Finnair takaisin laatulentoyhtiöksi

LifetimeflyingFinn

Suomalaisten tulisi vaatia Finnairia kohentamaan palveluasennettaan!

Finnairin tulee tarjota jatkossa..
a. edullisempia lentolippuja maakuntakentiltä Helsinkiin ja Helsingistä eteenpäin maailmalle!
b. maksuttomat tarjoilut kaikilla ulkomaanlennoilla!
c. kotimaan lennoilla kahvin kanssa jotakin pikkupurtavaa!

Tätä kautta matkustajamäärät kasvavat ja lippujen hinnat voidaan pitää kohtuullisina!

21

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pääomantuotto

      Finnair on pörssivirma ja se näkyy eikä mene kuten esitit. Jos kotimaan lennot ei kannata ja joku anna niihin tukiaisia, niin ne loppuu.

      • Liikennekanisteri

        Jos olette seurannut Finnairin tulosta viime vuodelta, kannattavuutta kyllä löytyy yrityksestä. Yritys tahkoaa voittoa koko ajan.

        Finnairin omistajien tulee ymmärtää, että yhtiön asiakkaille tärkeitä ovat myös jatkoyhteydet maakuntiin / maakunnista. Ne ovat osa "matkaa illaksi kotiin".

        Maakunta-Helsinki-väli voi yksistään tarkasteltuna olla toisinaan kannattamaton, mutta on muistettava, että tuo väli syöttää maksavia asiakkaita jatkolennoille muualle maailmaan ja päin vastoin - I smell money, mate.

        Finnairin monopoliasemaa murtaa - onneksemme - VR:n uusi hinnoittelupolitiikka. On tärkeää, että raideliikennettä maakunnista Helsinki-Vantaalle kehitetään, jotta kansalaiset voivat valita lentoyhtiönsä vapaammin (nyt Finski sitoo asiakkaiden kädet!).


      • Pienetmillit

        Kyllä se hinnoittelussa näkyy ostatko lipun maakunnasta Helsinkiin vai pidemmälle ja vaihto hesassa.
        Sama se on muillakin lentoyhtiöillä ja joskus jopa niin että lento paikasta a-b-c on halvempi tai samanhintainen kuin lentoliput välille a-b samana ajankohtana.
        VR on taas hidas jos matkaa yli 300 km ja sisältää vaihtoja tai ei ole suora reitti.

        Kannattavuudessa ei mitata, että tuli vaikka miljoona plussaa, vaan vähintään 12% oman pääoman tuottoa.
        Uusi A350 maksaa n. 300M€, joten aika paljon pitäisi tienata...


      • 4488
        Liikennekanisteri kirjoitti:

        Jos olette seurannut Finnairin tulosta viime vuodelta, kannattavuutta kyllä löytyy yrityksestä. Yritys tahkoaa voittoa koko ajan.

        Finnairin omistajien tulee ymmärtää, että yhtiön asiakkaille tärkeitä ovat myös jatkoyhteydet maakuntiin / maakunnista. Ne ovat osa "matkaa illaksi kotiin".

        Maakunta-Helsinki-väli voi yksistään tarkasteltuna olla toisinaan kannattamaton, mutta on muistettava, että tuo väli syöttää maksavia asiakkaita jatkolennoille muualle maailmaan ja päin vastoin - I smell money, mate.

        Finnairin monopoliasemaa murtaa - onneksemme - VR:n uusi hinnoittelupolitiikka. On tärkeää, että raideliikennettä maakunnista Helsinki-Vantaalle kehitetään, jotta kansalaiset voivat valita lentoyhtiönsä vapaammin (nyt Finski sitoo asiakkaiden kädet!).

        Finnair on tehnyt tappiota N 1 vuotta ja myynyt kaiken minkä omistaa. Yksi pieni plussatulos ei tee yhtiöstä voitollista. Lentämiskoneet ovat kalliita ja näiden vuokrat myös. Öljyn hinta on ollut alhalla jo vuoden ja tämä vuosi on se kun lentolippujen hinnat tulevat alas. Finnairin intressi ei ole tinkiä hinnoista, vaan palveluista. Kuten mm huolloista ja korjauksista. Jää nähtäväksi miten Finnairin onnistuu toteuttaa strategiaansa kun muut paremman palvelun ja toimivan tekniikkahuollon yhtiön halpuuttavat.


      • OiKerroMulle

        Millä sitä "palvelua" on vielä jäljellä, kun puhutaan aikataulullisesti järkevistä reiteistä ja suomi lähtö/paluu pisteenä? Ja maailmassa on muutakin matkakohteena kuin se iänikuinen Thaimaa.
        Monellako yhtiöllä on oma huolto? Nekin millä se on jäljellä on yleensä yhtiöitetty ja hinta kilpailutetaan niissäkin muita vastaan, näin se pelaa yleisesti teollisuudessakin.


      • 4488

        Cathaylla homma toimii. Harmi vaan kun on samaa paska-allianssia Finnairin kanssa. Cathaylla lentäminen Helsingistä edellyttää yleensä jotain Finnairin härkävaunukyytiä johonkin ilmansuuntaan. Varmaan on monia muitakin hyviä.


    • exfinnairasiakas

      Samaa mieltä.
      Tällä hetkellä Finnair häviää monessa suhteessa vertailun esim Norwegianiin.

      Finnairin Bisness luokka Euroopan lennoilla suunnilleen samaa tasoa kuin takavuosien economy, Helsingin lounge niin schengen kuin ei scehengen puolella alta arvostelun. Dubain lennot lennetään vanhoilla koneilla, ahtaat tilat jopa ns.bisneksessa, kuuden tunnin lennolla ei tv-ruutua, ei nettiä, vrt esim Lufthansan economyyn Dubain lennollla, jossa netti, viihdetarjonta ja parempi ateriatarjoilu.

      Olen lentänyt vuosia Finnairilla, matkustamohenkilökunta niin bisneksessä kuin economyssa on aina ollut erittäin ystävällistä ja tehokasta. Nyt tänä kesänä osui ensimmäisen kerran koppava lentoemäntä, joka ei asialliseen kysymykseen osannut suhtautua asiallisesti vaan suorastaan piikitteli.
      Ensin ajattelin tehdä valituksen jälkeenpäin, mutta sitten ajattelin, että miksi, ei ihän siitä ole mitään hyötyä. Suomalinen ei aina ymmärrä olevansa asiakaspalvelutehtävissä asiakasta varten eikä päinvastoin.
      Sensijaan olen varannut syksyn matkat toiselta lentoyhtiöltä.

      Suosi kotimaista pahanmielen kustannuksella ei ole järkevää.

    • jarkkorimpinen

      Minäkään en lennä finnairilla jos vaan muita vaihtoehtoja löytyy.Vituttaa turha joustamattomuus varsinkaan jos siitä ei ole yhtiölle haittaa jos asenne on asiakas on aina väärässä meiningillä niin pitäköön tunkkinsa.

      • exAsiakasMyös

        Moni haastanut Finnairin oikeuteenkin vastaamaan teoistaan. Minäkin.

        8 lentoyhtiötä, Finnair selkeästi huonoin, välttelen kuin ruttoa(joka finnair onkin omistajilleen ja asiakkaille).


    • kosken-korva

      "b. maksuttomat tarjoilut kaikilla ulkomaanlennoilla!"

      Niin siis maksuttomat viinatarjoilut. Yksin tämä "innovaatio" riittäisi Finnairin uuteen nousuun.

      • varkaatKuriin

        Toinen jopa tärkeämpi "innovaatio" olisi lakata varastamasta asiakkaiden oikeudet ja heille kuuluvat rahat. Joka vuosi useita miljoonia varastaa asiakkaalta.
        Harva lentoyhtiö varastaa jopa tikkarin pikkulapselta, Finnair pahin ja siksi jatkuvasti oikeudessa!
        Aika törkeä johto, Vauramo Varas!


      • varastelevaYhtiö

        Varkauksien takia Finnair mustalla listalla!

        Miksi saa käyttää fin-etuliitettä? Ulkomailla suomalaisille nauretaan varastelevan suomeen viittaavan lentoyhtiön takia.


      • 302917
        varastelevaYhtiö kirjoitti:

        Varkauksien takia Finnair mustalla listalla!

        Miksi saa käyttää fin-etuliitettä? Ulkomailla suomalaisille nauretaan varastelevan suomeen viittaavan lentoyhtiön takia.

        Älä jauha paskaa. Finna on vain kuluttaja-lehden mustalla listalla jossa sillä on kaksi merkintää vuosilla 2012 ja 2013. Varasteluun en ota kantaa mutta toimintatavat ovat kaikilla lentoyhtiöillä samat, usko pois.
        Ja kyllähän me kaikki nauretaan aivan kippurassa täällä finnairin lisäksi myös british airwaysille ja norwegianille, onhan se nyt ihan saatanan tyhmää että lentoyhtiön nimessä on sen kotimaan nimi. Kerrankin kun näin yhden japanilaisen niin kyllähän minä sitä aloin pilkkaamaan kun yhdistin heti japan airlinesiin. Osuit naulan kantaan!


    • kusipäät

      Menkääs työttömät hakemaan sossurahalla vähän Pirkka-kaljaa sinne kaupungin paskayksiöön.

      • Yhtälö_

        Laatua vaaditaan, mutta lentolipusta ollaan halukkaita maksamaan vitonen...


      • lakejaPitääNoudattaa

        Outoa kun muilla lentoyhtiöillä saa parempaa laatua halvempaan hintaan. Johdon ahneus tuhonnut Finnairin. Asiakkaat loppuneen kun yhtiö haluaa aina tapella oikeudessa, joka lennon jälkeen. Finnairin Pääkonttori siirretty oikeustalolle?


      • Lentäväasiakas
        lakejaPitääNoudattaa kirjoitti:

        Outoa kun muilla lentoyhtiöillä saa parempaa laatua halvempaan hintaan. Johdon ahneus tuhonnut Finnairin. Asiakkaat loppuneen kun yhtiö haluaa aina tapella oikeudessa, joka lennon jälkeen. Finnairin Pääkonttori siirretty oikeustalolle?

        Sittenhän se on helppoa, valitset sen toisen firman.
        Otin taas Finskin lennot tosin Air Berlinin koneilla, mutta jos haluat lentää vaihdon kautta, niin ihan vapaasti.


    • 10103

      Kerro aloittaja mullekin että miten ajattelit toteuttaa lennoille ilmaiset tarjoilut ja samalla alentaa lipun hintaa katteen ja henkilöstön palkkojen kärsimättä! Jos olisit oikeasti niin fiksu että osaisit sen ratkaista niin miksi olet täällä keskustelupalstalla jauhamassa? Luulisi löytyvän töitä sinullekin jos työksi ei lasketa lentoyhtiön mollaamista, trolleja ja sosiaalitoimiston odotuspenkin kuluttamista jos kerran olet noin etevä.

      • Hamseri

        Ja näin tässä kävi niin kuin aina käy, kun tuon säälittävän aloittaja-trollin pitäisi perustella väitteitään niin se katoaa kuin pieru saharaan.


    • Flightradar24-suomi

      Finnairilla on sama ongelma kuin monella muulla länsimaalaisella "premium" -yhtiöllä. Hintoja nostetaan ja palvelutasoa karsitaan. Sama kuvio on jo toistunut vuosia ja huonompaan suuntaan mennään koko ajan. Lennot ovat rasittavia, ja ihmiset kaipaavat mukaavuksia. Arabilentoyhtiöt osaavat tämän. Juomat ja ruoka kuuluvat jopa economy -class luokan lippuihin ja voit nauttia usean sherryn lennon aikana ilman että terttutäti laskuttaa sinulta viikon palkan tästä. Ei ihme että Qatar Airways valitsi Helsinki-Vantaa uudeksi välihubiksi. Flightradar24 suomi: http://www.flightradar.fi näyttää miten paljon lähi-idän lentoyhtiötä Pohjoismaiden yllä pyörii. Eikä yllätys! Siellä tiedetään miten ihmisiä palvellaan hyvin.

      • 8197

        Sinulla saa olla aika pieni palkka jos saat yhteen sherrylasiin kulumaan sen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      74
      2472
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1792
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1474
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1457
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      259
      1446
    6. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      85
      1272
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      390
      1245
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1225
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      358
      1197
    10. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1185
    Aihe