HS: potilaita kohdeltiin kaltoin vuosia

Psykiatrianturmelema

83

617

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kupittaa_G1_suljettu
    • tiedetäääään

Kaikki voidaan esittää psykoottisina ja sekavina, jos niin halutaan. Se on vaarallista vallankäyttöä. Niin ihmiset hiljennetään, sillä kukaan usko "sekavaa" ihmistä.

• mielisairaathoitajatturk

Hyi helvetti mitä sakkia!!!!!

Millä keinoin nämä hoitajat pääsivät aikoinaan psykiatriaseen sairaanhoidon koulutukseen????????

Tarvitsevat kunnon selkäsaunan ja ihan keskellä Turun kauppatoria. Ja selkäsaunan jälkeen vankilaan loppuiäksi oikein kunnolla kärsimään eristysselliin.

Siis tämä ei voi olla totta. Pakko uskoa, kun kerran lehdissä kirjoitetaan faktaa.

• nimilistakiitos

Hoitajien ja vastaavien lääkärien nimet julki. Kiitos. Tämä ei ole enää peittelyn asia.

• Dunnari

Käypä hoidon mukaista toimintaahan tuo Turunkin toiminta on pääpiirteiltään loppujen lopuksi ollut. Psykiatrinen väärinkäytös on terminä typerä, koska psykiatria on itsessään kohteiden kontrollointia ja/tai rankaisemista eli ihmisoikeuksien poljentaa. Kontrollointiin ja rankaisemiseen käytetään psykiatriassa ihan yleisesti hyväksyttyjä keinoja, kuten uhkailua, pelottelua, vangitsemista, pahoinpitelyä (sähköshokittamista, aivojen silpomista, lyömistä, kiskomista, myrkyttämistä eli "lääkitsemistä"...), eristämistä ja niin edelleen.

Kansalaisten tulisi ymmärää, ettei psykiatrinen mielivalta lopu ennen kuin psykiatrialta viedään poliisioikeudet eli käyttää valtaa. Kaikki pakottaminen auttamisen nimeen on tekopyhää ja rikos todellisessa vapaassa oikeusvaltiossa. Valitettavasti Suomikaan ei sellainen, ainakaan, vielä ole koskaan ollut. Peter Götzsche kampanjoi nykyään avoimesti psykiatrisen pakottamisen lakkauttamisen puolesta. Häneltä ilmestyy huhtikuussa suomennos kirjastaan Deadly Psychiatry And Organized Denial nimellä 'Tappava psykiatria ja lääkinnan harha', jota suosittelen kaikille. Psykiatrian yhteiskunnallisesta funktiosta, eli sosiaalikontrollista, saa parhaimman ymmärryksen Thomas Szaszin tuotannosta. Psykiatrian todellisen luonteen ja function ymmärrettyään vastaavanlaiset Turusta uutisoidut tapaukset eivät enää kohauta. Ne ovat vain luonnollinen seuraamus sekä psykiatrialle annetusta vallasta yhteiskunnassamme että psykiatrian omasta dogmasta. Nämä kaksi tekijää yhdessä luovat äärimmäisen vaarallisen valtaepäsuhdan psykiatrian ja kohteen välille, joka mahdollistaa erilaiset "natsimaiset" toimintamenettelyt. Kuten huomaamme Turunkin tapauksesta, myös psykiatrian korkein johtohenkilöstä on omista intresseistään mukana peittelemässä avointa pahoinpitelyä ja toisten ihmisten ihmisoikeuksien polkemista.

Yhteiskuntamme valtaosa elää harhassa, jonka mukaan psykiatrian olisi lääketiedettä ja tarkoituksena auttaa asianomaista, vaikka todellisuudessa psykiatria ei ole tiedettä vaan sosiaalipolitiikkaa ja tarkoituksena auttaa kohteen sidosryhmiä; valtiota, yhteisöä, läheisiä, vanhempia kontrolloimaan ja/tai rankaisemaan, hankkiutumaan eroon tavalla tai toisella lakiarikkomattomista ei-toivotuista henkilöistä, joiden käytös, ajatusmaailma tai tunteilu ei miellytä jotakin tai joitakin sidosryhmiä.

• Anonyymi

Kysymyksessä on nimenomaan käypähoitosuositusten mukainen hoito, mitä Valvira tukee tai ainakin on tukenut. Syvästi kyseenalaista on, onko se mielenterveyslain mukaista, minun mielestän ei. Asia ei mielestäni hoidu mielenterveyslakia muuttamalla vaan järjettömät väkivaltiset ja väärin kohdistuvat käypähoitosuositukset poistamalla. Tosin en ole niitä lukenut vuosiin, oksnnusrefleksiä välttääkseni. Siksi en tiedä onko muutostatapahtunut ja voisiko niitä jo nykyisin lukea inhosta oksentamatta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysymyksessä on nimenomaan käypähoitosuositusten mukainen hoito, mitä Valvira tukee tai ainakin on tukenut. Syvästi kyseenalaista on, onko se mielenterveyslain mukaista, minun mielestän ei. Asia ei mielestäni hoidu mielenterveyslakia muuttamalla vaan järjettömät väkivaltiset ja väärin kohdistuvat käypähoitosuositukset poistamalla. Tosin en ole niitä lukenut vuosiin, oksnnusrefleksiä välttääkseni. Siksi en tiedä onko muutostatapahtunut ja voisiko niitä jo nykyisin lukea inhosta oksentamatta.

Ei se kaikki " vika " ole edes välttämättä niissä suosituksissa.
        He, jotka näitä keskinkertaisia suosituksia tulkitsevat, ja työssään yrittävät toteuttaa, päättävät itse, miten haluavat toimia.
        Ja heitähän riittää, aivan ääripäästä toiseen.

Entisenä potilaana myös itse turhan usein pettynyt.
        Henkilökunnan vähättelevä ja nöyryyttävä käytös kaikkein pahinta.

• pakko__uskoa

Täälläkin kyseltiin jokunen aika kokemuksia Kupittaasta.
      No, nyt niitä voi oikein lukea lehdestä. Kertojina ei ole 'hurut' potilaat.

• psykoottinen-

Minusta tässä on kuvaavaa se, että samat tyypit saa jatkaa samaan malliin! Missä työpaikalla saat nukkua vuositolkulla etkä saa potkuja? Tai ryöstää firman omaisuutta etkä saa potkuja? Tai laiminlyödä työsi ja etkä saa potkuja? Näistä syistä on mahdollisuus antaa potkut jos halutaan! Mikä oikea valvonta järjestelmä toimii niin, että asiaa ei viedä eteenpäin vaan voit itse päättää ilmoitatko asiasta vai et? Missä Suomen maassa saat tehdä väkivaltaa jollekin ilman, että joudut siitä syytteeseen ja rikosoikeudelliseen rangaistukseen?

Asia hoidetaan NÄENNÄISESTI, annetaan varoitus mutta ei potkuja, kaikki jatkuu samaan malliin! Jos todella tämä tuomittaisiin ja haluttaisiin muutos: koko organisaatiorakenne ja valtajärjestelmä pitäisi muuttaa. Se, että potilaan sana ei ole luotettava itsessään saa jo tämän aikaiseksi. Aina voidaan sanoa, että potilas on psykoosissa vaikka ei olisikaan. He voivat myös lääkitä sinut niin ettet edes muista jälkikäteen itsekään mitään. He voivat tehdä sinulle ihan mitä lystäävät ja päästä siitä kuin koira veräjästä ja he tietävät sen. Ei ole mitään pelkoa toimia oikein. Ei ole mitään todellisia rangaistuksia, eikä oikeaa valvontaa. Jää täysin henkilön oman moraalin varaan mihin kauheuksiin hän syyllistyy, muita esteitä ei ole. Potilasasiamies ja valitusjärjestelmä on lähinnä vitsi, kun on kyse mielenterveyspotilaista. Millä potilas todistaa jotakin tapahtuneeksi? Eihän sinua uskota!

MIELENTERVEYSPOTILAALLA EI OLE SAMAA IHMISARVOA TÄSSÄ YHTEISKUNNASSA! Tämä on ihmisoikeusrikkomus! Kaikki pakottaminen pitää lopettaa välittömästi psykiatrian piiristä! Koskemattomuus on ihmisoikeus! Tämä pätee niin henkistä-, fyysistä- ja lääkkeellistä koskemattomuutta! Tarkoittaa sitä, että kaikenlainen väkivalta pitää olla kielletty ja rangaistavissa. Kaikki ”hoito” pitää perustua vapaaehtoisuuteen, myös siitä kieltäytymisen. Törkeää tässä on vielä se, että juuri kun ihminen on itse heikoimmillaan ja sairas, silloin vielä järjestelmä hyökkää sinun kimppuusi! Miettikääpä vähän omalle kohdalle? Näinkö sinä haluaisit itseäsi kohdeltavan, kun sairastut? Näinkö sinä haluat, että sinulle tapahtuu vanhuudessa? Joissain paikoissa vanhukset ovat jo alkaneet saada samaa kyytiä, kuin mielenterveyspotilaat ovat saaneet jo kauan. Kuten yllä olevasta linkistä voi lukea. Alkuperäinen juttu on paljon laajempi, suosittelen lukemaan myös sen!

Tässä hyvin näkyy myös se, kuinka alalla olevat "pitävät yhtä" ja varustavat toistensa seluksia. Kaikki ovat yhtä syyllisiä toimintatapoihin. Kaikki hyväksyvät tämän olemalla hiljaa vaikka eivät itse toteuttaisikaan niitä. Noin yleistäen, poikkeuksiakin on, niinkuin tämä juttu tuli julki. Laiminlyönti on ihan yhtä synti kuin itse tekokin, se mahdollistaa jatkumon. Suurin osa ei tule vain koskaan ilmi. Ei tämä ole mikään yksittäistapaus. HERÄTKÄÄ JO IHMISET!

Milloin tähänkin epäkohtaan oikeasti puututaan? Suurin osa ihmisistä näkee unikuvia "hyvästä hoidosta" ja tällaiseen he sitten "hyväntahtoisuuttaan" sairaita ihmisiä kuskaavat/ilmiantavat "hoitoon". LOPETTAKAA HETI! Antakaa psyykkisesti oireilevien olla!

Tuossa näkyy hyvin myös juuri se, kuinka "hoitajien" intressi on vaan päästä itse mahdollisimman helpolla omasta työstään ja tätähän on psykiatria täynnä osastoilla. Näkyy missä milläkin tavoin. Osaltaan se tulee siitä, että hoitaja/lääkäri tajuaa hyvin pian, että suurin osa mitä he tekevät eivät auta potilasta siis mitä väliä mitä teet? He tekevät sitä vain saadakseen itselleen leipää pöytäänsä eli itsensä ja työpaikan pitämisen tähden. He ovat vain töissä siellä.

Psykiatria on suojatyöpaikka pseudotieteilijöille!

Koko psykiatria pitäisi lakkauttaa sillä se ei hoida potilaita vaan pahoinpitelee niitä eri tavoin ilmenevällä väkivallalla.

HÄVETKÄÄ KAIKKI HOITAJAT JA LÄÄKÄRIT! Tehkää parannus!

Sentähden minullakin meni niin kauan tajuta tämän hoitojärjestelmän narsistisuus koska olin narsistien lapsi, niinkuin oman teoriani mukaan on psykoottiset ihmiset, narsistien uhreja. Sama kohtelu jatkui, en tajunnut siinä mitään poikkeavaa, siihen olin tottunut, en tiennyt normaalista mitään! Vasta kun Herra minulle tämän paljasti ja paransi minua, näen nyt kuinka normaalista perheestä tulevat ihmiset olisivat tajunneet heti kyseisen käytöksen epänormaaliuden. Onko tämä oikein, että ne, jotka muutenkin ovat lapsuutensa kärsineet ja ehkä päässeet jo niitä lapsuudenajan narsisteja karkuun, joutuvat sitten tässä hoitosysteemissä toisten narsistien uhriksi uudestaan? Hehän vain pahentavat nekin traumat tällä käytöksellä. Rikkinäinen ihminen tarvitsee enemmän kuin terveet hellää ja rakkaudellista käytöstä, eikä lisää väkivaltaa! Mun traumani ovat syventyneet tämän hoitojärjestelmän tähden!

