Kia Sportage kolmonen

Kiasportage

Tietääkö joku miksi noissa kolmannen sukupolven Sportageissa lähinnä vuosimallit 2011-14 ei pala kaikissa takaluukussa ajovalot siis miksi niihin on osaan laitettu sellaiset umpiot, missä ei ole lamppuja vaan umpeen valetut lampunpaikat? Taitaa olla 2011-2014 malleissa nuo umpiot samanlaisia muuten ja 2015 on sitten se ero vielä, et peruutusvalo on siirretty tuohon korissa olevaan umpioon ja näissä näyttäisi aina palavan luukussa valot, mutta vanhemmissa osassa palaa ja osassa ei!

Omastani 2012 EX mallista tutkin tuota niin virtajohto tulee sinne parkkivalon lisäksi ja näyttää olevan noita lampulla varustettuja umpiota myös myynnissä lisävarusteena ja mietin sitä, meneekö katsastuksesta läpi, jos ostaa semmoset umpiot joihin valot saa palamaan..

voi olla et tulee toiseen kertaan, mut ei suostunu ekaa tekstiä lataamaan, niin keskeytin latauksen

4

333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nykyinenSorento

Minulla oli III-Sportage. Olet varmaan henkilö, joka tietää erittäin paljon autoista. En vain ymmärrä kysymystäsi
      Mitkä ovat takaluukun ajovalot? Miksi niiden pitäisi palaa tai olla palamatta? Todellista hyötyä, haittaa, ulkonäköä?

• Kiasportage

Takaluukussa palavat valot! Ymmärsit kumminkin kysymyksen ja eiköhän nuo pala ajovalojen yhteydessä silloin, jos on lamput ja paikat siellä. Mutta saako sinne laittaa sellaiset umpiot, joissa nuo lamput/lamppujen paikat on ja laittaa ne toimimaan ja onko esim 2012 mallleissa joissakin nuo valmiiksi toimissa uutena vai onko omistajat juuri itse vaihdelleet noita? Tekis mieli laittaa ne toimivaksi, mutta jos ne ei kelpaakaan katsurille, niin ei viitsi rahoja silloin noihin sijoittaa niihin umpiohin ja epäilen juuri, et niitä on itse omistajat laitleet, niin luulisi jollakin olevan tietoa kelpaako katsurille.

esim. audissa käytetään tummennettuja takavaloja, mutta sellainen automerkki johon niitä ei ole tyyppikatsastatte niin hylätään katsastuksessa, jos sellaiset on joku väsänny esim.volkkariin

• mustaa.valoa
        Kiasportage kirjoitti:

Takaluukussa palavat valot! Ymmärsit kumminkin kysymyksen ja eiköhän nuo pala ajovalojen yhteydessä silloin, jos on lamput ja paikat siellä. Mutta saako sinne laittaa sellaiset umpiot, joissa nuo lamput/lamppujen paikat on ja laittaa ne toimimaan ja onko esim 2012 mallleissa joissakin nuo valmiiksi toimissa uutena vai onko omistajat juuri itse vaihdelleet noita? Tekis mieli laittaa ne toimivaksi, mutta jos ne ei kelpaakaan katsurille, niin ei viitsi rahoja silloin noihin sijoittaa niihin umpiohin ja epäilen juuri, et niitä on itse omistajat laitleet, niin luulisi jollakin olevan tietoa kelpaako katsurille.

esim. audissa käytetään tummennettuja takavaloja, mutta sellainen automerkki johon niitä ei ole tyyppikatsastatte niin hylätään katsastuksessa, jos sellaiset on joku väsänny esim.volkkariin

Tarkoitat mustavalolamppuja, siis läpeensä mustia valoja. Kakaroitten touhuja.

• Kiasportage
        mustaa.valoa kirjoitti:

Tarkoitat mustavalolamppuja, siis läpeensä mustia valoja. Kakaroitten touhuja.

se on kyllä audilook ja audeissa ihan valmiiksi tehtaalla tummennettuja noita!

Nyt on kyse siitä voiko nuo luukunvalot vaihtaa sellaiseksi, että saa ne palamaan ja meneekö katsastuksesta sitten läpi, vai tarviiko pimentää ne katsastuksessa, kumminkin ne on kian alkuperäisiä umpiota, millä ne saa toimimaan, mutta onko esim. tyyppikatsastukssa laitettu, ettei saisi palaa?? Kyllä ihan näyttäisi olevan jotenkin puutteellinen tuo takapää, kun nuo valot ei tuossa luukussa pala ja parantaahan se myös näkyvyyttä ja itsekin ensin luulin sieltä lamppujen palaneen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      217
      2889
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      129
      2831
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1816
    4. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      73
      1428
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      237
      1352
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1108
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1011
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      896
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      843
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      843
    Aihe