Rollon uudet kirjat

Surrender91

Onko muita, jotka ovat jo tutustuneet Rollon pääsykoekirjoihin? Minusta aikaisempaa selkeämmin kirjoitettu oikeusinformatiikan osio, samoin velvoiteoikeuden osio on huomattavasti yleistajuisempi kuin uskoin, sillä kolme viimeistä viikkoa olen tutkinut Hesassa viime keväänä pääsykoekirjana ollutta Norroksen velvoiteoikeutta, jonka voi työntää sinne, mihin aurinko ei paista nyt tämän jälkeen kun vihdoinkin kunnollinen painos. Tämän kevään jaksaa energiajuomien voimin.

63

507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liikkis

      Miten sivumäärät jakautuvat eri artikkeleissa?

    • Liikkis

      Ja täällä siis edelleen odotellaan kirjoja.

    • Waitingggg

      Missä ne kirjat viipyy

    • Kirjaaodotellessa

      Saiko kukaan joka saa kirjansa postitse minkäänlaista varmistusviestiä kirjojen tilauksen tehtyä?

    • Lvlgl

      Ei tuu varmistusviestiä. Ainostaan tulee näytölle "tilauksesi on vastaanotettu" kun tekee tilauksen.

      • Kirjaaodotellessa

        Joo niin ajattelinkin. Hyvä juttu, että tilaus on siis mennyt läpi!


      • Espoonhakija

        Just tuli viesti että kirjat postissa.. kääk.. :D


    • Marimiaa

      Voisiko jo kirjansa saaneet kertoa montako sivua kirjoissa on ja kuinka ne ovat jakautuneet artikkeleittain.

    • ghgfjj

      Ei sillä sivumäärällä oikeasti ole väliä!

    • Igui

      Tulipa äkkiä! Mulla odottaa jo postissa :O

    • Kirjattuli

      3000 sivua

    • EOOKETTT

      Pitkät kirjat on Kirjattulilla, näissä minun versioissa on toisessa kirjassa 417 ja toisessa 415 sivua. ;)

    • EOOKETTT
      • Toinenvarttuneempihakija

        Saako sulle laitettua blogin kautta jostain viestiä?


      • EOOKETTT
        Toinenvarttuneempihakija kirjoitti:

        Saako sulle laitettua blogin kautta jostain viestiä?

        Laita ihmeessä viestiä minut tavoittaa s-postista [email protected]


    • Kmkmk

      Onko kenenkään muun kirjoissa teksti kääntynyt väärinpäin? Toinen kirjani alkaa niin, että teksti on ylösalaisin ja kirjaa pitäisi lukea takaa eteenpäin. Sivulta 197 alkaen teksti on normaalisti. Onpa ärsyttävää!

      • Saatuuden

        Palauta!


    • gatu

      Vaikeinta on pääsy, oikeustieteelliseen, lääketieteelliseen, psykologiaan, lentäjäksi, teatterikorkeakouluun, taideteolliseen korkeakouluun, mihin muualle?

    • Olentyhmä

      Moi! Pitääkö opiskella molemmat kirjat kokonaan vai ainoastaan artikkelit, jotka kuuluvat valintakoevaatimuksiin, jolloin ei esimerkiksi tarvisi opiskella 1 kirjasta "euroopan unionin oikeusjärjestelmästä" -artikkelia.

      • Tiiask

        Vain aiheet jotka valintakoevaatimuksissa


      • Lakimies88

        Tottakai, koko kirja! Lisäksi kannattaa opiskella finlexistä kaikki kirjoissa mainitut lait ulkoa.


      • Olentyhmä

        Kumpaakohan tässä nyt uskoisi?


      • Kiitossulle

        Kiitos kun muistutit! Kaiken järjen mukaan kaikkea ei oikeesti tarvitse lukea. Ite olisin opetellut kaikki kuten vuonna 2014(kaikki artikkelit oli mukana)eikä olisi tullut edes mieleen moinen jos et olisi kysynyt. Suuri kiitos!
        Mitä järkeä kirjotuttaa uusia artikkeleita joita ei edes kysytä, en tiedä :I


      • reallive12

        ei tarvi kuin nuo mitkä mainittu valintakoevaatimuksissa. Kirjoissa on myös muita artikkeleja, koska käytetään esim. tenttiaineistona yms. :) eli älä turhaan ala niitä kahlaan läpi.


      • Juristi16
        Kiitossulle kirjoitti:

        Kiitos kun muistutit! Kaiken järjen mukaan kaikkea ei oikeesti tarvitse lukea. Ite olisin opetellut kaikki kuten vuonna 2014(kaikki artikkelit oli mukana)eikä olisi tullut edes mieleen moinen jos et olisi kysynyt. Suuri kiitos!
        Mitä järkeä kirjotuttaa uusia artikkeleita joita ei edes kysytä, en tiedä :I

        Jos on niin tyhmä ettei osaa edes lukea itse netistä pääsykoealuetta, niin oikis on varmaan väärä paikka.


