Mauritiukselle menossa.

Pipsa

Ollaan lähdösä 11.1.05 Mauritiukselle. Kertokaa siellä käyneet kokemuksianne ja paikkoja missä kannattaa käydä?

11

3609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiassa

      koko saari on niin loistava nähtävyys että alta pois. Itse olimme kolmeviikkoa Sugar Beach nimisessä hyvätasoisessa hotelissa muutama vuosi sitten. Ihmiset ystävällisiä, loistavaa ruokaa eteläafrikkalaisia viinejä, ihana luonto ja kaikkea mitä lomapaikalta voi toivoa. Jos kiinnostaa niin kerron kyllä lisääkin.

      • Mauritiukselle menossa

        Kerro ihmeessä lisää. Missä kaikkialla kannattaa ehdottomasti käydä ja ihan kaikkea mitä haluat matkaltasi muistella. Tässä vaiheessa on ihana kuulla toisten matkatarinoita, varsinkin kun ymmärssin että olit pitänyt paikasta.


      • Manu

        "Itse asiassa"-kysymys sinulle:

        Miten Mauritiuksella hyökyaaltojen tuho näkyi tai tuntui kun olit paikan päällä. Olen 25.1.05 lähdössä sinne. Pitääkö jotain erityistä huomioida tämän asian suhteen vai onko kaikki rannoilla, hotelleissa yms. kunnossa?


      • Jaakko
        Manu kirjoitti:

        "Itse asiassa"-kysymys sinulle:

        Miten Mauritiuksella hyökyaaltojen tuho näkyi tai tuntui kun olit paikan päällä. Olen 25.1.05 lähdössä sinne. Pitääkö jotain erityistä huomioida tämän asian suhteen vai onko kaikki rannoilla, hotelleissa yms. kunnossa?

        Itseasiassa...kertoi olleensa Mauritiuksella pari vuotta sitten, joten tsunamista ei sillon ollut tietoakaan. Itse olen myöskin lähdössä sinne päin reissuun ja tutkinut ahkerasti kaikki kansainväliset uutiset ja keskustelut ko. aiheesta. En ole saanut mistään kuulla että siellä olisi käynyt yhtään mitään. Merellä oli kalastajaien veneitä tuhoutunut lähi saarilla mutta muuta en tiedä siellä tapahtuneen. Huhuja aina liikkuu mut ei noissa keskusteluissa kukaan ainakaan vahvistanut et siellä olis mitään.


      • Kotisatamassa paras olla
        Jaakko kirjoitti:

        Itseasiassa...kertoi olleensa Mauritiuksella pari vuotta sitten, joten tsunamista ei sillon ollut tietoakaan. Itse olen myöskin lähdössä sinne päin reissuun ja tutkinut ahkerasti kaikki kansainväliset uutiset ja keskustelut ko. aiheesta. En ole saanut mistään kuulla että siellä olisi käynyt yhtään mitään. Merellä oli kalastajaien veneitä tuhoutunut lähi saarilla mutta muuta en tiedä siellä tapahtuneen. Huhuja aina liikkuu mut ei noissa keskusteluissa kukaan ainakaan vahvistanut et siellä olis mitään.

        Tänä iltana on uusi tsunami lähtenyt kohti Mauritiusta.


      • pietro
        Kotisatamassa paras olla kirjoitti:

        Tänä iltana on uusi tsunami lähtenyt kohti Mauritiusta.

        Onkohan edellisistä tsunameista tietoa? Kuinkahan alttiina Mauritius on esim. Indonesiassa tapahtuneille maanjäristyksille? Katselin mannerlaattojen kohtauspaikkoja ja yksi on juuri Mauritiuksen kohdalla, tosin erkanevat sellaiset...meidän huushollilla lähtö kesällä, vähän infoa pitäis saada...muuten upea paikka ainakin kuvien perusteella.


    • seppo

      Paikka on ihan helmi! Olin siellä viime maaliskuussa.

      www.matkatarinat.comissa on kaksi kertomusta Mauritiuksesta.

    • MarkoSu

      Paikka on aivan mahtava. Hotelleja on monenlaisia ja erilaisilla alueilla. Lähes kaikki hotellit ovat erillään paikallisesta asutuksesta ja ulkoisesti luksusta. Olimme pienehkössä hotellissa jonne pääsi vain paikallisen kylän läpi. Hotellissa saimme kohtelua jota emme voineet uskoa todeksi. Esimerkkinä kerrottakoon että ollessamme lähdössä hotellista snorklaamaan, henkilökunta huomasi meidät ja kutsui seurakseen viettämään yhden työntekijän syntymäpäiviä. Siinä sitten söimme kakkua uikkareissa hotellin henkilökunnan kanssa. Jos liikutte saarella, käykää katsomassa muutakin kuin perusnähtävyyksiä.

    • Pipsa

      kiitos tosi paljon hyvistä kertomuksista. Mukava lähteä reissuun kun tietää jo vähän mitä odottaa ja mihin kannattaa varautua. Yksi asia vielä mikä mietityttää on tuo sää. Kysymys teille jotka olette matkanneet tammikuussa mauritiukselle. Jossain sää haku koneilla näyttää melkein joka päivälle Mauritiukselle sadetta. Tarkoittaako tuo et siellä sataa niin kuin täälläkin koko päivän vai ovatko vain jotain trooppisia lyhyitä sateita.

      • virkistää

        no kyllä se sade on aika nopeesti ohimenevää, ja jos kastuu niin nopeesti kyllä kuivuukin :) ja virkistää kivasti. Paljon on saarella nähtävää tosiaankin. Kannattaa vuokrata skootteri ja ajella sillä HUOM!! liikenne on oikeanpuoleinen ja jos joutuu jonkun bussin tai kuorma-auton taakse, niin sitten on likanen, koska siellä on noi pakokaasu jutut vähän toista kun täällä... JA sitten voi skootterilla ohittaa jonot, jos uskaltaa vaan puikkelehtia autojen välissä, kun se autoilukin on siellä vähän niin ja näin. Ja pikku kylissä on kivoja kauppoja ja halvempaa, eli saattaa tulla ihania löytöjä, pahus kun en nyt muista sen kylän nimeä, mutta kun saari on niin pieni, niin kerkiää kyllä kierrellä :) Siellä missä on ne 7 väristä hiekkaa kannattaa käydä ja on lasimuseo jossa myymälä (hienoja tuotteita) sitten on laivojen pienoismalli rakennus, jossa myös myymälä (jos ostat, tavara toimitetaan lentokentälle, josta noudat, kuten myös muut isot ostokset) mulla on niin positiiviset kuvat ja muistot saaresta, että uudelleen on päästävä!!! olin siellä 2001-2002 vuodenvaihteen! ELI skootteri alle ja baanalle!! mielummin vielä niitä pienempiä teitä niin näkee enemmän. Onnellista matkaa ja nauti ihanasta saaresta


    • Pipsa

      Kiitos tosi paljon kaikille jotka olette viitsineet kertoa kokemuksistanne. Huomenna on lähtö joten pitänee alkaa pakkaila kamoja kasaan. Odotan innolla tulevaa matkaamme. Kiitos vielä kerran hyvistä tiedoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1278
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      162
      1113
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      681
    Aihe