Finnair takaisin laatulentoyhtiöksi

LifetimeflyingFinn

Suomalaisten tulisi vaatia Finnairia kohentamaan palveluasennettaan!

Finnairin tulee tarjota jatkossa..
a. edullisempia lentolippuja maakuntakentiltä Helsinkiin ja Helsingistä eteenpäin maailmalle!
b. maksuttomat tarjoilut kaikilla ulkomaanlennoilla!
c. kotimaan lennoilla kahvin kanssa jotakin pikkupurtavaa!

Tätä kautta matkustajamäärät kasvavat ja lippujen hinnat voidaan pitää kohtuullisina!

21

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pääomantuotto

      Finnair on pörssivirma ja se näkyy eikä mene kuten esitit. Jos kotimaan lennot ei kannata ja joku anna niihin tukiaisia, niin ne loppuu.

      • Liikennekanisteri

        Jos olette seurannut Finnairin tulosta viime vuodelta, kannattavuutta kyllä löytyy yrityksestä. Yritys tahkoaa voittoa koko ajan.

        Finnairin omistajien tulee ymmärtää, että yhtiön asiakkaille tärkeitä ovat myös jatkoyhteydet maakuntiin / maakunnista. Ne ovat osa "matkaa illaksi kotiin".

        Maakunta-Helsinki-väli voi yksistään tarkasteltuna olla toisinaan kannattamaton, mutta on muistettava, että tuo väli syöttää maksavia asiakkaita jatkolennoille muualle maailmaan ja päin vastoin - I smell money, mate.

        Finnairin monopoliasemaa murtaa - onneksemme - VR:n uusi hinnoittelupolitiikka. On tärkeää, että raideliikennettä maakunnista Helsinki-Vantaalle kehitetään, jotta kansalaiset voivat valita lentoyhtiönsä vapaammin (nyt Finski sitoo asiakkaiden kädet!).


      • Pienetmillit

        Kyllä se hinnoittelussa näkyy ostatko lipun maakunnasta Helsinkiin vai pidemmälle ja vaihto hesassa.
        Sama se on muillakin lentoyhtiöillä ja joskus jopa niin että lento paikasta a-b-c on halvempi tai samanhintainen kuin lentoliput välille a-b samana ajankohtana.
        VR on taas hidas jos matkaa yli 300 km ja sisältää vaihtoja tai ei ole suora reitti.

        Kannattavuudessa ei mitata, että tuli vaikka miljoona plussaa, vaan vähintään 12% oman pääoman tuottoa.
        Uusi A350 maksaa n. 300M€, joten aika paljon pitäisi tienata...


      • 4488
        Liikennekanisteri kirjoitti:

        Jos olette seurannut Finnairin tulosta viime vuodelta, kannattavuutta kyllä löytyy yrityksestä. Yritys tahkoaa voittoa koko ajan.

        Finnairin omistajien tulee ymmärtää, että yhtiön asiakkaille tärkeitä ovat myös jatkoyhteydet maakuntiin / maakunnista. Ne ovat osa "matkaa illaksi kotiin".

        Maakunta-Helsinki-väli voi yksistään tarkasteltuna olla toisinaan kannattamaton, mutta on muistettava, että tuo väli syöttää maksavia asiakkaita jatkolennoille muualle maailmaan ja päin vastoin - I smell money, mate.

        Finnairin monopoliasemaa murtaa - onneksemme - VR:n uusi hinnoittelupolitiikka. On tärkeää, että raideliikennettä maakunnista Helsinki-Vantaalle kehitetään, jotta kansalaiset voivat valita lentoyhtiönsä vapaammin (nyt Finski sitoo asiakkaiden kädet!).

        Finnair on tehnyt tappiota N 1 vuotta ja myynyt kaiken minkä omistaa. Yksi pieni plussatulos ei tee yhtiöstä voitollista. Lentämiskoneet ovat kalliita ja näiden vuokrat myös. Öljyn hinta on ollut alhalla jo vuoden ja tämä vuosi on se kun lentolippujen hinnat tulevat alas. Finnairin intressi ei ole tinkiä hinnoista, vaan palveluista. Kuten mm huolloista ja korjauksista. Jää nähtäväksi miten Finnairin onnistuu toteuttaa strategiaansa kun muut paremman palvelun ja toimivan tekniikkahuollon yhtiön halpuuttavat.


