiin, niinkuin tuolla aikaisemmin jo hiukan kokeneemmat ovat kertoneet. Seuraavana on kait sitte vuorossa ne paljon puhutut liitoskivut, mutta eiköhän näistä selvitä, kun tietää sen lopputuloksen.:)

• Syksynlapsi2016

Itselläni on vasta viikko 9 käynnistynyt ja jo viikolla 6 oli kipuilua, nipistelyä ymsvatsassa. Nyt kuitenkin oireet ovat muuttuneet esim. Tietyssä asennossa makaaminen aiheuttaa pistävän/polttavan kivun ja tuntuu kuin supistuksia tulisi, mutta näitä oireita esiintyy onneksi harvemmin. Kipujen tilalle ovat tulleet pöhöttynyt olo, jonka tiedän johtuvan suolahimoista, imeskelen suolakiteitä PÄIVITTÄIN ja maistuu aivan vastustamattoman hyvältä, johtuu ilmeisesti alhaisesta verenpaineesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      139
      5544
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3506
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      114
      2750
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      47
      2458
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      263
      1841
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      49
      1780
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1596
    8. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1587
    9. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      21
      1582
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1530
    Aihe