asunnon ostaminen johon alkaa pian putkiremppa

Hhtl

Eli olen hieronut kauppaa varovaisella tarjouksella 55m2 kaksiosta, jossa alkaa putkiremppa pinnoituksella ja uudet vesijohdot tänä vuonna.

Ajatuksena olis ostaa asunto ja muuttaa siihen itse huhti-heinäkuuksi oman kotimme julkisivuremppa pakoon, ja laitaa se vuokramarkkinoille elokuussa, eli sesonki aikaan.

Onko kokemuksia miten asunnon vuokraus onnistuu sesonki aikaan, mikäli tiedossa on että huoneistossa on pian päällä putkiremppa? Tuolla pinnoituksella ja vesijohtojen uusinnalla haitta lienee 2-4 viikkoa. Ajattelin esittää että tuolloin asunnossa voisi elää 1kk ilman vuokraa. Markkina vuokran pitäisi olla n. 600-650€ riippuen siitä onko sesonki vai ei.

5

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KokeilemallaSelviää

Olen asunut useammassakin vuokra-asunnossa putkirempan aikaan, onhan siinä haasteensa, mutten mahdotonta. Samoin ikkuna- ja ovirempan aikaan asuminen onnistuu, mutta on siinä jälkikäteen vaan perkeleellinen siivous. Vuokranantajahan voi antaa alennusta vuokraan rempan ajaksi, mutta mitään pakkoa tuohon ei ole. Asia on täysin vuokranantajan itsensä harkittavissa. Omissa tapauksissani meni täysi vuokra myös remppakuukausina. Josk ensimmäinen ehokas ei tykkää ajatuksesta tulevaa putkiremppaa kohtaan, niin kyllähän niitä on varmasti muitakin tulijoita. Erityisesti mikäli tuo asunto on alueella, jossa kysyntä ylittää tarjonnan.

• toomioja

Oikea vuokra putkirempan aikaan -50%!

• kjbnkbn

Teippaa oviaukot vetoketjumuovilla niin ei tule pölyä. Kaksikin voi olla muovia.

• BauHerr

Kannattavuus riippuu täysin sijainnista. Mitään sesonkia ei pääkaupunkiseudulla enää ole, ellei halua keskittyä kantasuomalaisiin (esim. opiskelijoihin).

Jos asunto on pääkaupunkiseudulla, niin suurin osa potentiaalisista vuokralaisista on pakolaisia, joista suurin osa ei puhu suomea tai edes auttavaa englantia. Vuokrasta ei tarvitse kinata, vaan sen voit itse laskea Kelan asumistukilaskurilla. "Markkinavuokra" on tasan tarkkaan se mikä yhteiskunnan piikkiin menee.

Kokemuksia on sitten erilaisia. Osa on varsin sosiaalisia veikkoja, joten saatat joutua viettämään aikaa esim. vuokralaisen ravintolassa.

• vuokraaaantaja

Hyvillä alueilla pääk.seudulla on toki yhä sesonki kun opsikelut alkavat.
      Sesonki 1 elo-syyskuu. Sesonki 2 tammikuun alku.
      Ei kannata ostaa putkirempattavaa ellei saa rempan verran hintaa alas. Lisäksi tulee haittaa eli tyhjiä tai alennettuja vuokrakuukausia. Jos 55m2 kasioon laitat 25000e remppaan saat siitä takaisin enintään 10te max 15 000e myydessä. Kannattaa aina ostaa putkirempattu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      54
      1718
    2. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      17
      1623
    3. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      82
      1403
    4. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      174
      1386
    5. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      306
      1332
    6. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      20
      1268
    7. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      985
    8. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      61
      958
    9. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      33
      933
    10. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      349
      854
    Aihe