      • OiKerroMulle

        Millä sitä "palvelua" on vielä jäljellä, kun puhutaan aikataulullisesti järkevistä reiteistä ja suomi lähtö/paluu pisteenä? Ja maailmassa on muutakin matkakohteena kuin se iänikuinen Thaimaa.
        Monellako yhtiöllä on oma huolto? Nekin millä se on jäljellä on yleensä yhtiöitetty ja hinta kilpailutetaan niissäkin muita vastaan, näin se pelaa yleisesti teollisuudessakin.


      • 4488

        Cathaylla homma toimii. Harmi vaan kun on samaa paska-allianssia Finnairin kanssa. Cathaylla lentäminen Helsingistä edellyttää yleensä jotain Finnairin härkävaunukyytiä johonkin ilmansuuntaan. Varmaan on monia muitakin hyviä.


    • exfinnairasiakas

      Samaa mieltä.
      Tällä hetkellä Finnair häviää monessa suhteessa vertailun esim Norwegianiin.

      Finnairin Bisness luokka Euroopan lennoilla suunnilleen samaa tasoa kuin takavuosien economy, Helsingin lounge niin schengen kuin ei scehengen puolella alta arvostelun. Dubain lennot lennetään vanhoilla koneilla, ahtaat tilat jopa ns.bisneksessa, kuuden tunnin lennolla ei tv-ruutua, ei nettiä, vrt esim Lufthansan economyyn Dubain lennollla, jossa netti, viihdetarjonta ja parempi ateriatarjoilu.

      Olen lentänyt vuosia Finnairilla, matkustamohenkilökunta niin bisneksessä kuin economyssa on aina ollut erittäin ystävällistä ja tehokasta. Nyt tänä kesänä osui ensimmäisen kerran koppava lentoemäntä, joka ei asialliseen kysymykseen osannut suhtautua asiallisesti vaan suorastaan piikitteli.
      Ensin ajattelin tehdä valituksen jälkeenpäin, mutta sitten ajattelin, että miksi, ei ihän siitä ole mitään hyötyä. Suomalinen ei aina ymmärrä olevansa asiakaspalvelutehtävissä asiakasta varten eikä päinvastoin.
      Sensijaan olen varannut syksyn matkat toiselta lentoyhtiöltä.

      Suosi kotimaista pahanmielen kustannuksella ei ole järkevää.

    • jarkkorimpinen

      Minäkään en lennä finnairilla jos vaan muita vaihtoehtoja löytyy.Vituttaa turha joustamattomuus varsinkaan jos siitä ei ole yhtiölle haittaa jos asenne on asiakas on aina väärässä meiningillä niin pitäköön tunkkinsa.

      • exAsiakasMyös

        Moni haastanut Finnairin oikeuteenkin vastaamaan teoistaan. Minäkin.

        8 lentoyhtiötä, Finnair selkeästi huonoin, välttelen kuin ruttoa(joka finnair onkin omistajilleen ja asiakkaille).


    • kosken-korva

      "b. maksuttomat tarjoilut kaikilla ulkomaanlennoilla!"

      Niin siis maksuttomat viinatarjoilut. Yksin tämä "innovaatio" riittäisi Finnairin uuteen nousuun.

      • varkaatKuriin

        Toinen jopa tärkeämpi "innovaatio" olisi lakata varastamasta asiakkaiden oikeudet ja heille kuuluvat rahat. Joka vuosi useita miljoonia varastaa asiakkaalta.
        Harva lentoyhtiö varastaa jopa tikkarin pikkulapselta, Finnair pahin ja siksi jatkuvasti oikeudessa!
        Aika törkeä johto, Vauramo Varas!


      • varastelevaYhtiö

        Varkauksien takia Finnair mustalla listalla!

        Miksi saa käyttää fin-etuliitettä? Ulkomailla suomalaisille nauretaan varastelevan suomeen viittaavan lentoyhtiön takia.


      • 302917
        varastelevaYhtiö kirjoitti:

        Varkauksien takia Finnair mustalla listalla!

