Tanskandoggini inhoaa pieniä koiria

Räyhä-Ralf

Hei, tiedän että tämä viesti kirvoittaa varmasti myös asiattomia kommentteja mutta olisi mukava saada vinkkejä kuinka saan doggiin pitämään pikku koirista. Ongelma on siis se, että doggi on ennen pitänyt kaikista koirista ja on sosiaalinen, hyvin käyttäytyvä 3 vuotias nuori herra, kunnes muutama kk sitten alkoi käytös muuttua. Pienet koirat, jotka "räksyttävät" hihnassa meidän tullessa vastaan, saa doggissa aikaan saman reaktion. Selän karvat nuosevat pystyyn ja vähän niinkuin muristaan takaisin ja oltaisiin menossa ojentamaan tätä Napoleon kompleksin omaavaa pientä koiraa. Onko omasta doggistani tulossa agressiivinen vai onko yleistä tällainen vastareaktio kun pikku koira pullistelee? Doggilla on muutama kokemus näykkivistä pienistä koirista, voiko johtua pelkästään siitä? Doggi on leikkaamaton uros, voisiko tämä vaikuttaa? Mitä voin tehdä? Doggi pysyy hallinnassa kyllä, koska käytössä on kuonopanta.

13

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ishlaben

      Johtajuus ongelma. Koirasi alkaa ns. Suojella sinua tältä pikku napoleonilta koska pitää itseään laumanjohtajana eikä sinua niinkuin pitäisi.

    • koirasiherrasi

      Jos omistajalla on koira hallinnassa, se ei tosiaankaan rähise kellekkään, ei niille jotka haukkuu eikä muillekkaan.Omistajahan päättää miten koira saa käyttäytyä.On ihan sama, nosteleeko joku pikkukoiria syliin, tai huutavatko ne kurkkusuorana pelkoaan, omistajan on määrättävä miten ne ohitetaan.Itellä on myös jätti, mutta ei sitä ole koskaan haitannut vastaantulijat, tosin olen alunalkaen pitänyt huolen,että jos jonkun pieni raukka haukkuu pelkoaan, sitä ei jäädä ihmettelemään, vaan mennään reippaalla vauhdilla ohi.Kaikenlainen tuijottelu,ja hidastelu tulee kieltää.Omani osaa tutustua pikkuisiin rauhallisesti,mutta jos omistaja ja koira eivät halua tutustua,ei tosiaan jäädä heitä enenpään häiritsemään.Koiraani kiinnosti nuorena kaikki vastaantulijat, mutta itse päätän keitä moikataan.Jos omistajat pysähtyy , niin sitten annetaan koirien moikata toisiaan.
      Itse en antaisi koiran temppuilla ohitustilanteissa ollenkaan, rähjääminen ja muut rytkimiset/vaaratilanteet pitää estää, kieltää täysin.
      Samoilla linjoilla siis olen kuin ylempikin kirjoittelija.Jos koira rähjää,se kokee olevansa pomo laumassa, jos ohittelee hienosti omistaja on pomo.
      Mitä vanhempi koira, sen vaikeampi on saada enää muutosta arvojärjestykseen.
      Pikkukoiriin pitäisi koira tutustuttaa jo pentuna, jotta osaa ne kohdata.

    • Räyhä-Ralph

      Näin olen pyrkinyt tekemään eli vauhdilla ohi ja ihmettelemään ei jäädä. Tuntuu vain että pienten koirien omistajista se on todella hauskaa kun heidän pikkukoiransa rähjää narun päässä. Oma koirani on alkanut tästä lämpeemään kun pikkukoiran omistaja on päästänyt oman fifinsä nappasemaan kiinni. Ihmettelen miksi johtajuus on meillä nyt kääntynyt toiste päin kun viimeiset 3 vuotta lenkillä ollaan menty hyvin= minä olen ollut puikoissa. Mutta nyt, onkohan oma käytökseni sitten muuttunut....? kiitos kuitenkin neuvoista. Nyt täytyy alkaa puuttumaan omaan käytökseen jos sitä kautta pystyisin vielä vaikuttamaan koiraani.

    • ishlaben

      Meillä huomasin aikoinaan että vanhempi narttu rupesi lenkillä uhittelemaan muille koirille kun pentu tuli taloon. Mutta otin luulot pois ja uhittelut loppui.
      Voisiko olla että jännityt itse kun näät pienen napoleonin ja odotat milloin koirasi alkaa räyhätä?

    • näytäettäohjaat

      Juu, sun kannattaa nyt pitää sille jöötä.Älä anna käyttäytyä miten vaan.Hyvää harjoitusta on siedättää paikoissa joissa paljon koiria.Ja myös kehut kun ohittaa kauniisti, niin hoksaa mitä siltä odotat.Dokit ottavat ohjat pikkuhiljaa, ei sitä omistaja heti edes huomaa että asiat muuttuvat.Vasta yleensä kun ongelmia ilmenee.Kun ihminen on johdossa, on koira kuin ihmisen mieli

