Skootterin virittäminen (150cc)

vespailija

Saako alunperinkin viralliseti moottoripyörää (Vespa 150LX) virittää? Laitteessahan alkuperäiskuosissaan ole edes kevarin 11 kilowattia vaan jotain about 8.
miten tämä homma menee jos lain mukaan haluaa toimia? mitä saa tehdä, mitä ei? vakuutusmaksut perustuvat jotenkin teho/paino suhteeseen moottoripyörissä eikö vain?

4

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaakoehkäei

Saa virittää niin paljon kun haluaa.

Riippuu minkä ikäinen Vespa on, mutta nykyään esim. pakoputki pitää olla hyväksytty ko. laitteeseen, joten sieltä kautta laki saattaa tulla vastaan.

Vakuutuksesta sen verran, että en ole koskaan kuullut, että hyväksytty viritys muuttaisi liikennevakuutusmaksua tai että vahingon jälkeen virittäminen olisi alentanut vakuutuskorvausta.
      Eri juttu sitten jos ajokortti ei riitä esim. viritetty tai täystehoinen kevari, jota ajetaan vain kevarikortilla.

• kavasakki

Kyllähän se on niin ,että omallensa saa tehdä mitä haluaa, sitä ei kukaan pysty kieltämään eikä sitä mikää lakipykälä rajoita. Kylä jäntti o nii perskeles?

• jgyyt6

jos rakenteeliset muutokset pysyy papereissa olevissa "puitteissa/merkinnöissä" niin saa, jos esim päästöt tai tehöt ylittää papereissa mainitun luvun niin pitää uudestaa katsastaa ja hommata uudet paperit jotta olisi laillinen.

• suunnilleennäin

Mitään päästöarvoja ei MP-n rekisteriotteessa näy, ei silti autonkaan. Tehot on tehtaan ilmoittamia, eikä niitä mikään taho maantiellä esim mittaile!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1914
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1266
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      53
      1145
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      852
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe