Banksylle kävi hieman nolo temppu

Huippulahjakas

Ranskan Calaisissa on joutunut viime aikoina kärsimään ennennäkemättömän paljon pakolaisista, he tunkeutuvat paikallisten ihmisten koteihin ja pahoinpitelevät heitä, sekä aiheuttavat valtavia ongelmia.

Calaisissa on pakolaisilla oma sisäinen kaupunki, jota kutsutaan viidakoksi. Maailmankuulu katutaiteilija Banksy kävi maalaamassa viidakkossa olevaan muuriin kuvan Steve Jobsista pakolaisena. Teoksen viesti oli että koska Jobs oli Syyrialaisen maahanmuuttajan lapsi, pitäisi rajat avata kaikille pakolaisille. Projekti päättyi nolosti, kun viidakon asukkaat peittivät pressulla maalauksen ja alkoivat pyytää rahaa niiltä jotka maalauksen halusivat nähdä.

Calais alkaa olla raunioilla ja Banksyn teko oli sinänsä hyvin irvokas, koska sillä ajettiin takaa koko Eurooopan saattamista raunioiksi. Näin kuuluisa taiteilija asettui valtapolitiiikan pelinappulaksi, kansalaismielipidettä vastaan. Hyvin epämiellyttävä teko. Joka vielä päättyi pakolaisten teoksella rahastamiseen.

4

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SinullaUnohtui

....tosta kopiosta lainausmerkit make. Toi on luvatonta hommaa!

• Huippulahjakas
      • stopus

taiteiljan työ on niin kuin leikkisi puutikuilla samaan aikaan kun toiset ihmiset käy sotaa. onko se shamanismia, tyhmyyttä, kulttuuridiotismia, ylijäämä?

ihmiset kärsivät astmoista, joita voisi parantaa nukkumalla ulkona. Ihmisten vastustuskyky on heikko, että sairastumme esimerkiksi tupakasta, vaikka jos asuisimme koko ajan ulkosalla, niin epäilen, että tupakan käytöstä ja ehkä lihan syömisestä emme kysyisi kahteen kertaan, koska keho tarvitsee jotakin tupakan kaltaista ja ehkä lihan, silloin kun ruoan tuotanto on vaikeaa. Käytetään sähkötupakkaa koska sairastumme luonnollisesta tupakasta.

Refugeessa on jotakin simppelia.
        Yritin päästä refugeen hoitajaksi, mutta ei tahdottu minua.

• stopus

Eräässä paikallislehdessä oli artikkeli, kuinka perheen isä ei sietänyt talon sisätiloja. Hänelle kehittyi allergiaa. Hän kiersi lääkärit ja keinot, mutta ei auttanut, joten ei ollut muuta keinoa kuin siirtyä pihan telttaan. Kyläläiset toivat hänelle armeijahellan ja hän nukkui kovissakin pakkasissa ulkona. Hänellä oli monta lasta kotona ja vaimo, mutta itse hän ei pystynyt elää sisällä, eikä edes käydä töissä.

Toinen tapaus kuului, että keski-ikäinen nainen ei sietänyt sähkötuotteita lähelläkkään. Hänelläkin oli allergiaa. Hän joutui muuttamaan maalle sähköttömään taloon ja pitämään kontaktia ulkomaailmaan kirjeitse. Hänen ainoa aktiivinen kaverinsa on ollut naapuri, joka tuli kylään.

Nykyisin syntyy maailmaan lisää lapsia, jotka eivät osaa tai haluaa kirjoittaa tai lukea. Monet sukupolvet ovat olleet jo niin oppineita, että heidän lapsensa eivät tahdo enää oppia.

Itse tahdon vain matkustaa pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      147
      4774
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      82
      2724
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      85
      1717
    4. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      9
      1196
    5. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      48
      934
    6. Jos vielä joku päivä nähtäis...

Miten suhtautuisit minuun, mies?
      Ikävä
      66
      902
    7. Nyt se on varmaa kuntajakoselvitys

Ensi viikolla tuöee kuntaministeri ulos ja kertoo asiasta.
      Ähtäri
      21
      883
    8. Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi

Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu
      Ikävä
      122
      873
    9. Yhteen hiileen velanottoveljet V P K

Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N
      Pyhäjärvi
      75
      862
    10. Olisin valmis tutustumaan uudelleen

En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.
      Ikävä
      50
      799
    Aihe