      • luonnonvarojentuhlausta

        :D kirjan esittely tekstissä kirjan kerrottaneen kirjoitetun pääsykoekirjaksi. en kyllä tajua miksi 25% sivumäärästä on pistetty huvinvuoksi mukaan.


      • Katskuliii

        Koska esimerkiksi viime vuoden pääsykoekirjan "huvikseen laitettu" oiffin artikkeli, on nyt tässä poolissä meidän osa tenttimateriaalia. Eipähän tarvi erikseen hankkia artikkelia, kun se on jo löytyy :)


    • Aikarientää

      Onko kirjat saapuneet jo suurimmalle osalle? Itse kuitenkin Lapissa asun eikä vieläkään tulleet :( luultavasti postissa nököttää ja kestää ilmoitusksen saapuminen :/

      • Ainasattuukaikenlaista

        Ompa kumma. Tekstarina mulle tuli saapumisilmotus. Tarkistaisin onko jääny hakemus välille


    • Eijeesus

      Älkää nyt helvetti lukeko koko kirjoja! Jos luetun ymmärtäminen tuottaa sen verran vaikeuksia, ettei tiedekunnan sivuilta löydä edes valintakoevaatimuksiin kuuluvia artikkeleita, niin kannattaa harkita onko oikis sittenkään oikea ala itselle...

    • Turhaajaarittelua

      Minusta velvoiteoikeus on täyttä jaarittelua. Itse kaipaan Helsingin kirjoja ja selkeitä lakipykäliä ja opeteltavaa ainesta. Eihän tuossa mainita edes lakien nimiä ja pykäliä selkeästi, rasittavaa.

    • Liikkis

      Ihan sama tuli mieleen, aika höttöistä tekstiä on. Miten tuosta edes opettelee asioita niin että voi esimerkiksi oikeustapauskysymykseen vastata?

    • väsynytrollolainen

      Hirveen pientä tekstiä!

    • elektrolyyttinen

      Itellä on niin ristiriitaisia tunteita Rovaniemelle hakemisesta. Ahdistaa ajatus et jättää kaikki kaverit ja perheen taakse. Sit olis Viel poikaystävä joka Juu tulisi mukaan mut ei niin innoissaan. Kuitenkin haluan lakia opiskella mut tuntuu et Rovaniemi on niin kaukana. Onko kellään samankaltaista oloa?

      • Pp89

        Itsellä on samanlanen tilanne, jonka johdosta päätin hakea Helsinkiin. Miksi itse et hae myös Helsinkiin?


    • uraorientaatioOK

      Tässä mitataan mitä on valmis tekemään unelmien ja tavoitteidensa eteen. Uskaltaako tarttua tilaisuuteen vai jääkö tuttuun ja turvalliseen. Itsellä oli sama tilanne ja unelmat veivät voiton, sitten se oli soronoo sen aikanen seurustelukumppani ja tervetuloa tulevaisuus.

    • minäminäminäjuuriminä

      Niin ja kannattaa oikeesti miettiä sitäkin, että Helsinkiin hakee _todella_ paljon sellaisia vannabe-helsinkioikkareita - kun taas Rovaniemen pääsykokeessa _todella_ _monet_ ovat tasan _tosissaan_.

      Eli kumpaankohan tiedekuntaan _oikeesti_ onkaan helpompi päästä _loppupeleissä_!?

      • ValmistunutJO

        Itsekki aikoinaan mietin hesa ja rollo väliä. Päädyin sitten lopulta rolloon ihan hesan valtavien hakijamäärien vuoksi ja pääsin sisälle eka kerralla.

        Eikä käynyt niin kuin joillakin hesan oikkariin pyrkijöille, jotka yrittää sisään kolme-neljä kertaa, kun olisivat voineet hakea muualle jossa on pienemmät hakijamäärät ja päästä sisälle kerralla.


    • 3.kerta.todensanoo

      Itse hain viime vuonna helsinkiin toista kertaa. Kaksi kertaa nuo Forum Iuris kirjasarjan eri alojen kirjat opetelleena, ainakin itsestä tuntuu, että nää Rollon kirjat on "vaikeita". Jo pelkästää kappaleiden jäsentely ja teksti on todella nihkeää luettavaa. Muutamat aihealueet ovat n. 50 sivua. Niissä on kerrottu hyvin pintapuolisesti oikeudenalasta, niiden kappaleiden pohjalta ei kyllä mitään oikeustapaus-tehtävää vääntää. Enemmänkin joku oikein/väärin väittämät voisivat tulla kysymykseen.
      Toisaalta, enhän ole vielä lukenut kaikkea.. kunpa mieli muuttuisi. Ja vierasta vain tähän tyyliin kirjoitettua kirjaa.

      • Rajoittamatonvastuu

        Itse aloitin velvoiteoikeudesta lyhimpänä ja saisi hyvin kimurantteja tehtäviä :O

        Olen luullut että helsinkiin on vaikeammat kirjat, enkä oo siksi uskaltanut sinne edes hakea.


    • Igigig

      Rollon kirjat on hyvin selkokielisiä mutta itse Asia pitää ymmärtää ja kaivaa pohjalta. Enkä puhu oikeusinformatiikan artikkelista :P

    • Oikis2020

      Elikkä rollon valintakoekirjoista ei tarvitse lukea esim. rikosoikeudenkohdalta kuin "Johdatus kansainväliseen rikosoikeuteen" ja pääaihe "rikosoikeuden systematiikka" jätetään lukematta?

    • Jldjakjd

      Mä myös hain viime vuonna Helsinkiin mutta toisin kuin aiempi kirjoittaja, niin mun mielestä nää Rovaniemen pääsykoekirjat ovat helpompilukuisia. Tosin aloitin lukemisen vasta eilen ja takana on vasta velvoiteoikeuden artikkeli.

    • resjudicata

      Kandee olla varuillaan jos jokin artikkeli tuntuu helpolta - kysymyksessä kun saattaa kuitenkin olla asiakokonaisuus josta saa hyvinkin veemäisen oikeustapaustehtävän aikaiseksi...

    • Jgkdhdjd

      Nää sotarikosten listat on vähintäänkin mielenkiintoisia... Huhhuh!!!!

    • rolloon2016

      Mitkä asiat kannattaa opetella ulkoa sanatarkasti? Ainakin käsitteiden ja termien sanatarkat määritelmät, keskeiset kysymykset, luettelot. Miten on oikeustapauksien laita?

      Mitä lukutekniikoita olette käyttäneet muistiinpainamiseksi ? Itse olen lukenut läpi aihekokonaisuuden, kirjoittanut lyhyet muistiinpanot ja opetellut ulkoa tärkeimpiä asioita sanatarkasti. Lisäksi asiakokonaisuuksien hallinta olisi tavoitteena.

      Olen kylläkin menossa vasta Oikeusinformatiikan puolessavälissä, opiskelutekniikkani on varsin hidasta, ja ehdin menettää lukupäivän sairastumisen vuoksi.

    • rolloon2016

      Olisi mukavaa perustaa Rovaniemen oikeustieteelliseen hakevien tsemppiryhmä facebookkiin. Olisiko ketään mukana?

      • haahuilevahaaveilija

        Jep


      • Rollooooon

        Olisi!


      • Rollo2016

        Todellaki!


      • laphiiin

        jooo!


      • Moikkuuu

        Kyllä!


      • jeeeeea

        Onko tälläinen jo perustettu? Ja jos on, millä nimellä?


      • rolloon2016

    • Niksari

      Norroksen Johdatus velvoiteoikeuteen oli oikea velvoiteoikeuden oikeustieteellinen teos. Tämä Karhun artikkeli antaa täysin väärän kuvan kyseisestä oikeudenalasta, ja ei anna juristin koulutusta ajatellen yhtään mitään.

      • Vrt.ajokortti

        Artikkeli versus kirja, eihän niitä voi edes verrata.

        Artikkelien ymmärrys antaa vaan opetteluluvan juristin opintoja varten.


    • Rolloo

      Onko kukaan artiklan valmennuskursseilta saanut vielä tehtävä- ja tiivistelmäpakettia?

      • daadaadaadaa

        Eilen


    • ödgöwä

      Ehtiikö vielä lukea pääsykokeisiin jos aloittaa lukemisen ensi viikolla? Minulla ei ole vielä kirjoja.

      • Tiedekunnassatavataan

        Hyvin ehtii


    • tulevaoikkari

      Mielestäni jokainen artikkeli on melko helppolukuinen, ja aiheet tosi helppoja. Haen ensimmäistä kertaa ja aloitin lukemisen vasta reilu viikko sitten. Mites muilla on sujunut? Nähdään syksyllä! :)

    • haahuilijako

      oikeusinformatiikka tökkii, pitkäveteistä luettavaa eikä saa vielä päivässä kahlattua läpi kun yliviivaukset vielä tekemättä. II-kirja:sta tykkään :)

      • Toivotontaa

        Olen tehnyt yliviivaukset ja saan oikeusinformatiikan kahlattua läpi ehkä viikossa. :D eli sulla ei pitäis olla hätiä, mulla vasta 3. kerta oikeusinformatiikkaa menossa ja tuntuu, ettei mitään jää päähän.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      453
      2341
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      238
      2086
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1602
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1581
    5. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1361
    6. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      53
      1355
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      152
      1345
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1236
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      68
      1115
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      101
      1069
    Aihe