    • Oisko

      Koettu on koko kesä. Meillä,on asiallinen aita omille koirille. Nämä naapurin tanskantogit 2 klp hyppäävät toisen naapurin pihalle ja jahtaavat meidän koiria oikein tosissaan. Näiden lisäksi on myös useitä mäyräkoiria. Sekä koirat että pienet lapset ärsyttävät näitä,petoja. Nämä isot koirat ei pääse koskaan lenkille, nyt niille on rakennettu umpilauta hökötys ja sieltä ne ei näe mitään. Kun ne lasketaan sieltä pois ne on välittömästi taas naapurin toniteilla ja rajua höykkäytä päin meidän aittaa ja pieniä lapsia. Haukkuvat yöllä ja ilalla, omistajat ei sano mitään, heille se on ihan sama. Olen ottanut yhtetyyä jo viranomaisiin, hausjärvi oitti haapatie

      • Hyvä arvon naapurini.
        Kiitos yhteydenotostasi mutta oikaisen muutaman asian.
        1. Minulla ei ole useita mäyräkoiria. Minulla on yksi mäyräkoira ja yksi sekarotuinen
        2. "Petoni" eivät ärsyynny lapsista tai pikkukoirista.
        3. "Petojeni" ruokavalioon eivät kuulu pikkulapset tai muut koirat
        4. "Petoni" ja pikku koirani haukkuvat siinä missä muutkin koirat kuulemilleen äänille tai tontin rajalla heiluville ihmisille
        5. On turvallista tietää että naapuri vartiointi toimii
        6. Lautahökötys on rakennettu kestämään kahden dogin remuamisen omalla pihallaan. Tämän takia kyseessä ei voi olla tonttinne ympärillä oleva asiallinen verkkoaita.
        7. Lautahökötyksestä näkee muualle pihalle, tervetuloa tarkastamaan
        8. Komennan koiriani. Tämän kuulee myös välillä lähellä asuva siskoni, joten uskoisi sinunkin sen kuulevan
        9. Viranomaiset ovat tervetulleita meille. Mielelläni esittelen ja keskustelen heidän kanssaan "pedoistani"
        10. Jos emme lenkkeile samaan aikaan tai samalla reitillä, niin tarkoittaako se ettei koirani lenkkeile koskaan?
        11. Tiedän vastuuni ja velvollisuuteni koiriani kohtaan, juuri sen takia tontillani on lautahökötys jotta "petoni" voivat ulkoilla muutenkin kuin remmin perässä
        12. Kuuntelen mielelläni asiallista palautetta faktojen pohjalta mutta huudolle ja kiroamiselle aidan toiselta puolelta olen kuuro..tai vastaus saattaa olla myös vähemmän asiallisista...

        Mukavaa syksyn jatkoa sinne asiallisen aidan taakse :)


      • liibalaaba123123

        Teidän koirat siis eivät ole koskaan irti pihanne ulkopuolella? Mikäli ovat, niin ehdottomasti remmissä jos pihanne ulkopuolella hengailevat.

        :)


      • Koirani pääsivät karkaamaan toisen naapurin pihalle ennen aitaustaan ja siitä tässä asiassa kyse. Naapurin mielestä koirani ovat petoja jotka syövät lapset ja muut koirat, kumma kyllä omat lapseni,naapurin lapset,kaverini lapset ja sisarusteni lapset ovat täysin vahingoittumattomia eikä yksikään pikku koirakaan ole heille välipalaksi maistunut ;)
        Koska edelleen olen tietoinen missä koirani kuuluu olla, niin siksi heillä on oma aitaus. Toki aitauskin näyttää olevan väärä ratkaisu naapurini mielestä, vaikka juuri naapureiden vuoksi aitaus rakennettiin koska vastuu koirista on minulla ja haluan ne turvassa pitää. Tällä hetkellä aitaus kestää kahden dogin leikkimisen ja vahtimisen.
        Naapurin epäileviä remmilenkkejä teemme, harmi vain ettemme samaan aikaan naapureiden kanssa, niin tilanne raportointi olisi ajantasalla. Tosin samalla periaatteella voin olettaa etteivät he lenkkeile omien koiriensa kanssa, sillä koskaan heitä en ole lenkillä tavannut ;)
        Niin tai näin niin taitaa olla aina väärin päin mitä tällä tontilla tapahtuu, onhan pihallani maailman luokan petoja kaksin kappalein :D


    • niinvaan

      Niin inhoan minäkin.....

    • Entinennaapuri

      Kuultua Oitista. Koirahan hyökkäsi 12 vuotiaan lapsen päälle joka pyöräili vain talonne ohi, yleisellä tiellä. Eihän teille ketään voinut tulla kun tanskandogginne oli valmis puremaan kaikkia. Onko niin ettet ole se joka ei neuvoja voi antaa? Retuperällä koulutus?

      • Kyseessä ei ole minun koirani. Joka kerta kun koirani on aidan yli mennyt on ollut mieheni tai minä paikalla ja tälläistä lapsen päälle hyökkäystä ei ole tapahtunut.
        Toki jos joku kokee että asia nyt näin on niin tervetuloa selvittämään asiaa minun kanssani koska mielelläni kuulusin asianosaiselta tapahtuneesta ja samalla voi rauhassa todeta että koirani ei ole valmis puremaan ketään.
        Totuutta kestän ja vastuuni kannan mutta valheita ja liioiteltuja kertomuksia on turha selitellä.
        Ymmärrän myös jos asioiden ilmaisu on täällä helpompaa kuin että lähestyisi suoraan minua mutta minäkään en pure vaikka kasvotusten juttelua yrittäisikin ;)


    • Lkferhij

      Surullisen paljon kuulee mitenkä tanskandoggi on raadellut ja jopa tappanut pienempiä koiria. Toivottavasti löydätte avun :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4223
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3824
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2631
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1615
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe