Etuistuinten sopivuus vm.1999 malliin

norspanelämää

Moi,

onko kenelläkään tietoa sopiiko vm.2000-2007 vuosimallien Corollan etuistuimet suoraan vm.1999 hatcback malliin.
Itselläni siis vm.1999 hatcback kaksiovinen malli, ja selkävaivaisena ja kuljettajanpenkin kulahtumisen myötä on joko autonvaihto tai istuimien vaihto edessä.
Vaikka autoni arvo on euron luokkaa, niin mieluummin uhraisin romuttamo penkkeihin 200-300e, kuin vaihtaisin muuten ehjän auton pois.
Kysyn ensin täältä jos sattuisi joku tietämään, seuraavaksi sitten romikselle soittamaan.
Kiitos avusta.

Ps: jos tunnet pakottavaa tarvetta kirjoittaa jotain loukkaavia viestejä, niin kuule, ihan vapaasti, ehkä kaksikymmentä vuotta sitten olisin reagoinut asiaan tunteella, enää ei lapselliset länkytykset saa aikaan muuta kuin haukotuksen, jos sitäkään.

5

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuskin_suoraan

      sopii mutta ainahan ne noheva mies sovittaa paikoilleen. Ei saata olla edes vaikeaa vaikken rakennetta tunnekaan. Joko koko istuinpaketti vaihtoon tai sitten uusi istuin sovitettava vanhan konsolin päälle. Uudessa saattaa olla kaikenmaailman airbageja selkänojien reunoissa joita pitää vähän varoa asennustoimien yhteydessä. Yksi mahdollisuus on etsiä vaikka käytetty Recaron Ergo-tai muu vastaava malli ja asentaa se alkuperäisen penkin paikalle.

    • apkirjoittaja

      Juu, ei vaan löydä semmoista miestä, joka tuon mahdollisen sovituksen tekisi.
      Itse pystyn nyt laittamaan ne avun kanssa paikalleen, semmoinen on tämä kunto, mutta ei minulta löydy mitään hitsejä sun muuta, jos siinä pitäisi enemmän asennella. Asun näet Vantaalla kerrostalossa, eikä täällä moisia vermeitä ole.
      Pakko vaan joku ratkaisu löytää, koska en pääse kohta vanhasta penkistä enää ylös.

    • ratkaisulöytyi

      Ratkaisu oli lähempänä kuin osasin odottaakaan. Työkaveri tiesi autoverhoomon tuusulassa, jossa oli teettänyt itselleen prätkän penkin. Olin jo viimekesänä yhdestä paikasta tiedustellut hintaa ja unohdin silloin koko homman hinnan takia.
      Työkaverin suosittelemassa paikassa penkin alaosan kunnostus, 150e.
      Ja selkänojaan ristiselän tuki 50e.
      Vien penkin sinne laitettavaksi ja unohdan penkkien vaihdon.
      Hyvä homma.

    • apwriter

      Vastaan itse tähän aloittamaani viestiin.
      Asia ratkesi niin, että sattumalta eräässä muussa yhteydessä YouTubea selatessa tuli sellainen video vastaan, jossa ehostettiin kulahtaneita asioita höyryllä.
      Niin etsin sitten lisää ja kuinkas ollakaan, myös autonistuimen voi höyryllä "nostaa" entiselleen.
      Aluksi arvelin, että säilyttääkö kerran muotonsa menettänyt penkki höyryn avulla entisöidyn muotonsa, mutta hyvin on säilyttänyt.
      Uskon, että samalla keinolla liikkeessäkin olisi tämä asia tehty.

    • Penkinsuojat

      Noissa corollan penkinvaihdoissa kannattaa olla tarkkana, nimittäin penkeissä olevat sivuturvatyynyt pitää sovittaa vaihdonyhteydessä auton ECU:n kanssa yhteensopivaksi, sivuturvatyynyillä oleviin penkkeihin kun ei saisi myöskään asentaa ihan vain rättiä penkinsuojuksiksi !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4889
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1742
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1347
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1238
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      894
    Aihe