POLIITIKOT HERÄTKÄÄ JA LAKKAUTTAKAA TÄMÄ JÄRJESTELMÄ! Älkää antako psykiatrien valehdella teille suut ja korvat täyteen valheita! Milloin meidän potilaiden ääni otetaan todesta?

TÄSSÄ ON TOTUUS!

• ihanhirveetä

Mitä politiikot välittävät kaltoin kohdelluista potilaista Jokaiselle Psykiatrille olisi lain mukaan tehtävä valheenpaljastus koe 2 kertaa vuodessa kun he ovat kohdelleet potilaita ja vähintää ovat tietoisia henkilökunnan sairaaloisista tavoista kohdella potilaita väkivaltaisesti kipua tuottaen.Tulipalo helvettiin tuomittava viimeisellä portilla sadistit.

• lannistettu

Tämä on kuin minun suustani kirjoitettu. Narsistin lapset joutuvat narsististen henkilöiden hoitamaksi kun paha olo pääsee liian pahaksi ja apua on jostain haettava. Itselläkin kesti yli kymmenen vuotta tajuta miten kamala tuo psykiatrinen hoito on ja millaisia ihmisiä siellä oikeasti työskentelee. Oli yksinkertaisesti liian kamalaa tajuta että tuollaista toimintaa voidaan valtion hyväksymänä pitää yllä.

Itsekin koin että totuus on ainoa mikä mut vapautti vihdoin ja viimein. Olin terveempi kuin hoitoon hakeuduin, sairastuin pahemmin hoidossa, nyt olen taas nähnyt ns. valon, ja totuuden. Eli olen tervehtynyt kun pääsin eroon tuosta paikasta.

Jos puhut saamastasi huonosta kohtelusta henkilökunta vaan yleensä selittelee ja puolustelee työkavereidensa tekoja... Eli mitään oikeutta et saa. Valituksiakaan ei viitsi alkaa vääntämään, onko niistäkään apua. Turha näistä asioista on myöskään ns. tavallisille ihmisille kertoa. Harva ehkä uskoo, hulluhan olet. Miksi hullun juttuja pitäisi uskoa tai kuunnella?

Pysykää ihmiset erossa psykiatriasta. Itse en sitä kellekään suosittele. Korkeintaan jotain järkevää yksityistä psykiatria tai psykologia joita on harvassa. Parasta olisi kun välttelisi koko psykiatriaa kuin ruttoa mikä se on.

• jikjbnn

Potilaiden tulisi saada sairaalajakson lopussa kirjoittaa nimetön vaikkapa sähköinen palaute osastohoidosta, joita käsittelisi ulkopuolinen taho. Ne antaisivat kuvaa miten potilas on tullut kohdelluksi ja tilastoja.

Pakkohoidon suhteen ja lääkehoidon haittojen suhteen potilaan oikeusturvaa parannettava. Lääkeuskovaisuus nykyajan psykiatriassa on liian suurta, ja haittoja vähätellään, ja lääkkeiden tehoa liioitellaan. Vain osa haitoista tulee raportoiduksi.

• Anonyymi

Kiitos erittäin hyvinstä, osuvista kirjoituksista tällä palstalla! Olen myös kokemut jotakuinkin niin. Nyt on viisi vuotta kulunut ja psykiatriaa ei ole lakkautettu. Ihmiset ovat traumatisoituneita ja luultavasti edelleen vailla korvauksia menetetyistä vuosista tai menetetetystä elämästä. Vai onko joku kuullut että olisi ollut menestyneitä rikossyytteitä ja oikeudenkäyntejä? Minun korviini ei ole kuulunut. Sen sijaan tiedän että sairaaloita on tarkastettu mutta en tiedä onko muutos hoitotavoissa tapahtunut. Tiedättkö te? Tämä ketju on tyrehtynyt, kummallista että löysin tämän vasta nyt. Olen itsekin ollut psykiatrien laittoman vapauden ja sanavapauden riiston ja laittoman ja väkivaltaisen pakkolääkinnän kohteena silloin ja sillä tavalla traumatisoitunut että lääkärissäkäynti ei ole onnistunut, vaikka minua kehotettiin silloin tutkituttamaan tällä "hoidolla" mahdollisesti aiheutetut pysyvät vauriot. Ikäihmisenä olen ollut niille todennäköisesti vielä nuoriakin alttiimpi ja "hoito" oli todella säälimätöntä. Tosin kun vakavilta vaikuttavia oireita ei ole, en ole halunnut ehkä sittenkin tarpeettomasti kuormittaa lisää koronan vuoksi ylikuormittunutta terveydenhoitoa. Onhan kuulemma nyt sydänleikkauksiakin jouduttu siirtämään. Erittäin vakavasti häiriintyneet. todennäköisesti vakavasti mielisairaat naapurini ovat lisäksi vuosia yrittäneet kidutuksen kaltaisella sähkömagneettisella väkivallalla täydentää minulle aiheutettuja vaurioita. Oletan heidän käyttäytymisensä perusteella heidän olevan ns. "koulutettuja kokemusasiantuntijoita tai -toimijoita". Heidän toimintaperiaatteitaan ja tavoitteitaan löytyy esimerkiksi Kokoan sivuilta ja gang stalking-keskusteluista. Poliisia en ole saanut puuttumaan heidän väkivaltaiseen käyttäytymiseesä, enkä myöskään psykiatreja. Syynä puuttumattomuuteen ovat käsitykseni mukaan järjettömät käypähoitosuositukset, jotka eivät pidä persoonallisuushäiriöiitä ja mm. psykopatiaa mielisairauksina ja sillä tavalla rajaavat heidät heille erittäin tarpeellisten pakkohoitojen ja -lääkitysten ulkopuolelle. Terapialla heidän sairauksiaan ei paranneta vaan pahennetaan, toisin kuin traumojen aiheuttamia psykooseja.

Olen myös ällistynyt. Olen luullut että uskonto ei koskaan tuota tuollaista selkeää ajattelua ja havainnontikykyä. Olen kokemusteni perusteella luullut että kaikki uskovaiset ovat yhtä pimeitä, harhaisia ja väkivaltaisia kuin useimmat silloin kohtaamistani sairaalapsykiatreista, joista pahimmat olivat käsitykseni mukaan nimenomaan sitä. Osoitit luuloni siltä osin vääräksi, kiitos myös siitä! Toivottavasti kohtaan vastaisuudessa myös mutta kaltaisiasi.

• Dunnari

Psykiatrian korkeammat tahot juoksevat ympäri maailmaa aina nopeasti julkisuuteen selittelemään sattuneita tapauksia tai karmeimpia paljastuksia. Nyt vika on kuulemma uupuneissa työntekijöissä (ihan kuin se oikeuttaisi tai mitenkään lieventäisi pahoinpitelyyn ja kiduttamiseen syyllistymistä). Kiduttaminen on ok, jos on väsynyt ja tekee sen auttamisen nimeen hoidoksi kutsumalla.

Kotimaa 18.2.2016 klo 14:32
      Vanhuspsykiatrian emeritaprofessori: Työntekijöiden hyvinvointi ehkäisisi vanhusten kaltoinkohtelua
      http://yle.fi/uutiset/vanhuspsykiatrian_emeritaprofessori_tyontekijoiden_hyvinvointi_ehkaisisi_vanhusten_kaltoinkohtelua/8682331

"Sirkka-Liisa Kivelän mielestä monet vastaavankaltaiset tapaukset voitaisiin estää sillä, että työntekijöistä pidettäisiin parempaa huolta.

– Suomessa ikäsyrjintä on yleistä. Ikäsyrjivässä yhteiskunnassa syntyy hyvin helposti juuri vanhuspsykiatrisiin potilaisiin kohdistuvaa kaltoinkohtelua - etenkin, jos työntekijät ylirasittuvat.

– Työntekijöiden kunnosta on pidettävä huolta. Heitä on myös koulutettava eettisiin kysymyksiin ja vanhusten kohdalla erityisesti yleiseen vanhenemista käsittelevään tietoon, Kivelä sanoo."

Ei ole Sirkka-Liisa Kivelällä pokkaa sanoa, että alansa on ryssinyt, taas, ja törkeästi. Hänen tulisi tuomita tekijät voimakkaasti eikä lähteä selittelemään törkeää pahoinpitelyä ja kiduttamista yhtään millään. Selkarangatonta toimintaa niin kuin psykiatrian alalla toimivilta voi odottaa.

• läheltä.nähnyt

Vanhusten hoitoon ei hakeuduta, sinne joudutaan, kun ei parempaan paikkaan päästä. On "valikoitunutta"se porukka.

• anti-psykiatria

Pakko-"hoito" neurolepti-lääkkeillä on aina pahoinpitelyä ja kidutusta. Pelottavaa mutta totta ja tätä päivää.

• voi.olla.tietoista

tsekkaa salaliittopalstan kansanmurha-ketju

• vanhuussfggc

Neuroleptikidutukseen pääsevät myös ei psykoottiset 'käytöshäiriöiset' (=hoitajia liikaa rasittavat) vanhukset vanhainkodissa. Niitä käytetään käytöksen kontrollointiin sitomaan vanhus kemiallisesti (usein sänkyynsä makaamaan ).

esim dementikoille antipsykoottien syöttö lisää terveysriskejä suuresti ja kuoleman riskiä. (Ihan niinkuin ei kaikille). Vanhuus laitoksessa ei ole kaksinen.

• kaikki_me_vanhenemme

Meistä kaikista tulee joskus vanhoja. Ja me tarvitsemme apua.
      Mitä me voimme tehdä, ettei oma kohtalomme ole joskus joutua vastaavaan paikkaan kaltoinkohdeltaviksi?

• johtajan.vastuu

Kukaan ei ota vastuuta? "Sairaala pahoinpiteli...", "Kaupunki ei ilmoittanut...", "Järjestelmä on syyllinen..."

Pitäisi olla;
      "vastuussa olevat lääkärit vankilaan loppuelämäksi"

• moraali.hukassa

Turun kaupungin keskustelupastalla on ketju Mengelen touhuja... Kirjoittakaa sinne, niin pysyy asia pinnalla siellä. Ketjua lukee monet.

Jokainen yksilö on vastuussa teoistaan. Natsi-Saksan holokaustiin osallistuneita on jahdattu ja viety oikeuden eteen. Ei ole kannattanut selitellä, että kun Hitler käski..olisi ollut epäterveellistä kieltäytyä.

Hoitajat ovat yksilöinä vastuussa tekemistään. Ei vodai vedota, että valvonta petti. Vai onko siellä syyntakeetonta henkilökuntaa, sisi niin hulluja.
        ,
        Jos mennään tämän kaavan mukaan, niin sitten vangit vapaaksi . On poliisien syy, että ovat tehneet rikoksia. Ei valvonta pelannut.

• lkdlskldkd

Hoitajat ovat käyttäneet ja käyttävät muissakin psykiatrisissa sairaaloissa potilaisiin henkistä ja fyysistä väkivaltaa, mielivaltaisia eristämisiä ja sitomisia sekä pakkolääkintää /kemiallista pakkopaitaa. Sen potilaat ovat aina tienneet. Huutamista, haukkumista, vaatteista repimistä, tönimistä ja rangaistuksia jaetaan osastoilla milloin mistäkin syystä sen mukaan kuka hoitaja sattuu olemaan vuorossa ja millä tuulella hoitaja kulloinkin on. Hoitajat aloittavat usein pakkotoimet kuten eristämisen keskenään, lääkäri tarvittaessa ne jälkeenpäin allekirjoituksellaan hyväksyy. Vaikka moni muuta luuleekin. Hoitajien hokema puolustuspuhe jonka mukaan ”lääkäri päättää pakkotoimista” on mielestäni varsin kaukaa haettu osatotuus, suoranainen valhe.

