Oikeusministeri hajoittaa omaa paikallisyhdistystä

http://www.peruskouvola.fi/index.php?pageID=4

http://keskustelu.mvlehti.net/index.php?PHPSESSID=1pmibo72u1gthldcfqf5dl2h51;topic=20796.msg99457#msg99457

Vastineeni Ukko Bambergin 15.2.2016 lähettämään erottamiskirjeeseen
Vastaukseni Kouvolan Seudun Perussuomalaiset ry:n hallitukselle.

1. Puheenjohtaja Ukko Bambergin mukaan hänen yhdistyksensä Kouvolan Seudun Perussuomalaiset ry on erottanut allekirjoittaneen ”Kouvolan perussuomalaisten valtuustoryhmästä”. En kuulu sen nimiseen valtuustoryhmään. Jatkan edelleen puolueen valtuustoryhmää koskevien sääntöjen 2§ mukaisessa Perussuomalaisten Kouvolan valtuustoryhmässä.

2. En kuulu myöskään Kouvolan Seudun Perussuomalaisiin. Kyseinen yhdistys on perustettu kesken valtuustokautta, eikä se ole valinnut minua Perussuomalaisten Kouvolan valtuustoryhmään. Mainittu yhdistys ei näin ollen voi laillisesti erottaa minua valtuustoryhmästä, eikä edes kutsua minua kuultavaksi. Kuulemisestani ja erottamisestani voi päättää vain Pohjois-Kymenlaakson Perussuomalaiset ry, joka on valinnut minut Perussuomalaisten Kouvolan valtuustoryhmään.

3. Pohjois-Kymenlaakson Perussuomalaiset ry ei ole saanut lain edellyttämää pöytäkirjan otetta 7.11.2015 pidetystä Simpeleen kokouksesta, jossa Pohjois-Kymenlaakson Perussuomalaiset ry väitetään erotetun Kymen piiristä. Pohjois-Kymenlaakson Perussuomalaiset ry on juridisesti edelleen Kymen piirin jäsenyhdistys, ellei se saa ao. tarkastettua pöytäkirjan otetta.

4. Bamberg väittää kirjeessään, että Kouvolassa on yksi ainoa piirin ja puolueen hyväksymä paikallisyhdistys jolla on toimivalta tällaisessa asiassa. Se ei pidä paikkaansa. Puolueen säännöissä ei ole asiaa koskevaa pykälää. Puoluetoimisto itse loi kesäkuussa 2015 nykyisen tilanteen, jossa samalla alueella on kolme rekisteröityä perussuomalaista paikallisyhdistystä: Kouvolan Perussuomalaiset ry, Pohjois-Kymenlaakson Perussuomalaiset ry ja Kouvolan Seudun Perussuomalaiset ry. Puheenjohtajat sekä Pohjois-Kymenlaakson Perussuomalaisista että Kouvolan Seudun Perussuomalaisista ovat osallistuneet valtuustoryhmän kokouksiin.

5. Ukko Bambergin kirjeessä ei yksilöidä, millä tavalla jokin kirjoitukseni olisi vahingoittanut puoluetta tai valtuustoryhmää. En ole vahingoittanut puoluetta tai valtuustoryhmää, eikä harjoittamaani rakentavaa kritiikkiä voi pitää vahingoittavana.

6. Ukko Bambergin mukaan yksi syy hänen yritykseensä erottaa minut valtuustoryhmästä on se, että käyttäydyin "sopimattomasti" ryhmän kokouksessa. Tätä ei voi käyttää perusteluna, koska valtuustoryhmän varajäsen Kari Hänninen ei saanut edes huomautusta siitä, että hän poistui Alppiruusussa 10.1.2016 pidetystä ryhmäkokouksesta ilman lupaa vaikka hänet oli valittu sihteeriksi. Samassa yhteydessä hän käytti törkeää kieltä.

Selvitän lakimieheltä Bambergin toiminnan laillisuuden.

Jouni Suninen

7

61

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arje

Valtaa, valtaa ja valtaa! Käsittämätöntä potaskaa, nytkin on Lindströmin oma paikallisyhdistys eri kannalla VOKien suhteen.

• evidenssi

Täysin kiistämätön todiste henkilön kyvystä hyväksyä tehtyjä päätöksiä ja olla osa ryhmää.

• Jarza-72

Ei vittu! Rahaa palaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5870
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5373
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3054
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2454
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      41
      2143
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2118
    7. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2098
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1691
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1687
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1666
    Aihe