Minkä ikäisiä animen seuraajia olette?

Kellopeliomena

Terve! Kiinnostaisi tietää että mihin genreen tietyt ikäryhmät ovat juurtuneet animen suhteen ja mistä animesta alkoi teidän anime fanitus! Olen itse 23-vuotias mies, olen seurannut animea 11-12-vuotiaasta lähtien.

Lapsena jo tuli paljon katseltua hopeanuolta, oli suosikkini silloin ja joskus 11-vuotiaana kuulin että hopeanuolesta on olemassa leikkaamatonkin versio. Vanhemmat eivät tietenkään suostuneet ostamaan sitä 80euroa maksavaa DVD boxia, joten jouduin turvautumaan internetin ihmeelliseen maailmaan. Englantia en sitten osannut yhtään, mutta lopulta sen löysin ja katsoin alta pois. Olin myös tälläinen dragonball fani kanssa, joten törmäsin Dragonball Gt nimiseen sarjaan ja katoin sen myös alta pois. Ja tässä kohtaa aloin kiinnostua hirveesti Shounen animesta, ja sieltä tuli sitten vastaan Narutot sun muut.

16-vuotiaana kun jo anime experttinä olin katsonut kaikki mahdolliset Shounenit mitä oli tullut, niin iski tylsyys... Mitähän sitä nyt sitten katsoisi. Siitä sitten alkoi Trillerit ja kauhu animet. 17-vuotiaana siirryin sitten ensimmäiseen Sport animeen ja jos oikein muistan niin sen nimi oli ''Ganbarist! Shun''... Innostuin todella kovin, ja siitä sitten alkoi suuri fanitus Sport animeja kohtaan. Ne kaikki käytiin läpi mitä oli, ja sitten iski taas tämä tylsyys... Kaikki katsottu, mitä nyt? 18-vuotiaana aloin sitten seuraamaan komedia/romantiikka sarjoja ja ensimmäinen jonka katsoin taisi olla ''Midori no hibi'' ja pidin... En varsinaisesti pitänyt romanttisista animeista tuolloin, mutta se sai mut sitten katsomaan niitä. Pakko myöntää että minun top-10 listalta löytyy ainakin 2 animea mitkä on romanttisia. Minulla ei enään varsinaisesti mitään tiettyä genreä ole, katson kuta kuinkin kaiken mikä herättää mielen kiinnon. Mutta jos pitäisi suosikki genre valita niin se on luultavasti sport animet. Miksi? No koska niistä löytyy kaikki se mistä minä pidän :-D Eeppiset kohtaukset, kehittyminen, romanssi, ja ennen kaikkea mielyttävä tarina.

Jos satut olemaan kanssa samankaltainen ihminen kuin minä, niin suosittelen lämpimästi sport animeja!

Mitä te seuraatte, ja onko teillä kanssa ollut tiettyjä genrejä vuosien mittaa?

Top-10 anime listani on:
1. One piece (Created by mastermind. Koko sarja on alusta loppuun asti suunninteltu)
2. Hajime no ippo
3. Nana
4. Code geass (En pidä mecha animesta, mutta silti todella hyvä!)
5. Sidonia no kishi (Olen koukussa, vaikka en edes mecha animesta pidä)
6. GTO - Great Teacher Onizuka (Yksi ensimmäisia koulu animeita minkä katsoin, ja on vieläkin yksi suosikeistani)
7. Yu Yu hakusho
8. Claymore
9. Major
10. Blood

8

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • random1423

      Ite alotin 12 tai 13 vuotiaana selailin youtubea ja eteen tuli joku ''Soul eater'' AMV no katoin sen ja aloin katsomaan soul eateria sen kautta löysin musiikki videon jossa oli sekasin animeita ja selailin niitä läpi.

    • Arisuuu

      Itse olen vasta melkein 13 tykkään eniten shoujosta ja shounenista. Katsoin pienenä ehkä noin 7vnä narutoa ja päätin noin vuos sitten katsoa koko sarjan uudelleen ja innostuin uudestaan animesta.
      Lempi anime on one piece :3

    • Nik0025

      itse tykästyin animeen kun olin 8v ja katson vielläkin animea minun ensimmäinen oli Cardcaptor Sakura.

      • Niko0025

        olen katsonut yli 2000 anime sarjaa.


    • Seoutohyyppä

      Oon kattonu iha liika animea, vaik ei sitä voi koskaa kattoo liikaa. En vaa muista puoliakaa sarjoist tai niide tapahtumist mitä oon kattonu (probleema)

      Mut nii, eli oon täl hetkel.. 12.. niisk.. ja virallisesti alotin 9 vuotiaana kattoon animee, Karin oli sillo se "eka". Ja eka suluis koska mie löysin (sillon ku FMAB oli viel youtubes) 6 vuotiaan IHANAN FULLMETAL ALCHEMIST BROTHERHOOD SARJAN <3333 okei leikitää etten just fanittanu :/

      Mut nii, juu öö ää niinku mainitsin, on tultu katottuu liikaa animee ja luettuu mangaa etten tosiaankaan muista niitä kaikkia. Varsinkaa sillo ku joku kysyy mitä kaikkee oot katellu tuol animesarjojen puolel. Mut täs kait sit mun TOP 10

      1. (Tää oli vaikee päätös) Fullmetal Alchemist Brotherhood
      2. Fairy Tail
      3. Soul Eater
      4. Noragami
      5. Kuroko no Basket
      6. Chrono Crusade
      7. Inuyasha (wtf sen pitäis olla ylempänä, ku se on semmone perfecto masterpiece. Mut nojaa)
      8. Haikyuu!! (En oo khyl viel ehtiny kattoo sitä kokonaa)
      9. -
      10. -

      Mä en vaan enää muista näit kaikkii sarjoi ja koskaa en oo omistanu 9. ja 10. kohtia xD


      Nojaa, taidampas täst kadota mun nurkkaan ja odottaa et pääsisin Amestrikseen..... Q..Q Bai

    • Kirito-kun

      Aloin katsomaan animea kun olin vielä vaipoissam Muumitkin nimittäin ovat animea ;)

      Vakavissani aloin animea katsomaan kun olin 5-6-vuotias. Se alkoi Pokemonista, Magic knigth rayearthia ja Dragon Ball Z:sta joita silloin Subtv:ltä tuli. Sailor Mooniinkin satuin ihastumaan kun olin jotakin 10-vuotias pikku poika. Sitten on tietenkin elokuvat joista perus Studio Ghiblit olivat ja ovat edelleen parhaita :)

      Nuo olivat siis animeja jotka tiedostin animeksi. Tietenkin katsoin myös Beybladea, Duelmastersia ja Yu-Gi-Oh GX:ää, mutta en jostakin syystä sisäistänyt niitä silloin animeksi. Silti kuitenkin pidin jotakin Avataria animena vaikka eihän se sitä ole...

      Ennen tykkäsin paljon pitkälti toimintaan keskittyvistä sarjoista, mutta vanhemmiten (ikää nyt 20) suunta on muuttunut. Olen alkanut jostakin syystä pitämään elämän filosofiaa sisältävistä "slice of life"-animesta ja varsinkin ne enemmän romantiikalla höystetyt vetoavat minuun.

      Oma top-10

      1.Your lie in april T_T
      2.FMA brotherhood (eka oli skeidaa)
      3.Clannad Clannad After story T_T
      4.Attack on titan
      5.Death Note
      6.Toradora
      7.Say "I love you" T_T
      8.Plastic Memories T_T
      9.Future diary T_T
      10.Nana T_T

      Ps. Merkintä T_T tarkoittaa sitä että olen itkenyt jossakin vaiheessa sarjaa. Joo, olen kai itkupilli mieheksi mutta ei se minua haittaa. Olen vain ylpeä että osaan tuntea tunteita ja samaistua tarinan henkilöihin ;)

    • YukiN

      itse aloin kattoo 6v naruto. ja sit aloin kattoo muita animeita 8v. ja oon nyt 16v. en kä aijo lopettaa. :D

    • Anonyymi

      se tais alkaa 8v kun luin jotain random animea mutta vitos luokalla se alkoi ihan kunnolla, kun kaveri alko lukeen sitä .
      parhaat anime mun mielestä ovat
      1: iahn paras : naruto
      1: my hero academia
      2: one piece
      ja jotain muuta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      456
      3326
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      436
      3115
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2849
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2202
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2050
    6. 182
      1420
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1347
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1226
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      81
      1200
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1050
    Aihe