Karibianristeilyt

risteilylle

Tervehdys!

Kokemuksia Karibian risteilyistä otetaan vastaan.
Kommenttejä laivayhtiöistä, pysähdyksistä satamassa jne.
Plussaa/miinusta ...huomioitavia asioita.

t. matkaa kesällä suunnitteleva

3

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Upeareissu

      Olimme tammikuussa Royal Caribbeanin 7 päivän risteilyllä Cape Canaveralista. Satamina Haiti, Jamaica, Caymansaaret ja Cozumel. Laivana Freedom of the Seas. Varasimme matkan suoraan Royalin omilta sivuilta, hytti oli kannelta 12, ikkunallinen. Etukäteen maksoimme palvelumaksut ja valitut retket kohteisiin, mitään juomapaketteja emme ottaneet. Satamaan tulimme noin 11 maissa, heti terminaalin parkkipaikalla matkalaukut otettiin eteenpäin, käsimatkatavaroiden kanssa kohti turvatarkastusta ja lähtöselvitystiskiä. Jono kulki tasaisesti ja nopeasti. Check in oli tehty jo netissä joten asiat tiskillä hoituvat suhteellisen nopeasti, terveydentilan tarkistus ja valokuvat seapassia varten. Sitten suoraan laivaan lounaalle. Hytti saatiin klo 13.30. Hyttisiivooja tuli heti esittäytymään ja kysyi meidän nimet ja mistä tullaan. Kertoi samalla oman aikataulunsa. Pakollinen pelastautumisharjoitus ennen päivällistä. Olimme valinneet my time dining vaihtoehdon, eli saatoimme laivalla päättää kumpaan kattaukseen halusimme mennä, tai halusimmeko mennä sinne lainkaan. Kävimme joka ilta illallisella varatussa pöydässä, paremmin puettuna ja nautimme todella hyvästä palvelusta ja ruuasta. Nälkään laivalla ei kuole, ruokaa on joka lähtöön. Hintaan sisältyvät juomat (vesi, mangovesi, mansikka-kiwivesi ja kahvi) olivat erittäin hyviä, limppareita ei kaivattu. Aamiaisen sai joko tilata hyttiin, käydä puffet aamiaisella tai ravintolassa lista aamiaisella. Kaikki testattiin. Tekemistä riittää meripäiville laivalla vaikka kuinka paljon.
      Haiti oli eka satama. Näytti superhyvältä, mutta jäi mielenosoituksen vuoksi vain näkymäksi. Turvallisuussyistä meitä ei laskettu maihin. Maksettu retki palautettiin automaattisesti seapass tilille. Tuli extra meripäivä. Nopeasti kaikki toiminnat laivalla palautettiin käyntiin ja tekemistä riitti.
      Seuraavana oli Jamaika. Olimme varanneet zipline retken. Pikkubussilla satamasta kohteeseen ja retken jälkeen takaisin. Laivalta ostettujen retkien etuna on se että noilta retkiltä tulevat odotetaan vaikka laiva myöhästyisi. Mutta jos olet omatoimisesti poissa ja myöhästyt, laiva jättää.
      Kolmas kohde oli Caymansaaret. Varattu parasailing peruuntui kovan tuulen vuoksi, mutta taas rahat palautuivat automaattisesti tilille takaisin. Kävelimme kaupungilla ja nautimme tunnelmasta.
      Viimeisenä Cozumel, Meksiko. Olimme retkellä Tulumin rauniolla mantereen puolella. Cozumelilla on omatkin raunionsa sekä kaupunki jossa käydä.
      Meksikosta lähtiessä iski myräkkä, yläkannella keinutti mutta esim viitoskannen ravintolassa ei keinuntaa edes huomannut koska laiva on niin iso.
      Kokonaisuutena risteily oli mahtava. Ei humalaisia, palvelu 10 , supersiisti laiva ja erinomainen ruoka.

    • risteilyllle

      Kiitps vastauksestasi :-)

    • risteilijä

      Olemme olleet jo muutaman kerran Royal Caribbeanin risteilyillä, itse olen varannut heidän sivuiltaan ja olen säästänyt satoja - jopa muutaman tuhat euroa, viimeksi satuin olemaan sivuilla juuri kun heillä oli kampanja 2 yhden hinnalla parvekehytissä, säästö 1680 €. Neuvoksi antaisin, että kannattaa varata ehdottomasti joko ikkunallinen tai mieluiten parvekehytti eikä niitä turhan kalliita juomapaketteja kannata ostaa vaikka alkoholi on kallista ostaa laivalla, mutta kai nyt viikon voi ilmankin olla. Viimeksi olimme Länsi-Karibian risteilyllä ja se oli vähän pettymys, 3 meripäivää ja satamat olivat Jamaicaa lukuun ottamatta pettymys. Seuraavaksi menemme Etelä-Karibialle ja mahdollisesti lähtö San Juanista, Norvegian lentää sinne edullisesti. Laivoista sen verran, että vaikka Oasis ja Allure ovat toki hienoja, niin eniten olen pitänyt kuitenkin Majesticista. Palvelu on ollut aina erittäin hyvää ja laivat siistejä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1438
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      972
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      692
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      644
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      624
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe