Mitenkä voi olla mahdollista, että peritään takaisin 2000€ opintotukea. Nostin 2014 vuonna opintotukea 4kuukaudelta (tammi-huhtikuu), huhtikuussa valmistuin. Ks aikana en tehnyt töitä juuri ollenkaan, mutta valmistumisen jälkeen aloitin vakityöt. Nyt pitää maksaa takaisin, koska kela on laskenut koko vuoden ansioni ja sen perusteella takaisinperintä. Eihän siinä ole mitään järkeä. Kituutin pienellä opintotuella, valmistumisen jälkeen töihin jolloin en enää nostanut tukea, silti pitää maksaa tuet takaisin. Onko tässä mahdollista selvittää asia jotenkin? Ensimmäinen kerta kun näin käy minulle.
Opintotuen takaisinperintä
6
112
Vastaukset
- eitarvitsemaksaa
Sinun pitää tehdä Kelaan oikaisu.. Jos olet vasta valmistumisen jälkeen tienannut rahaa, sinulta ei pitäisi veloittaa mitään opintotukia takaisin. He eivät suoraan näe siellä Kelassa milloin olet tienannut rahaa ts. oletko tienannut opiskellessasi vai valmistumisen jälkeen. Toimita heille todistus siis palkkakuitit ja selvitys milloin olet tienannut mitenkin paljon.
- aloittaja73882
Ok. Kiitos vinkistä. Toivotaan että saan selvitettyä! :)
- 193
Tuohan on kerrottu jo siinä kirjeessä jonka olet saanut joten ei tuon mikään "vinkki" pitäis sulle olla ;)
- sdgst
Joo niin näköjään oliki. Kirjeen avattua alkoi v*tuttaa niin lujaa, etten jaksanu lukea sitä loppuun.
- vituttaatehdä
Miten saan selvitettyä tuloni helpåoiten. mulle kävi kans sama homma ja tein opiskelujen ohellä vähän töitä 2 eri yritykselle. saako verottajalta selville kuukausiansiot ?
- 54854
Otat mukaan tutkintotodistuksen (tai vastaavan), missä näkyy opintojen päättymispäivä sekä kaikki palkkakuitit kyseiseltä vuodelta ja kiikutat ne kelaan yhdessä selvityksen kanssa. Vaihtoehtoisesti valokuvaat kaikki edellä mainitut ja lähetät sähköisesti Kelan sivujen kautta kirjautumalla pankkitunnuksilla omille sivuillesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019