Potilaat ovat kertoneet vuosikausien ajan kokemastaan kaltoin kohtelusta psykiatrisissa SAIRAALOISSA joissa hoitohenkilökunta suuntaa potilaisiin mielivaltaisesti henkistä ja fyysistä väkivaltaa ilman että juurikaan kukaan potilasta uskoo tai edes kuuntelee. Potilaan sanalla ei ole mitään psykiatriassa mitään merkitystä tai arvoa. Julkulan sairaalasta, Auroran sairaalasta, HUS psykiatrian Peijaksen ja Kellokosken sairaalasta, Harjavallasta jne. on traumaattisia kokemuksia kerrottu tälläkin foorumilla vaikka kuinka paljon. Osalla sairaaloista on täällä omat ketjut joista voi lukea ”hoito”-kokemuksia. Henkinen ja fyysinen väkivalta/ kovat otteet ja asenteet jota hoitohenkilökunta psykiatriassa potilaisiin suuntaa ei ole harvinaista. Miksi kadulla tapahtuva väkivalta ja solvaus on rikos mutta sairaalassa sama hoitajan tekemänä on hoitoa? Kuinka vinoutunut ja sairas voi olla ihmisen oikeustaju ja ymmärrys jos näkee hoitajien potilaisiin käyttämän henkisen ja fyysisen väkivallan hoitona?

Vaikka hoitajia yritettäisiin kouluttaa paremmille tavoille niin syvälle juurtuneelle asennevammalle, vallanhimolle, ylimielisyydelle, tunteettomuudelle ja julmuudelle sekä osastolle pesiytyneelle sairaalle hoitokulttuurille ei ole paljonkaan tehtävissä jos hoitajat eivät itse muutosta halua. Ja kaikesta päätellen eivät halua. Koska osaston vastaavat psykiatrit ja sairaaloiden johtajat eivät laita osastoilla potilaitaan nokkivia kanalaumojaan kuriin niin ilmeisesti sitten heillekin tilanne on ok… tai sitten he muuten vain laiminlyövät osaston ja sairaalan johtamiseen liittyvät tehtävät ja velvoitteet (mielenterveyslaki) tai ovat hoitajien jyräämäksi jääneitä selkärangattomia reppanoita. Tehtävien toistuvasta laiminlyönnistä tai kyvyttömyydestä johtaa sairaalaa tai osastoa pitäisi antaa lopputili tai siirtää muihin tehtäviin.

Turun tapauksessa erikoista se, että vihdoinkin joku virallinen taho oikeasti uskoo ja toimii. Toivottavasti poliisi tutkii asian. Toivon, että vihdoinkin lääkärit ja hoitajat joutuvat nyt ja tulevaisuudessa myös lain edessä vastuuseen tekemisistään ja tekemättä jättämisistään. Potilaiden kokemaa syvää hätää, pelkoa ja tuskaa sekään ei korvaa.Tutkinnan takana töytyy olla vahvaa näyttöä kuten kuvia ja videoita. Kiitos sille rohkealle ihmiselle joka uskalsi puuttua asiaan ja teki tämän kaiken julkiseksi.

• selittelyn_makua

• psykoottinen-

Hyvä kirjoitus! Nostaa peukkua ylöspäin! Tykkään!

• poliisille.töitä

Kerrankin samaa mieltä psykoottisen kanssa.

• Luottamushyvä
    • kokemusta.on

Valelääkäri Esa Laihoa syytetään kahdesta taposta (kaksi jo muutenkin kuolemaisillaan jlevaa potilasta ikivanhaa, kuoli hänen viivyttelynsä takia pari viikkoa aikaisemmin ja pari kolme muuta kärsi turhaan samasta syystä:syyte törkeä pahoinpitely.. Tiedetään,että laillistetut lääkärit tappavat n.1700 potilasta vuodesta, nini että niistä ilmoitetaan potilasvahinkokeskukselle.Ei seuraa huomautusta kummempaa. -Ja kuinka moni tapaus jää huomaamatta. -Siis laillistetut lääkärit saa tappaa ilman seurauksia. -Ja hoitajat saa pahoinpidellä fyysisesti ja henkisesti, ainakin puolustuskyvyttömiä tai niitä, joilta on viety uskottavuus. -Maan tapa ellei sitten maailman tapa.

• psykoottinen-

Ja onkohan noissa luvuissa edes ne tapaukset, jotka kuolevat lääkkeen sivuoireisiin kuten veritulppaan, sydänsairauteen, maksan toiminnan häiriöön, munuaisongelmiin, anafylaktiseen shokkiin, diabetekseen tai mihin tahansa "fyysiseen sairauteen" mutta jonka sait lääkkeistä? Nämä "uudet" sairaudet, kun voivat tappaa sinut vasta viiveellä, ehkä olet jo lopettanut lääkkeesikin aikoja sitten. Monet sivuoireet lääkkeestä voivat jäädä sinun uusiksi elämänkumppaneiksesi, jonka kanssa elät elämäsi loppuun asti.

Mää en muutenkaan ymmärrä miksi lääkäreille on annettu valta punnita "hyöty haitta suhteita". Että joo sinun sairautesi on nyt semmoinen, että minäpä hoidan sinua lääkkeellä, josta saat ehkä monta uutta vakavaa sairautta ja minun lääkärin mielestä; hyöty on silti haittaa suurempi????????? TÄMMÖISTÄ VALTAA EI PITÄISI OLLA KENELLÄKÄÄN!!! Sama tilanne, jos joku vetäisi sinua turpiin kadulla ja sanoisi, että minä hoidan sinua; hoidon hyöty on haittaa suurempi! Pitäisi vielä sen jälkeen palopuheen, kuinka hänen oli aivan pakko tehdä se sinun hengen ja muiden varjelemiseksi ja kuinka parempia vaihtoehtoja ei vain ole olemassa. Turpiin vetäjä joutuu syytteeseen ehkä vankilaankin mutta lääkäri ei! Toinen tekee asian fyysisesti nyrkillä ja lääkäri kierosti tuhoavalla ja tappavalla lääkkeellä sädekehä päänsä päällä auttajan viitta harteilla. Molemmissa tapauksissa ruumista on vahingoitettu! TÄMÄ SYSTEEMI ON IHAN MÄTÄ! Tämä on kaksinaismoralismia.

LÄÄKÄRIT VASTUUSEEN TEOISTAAN!

Minusta tässä yhteiskunnassa pitäisi alkaa puhumaan LÄÄKEVÄKIVALLAN UHREISTA! He ovat täysin unohdettu joukko! Moni ihminen ei edes ole tajunnut, että sellaistakin tapahtuu! Miettikääpä miten kalliiksi kelakorvauksien, sairaslomien, eläkkeiden, kuntoutuksien muodossa tulee nämä uudet LÄÄKKEILLÄ AIHEUTETUT SAIRAUDET. Poliitikot herätkää jo! Nämä lääkärit täällä toimivat täysin edesvastuuttomasti ja tuhoavat veronmaksajien terveyttä ja maksattavat niitä verorahoilla! Onko meillä varaa tällaiseen? Tässä jos missä olisi oikea säästökohde! Varjelkaa veronmaksajien terveys lääkäripuoskarien tuhoavista toimenpiteistä! Tällä säästyy rahaa yhteiskunnalle ja yksilökin voi paremmin! POLIITIKOT HOI!

Lääkäreillä on liian paljon valtaa lääkeyhtiöitten kanssa! He saavat liikaa määritellä miten sairauksia hoidetaan ja itse arvioida kannattaako se! Missä on ulkopuolinen arviointi ja maalaisjärjen käyttö? Heiltä pitäisi vaatia tuloksia selittelyjen sijaan. Jos potilas heidän hoidoissaan päätyy eläkkeelle, eikö pitäisi tajuta, ettei se auta ihmistä? Jos potilas on heidän hoitonsa tähden vielä sairaampi (lisää sairauksia) kuin sairauden puhjetessa, eikö pitäisi tajuta, että mitä he tekevät, on pahentanut tilannetta? MISSÄ ON TULOKSET? Missä on työelämään palanneet mielenterveyspotilaat? Missä on oireettomiksi tulleet potilaat? Missä on yksilön parempi vointi?

http://akukopakkala.fi/hyva-tietaa-skitsofreniasta/

Niinkuin edellä mainitusta linkistä voi lukea, paremmat tulokset psykoosin hoidossa on niillä, joita ei ole edes lääkkeillä hoidettu!

HERÄTKÄÄ tästä psykiatrien ylläpitämästä joukkopsykoosista! Hyvä hoito tässä maassa on HARHAA! Psykiatria VALEHTELEE niin sairauksista kuin lääkityksestäkin! Tämä systeemi kannattaa vain lääkäreitä ja muuta hoitohenkilökuntaa itseään tarjoamalla koko hoitoyhteisölle suojatyöpaikan sekä lääkeyhtiöitten rahavirtoja. Ihminen ja yhteiskunta ryöstetään rahoista sekä tuhotaan ihmisen terveys. Eroaako kovin paljon mafian toimintatavoista?

Jumala on antanut jokaiselle ihmiselle omat aivot, niitä on tarkoitus käyttää! Tyhmyyttä on uskoa kaikki mitä sanotaan, ilman että tutkii miten asia on! Uskokaa todisteita eikä loppuunkuluneita valheita. Truth is out there!

Jeesus sanoi: Totuus on vapauttava teidät!

• minä.en.jaksa

EHDOTUS. KOPIOIDAAN JA KOOTAAN MIELENTERVEYSPALSTALLA OLLEET KOKEMUKSET PSYKIATRISESTA HOIDOSTA. -- Sitten sellaista kokemuskokoelmaa voisi postittaa päättäville tahoille ja mediallekin. Nyt olisi hyvä sauma, kun on tämä Turun tapaus esillä ja kun vielä 15.4.2016 ilmestyy tämä Qötzshcen uusi kirja ilmestyy. Siis se Tappava psykiatria. -Kuka jaksaisi tehdä tämän homman. Ei kannata pyytää apua miltään ry:ltä, kun niillä etunsa huolehdittavana: eivät voi suututtaa mitään tahoa.

• mietin.muita

Se ministerinainen, joka ilmoitti,että kyseessä on sairas ja sadistinen toiminta,tekijät vastuuseen (nimi unohtui),voisi olla yksi postia saava, oikeuskansleri toinen, Iltalehti, Suomen Kuvalehti ja MOT.

• psykoottinen-

Parasta on levittää oikea tietoa jokaisen henkilökohtaisesti siinä minkä pystyy ja mihin ikinä keksii. Etukäteen et voi tietää kuka ottaa tosissaan ja alkaa viemään asiaa eteenpäin! Mitä suurempi porukkaa alkaa puhumaan tästä ja alkaa syntymään yhteiskunnallista keskustelua asioista sitä suuremmat mahdollisuudet siihen, että joku jolla on valtaa alkaa tekemään asioille jotakin!

Minunkin mielestäni on törkeää se, että viralliset mielenterveysyhdistykset näyttävät ottaneen kannan "käypä hoidon" tukemiseen sen sijasta, että auttaisivat oikeasti potilaita! Tällainen kuva minulle ainakin on syntynyt.

On törkeetä, että sairaiden pitäisi itse alkaa täällä vielä taistelemaan näitä suuria jättejä vastaan; psykiatria ja lääkeyhtiöt, köyhänä, sairaana, ihmisoikeudet menettäneenä; kukaan ei välttämättä edes usko puhettasi ja saatat sen tähden jopa joutua pakkohoitoon harhaisena. Ei tarvitse ihmetellä, miksi jotkut eivät edes uskalla puhua asioista! Olet niin altavastaajana kuin mikäkin.

Kunpa media ottaisi meidän asioita hoitaakseen!

• Jkllllkjjy

Eihän tänne tarvitse kirjoittaa, ainakaan viranomaisia varten. Jos viranomaiset haluavat oikeasti ottaa asian hoitaakseen (mitä epäilen), niin siitä vaan valituksia kaivelemaan. Niitä löytynee rekkalasteittain eri instansseista.

Tavalliselle ihmiselle voi kuitenkin tulla yllätyksenä, mitä kaikkea osastoilla tapahtuu.

• puhtaus_on_puoli_ruokaa

Demokratiassa kun eletään, niin voi kysyä että halutaanko erilaiset, enemmistöstä jollain poikkeavat tai poikenneet, ulkoistaa yhteiskunnasta.

https://en.wikipedia.org/wiki/Social_stigma

Natsien T4-rotuhygienia-ohjelma oli myös demokratian seurausta. Eugenistinen ajattelu oli natsien aikoihin yleista ajattelua muuallakin euroopassa, suomenkin psykiatrinen järjestelmä on suoraa jatkumoa 1900-luvun alkupuolelta, mitään oleellisia muutoksia ei ole järjestelmässä tapahtunut noista ajoista.

Psykiatria ei ole lääketiedettä, sen rooli yhteiskunnassa on siivota psyykkiset ongelmat pois ihmisten ilmoilta. Ihmisoikeidet eivät koske psykiatrian asiakkaita, ja psykiatrian asiakkaat kuolevat 20 - 30 vuotta normaalijakaumaa aiemmin.

• KokemusJaMuuAsiantuntija

Ei sentään. Miesten elinajaodote saattoi olla 20 v. ja naisten 12 v. muuta väestöä lyhyempi. Mutta ovat pidentyneet jkv. sitten viime lukeman. Vähän parempaa ravintoa ja elämänlaatua.

Itä-Saksan Stasilla oli käytössä zerzetung -niminen vainotekniikka.Siinä huomattiin,että parhaiten ihmisen pystyy tuhoamaan hankkimalla tälle psykiatrinen dg. Vaikka niihin aikoihin ei vielä tuhottu lääkkeillä.

• ei-yllätä

Luin tuon uutisen torstaina ja haluanpa tähän vain todeta, että eipä tullut yllätyksenä. Psykiatriset sairaalat ovat niitä kaikkein sairaimpia paikkoja.

• Sairasta_

Mielisairaaloissa tapahtuu niin järkyttäviä asioita, etteivät ihmiset halua puhua niistä. Miettikääpä itse, mitä esimerkiksi voi tapahtua raskaana olevalle naiselle siellä. Ehkä tästäkin psykiatrisessa sairaalassa yksinkertaisesti ratkaistusta moraalisesta kysymyksestä voidaan jonain päivänä lukea lehdistä. Vielä 2000-luvulla se ei lehdistöä kiinnostanut.

• psykoottinen-

Tiedän ihmisen, kertoi kuinka hänen lapsensa tappoivat lääkärit. Siis käsitin, että lääkitsivät raskaana olevaa naista osastolla ilmeisesti pakkohoidossa ja lapsi syntyi vakavasti sairaana ja käsitin, että vauva kuoli kiduttuaan hetken täällä.

Tällaista murhaamista tapahtuu lääkärien toimesta Suomen maassa! Arvioitu hyöty naisen hoitamisessa on ollut lääkärin mielestä suurempi kuin haitta vakavasti sairas lapsi ja kuolema. MITÄ JUMALIA NÄMÄ LÄÄKÄRIT LUULEVAT OLEVANSA! Ei tällaista valtaa pitäisi olla kenelläkään! Tässä ollaan Jumalan paikalla. Älä tapa koskee myös syntymättömiä ihmisiä! Miettikääpä miten paljon se sikiö on kärsinyt jo siellä kohdussakin näitten lääkeaineiden vaikutuksesta! Tehkää parannus!

• SikiöEiOleMtPotilas
        psykoottinen- kirjoitti:

Tiedän ihmisen, kertoi kuinka hänen lapsensa tappoivat lääkärit. Siis käsitin, että lääkitsivät raskaana olevaa naista osastolla ilmeisesti pakkohoidossa ja lapsi syntyi vakavasti sairaana ja käsitin, että vauva kuoli kiduttuaan hetken täällä.

Tällaista murhaamista tapahtuu lääkärien toimesta Suomen maassa! Arvioitu hyöty naisen hoitamisessa on ollut lääkärin mielestä suurempi kuin haitta vakavasti sairas lapsi ja kuolema. MITÄ JUMALIA NÄMÄ LÄÄKÄRIT LUULEVAT OLEVANSA! Ei tällaista valtaa pitäisi olla kenelläkään! Tässä ollaan Jumalan paikalla. Älä tapa koskee myös syntymättömiä ihmisiä! Miettikääpä miten paljon se sikiö on kärsinyt jo siellä kohdussakin näitten lääkeaineiden vaikutuksesta! Tehkää parannus!

Tuota pakkolääkitsemistö sikiötä vahingoittavilla lääkkeillä tapahtuu tosiaan, ja lisäksi aborttiin painostamista.

• lkdlskldkd
        SikiöEiOleMtPotilas kirjoitti:

Tuota pakkolääkitsemistö sikiötä vahingoittavilla lääkkeillä tapahtuu tosiaan, ja lisäksi aborttiin painostamista.

Olen tavannut naisen joka kertoi minulle päätyneensä psykiatrisen sairaalan hoitojakson aikana aborttiin sen vuoksi että osastolla oli syötetty lääkkeitä jotka voivat vahingoittaa syntymätöntä lasta. Tässä tapauksessa aikuinen nainen joka oli vakituisessa parisuhteessa kertoi hoitajille että epäilee olevansa raskaana. Hoitajia potilaan epäily ei kiinnostanut. Hoitohenkilökunta asennoitui potilaan raskausepäilyyn psykiatrian peruskaavan mukaan :” potilas ei mistään mitään ymmärrä eikä tiedä, kunhan kuvittelee, psykosomatisoi tai on huomionhakuinen. Kenties on psykoottinen kuvitellessaan olevansa raskaana. ”Aikaa kului ja kului... lopulta raskaustesti testi tehtiin niin myöhään että lääkkeitä oli syöty liian kauan. Nainen kertoi päätyneensä aborttiin lapsen vammautumisriskien vuoksi. Abortti tehtiin psykiatrisen hoitojakson aikana toisessa sairaalassa, potilas palasi osastolle abortin jälkeen.

Aikuinen vakituisessa parisuhteessa oleva nainen kertoo psykiatrisella osastolla henkilökunnalle että on mahdollisesti raskaana eikä se kiinnosta ketään sen vertaa että tehtäisiin pikaisesti raskaustesti! Monella potilaalla on parisuhde sairaalan ulkopuolella. Jotkut ihastuu tai jopa rakastuu potilastoveriin, löytää parisuhteen sairaalasta. Moni potilas on kokenut seksuaalista hyväksikäyttöä, joutunut jopa raiskatuksi . Kuinka tyhmää ja yksinkertaista hoitohenkilökunta on kun ei käsitä että sairaalassa oleva psykiatrinen potilas voi olla raskaana? Päiväkoti-ikäisille lapsille kerrotaan miten lapsi saa alkunsa.
        Kuinka yksinkertaista, sinisilmäistä ja asennevammaista on hoitohenkilökunta jos se ei pysty,osaa tai halua käsittää että diktaattorisimmankin osaston umpioon lukittu potilas voi olla raskaana?

• Normaalit_hoitajat
        lkdlskldkd kirjoitti:

Olen tavannut naisen joka kertoi minulle päätyneensä psykiatrisen sairaalan hoitojakson aikana aborttiin sen vuoksi että osastolla oli syötetty lääkkeitä jotka voivat vahingoittaa syntymätöntä lasta. Tässä tapauksessa aikuinen nainen joka oli vakituisessa parisuhteessa kertoi hoitajille että epäilee olevansa raskaana. Hoitajia potilaan epäily ei kiinnostanut. Hoitohenkilökunta asennoitui potilaan raskausepäilyyn psykiatrian peruskaavan mukaan :” potilas ei mistään mitään ymmärrä eikä tiedä, kunhan kuvittelee, psykosomatisoi tai on huomionhakuinen. Kenties on psykoottinen kuvitellessaan olevansa raskaana. ”Aikaa kului ja kului... lopulta raskaustesti testi tehtiin niin myöhään että lääkkeitä oli syöty liian kauan. Nainen kertoi päätyneensä aborttiin lapsen vammautumisriskien vuoksi. Abortti tehtiin psykiatrisen hoitojakson aikana toisessa sairaalassa, potilas palasi osastolle abortin jälkeen.

Aikuinen vakituisessa parisuhteessa oleva nainen kertoo psykiatrisella osastolla henkilökunnalle että on mahdollisesti raskaana eikä se kiinnosta ketään sen vertaa että tehtäisiin pikaisesti raskaustesti! Monella potilaalla on parisuhde sairaalan ulkopuolella. Jotkut ihastuu tai jopa rakastuu potilastoveriin, löytää parisuhteen sairaalasta. Moni potilas on kokenut seksuaalista hyväksikäyttöä, joutunut jopa raiskatuksi . Kuinka tyhmää ja yksinkertaista hoitohenkilökunta on kun ei käsitä että sairaalassa oleva psykiatrinen potilas voi olla raskaana? Päiväkoti-ikäisille lapsille kerrotaan miten lapsi saa alkunsa.
        Kuinka yksinkertaista, sinisilmäistä ja asennevammaista on hoitohenkilökunta jos se ei pysty,osaa tai halua käsittää että diktaattorisimmankin osaston umpioon lukittu potilas voi olla raskaana?

Hoitajia ei kiinnosta moni muukaan asia. Potilas saa jysäyttää päänsä seinään ja hortoilla sen jälkeen pää veressä osastolla ilman että hoitajia ilmoituksenkaan jälkeen asia kiinnostaisi. Jotkut hoitajat ovat kuin lapsiksi taantuneita, mistä potilaita yleensä syytetään.

Uskon kaiken kirjoittamasi, koska tiedän myös tapauksia pakkolääkityksestä ja jopa potilaan puolison painostuksesta.

• Lisääjalisää
      • psykoottinen-

Johan minä sanoin, ettei tämä ole mikään yksittäistapaus! Epäilen, että hyvin yleistä psykiatriassa!

Onneksi edes paljastuu! Mutta milloin systeemit oikesti muutetaan, että lakkaa tällaista tapahtumasta!

• lkdlskldkd

Psykiatria vetää mielestäni puoleensa kaikkein epäpätevimpiä, epäammatillisimpia, heikoimmin opinnoissa menestyneitä, vallanhimoisia ja tunnevammaisia ”lähihoitajia”, ”sairaanhoitajia” ja ”lääkäreitä” kuin sontakasa kärpäsiä.
      Psykiatristen hoitajien ja myös psykiatrien ammattitauti on suuruuden hulluuden ja kaikkivoipaisuuden harha. Ja onhan tuossa harhassa hieman osatotuuttakin: vain harvoin potilaan tekemä muistutus tai kantelu johtaa psykiatriassa seuraamuksiin.

Mikään muu ammattiryhmä ei ole niin turvassa lain kouralta kuin lääkärit ja hoitajat. Mitä tahansa pahaa tai laitonta psykiatrisen sairaalan johtajat, psykiatrit, hoitohenkilökunta tekeekään niin kovin seuraus vaikuttaa olevan Valviran tai Avin merkintä lääkärin/sairaalan tietoihin, jolla ei ole mitään merkitystä yhtään mihinkään. Ja sen lääkärit ja hoitajat psykiatriassa tietävät ja törkeällä tavalla jatkavat häpeällistä toimintaa.

Psykiatriassa on jääty kiinni vuosien varrella kiinni ties mistä laittomuuksista ja väärinkäytöksistä. Niistä on uutisoitu ja julkaistu esimerkkitapauksia/tiedotteita . Periaate yritysmaailmassa on, että yrittäjän on otettava selvää laista ja toimittava sen mukaan. Kukaan verotoimiston virkailija ei tule istumaan toimitusjohtajan viereen, paijaaman ja silittelemään sekä pitämään johtajaa kädestä kiinni. Itse on toimitusjohtajan otettava selvää lakipykälistä ja noudatettava lakia. Sairaalan johtajia ja ylilääkäreitä sekä osastoa johtavia osastonlääkäreitä/ hoitajia voisi kuivitella koskevan lait samalla tavalla kuin muitakin kansalaisia. Pitää toimia lain mukaan. Ja jos ei toimi niin sitten päätyy tarvittaessa oikeuteen ja korvausvastuuseen.

Jos tavallisen yrityksen toimitusjohtaja sekä hallitus tekee laittomia tekoja kuten muuntee osatotuuksin tai valhein kirjanpitoa tai jättää noudattamatta lakeja ja asetuksia niin kimppuun hyökkää verottaja, ammattiyhdistysliike, poliisi ja tuomioistuin. Yrityksen velvollisuus on toimittaa tarvittavat asiakirjat. Jos asiakirjoja on hävitetty, muunneltu tai väärennetty päätyy yrittäjä yrityksensä kanssa verotarkastukseen sekä oikeuteen vastaamaan petossyytteeseen. Syyttäjä on yrittäjän kimpussa kuin hyeena. Oikeus laittaa lopulta lapun luukulle ja yrittäjän linnaan. Jos yrityksen työntekijä toistuvasti pahoinpitelisi yrityksen asiakkaita sekä haukkuisi ja huutaisi heille kurkku suorana niin hän saisi potkut. Näin siis kärjistäen…mutta lääkärit ja hoitajat vain jatkavat epäkohtien ilmetessä yleensä entiseen malliin : hiukan Valviralta ehkä nuhtelua, pahimmillaan huomautus jolla asianomaisille tai edes psykiatriselle sairaalalle ei luultavimmin ole mitään väliä. Oikeusasiamies kenties uutisoi että sairaala saa nuhteita siitä ja tästä asiasta ja sairaala ilmoittaa että korjaavat asian. Korjaavatko ja jos korjaavat niin milloin… se jää nähtäväksi. Työt jatkuu usein entiseen malliin. Silloin tällöin johtajaruletti pyörii ja työkaverit tekevät todennäköisesti edelleen yhdessä hommia. Onko terveydenhuollon henkilökunnalle olemassa jokin eri laki kuin tavalliselle tallaajalle? Eikö tässä maassa kaikkien pitäisi olla lain edessä samanarvoisia?

• psykoottinen-

Hyvä kirjoitus, tätä minäkin olen ihmetellyt! Pääsevät kuin koira veräjästä. Mielenterveyspotilaat ovat kakkosluokan kansalaisia, vielä tähän mennessä kukaan valtaapitävä ei ole välittänyt meistä! Olemme uhrilampaita tämän systeemin käsissä! Tasa-arvo ja laki ei toteudu käytännössä. On vain näennäistä auttamista, homma jatkuu samaan malliin. Olen aika vakuuttunut, että tämä on yksi tekijä siinä, miksi nämä hoitoalan ihmiset ovat tulleet jo niin röyhkeiksikin! He tietävät ettei meistä kukaan valtaapitävä ihminen välitä oikeasti! Koko valitusjärjestelmä on silmänkääntötemppu.

Koko psykiatria ansaitsee lakkautuksen! Se on näyttänyt oman hyödyttömyytensä tälle yhteiskunnalle ja yksilölle! Sen "apu" perustuu valheisiin ja ihmisten mustamaalaamiseen, terveyden tuhoamiseen ja totalitääriseen ihmisten alistamiseen. Se lokeroi ihmisiä lokeroihin vain viedäkseen heiltä sen tähden koko elämän ja työkyvyn sekä irrottaakseen yksilöt ulos yhteiskunnasta ja omista perheistä. Tätä se sitten kutsuu auttamiseksi! Psykiatrinen diagnoosi on elinkautinen tässä yhteiskunnassa ja sitä tuomiota lusitaan näkymättömissä vankiloissa! Sen tuskaa ei kuulla! Sieltä ei armahdeta! Olet yhteiskunnan hylkiö! Tätä on käytetty aikanaan kidutuskeinona. Ihminen eristetään ulos kaikesta normaalista, ihmissuhteista.

Näitten leimojen otsaan laittaminen pitäisi lakkauttaa! Psykiatrian pitäisi lopettaa valehtelemasta ihmisille siitä minkälaisia ihmisiä mielenterveysongelmaiset ovat. Näihin valheisiin kuuluu; vaarallisuus, itsehillinnän puute, väkivaltainen käytös, pettäminen, yms. Näillä valheilla ihmiset karkoitetaan pois sairaiden ihmisten ympäriltä. He hallitsevat pelolla! En kiellä sitä, etteikö ole olemassa väkivaltaisia ja vaarallisia mielenterveyspotilaita! Mutta ei heidän käytöksensä johdu heidän mielenterveysongelmistaan. He ovat sellaisia ihmisiä! Niin kuin terveissäkin on! Ja kuuluvat vankilaan! On tehty vääriä johtopäätöksiä siitä minne asti itse sairaus ilmenee! Syyntakeettomuus pitäisi lakkauttaa! Kaikki samaan vankilaan!

Näillä valheilla synnytetään kovia asenteita sairaita ihmisiä kohtaan yleistasolla! Ei tipu sääliä! Ihmiset ajattelevat, että kunpa nämä vain olisivat mahdollisimman kaukana heistä! Heitä ei huolita työpaikoille, puolisoiksi, ystäviksi. Heitä pelätään ja ajatellaan, että itsepäs ovat niin vaikeita ihmisiä, ettei heidän kanssaan voi tulla toimeen. Oma vika! Harva ottaa selvää mikä on totuus! Hehän luulevat sen tietävänsä. Asiantuntijat ovat sen kertoneet. Ennakkoluulot ovat sitkeässä! Murhaajatkin vankilasta saavat enemmän mahdollisuuksia! Hehän ovat sovittaneet rangaistuksensa vankilassa. Pitää antaa uusi mahdollisuus. Missä se mielenterveyspotilaiden mahdollisuus on? Suuri yleisö on vain sisäisesti helpottunut että mielenterveyspotilas on lukittuina jossakin pois heistä. Mitäs ovat niin väkivaltaisia, että heidät on pakko lääkitä kasviksiksi.

Yleensä sairaita ihmisiä säälitään, se sääli ei tunnu kuuluvan mielenterveyspotilaille! Psykiatria on pilannut potilaidensa maineen! Se valehtelee mutta kukaan ei ota siitä selvää missä ne perustelut ovat! Ihmiset käyttäytyvät sinua kohtaan huonon maineen siivittäminä. Kun se on saanut olla jo kauan voimassa, on siitä tullut jo yhteiskunnan asenne sinua kohtaan. Mutta pystyykö tästä nostamaan kunnianloukkaussyytettä? Ei pysty! Ja kuka antaa sinulle edes mahdollisuuden näyttää hänelle, että se mitä hän luulee ei ole totta, ei ainakaan sinun kohdallasi? Äärimmäisen harva!

Ja tämäkin diagnosointijärjestelmä kaikkine valheineen on sitä sinun auttamistasi! Kyllä on SAIRASTA AUTTAMISTA! Ihmisen eristäminen yhteiskunnan ulkopuolelle on ennen kuulunut kidutusmenetelmien joukkoon ei suinkaan hoitomuotoihin! Diagnoosilla sinut leimataan ulos tästä yhteiskunnasta ja muiden ihmisten parista.

Tosiasiassa kyllä on tiedetty jo pitkään mitä psykiatriassa tapahtuu. Siltä vain ummistetaan silmät ja katsotaan sormien läpi. Se johtuu ihmisten asenteista. Se johtuu Psykiatrian vaalimista valheista. Se johtuu pelosta. Se johtuu haluttomuudesta puuttua tilanteeseen. Se johtuu keinottomuudesta. Kuka sitten tietää mitä pitäisi tehdä? Se johtuu ihmisten haluttomuudesta ottaa vastuuta. Mitä jos jotakin tapahtuukin, jos teemme asiat toisin? Tällä pelolla Psykiatria onkin ovelasti saanut ihmiset ja päättäjät olemaan puuttumatta heidän toimiinsa. Pitää ymmärtää lääkäreitä miten vaikeiden henkilöiden kanssa he tekevät töitä, ei ole ideaaliratkaisuja! Jos tämä ei ole pelolla hallitsemista niin mikä sitten? Milloin päättäjät tajuavat, että heitä on manipuloitu? Milloin veronmaksajat tajuavat, että verorahoja on ryöstetty tämän kalliin ja hyödyttömän systeemin ylläpitämiseen? Milloin joku uskaltaa edes sanoa ääneen, että on vaihtoehtoja olemassa, niitä pitää vain etsiä! Milloin ihmiset alkavat ajatella omilla aivoillaan sen sijasta, että ottavat vastaan valmiiksi pureskeltua tietoa?

Oisko aika herätä?

Tehkää parannus!

• lannistettu
        psykoottinen- kirjoitti:

Hyvä kirjoitus, tätä minäkin olen ihmetellyt! Pääsevät kuin koira veräjästä. Mielenterveyspotilaat ovat kakkosluokan kansalaisia, vielä tähän mennessä kukaan valtaapitävä ei ole välittänyt meistä! Olemme uhrilampaita tämän systeemin käsissä! Tasa-arvo ja laki ei toteudu käytännössä. On vain näennäistä auttamista, homma jatkuu samaan malliin. Olen aika vakuuttunut, että tämä on yksi tekijä siinä, miksi nämä hoitoalan ihmiset ovat tulleet jo niin röyhkeiksikin! He tietävät ettei meistä kukaan valtaapitävä ihminen välitä oikeasti! Koko valitusjärjestelmä on silmänkääntötemppu.

Koko psykiatria ansaitsee lakkautuksen! Se on näyttänyt oman hyödyttömyytensä tälle yhteiskunnalle ja yksilölle! Sen "apu" perustuu valheisiin ja ihmisten mustamaalaamiseen, terveyden tuhoamiseen ja totalitääriseen ihmisten alistamiseen. Se lokeroi ihmisiä lokeroihin vain viedäkseen heiltä sen tähden koko elämän ja työkyvyn sekä irrottaakseen yksilöt ulos yhteiskunnasta ja omista perheistä. Tätä se sitten kutsuu auttamiseksi! Psykiatrinen diagnoosi on elinkautinen tässä yhteiskunnassa ja sitä tuomiota lusitaan näkymättömissä vankiloissa! Sen tuskaa ei kuulla! Sieltä ei armahdeta! Olet yhteiskunnan hylkiö! Tätä on käytetty aikanaan kidutuskeinona. Ihminen eristetään ulos kaikesta normaalista, ihmissuhteista.

Näitten leimojen otsaan laittaminen pitäisi lakkauttaa! Psykiatrian pitäisi lopettaa valehtelemasta ihmisille siitä minkälaisia ihmisiä mielenterveysongelmaiset ovat. Näihin valheisiin kuuluu; vaarallisuus, itsehillinnän puute, väkivaltainen käytös, pettäminen, yms. Näillä valheilla ihmiset karkoitetaan pois sairaiden ihmisten ympäriltä. He hallitsevat pelolla! En kiellä sitä, etteikö ole olemassa väkivaltaisia ja vaarallisia mielenterveyspotilaita! Mutta ei heidän käytöksensä johdu heidän mielenterveysongelmistaan. He ovat sellaisia ihmisiä! Niin kuin terveissäkin on! Ja kuuluvat vankilaan! On tehty vääriä johtopäätöksiä siitä minne asti itse sairaus ilmenee! Syyntakeettomuus pitäisi lakkauttaa! Kaikki samaan vankilaan!

Näillä valheilla synnytetään kovia asenteita sairaita ihmisiä kohtaan yleistasolla! Ei tipu sääliä! Ihmiset ajattelevat, että kunpa nämä vain olisivat mahdollisimman kaukana heistä! Heitä ei huolita työpaikoille, puolisoiksi, ystäviksi. Heitä pelätään ja ajatellaan, että itsepäs ovat niin vaikeita ihmisiä, ettei heidän kanssaan voi tulla toimeen. Oma vika! Harva ottaa selvää mikä on totuus! Hehän luulevat sen tietävänsä. Asiantuntijat ovat sen kertoneet. Ennakkoluulot ovat sitkeässä! Murhaajatkin vankilasta saavat enemmän mahdollisuuksia! Hehän ovat sovittaneet rangaistuksensa vankilassa. Pitää antaa uusi mahdollisuus. Missä se mielenterveyspotilaiden mahdollisuus on? Suuri yleisö on vain sisäisesti helpottunut että mielenterveyspotilas on lukittuina jossakin pois heistä. Mitäs ovat niin väkivaltaisia, että heidät on pakko lääkitä kasviksiksi.

Yleensä sairaita ihmisiä säälitään, se sääli ei tunnu kuuluvan mielenterveyspotilaille! Psykiatria on pilannut potilaidensa maineen! Se valehtelee mutta kukaan ei ota siitä selvää missä ne perustelut ovat! Ihmiset käyttäytyvät sinua kohtaan huonon maineen siivittäminä. Kun se on saanut olla jo kauan voimassa, on siitä tullut jo yhteiskunnan asenne sinua kohtaan. Mutta pystyykö tästä nostamaan kunnianloukkaussyytettä? Ei pysty! Ja kuka antaa sinulle edes mahdollisuuden näyttää hänelle, että se mitä hän luulee ei ole totta, ei ainakaan sinun kohdallasi? Äärimmäisen harva!

Ja tämäkin diagnosointijärjestelmä kaikkine valheineen on sitä sinun auttamistasi! Kyllä on SAIRASTA AUTTAMISTA! Ihmisen eristäminen yhteiskunnan ulkopuolelle on ennen kuulunut kidutusmenetelmien joukkoon ei suinkaan hoitomuotoihin! Diagnoosilla sinut leimataan ulos tästä yhteiskunnasta ja muiden ihmisten parista.

Tosiasiassa kyllä on tiedetty jo pitkään mitä psykiatriassa tapahtuu. Siltä vain ummistetaan silmät ja katsotaan sormien läpi. Se johtuu ihmisten asenteista. Se johtuu Psykiatrian vaalimista valheista. Se johtuu pelosta. Se johtuu haluttomuudesta puuttua tilanteeseen. Se johtuu keinottomuudesta. Kuka sitten tietää mitä pitäisi tehdä? Se johtuu ihmisten haluttomuudesta ottaa vastuuta. Mitä jos jotakin tapahtuukin, jos teemme asiat toisin? Tällä pelolla Psykiatria onkin ovelasti saanut ihmiset ja päättäjät olemaan puuttumatta heidän toimiinsa. Pitää ymmärtää lääkäreitä miten vaikeiden henkilöiden kanssa he tekevät töitä, ei ole ideaaliratkaisuja! Jos tämä ei ole pelolla hallitsemista niin mikä sitten? Milloin päättäjät tajuavat, että heitä on manipuloitu? Milloin veronmaksajat tajuavat, että verorahoja on ryöstetty tämän kalliin ja hyödyttömän systeemin ylläpitämiseen? Milloin joku uskaltaa edes sanoa ääneen, että on vaihtoehtoja olemassa, niitä pitää vain etsiä! Milloin ihmiset alkavat ajatella omilla aivoillaan sen sijasta, että ottavat vastaan valmiiksi pureskeltua tietoa?

Oisko aika herätä?

Tehkää parannus!

Hienosti kirjoitettu. Kunpa tämänkaltaisia kirjoituksia kirjoitettaisiin esim. lehtien yleisönosastopalstalle. Ehkäpä voin itsekin kirjoittaa sitten kun saan asiallista ja selkeää tekstiä aikaiseksi. Olen ollut täysin lannistettu ja alistettu psykiatrian puolelta. (Nyt toipumassa). Olen samaa mieltä että psykiatria on valhe ja se tulisi lopettaa kokonaan. Psykologit ja psykologiset tutkimukset voisi jättää vaikken niistäkään nyt ihan täysin varma ole että ovatko nekään täysin rehellisiä.

• lannistettu
        psykoottinen- kirjoitti:

Oisko aika herätä?

Tehkää parannus!

Lisäänpä vielä että itse voisin tehdä periaatteessa rikosilmoituksen erään sairaanhoitajan käytöksestä minua kohtaan joka kesti vuosia. Mutta en uskalla koska en usko että kukaan mua uskoo. Muutenkin pelkää että mitä siitä seuraisi. Ehkä tämä hoitaja sitten levittelisi minun henkilökohtaisia asioita ympäri kylää tai kaupunkia. Jos menettää ammattinsa minun vuoksi. Sama juttu valituksen kohdalla. Samaa epäammattimaista ja epäkunnioittavaa käytöstä on myös psykiatrisen kuntoutuksen puolella. Mihinkään mikä liittyy psykiatriaan en enää usko ja pysyn siitä kaukana kuin rutosta. Kiitti mulle riitti. Mädäntykööt omaan liemeensä ja eläkööt niissä kaikkivoipaisuuden harhoissa missä suurin osa näyttää elävän.

• omaa.lääkettä

Tämän päivän TuSa:ssa juttu, jonka otsake Henkilökunta on kriittisessä tilassa.
      Ei muuta kuin pillereitä naamaan.Nehän on niin hyviä.

• omaa_lääkettä

Pitäisi ainakin olla asiantuntemusta, mitä nappia vetää, nuppi pettää.
        TS
        http://www.ts.fi/uutiset/turun seutu/850176/Kupittaan tyontekijoiden tilanne kriittinen
        >>
        – Tiettävästi sairauslomia on enemmän kuin tavallisesti. Työterveys on järjestänyt hoitajille henkistä tukea, ja henkilökunnan turvallisuuden eteen on pyritty tekemään kaikki, mitä tehtävissä on, muun muassa lisäämällä vartiointia, Liuksa sanoo.
        >>

• lkdlskldkd

• Epäasiallista
        lkdlskldkd kirjoitti:

Henkilökunnalle annetaan tukea, mutta millainen henkinen tai fyysinen vointi onkaan uhreilla eli potilailla?

http://www.ts.fi/uutiset/turun seutu/850176/Kupittaan tyontekijoiden tilanne kriittinen

http://www.ts.fi/uutiset/turun seutu/849958/Kaikki Kupittaan suljetut osastot syyniin

> Kupittaan väärinkäytösten tultua ilmi ihmiset ovat lähestyneet sairaalan työntekijöitä viestein, joiden sisältö on ollut epäasiallista...

Eikö SYY jonka takia ihmiset ovat lähestyneet sairaalan työntekijöitä ole ollut kovinkin epäasiallista?
        Ovatkohan ne viestejä lähettäneet ja hoitojen kohteet lopuksi syyllisiä koko jupakkaan?

• turun.tautiako.taas

Syylliseksi on ilmiannettu kaupunginjohtaja, joka oli tiennyt tilanteesta, mutta salasi sen, voidakseen sitten ajoitetusti paljastaa tiedon ja saattaasen Liuksialan kuseen ja näin pönkitystä kaverilleen, jolle oli hommannut viran ja mistä hommaamisesta oli tullut polemiikkia. --tämän suuntainen paljastus oli Turun palstalla.

• Hoitokäytännöt
        turun.tautiako.taas kirjoitti:

Syylliseksi on ilmiannettu kaupunginjohtaja, joka oli tiennyt tilanteesta, mutta salasi sen, voidakseen sitten ajoitetusti paljastaa tiedon ja saattaasen Liuksialan kuseen ja näin pönkitystä kaverilleen, jolle oli hommannut viran ja mistä hommaamisesta oli tullut polemiikkia. --tämän suuntainen paljastus oli Turun palstalla.

Eikö todellakaan kukaan muu ole ollut tietoinen näistä hoitokäytännöistä???

• seurataan

Tietenkin on ollut. Nyt haetaan hyviä syntipukkeja, että unohtuisi , ketkä siihen kaltoin kohteluun ja pahoinpitelyyn syyllistyivät. --Yritetään keittää soppaa aina vaan isommaksi.
        MUUTEN: aloitin Turun keskustelupalstalle ketjun siitä, mitä potilaille kuuluu- kriisiapua omaisille. Saa nähdä tuleeko vastauksia tai mieluummin sitä kriisiapua

• apua_tarvitseville
        seurataan kirjoitti:

Tietenkin on ollut. Nyt haetaan hyviä syntipukkeja, että unohtuisi , ketkä siihen kaltoin kohteluun ja pahoinpitelyyn syyllistyivät. --Yritetään keittää soppaa aina vaan isommaksi.
        MUUTEN: aloitin Turun keskustelupalstalle ketjun siitä, mitä potilaille kuuluu- kriisiapua omaisille. Saa nähdä tuleeko vastauksia tai mieluummin sitä kriisiapua

Hyvä Sinä!
        Kirjoitapa vielä Turun Sanomiin.
        Pitäiskö oikein tilata Turun Sanomat. Kiitos Turun Sanomat.

• psykoottinen-
        lkdlskldkd kirjoitti:

Henkilökunnalle annetaan tukea, mutta millainen henkinen tai fyysinen vointi onkaan uhreilla eli potilailla?

http://www.ts.fi/uutiset/turun seutu/849958/Kaikki Kupittaan suljetut osastot syyniin

Hävytöntä syyllisten ihmisten päiden silittelyä ja höösäämistä! Jos he oikeutetusti menettävät maineensa ja saavat ihmisiltä siitä syystä vihat niskoihin, niin sitä mitä ihminen kylvää sitä hän myös niittää! Miksi heitä tuetaan? Sama kuin alettaisiin tukemaan jokaista raiskaajaa, väkivallantekijää ja murhaajaa, joka joutuu uhrin läheisten vihoihin! Voi sua parkaa, kun susta ei nyt kaikki tykkää! Mitenkähän sinä nyt tämän kestät? Eikö heidän pitäisi olla siellä ensimmäisinä pyytelemässä anteeksi potilailtaan mitä ovat tehneet sekä heidän omaisiltaan? Sen sijasta, että siellä aletaan kerjätä sääliä? Ja onkos sitä virallista anteeksipyyntöä esitetty potilaille ja kenen toimesta?

Entäs ne potilaat, jotka joutui väkivallan uhriksi? Tuskin ovat saaneet mitään jälkikriisihoitoa missä purkaa kokemuksiaan psykiatrian pahoinpitelyn seurauksia. Kellään ei ole varmaan tullut edes mieleenkään, että semmoista joku kaipailisi.

EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ! ONKO TÄÄLLÄ KAIKKI JÄRKI JÄTTÄNYT?

Tämä on niin tyypillistä narsismia! Asiat käännetään täysin päinvastoin ja väkivallantekijät ovatkin kukkuu ne uhriparat täällä! Heitä pitääkin sääliä. Heitä pitää suojella. Olen jo pitkään ollutkin sitä mieltä, että psykiatria on narsistinen! Tässä on taas yksi todiste siitä lisää!

• niinmakaakuinpetaa

Niinpä!
        Hoitajan luvat pois jos osoittaneet käytöksellään ettei kykene etiikaltaan toimimaan työssä, ja jos johonkin pahoinpitelyyn syyllistyneet, rikosoikeudelliseen vastuuseen. Ulkomailla vastaavissa tapauksessa ollut hoitajien naamojakin lehdessä. Ei mitään pään silittelyä ja paapomista. Ja selittelyä, että hoitajia liian vähän. Eikö he olleet nukkuneet työaikana. Niin makaa kuin petaa.

• lkdlskldkd

...on se ihme ja kumma kun Tehy ja Super eivät ole vielä tulleet julkisuuteen puolustelemaan näitä Turun "hoitajia". Eiköhän kohta ala taas se kitinä siitä kuinka "raskasta" ja "vaativaa" ja "alipalkattua ja aliarvostettua" hoitajan työ on. Ja kuinka vaikeita potilaat on… mutta jos saataisiin "enemmän rahaa ja nimenomaan enemmän rahaa omaan tilipussiin niin kyllä se hoito sitten olisi paljon parempaa". Seuraavaksi todennäköisesti haalitaan monenlaista "asiantuntijaa" televisioon puhumaan naama piukeena ja kravaatit kireällä pehmoisia, vaikka haastateltavilla ei olisikaan minkäänlaista todellista käsitystä siitä mitä hoitajat osastoilla tekee kun valvova taho on poissa. Toistellaan ulkoa opittuja fraaseja ja lauseita, kerrotaan kuinka hienosti kaikki oikeasti on mutta nyt tällainen ikävä yksittäistapaus… Studiossa ääneen pääsee lääkärit ja sairaaloiden johtajat mutta potilaita siellä ei näy. Kukaan ei halua kuulla potilaita. Lähiviikkoina joku somaattisen puolen hoitaja antaa haastattelun naistenlehdessä siitä kuinka hienoa on olla hoitajana kutsumusammatissa mutta kukaan ei vaikuta ymmärtävän ettei somaattisen puolen sairaanhoitajalla ja psykiatrisella "hoitajalla" ole ainakaan minun mielestäni mitään yhteistä. Toinen on hoitaja ja toinen on vanginvartija.

• psykoottinen-

Oikeassapa olit! Ei kauaa tarvinnut odotella! Tietysti väkivallalla/väärinkäytöksillä ja resurssipulalla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa mutta kaiken psykiatria osaa kääntää omaksi parhaakseen! Hehän ovat manipulaation mestareita: Että voi hoitajaparkoja! Näyte narsismin todellisuudesta psykiatriassa! Huom! "Ylikuormitettu hoitaja" nukkuu työajallaan, ylilääkitsee potilaansa ja hakkaa heitä! Miten röyhkeätä tämä valehtelu oikein voi ollakaan! Pitävät ihmisiä ihan tyhminä! Syyllistä tehdään siis rahanpuutteesta ihmisten sijaan! Törkeetä valehtelua!

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016022521168107_uu.shtml

"Yrttiaho nostaa avauksessaan Iltalehdelle esille, hoitotyön resurssien puute on suurin syy ilmenneisiin väärinkäytöksiin. Yrttiaho kertoo saaneensa lukuisia yhteydenottoja myös kaupungin muun kuin psykiatrisen vanhustenhoidon epäkohdista.

- Tarvitaan lisää rahaa, on palkattava riittävästi hoitajia. On selvää, että jatkuva kiristyspolitiikka vie edellytyksiä eettisesti korkeatasoiselta hoitotyöltä missä tahansa, mutta erityisen vakavia seurauksia sillä voi olla niissä vaativissa olosuhteissa, jollainen suljettu psykiatrinen osasto on, Yrttiaho sanoo.

- Jatkuvat sosiaali- ja terveystoimen uudelleenjärjestelyt ja organisaatiouudistukset ovat hämärtäneet johtotason vastuita. Samaan aikaan käytännön hoitotyöntekijät ovat ylikuormitettuja. "

• ay.mafia.kiristää
        psykoottinen- kirjoitti:

Oikeassapa olit! Ei kauaa tarvinnut odotella! Tietysti väkivallalla/väärinkäytöksillä ja resurssipulalla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa mutta kaiken psykiatria osaa kääntää omaksi parhaakseen! Hehän ovat manipulaation mestareita: Että voi hoitajaparkoja! Näyte narsismin todellisuudesta psykiatriassa! Huom! "Ylikuormitettu hoitaja" nukkuu työajallaan, ylilääkitsee potilaansa ja hakkaa heitä! Miten röyhkeätä tämä valehtelu oikein voi ollakaan! Pitävät ihmisiä ihan tyhminä! Syyllistä tehdään siis rahanpuutteesta ihmisten sijaan! Törkeetä valehtelua!

"Yrttiaho nostaa avauksessaan Iltalehdelle esille, hoitotyön resurssien puute on suurin syy ilmenneisiin väärinkäytöksiin. Yrttiaho kertoo saaneensa lukuisia yhteydenottoja myös kaupungin muun kuin psykiatrisen vanhustenhoidon epäkohdista.

- Tarvitaan lisää rahaa, on palkattava riittävästi hoitajia. On selvää, että jatkuva kiristyspolitiikka vie edellytyksiä eettisesti korkeatasoiselta hoitotyöltä missä tahansa, mutta erityisen vakavia seurauksia sillä voi olla niissä vaativissa olosuhteissa, jollainen suljettu psykiatrinen osasto on, Yrttiaho sanoo.

- Jatkuvat sosiaali- ja terveystoimen uudelleenjärjestelyt ja organisaatiouudistukset ovat hämärtäneet johtotason vastuita. Samaan aikaan käytännön hoitotyöntekijät ovat ylikuormitettuja. "

Tuo on selvää kiristystä. Jos ei rahaa tule lisää niin potilaiden kidutus jatkuu?

Ihmisiä kiusataan yhteiskunnasta mielenterveyshoitoihin, joissa potilaita kiusataan, jotta hoitajilla ja lääkäreillä olisi paljon työtä. Sitten kiristetään lisää rahaa tai potilaiden turvallisuutta ei voida taata?

• ohikulkijavain

Tuolta minustakin vähän näyttää

• Vaihtoehtoja
        psykoottinen- kirjoitti:

> - Tarvitaan lisää rahaa, on palkattava riittävästi hoitajia.....

Se on aina tuo tavallinen tarina terveydenhoidon sektorilla. Lisää rahaa ja lisää henkilökuntaa! Olisiko syytä ensin tutkia toiminnan tehokkuus ja hoitojen vaikuttavuus, ennenkö tuota samaa jatkuvasti toistellaan?

• totuus.esiin.nyt
        Vaihtoehtoja kirjoitti:

> - Tarvitaan lisää rahaa, on palkattava riittävästi hoitajia.....

Se on aina tuo tavallinen tarina terveydenhoidon sektorilla. Lisää rahaa ja lisää henkilökuntaa! Olisiko syytä ensin tutkia toiminnan tehokkuus ja hoitojen vaikuttavuus, ennenkö tuota samaa jatkuvasti toistellaan?

Tai sitten pitäisi lopettaa ihmisten kiusaaminen sinne "mielenterveyshoitoihin", jotka eivät oikeasti ole mitään hoitoa. Lääkärit ja hoitajat tarvitsevat potilaita joiden avulla lypsetään rahaa yhteiskunnan verorahoista ja valtion velkaa kasvattamalla.

• Dunnari
        totuus.esiin.nyt kirjoitti:

Tai sitten pitäisi lopettaa ihmisten kiusaaminen sinne "mielenterveyshoitoihin", jotka eivät oikeasti ole mitään hoitoa. Lääkärit ja hoitajat tarvitsevat potilaita joiden avulla lypsetään rahaa yhteiskunnan verorahoista ja valtion velkaa kasvattamalla.

Juuri näin. Ratkaisevan tärkeää on ymmärtää, ettei niin sanotut mielisairaudet ole lääketieteellisiä ongelmia lainkaan. Mielisairaus on metafora elämän ongelmiin reagoimiselle, joka on ei-toivotunlaista.

Kun ymmärrämme perusasiat, kykenemme tarkastelemaan sekä kyseenalaistamaan koko psykiatrisen järjestelmän legitimiteetin ennen kaikkea mitä tulee pakottamiseen (poliisioikeuksiin). Miksi yhteiskuntamme sallii rikokseen syyllistymättömien ihmisten vapauden riistämisen vangitsemalla psykiatrisiin laitoksiin, myrkyttämisen lääkitsemisen nimissä ja niin edespäin. Jos joku ihminen haluaa riskeerata terveytensä esimerkiksi sähköshokittamalla aivojaan, on se hänen asia eikä minulla tai kellään muulla ole oikeutta sitä estää yhtään sen enempää kuin kenelläkään on oikeutta pakottaa ihmistä sähköshokitettavaksi vasten asianomaisen lupaa.

Jokaisen kansalaisen ihmisoikeuksiin kuuluu olla vapaa, kunnes rikoslakia on todistetusti osoitettu rikotun. Ennen vapaudenriistoa tai sakottamista syytetylle kuuluu riippumaton oikeuskäsittely ja lakiasiain edustus.

• ylpeetä_sakkia

Mitenkä muka se hoito lisärahalla - palkalla - paranisi`
        Ylpistyisivät vaan lisää.

• ihmisten_kiusaamista
        totuus.esiin.nyt kirjoitti:

Työvoimahallinto - työkkäri - on hyvin kunnostautunut tässä ihmisten kiusaamisessa ja ahdinkoon ajamisessa. Moni työtön sairastuu, väsyy, henkisesti.
        Työkkäri vaan tehostaa toimintaansa ja kerää pisteitä ajamalla ihmisiä karenssiin. Ja maan hallitus suunnittelee näiden toimien kiristämistä, kun kansa sairastuu jo aiempien paineiden ja pakotteiden alla taloudellisessa ahdingossa.

• ay.mafian.idea
        ihmisten_kiusaamista kirjoitti:

Työvoimahallinto - työkkäri - on hyvin kunnostautunut tässä ihmisten kiusaamisessa ja ahdinkoon ajamisessa. Moni työtön sairastuu, väsyy, henkisesti.
        Työkkäri vaan tehostaa toimintaansa ja kerää pisteitä ajamalla ihmisiä karenssiin. Ja maan hallitus suunnittelee näiden toimien kiristämistä, kun kansa sairastuu jo aiempien paineiden ja pakotteiden alla taloudellisessa ahdingossa.

Työvoimatoimistojen työntekijätkin ovat ay-sidonnaisia eli ay-liike takaa heille sitä paremman osuuden yhteiskunnallisessa tulonjaossa, mitä enemmän ihmisiä on saatu kiusattua työelämän ulkopuolelle "hulluiksi", työttömiksi, ikiopiskelijoiksi, 9euron orjiksi jne.

Ammattiliittoihin kuuluvat ovat siten jäävejä hoitamaan yhteiskunnallisia tehtäviä.

• lannistettu
        ay.mafia.kiristää kirjoitti:

Tuo on selvää kiristystä. Jos ei rahaa tule lisää niin potilaiden kidutus jatkuu?

Ihmisiä kiusataan yhteiskunnasta mielenterveyshoitoihin, joissa potilaita kiusataan, jotta hoitajilla ja lääkäreillä olisi paljon työtä. Sitten kiristetään lisää rahaa tai potilaiden turvallisuutta ei voida taata?

"Ihmisiä kiusataan yhteiskunnasta mielenterveyshoitoihin, joissa potilaita kiusataan, jotta hoitajilla ja lääkäreillä olisi paljon työtä. Sitten kiristetään lisää rahaa tai potilaiden turvallisuutta ei voida taata?"

Aivan, pelkkää kiusaamista kiusaamisen jälkeen. Pahimmillaan ihmistä pompotellaan työkkärin ja mielenterveystoimiston välillä. Kummassakin paikassa kiusataan. Ensin kiusataan ehkä kotona, sitten koulussa, sitten työpaikalla tai mielenterveystoimistossa tai työkkärissä. Kiusattu joutuu usein koko ajan uudelleen kiusatuksi ja siitäkin kiusattua syyllistetään VAIKKA SYYLLISIÄ OVAT KIUSAAJAT. Eikö tämä pitäisi olla normaalille järkevälle ihmiselle ihan itsestäänselvä asia?

Tällainen yksinkertainen asia ei näytä olevan monelle mielenterveysalan "ammattilaisellekaan" selvä. Jotenkin ne sairaassa päässään kääntävät asian niin että kiusattu on itse syyllinen, itse aiheuttanut kiusaamisensa joten hän ansaitsee lisää kiusaamista ja kaltoinkohtelua. Että kun vähän mätkitään niin se siitä herää henkiin ja menee töihin ja siitä tulee "kunnollinen" ihminen.

Osa näistä ammattilaisista ihan tosissaan uskoo että heidän käytöksensä, potilaan kaltoinkohtelu ja kiusaaminen on auttamista ja että he tekevät sitä mitä pitääkin. Kuvittelevat kai että valtio on antanut heille oikeuden kohdella potilaita noin, ja oikeassahan he ovat koska ei valtio asiaan näytä puuttuvan vaan antaa toiminnan jatkua.

• Dunnari

Hyvä ajankohtainen kirjoitus Kupittaan tapahtumien myötä psykiatristen "sairaanhoitajien" koulutuksesta ja kykenemättömyydestä kriittiseen ajatteluun sekä seuraamuksista.

Troubling Mental Health Nurse Education
      Demedicalizing and humanizing undergraduate nurse curricula
      By ALEC GRANT, PHD
      Featured Blogs February 23, 2016
      http://www.madinamerica.com/2016/02/troubling-mental-health-nurse-education/

"Mental health nurse education in not sufficiently critical of institutional psychiatric practice. Its formal curricula in universities are often undermined by the informal curricula of practice environments. As an institution, mental health nursing pays insufficient attention to both these issues because it is an arguably un-reflexive and rule-following discipline.

I’ve been teaching mental health nurses in England for two decades. Over the years I’ve developed several inter-connected gripes about mental health nurse education and, by extension, mental health nursing more generally. I know that nurses are chronically complicit with scientifically compromised and morally dubious institutional psychiatric practices. It seems to me that undergraduate nurse teaching in the UK frequently supports this state of affairs in the form of delivering safe and bland, policy-endorsed curricula, and doing so in an uncritical way. In my view, both these things happen because, at a broad institutional level, mental health nursing is fundamentally a rule-following, insufficiently reflexive discipline."

• petition

www adressit com
      suomen_mielenterveyslain_muutostarve__tukipyynto_juha_kurviselle

• Traumatisoitunut

Tietoa Kupittaan ja Paiholan kauhuista:
      https://blogbook piste fi/juhakurvinen/arkisto
      maalis-huhtikuu 2016

ja tuo adressin allekirjoittaminen uusimpien joukossa
      www adressit com
      Suomen mielenterveyslain muutostarve/tukipyyntö Juha Kurviselle

• asiaa.seurannut

VALVIRA ON JULKISTANUT TÄNÄÄN LAUSUNTONSA KUPITTAAN SAIRAALASTA. On osittain luettavissa netissä Turun Sanomien uutisissa.

• miksiköhän

Tai siis aikasin aamulla oli luettavissa. Ei ole enää.
        Lyhyesti sanoen siinä todettiin, että ihan kauheita on tapahtunut. Muistisairaita ei muutenkaan saisi pitää psykiatrisella osastolla. arveltiin, että sairaala itsekin huomannut kauheudet, kun teki selvityksen 2013 tämän takia. Asioita ei kuitenkaan korjattu. Olisi pitänyt tehdä tiivistä yhteistyötä poliisin kanssa ja ilmoittaa valvontaviranomaisille.- Ainoa hyvä puoli on se ,etteivät kiellä tapahtunutta.

(ja muistakaamme, tämän meidän Juha Kurvisen blogeista TuSa toimittaja sai virikkeen tutkia ja julkaista.)
        Lehteä ei ollut kirjastossa.

• uiiuiui

Kaikki oli tietenkin ok... Turha odottaa psykiatrian puoluetonta tutkimista...

Luulen, että ennemmin tai myöhemin myös psykiatrian uhrien ihmisoikeuksia kunnioitetaan. Lopetettiinhan orjuuskin, ja se oli kestänyt tuhansia vuosia, ja pakkopsykiatria vasta joitain vuosisatoja. Taisi alkaa 17. vuosisadalla.

• iiiiiihyyr

Muistisairaita pidetään rutiiniomaisesti psykiatrisissa sairaaloissa. Lain vastaisesti. Ovathan he riesa. Ihmisten kontrolloimisestahan on psykiatriassa kysymys, eikä sairauksien hoitamisesta. Tosin tuon muistisairausongelman voi kiertää käytämällä vanhaa psykiatrista kikkaa, eli sanoa että henkilö onkin skitsofreenikko.

• freRFergrgergre

Yle - Valvira: Turku ei vienyt Kupittaan psykiatrisen selvitystä loppuun asti

http://yle.fi/uutiset/valvira_turku_ei_vienyt_kupittaan_psykiatrisen_selvitysta_loppuun_asti/8976562

"Valviran ryhmäpäälliikö Markus Henriksson tähdentää myös Kupittaan sairaalan henkilöstöjohtamisen puutteita.

– Esimiestoiminnan varmistaminen - sekä ylilääkärin että osastonhoitajan osalta - on henkilöstön omavalvonnassa keskeisen tärkeää.

Organisaatioon oli syntynyt omia, harmaita toimintakulttuureja, jotka eivät olleet kaikilta osin lainkaan hyviä.
      – Markus Henriksson
      Kupittaan vanhuspsykiatrisen G1-osaston esimiesvoimissa oli niin sanottuina kriisivuosina vajausta, ja riittämättömyydestä aiheutui monenlaista ongelmaa.

– Vuoteen 2013 tultaessa osastolla oli ollut paljon esimiesten poissaoloja. Tuollaisissa tilanteissa ylemmän johdon on varmistettava, että toiminta pyörii mahdollisimman vakaasti. Tilanne oli mahdollistanut Kupittaalle eräänlaisen valtio valtiossa -kulttuurin. Organisaatioon oli syntynyt omia, harmaita toimintakulttuureja, jotka eivät olleet kaikilta osin lainkaan hyviä, arvioi Markus Henriksson."

• faargrfgg

Kaleva - TS: Valvira moittii Turkua Kupittaan van­husp­sy­kiat­rian ongelmien hoidosta

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/ts-valvira-moittii-turkua-kupittaan-vanhuspsykiatrian-ongelmien-hoidosta/731249/

"Turun Sanomat paljasti helmikuussa vuosia jatkuneen potilaiden kaltoinkohtelun Kupittaan vanhuspsykiatrian G1-osastolla. Asiaa alkoivat tutkia Valvira, Fimea, poliisi ja Turun kaupungin sisäinen tarkastus. Poliisin ja kaupungin tutkinnat valmistunevat elokuussa.

Valviran loppuraportin mukaan Turun olisi pitänyt ilmoittaa osastolla havaitsemistaan väärinkäytöksistä valvontaviranomaiselle. Kaupungin hyvinvointitoimialan johto on myöntänyt pimittäneensä väärinkäytökset viranomaisilta.

Valviran mukaan Turku jätti G1-osaston ongelmiin puuttumisen ylipäänsä kesken. Lisäksi Turun olisi pitänyt tehdä selkeämpää yhteistyötä poliisin kanssa."

• ghutrrty

Ja seuraukset?

• hkkjjj

Heikossa asemassa olevien potilaiden kaltoinkohtelua erilaisissa laitoksissa on hankala todistaa. Potilaita ei usein uskota. Se, mitä laitoksen seinien sisällä tapahtuu, jää sinne. Syytöksiä kaltoinkohtelusta, ylilääkinnästä,henkisestä väkivallasta yms voidaan laittaa potilaan esim.harhaisuudesta johtuviksi, ja tällä mitätöidä potilaan kokemukset ja luistaa vastuusta.

Iso-Britanniassa oli kanssa laitosskandaali, Winterboune View sairaalassa jossa asui oppimis-ja käytöshäiriöisiä ja autistisia potilaita.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Winterbourne_View_hospital_abuse

Kyseisestä laitoksesta oli tehty valitus jopa hoitajan toimesta, mutta toiminta jatkui eikä valituksesta tullut seuraamuksia. Lopulta homma saatiin loppumaan, kun sairaalassa salakuvattiin potilaiden kaltoinkohtelua. Se esitettiin bbc:n ohjelmassa. Sairaala suljettiin ja jotkut hoitohenkilökunnasta sai jopa vankeustuomioita.
      https://www.theguardian.com/society/2012/oct/26/winterbourne-view-care-staff-jailed

http://www.bbc.com/news/uk-england-bristol-20078999

• 856676555

Ilmeisesti salakuvaus on ainut, jolla saadaan tekijät vastuuseen laitoksissa sattuneesta väkivallasta

• jostietäisit

Tietäisittepä mitä tapahtuu vankisairaalassa!

• Anonyymi
        jostietäisit kirjoitti:

Tietäisittepä mitä tapahtuu vankisairaalassa!

Vankisairaalaan ovat joutuneet ne jotka ovat itse tappaneet tai vakavasti vahingoittaneet toista ihmistä. Sanonpahan vaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vankisairaalaan ovat joutuneet ne jotka ovat itse tappaneet tai vakavasti vahingoittaneet toista ihmistä. Sanonpahan vaan.

Valtion mielisairaaloissa hoidetaan pakkohoitoon määrättyjä, syyntakeettomiksi todettuja rikollisia.
        Vankisairaala on erikseen ( vai onko sitä edes enää ?).

Tuollaisessa valtiollisessa itsekin olleena, on pakko sanoa, että siellä sain parhaan, asianmukaisen, itselle henkilökohtaisesti räätälöidyn hoidon.

Kunnallisissa pyörin ensin pitkälle yli kymmenen vuotta, eikä mitään edistystä tapahtunut. Lääkkeitä syötettiin kourakaupalla ja kohdeltiin miten kohdeltiin.

Ihmetytti edellinen kommentti " tietäisittepä mitä tapahtuu vankisairaalassa ".
        Minä pääsin ottamaan selvää, mitä siellä tapahtuu.

• Anonyymi

Olis järjettömän pelottavaa jos joutuisi täysin toisten vieraiden ihmisten armoille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      239
      2729
    2. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      101
      1144
    3. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      122
      1098
    4. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      58
      1005
    5. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      1002
    6. Upotuskaste on raamatullisin kaste

Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.
      Kaste
      717
      917
    7. Mitä toivoisit

Välillämme vai toivoisitko mitään näiden vuosien jälkeen?
      Ikävä
      63
      851
    8. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      41
      837
    9. Perussuomalaisten kansanedustajalta erittäin raju puheenvuoro eduskunnassa massamaahanmuuttoa vastaa

https://www.is.fi/politiikka/art-2000012019924.html Hyvä, että perussuomalaiset tuo Suomen kansalle tätä vihervasemmisto
      Maailman menoa
      238
      825
    10. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      129
      814
    Aihe