Laskettelu erittäin kallista.

Pyhätunturilla

Hei kaikki hintatietoiset. Olen laittaut merkille että lasketteleminen viikon verran maksaa aivan liikaa. aikuisten päivälippu 41€ lapset nuoret ja eläkeläiset 35€.
Ja kun perheessä on 2 aikuista 1-10 lasta niin viikon laskettelut maksaa aika paljon.
Ja vielä kun tähän laskee mukaan matkat asumiset ja välineitten hankinta ja huolto.
Itse en raski enää lasketella ollenkaan joten hiihdän murtsikkaa talvisin ja kesällä golfaan.

14

1208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sauvakävelijä

      Laskettelu on aivan yliarvostettua hommaa. Kaikenlainen muu ulkoilu menee edelle.

    • Pentti-80

      Laskettelu on talven paras laji. Ei mitään snobailua vaan todellista talviurheilua ja kuntoilua. Perus laskettelupäivä on 5-6h reippailua raittiissa ilmassa posket lapsilla punoittaen on kiva istahtaa saunan lauteille iltasella ja kaikki on tyytyväisiä päivän taakse jääneisiin ponnistuksiin✌ Aamulla sama setti uusiksi ja päivien lukumäärän kun kertoo kuudella niin aivan mahtava talviloma viikko onkin takana. Ja rahahan on vain suhteellinen käsite.. Vain materiaa verrattuna kokemuksiin. Eikun kaikki rinteisiin mars, lunta riittää kyllä kaikkialla. Hyvää talvilomaa kaikille lapsiperheille, sinkuille harrastus onkin lähes ilmaista.

    • Monomuokkaus

      https://youtu.be/CHLQkqck3Kw
      NYT on aika uudelle helpolle lumilajille ja sehän on LumiLuistelu.
      Minulla on jo eka satsi suomessa.
      Viime sunnuntaina minun oma lapasenlapsi VEETI 7V sai Lumiluistelu monot jalkaan ja niillä laskemisen oppimiseen meni aikaa vajaa pari minuuttia ja sitten vaan kapula pyllyn alle ja suoraan huipulle Laajavuoressa. Ylhäällä Veeti sanoi minulle "pappa tuu perässä minä teen sulle jäljet "
      facebook/lumiluistelu.. Jos haluat testata LumiLuistimia ilmaiseksi niin ota yhteys minuun Markku Pirhonen 040 5824814. s-posti [email protected]

    • Murtsikkahiihtäjä

      Samaa mieltä, liian kallista, vaikka perheessä kaksi yli 5000 euroa bruttona per kk tienaavaa. Päivän lasketteluhinnoilla viisihenkiselle perheelle lentää jo pitkälle koko porukka. Hinnoissa ei ole järkeä jos halutaan lisää harrastajia.

    • Kallistakallistakallista

      Laskettelu on todellakin kallista. Jos 2 3 henkinen perhe on hiihtolomalla Lapissa, niin meille riittää kaksi laskupäivää. Muut hiihdellään ja vietetään muuten aikaa. Hiihtokeskusten sesonki on lyhyt ja investoinnit on kovat, mutta kyllä meilläkin tulee lompakko vastaan jossain vaiheessa (5500 3500 e /kk).

    • 88979787798

      no halpaa ja kallista 41 eroa koko päivän lippu
      on aika vähän mitä maksaa
      liput kunnon alpeilla

      • TotuusTämäkin

        "no halpaa ja kallista 41 eroa koko päivän lippu
        on aika vähän mitä maksaa
        liput kunnon alpeilla"

        Ei aikuisten päivälippu Alpeilla paljon enempää maksa. Paikallisella mittapuulla keskikokoisissa keskuksissa (=yhtä isoja kuin Suomen suurimmat) vähän päälle 40e ja isommissa noin 50 euroa.


    • suhteellista

      Se vaan tuntuu kalliilta jos on köyhä

    • Puoleen.hintaan

      Vinkkinä ski.fi card
      Niin on 5000 3500€ tuloillakin mahdollista hahahah

    • samppa25

      Suhteellista. Jos hyvissä ajoin on liikkeellä ja varaa majoituksen vuotta ennen ja kysyy tarjousta hissilipuista samalla jne. niin ei se niin kalliiksi tule! Ruoat ostaa matkalla kaupasta ja laittaa omalla mökillä eikä käy ravintoloissa kuin kerran kaks niin hyvin vähävaraisemmankin lompakko sitten kestää.

    • hiihhtäjä

      Laskettelu on eliitti- ja tekstiiliurheilua. Jupit ajavat velkaisen autonsa mahdollisimman lähelle hissejä alakuppilaa, käyvät pari mäkeä ja istuvat lopun päivän viiden euron lattejaan kittaamassa ja kehumassa.

    • Tosimies6666

      On teillä widdu tyhjä elämä jos parasta on joku schatanan lumessa rämpiminen joka hellwedin tunti vapaa-ajasta..

      Mites ois Grönlantiin muutto?

    • Anonyymi

      Eipä toi laji mitään kuntoa anna. Eliitti on laiskaa sakkia, eivätkä tiedä oikeasta urheilusta mitään. Voimanosto on halpa laji joka nostaa kuntoa tehokkaasti. Siihen kylkeen voi harrastaa juoksua, kävelyä, pyöräilyä tai hiihtoa. Ei tartte lähtee kauas kotoota ja maksaa matkoista turhaan.

    • Anonyymi

      Köyhät kyykkyyn! Mitä sitä hintoja laskemaan jos tulijoita kerran riittää!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe