Kiinanruusu

hurahtanut

Olen varmaan väärällä sivulla,mutta olen hurahtanut kiinanruusuihin ja kysynkin nyt olisiko kellään kiinarin siemeniä tai pistokkaita.Itsellä löytyy ainoastaan vanhanajan punainen kerrottukukkainen,

6

357

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onttomukulakiurunkannus

Ostin joskus muinoin kirpparilta eurolla kaksi keltaisen kiinanruusun tainta ja olin innoissani. Näin jo sieluni silmillä valtaisan kukinnan suurissa kasveissa. Osoittautui, että ne olivat ihan täynnä vihannespunkkeja, joita en sitten saanut edes myrkyttämällä ja mäntysuopavedessä kylvettämällä kokonaan häviämään.

Siispä varoituksen sana: Kiinanruusu taitaa olla aika altis vihannespunkille. Jos onnistut saamaan pistokkaan, kylvetä kunnolla mäntysuopavedessä, suihkuta puhtaalla vedellä sen jälkeen ja pidä karanteenissa vielä senkin jälkeen. Tee ahkerasti kirppusyynejä!

Onnea ja menestystä kiinanruusuharrastuksellesi!

• kiinarit

vIhannespunkit on helppo saada pois kuumavesi liotuksella ja Raidilla mutta toista on ainakin Huiskulan kasvunesto aineella käsitellyt.Kukat pudottavat kaikki nuppunsa ,lehdet on kuin kovaa muovia,kukka voi kyllä tehdä uudet nuput mutta samalla menestyksellä.Jasenjälkeen kukka on pian entinen,On turhaa rahanhaaskua siellä kasvatetut kiinanruusut.Tätä samaa on jatkunut jo monta vuotta.Varokaa

• kuorike

Jokohan sitä pensasruusujen uutta lajiketta "Aarnio" olisi keväällä puutarhaliikkeissä?

• Katajala13

Hei. Minulla ei ole siemeniä eikä pistokkaita, mutta liikenisikö sinulta vanhanajan kerrottukukkaisen pistokasta? Ja jos liikenee, missä päin asut? Minä asun Helsingissä.

• tori.fi_ehkä_auttaa

Joku ainakin tori.fi:ssä näkyy kaupittelevan kiinanruusun siemeniä. Kyseessä ilmeisesti "fatserinsekalaiset", joten yhtään ei tiedä millaisia kasveja tulee. Samoin ei ole takeita itävyydestä.

• Gardenia.jasminoides

Itse olen punkkiongelmaan käyttänyt näille uusille lajikkeille WC:n käsisuihkua. Kunnon suihkut erityisesti lehtien alapinnoille. Ensimmäisenä päivänä olen suihkuttanut kahteen kertaan, seuraavina parina päivänä suihkutus per päivä.

Nämä kovalehtiset kauppalajikkeet kestävät kovaakin käsittelyä, mutta perinnelajikkeiden pehmeä lehti on ongelmallisempi. Yksi syy lehden pehmeyden lisäksi on pitkä lehtivarsi. Näiden vuoksi lehti kääntyy vesisuihkussa, joten alapintojen suihkuttaminen on hankalaa. Mutta näille uusille jämäkkälehtisille ihan toimivaksi todettu myrkytön ja suttaamaton vaihtoehto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Some pillastui! Martina Aitolehti ja ero Hannu-rakkaasta kuohuttaa: "Salaavat suhdetta" "Surullista"

Seiskan uutinen Aitolehden ja Pikkaraisen erosta kuohuttaa. Spekulointia pukkaa ja jotkut jopa epäilevät, ettei pariskunta olisikaan oikeasti eronnut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      8623
    2. Illan seksikkäin! Iina Kuustonen tyrmäsi glitterasussa - Heittää vitsiä lenkkareista ja kassista!

Uuuh, mikä ilmestys. Ja huumorista täytyy antaa aina plussaa! https://www.suomi24.fi/viihde/illan-seksikkain-iina-kuustonen-tyrmasi-glitterasussa-hei
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      4936
    3. Marin oli taas ryyppäämässä Kalliossa koko illan!

Tällä kertaa Sanna biletti oikein julkkisporukassa yhdessä laulaja Anna Abreun, 31, ja poppari Benjamin Peltosen, 24, kanssa. Näyttää siltä, että Mar
      Maailman menoa
      404
      3506
    4. Martina erosi jälleen!!!

Hahhhaaaa!!! Olisi Martina kannattanut lukea tätä palstaa niin olisit tiennyt miten käy... LUUSERI!!! Martina Aitolehti, 39, ja Hannu ”Hank” Pikkarai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      2791
    5. Raiskaussyytteessä oleva Hannu jäi kuin nalli kalliolle!

Martina Aitolehti, 39, ja Hannu ”Hank” Pikkarainen, 37, ovat eronneet. Kohuttu salamasuhde ei kestänyt vuottakaan. Seiskan lähipiiristä saamien tieto
      Julkkikset
      25
      2296
    6. Niko Saarinen paljastaa julkisuuden rumat kasvot: "Koko ajan avointa riistaa ihmisten edessä..."

Reality-tähti Saarinen saa elantonsa julkisuudesta, mutta aina elämä ei ole ruusuista. Kärkkäistä kommenteistaan tuttu mies haluaa nyt kertoa haasteis
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1711
    7. SHOKKIERO!!! Hannu antoi kenkää Martinalle

Martina Aitolehti, 39, ja Hannu ”Hank” Pikkarainen, 37, ovat eronneet. Kohuttu salamasuhde ei kestänyt vuottakaan. Seiskan lähipiiristä saamien tieto
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      1471
    8. Vaikuttaa siltä, että olet...

...vain leikkinyt minulla koko tämän ajan.
      Ikävä
      34
      805
    9. Kyllä se päivä vielä tulee...

Kyllä se päivä vielä tulee, jolloin tapaamme. Tiedän sen. Herkuttelen tällä ajatuksella usein, sillä näin ajatuksenakin aivan jännittävää.
      Ikävä
      36
      772
    10. Jännä juttu..

kuinka palsta on kuivahtanut viimeisen vuoden aikana. Kommentteja aiheesta lukenut enemmän ja vähemmän, plus ihmettelyä siitä missä kukin on. Toki
      Sinkut
      169
      727
    Aihe