Oireet alkoivat syys/lokakuussa viime vuonna kurkkukivulla. Ei tuntunut ns. perinteiseltä flunssalta, vaan enemmänkin kurkussa poltti ja tuntui kuivalta ja kutitteli ikävästi varsinkin yöllä. Pian alkoi yskä, joka oli aika rajukin viikon - pari. Nuhaa ei tullut missään vaiheessa eikä kuumetta, mutta olo oli välillä tosi kipeä muuten. 
Joidenkin viikkojen jälkeen olo alkoi kohentua ja lähdin hieman reippaammalle kävelylenkille. Keuhkot ei tuntuneet normaaleilta ja ylämäessä alkoi pistää hartian seudulle. Lenkin jälkeen keuhkoja alkoi polttaa. Tämä jälkeen olo vaihteli kovasti. Välillä oli melkein normaali, mutta sitten taas lievää hengenahdistusta ja sellainen olo, että kaikki ei oo kunnossa. Jossain vaiheessa muistaakseni marraskuussa hakeuduin päivystykseen hengenahdistuksen takia. Lääkäri totesi, että varmaan vaan flunssaa ja määräsi Flavamedia sitkeään limaan. Keuhkot kuulosti suht normaalilta hänen mukaansa.
Joulun alla sain varmaan siskon lapsilta perus nuhaflunssan (suomeksi räkätaudin), jota sitten kestikin melko kauan. Tämä johti poskiontelotulehdukseen (oma diagnoosi), jonka parantelin ihan kotona buranan avulla. Sitkeässä oli sekin ja monta kertaa olin lähdössä päivystykseen, mutta kipulääkkeellä kuitenkin sinnittelin. Pikkuhiljaa tulehdus parani ja olo alkoi taas kohentua. Hyvin pian alkoivat kuitenkin kummalliset kivut ylävartalossa. Ihan ensiksi tuli repivä kipu oikeaan rintaan kainalon puolelle. Kipu säteili milloin mihinkin ja levisi myös vasemmalle puolelle. Eniten kipua tuntui melko ylhäällä rinnan päällä ja välillä ihan keskellä. Hakeuduin tämän kivun vuoksi yksityiselle yleislääkärille, joka tunsi oikeassa rinnassa pienen kovan kyhmyn (=shokki!). Onneksi pääsin heti seuraavana päivänä mammografiaan ja ultraan, jossa lääkäri totesi kaiken olevan kunnossa, ei siis löytänyt rinnoista/kainaloista mitään poikkeavaa.
Kipuoireilu ja ajoittainen hengenahdistus kuitenkin jatkui ja eräänä päivänä epätoivoissani hakeuduin terveyskeskukseen, jossa olin tarkkailussa. Sydänfilmi, tulehdusarvo, pef-arvot ja lämpö - kaikki normaalit. Lääkäri kuunteli keuhkot, eikä kuullut poikkeavaa. Paineli niskaa ja yläselkää, mutta selkeää kipu/jumikohtaa ei löytynyt. Arveli kuitenkin oireiden olevan lihasperäisiä ja käski vaan lähteä liikkumaan(!). 
Tästä kului ehkä viikko, kun kurkku kipeytyi taas ja arvasin tulevani jälleen kipeäksi. Nyt olen ollut taas noin 5 päivää flunssan kourissa, joka on nyt hieman helpottamaan päin. 
Ennen viime syksyä minulla ei ollut flunssia moneen vuoteen. En tupakoi, liikun jonkun verran koiran kanssa ja syön kohtuullisen terveellisesti. Eli kuulostaako vaivani kroonistuneelta mykolta? Pyrin pääsemään verikokeeseen pikaisesti, mutta olen epävarma antibioottien hyödystä tässä vaiheessa, vaikka myko löytyisikin.
Kuulostaako Mykoplasmalta?
Myko_ako
1
124
Vastaukset
- ViivivioKäy teettämässä testi :) itse olen ollut kipeänä koko tämän vuoden, eikä loppua näy. 
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset738084
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti905737
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut443882
- Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu903634
- Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessäänmutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät413300
- Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueitasillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi553252
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1112975
- Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueitanäin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään212950
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k452834
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral972833