Unihäiriöissä on minulla ainakin kyse ratkaisemattomista tressitekijöistä. Unilääkkeisiin suhtaudun nihkeästi, joillekin ne sopivat, minulle eivät.
Mielikuvaharjoittelu saattaa monia auttaa. Aivoja voi huijata uneen pyrkimisessä monella tasolla.
Hyvin herkkänä tyyppinä. olen helposti manipuloitavissa näkemään kauhukuvia juuri uneenpääsyvaiheessa.
Minulle lähetettiin ympärilleni satapäin irvisteleviä pirunnaamoja kaikissa väreissään. Häiriöiden fyysinen ähettäjä ei tiennyt että auringon valon suggerointi poistaa nuo häiriöt muutamassa hetkessä. Niin se teki.
Kovassa tressipaineessa olen neuvojen mukaan kokeillut menestyksellisesti leijumista mielikuvien kautta päiväntasaajalle.
Levätään pää itään päin. Hengitetään niin että sisäänhengitys pohjoissnavalta päin. Uloshengitys etelänavalle päin.
Harjoitellut edistyy tässä nopeasti. Muutamassa viikossa opin jaksottamaan mieltä niin että päiväntasaajalta alakautta vastakkaiselle päiväntasaajalle.
Siitä pohjoisnavalle, 1.2.3.4. Uni tulee nopeasti.
Menetelmä on myös hyvää meditaatio arkitodellisuudessakin. Mm jonotustilanteissa, liikenneruuhkissa ym.
Tressi-omahoitoja voi kehittää
2
<50
Vastaukset
- Toivo.Lång.Inkeroinen
On sekä hyvä että paha asia että biologis-sähköinen aivomme on helposti manipuloitavissa.
Aivot saavat tekemistä erilaisista ajatuskuvioista. Saavat tarpeellista lisä happea.
Ylempänä kuvatussa harjoituksessa lepään hoitopöydällä, siirtyneenä leijailemaan päiväntasaajan ylle.
Sisäänhengitys arktisen yltä, uloshengitys antarktikan päältä. Ajatus koukkaa maapallon alitse sekunneissa.
Aivan mielettömän tehokasta meditaatioharjoitusta.- wanha_zen
Ei siinä unensaannissa tuollaisia kommervenkkejä pidä harrastaa. Sen sijaan hengittäminen pään "takaa" idän suunnalta on hyvä ja turvallinen harjoitus.
Suunta voi olla virtuaalinen itä, silti se toimii. Pohjoinen hengityssuunta väsyttää. Se vie pian kaiken puhdin harjoittajastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin
Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t535530Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin
Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo943428Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..
Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel453319Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"
Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L762517SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa
SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral592394Nepotismi jytkyttää porvaristossa
Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi751897Persut palkkaavat verorahoilla
avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei3011730Anteeksi T
Aamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa71186Ville Rajainmäki, 25, omaishoitaja
Hän on 65 eläkeikääntyneen avustajana 24/7 Kerrankin omaishoitajaa arvostetaan ja maksetaan asiaankuuluvaa, 3000€, pal241122- 1371076