        Miksi saa käyttää fin-etuliitettä? Ulkomailla suomalaisille nauretaan varastelevan suomeen viittaavan lentoyhtiön takia.

        Älä jauha paskaa. Finna on vain kuluttaja-lehden mustalla listalla jossa sillä on kaksi merkintää vuosilla 2012 ja 2013. Varasteluun en ota kantaa mutta toimintatavat ovat kaikilla lentoyhtiöillä samat, usko pois.
        Ja kyllähän me kaikki nauretaan aivan kippurassa täällä finnairin lisäksi myös british airwaysille ja norwegianille, onhan se nyt ihan saatanan tyhmää että lentoyhtiön nimessä on sen kotimaan nimi. Kerrankin kun näin yhden japanilaisen niin kyllähän minä sitä aloin pilkkaamaan kun yhdistin heti japan airlinesiin. Osuit naulan kantaan!


    • kusipäät

      Menkääs työttömät hakemaan sossurahalla vähän Pirkka-kaljaa sinne kaupungin paskayksiöön.

      • Yhtälö_

        Laatua vaaditaan, mutta lentolipusta ollaan halukkaita maksamaan vitonen...


      • lakejaPitääNoudattaa

        Outoa kun muilla lentoyhtiöillä saa parempaa laatua halvempaan hintaan. Johdon ahneus tuhonnut Finnairin. Asiakkaat loppuneen kun yhtiö haluaa aina tapella oikeudessa, joka lennon jälkeen. Finnairin Pääkonttori siirretty oikeustalolle?


      • Lentäväasiakas
        lakejaPitääNoudattaa kirjoitti:

        Outoa kun muilla lentoyhtiöillä saa parempaa laatua halvempaan hintaan. Johdon ahneus tuhonnut Finnairin. Asiakkaat loppuneen kun yhtiö haluaa aina tapella oikeudessa, joka lennon jälkeen. Finnairin Pääkonttori siirretty oikeustalolle?

        Sittenhän se on helppoa, valitset sen toisen firman.
        Otin taas Finskin lennot tosin Air Berlinin koneilla, mutta jos haluat lentää vaihdon kautta, niin ihan vapaasti.


    • 10103

      Kerro aloittaja mullekin että miten ajattelit toteuttaa lennoille ilmaiset tarjoilut ja samalla alentaa lipun hintaa katteen ja henkilöstön palkkojen kärsimättä! Jos olisit oikeasti niin fiksu että osaisit sen ratkaista niin miksi olet täällä keskustelupalstalla jauhamassa? Luulisi löytyvän töitä sinullekin jos työksi ei lasketa lentoyhtiön mollaamista, trolleja ja sosiaalitoimiston odotuspenkin kuluttamista jos kerran olet noin etevä.

      • Hamseri

        Ja näin tässä kävi niin kuin aina käy, kun tuon säälittävän aloittaja-trollin pitäisi perustella väitteitään niin se katoaa kuin pieru saharaan.


    • Flightradar24-suomi

      Finnairilla on sama ongelma kuin monella muulla länsimaalaisella "premium" -yhtiöllä. Hintoja nostetaan ja palvelutasoa karsitaan. Sama kuvio on jo toistunut vuosia ja huonompaan suuntaan mennään koko ajan. Lennot ovat rasittavia, ja ihmiset kaipaavat mukaavuksia. Arabilentoyhtiöt osaavat tämän. Juomat ja ruoka kuuluvat jopa economy -class luokan lippuihin ja voit nauttia usean sherryn lennon aikana ilman että terttutäti laskuttaa sinulta viikon palkan tästä. Ei ihme että Qatar Airways valitsi Helsinki-Vantaa uudeksi välihubiksi. Flightradar24 suomi: http://www.flightradar.fi näyttää miten paljon lähi-idän lentoyhtiötä Pohjoismaiden yllä pyörii. Eikä yllätys! Siellä tiedetään miten ihmisiä palvellaan hyvin.

      • 8197

        Sinulla saa olla aika pieni palkka jos saat yhteen sherrylasiin kulumaan sen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      244
      4268
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      120
      2724
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2482
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      84
      1519
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1466
    6. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1199
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      78
      1117
    8. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      986
    9. Ne viimeiset kerrat

      Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      983
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      173
      965
    Aihe