Hei. Olen yrittänyt päästä siivoojaksi ilman koulutusta, mutta en ole päässyt. Nyt on ollut ajatuksena työkokeilu. Siis ilmaiseksi töihin. Tarkoitus olisi se, että työkokeilun jälkeen minulla olisi työkokemusta siivoustyöstä. Sitten voisin kysyä työpaikkaa työkokeilu-työpaikasta... tai jos ei sinne pääse niin mahdollisesti jostain toisesta yrityksestä.
Kokemuksia työkokeilusta?
Työkokeilun kautta siivoojaksi
9
242
Vastaukset
- työkokeiluun-kans
Kannattaa hake SOL:lle, sieltä pitäisi saada käsittääksen kunnon ohjausta ja koulutustakin.
Etköhän sinä töihin pääse. - nykymenoperseestä
Siivousalakin on mennyt niin tiukaksi mitoituksiltaan että kannattaa harkita oikean ammatin hankkimista vaikka korkeakoulu-opiskelujen kautta.
- siivoavasosialisti
Kunnalle ehdottomasti. Inhimilliset mitoitukset, parempi palkka ja pitkät lomat. Eikä kukaan ala kysellä sairaslomista. Unohda yksityiset riistäjät.
- Siivooja111
Siivoustyö on tänäpäivänä sellaista jo ettei siihen noin vaan mennä edes pelkän työkokeilun kautta.Koulutus on tärkeää että oppii siivoustyömenetelmät,aineet ja koneet.Toki työssäoppiminenkin on hyvä asia ja ehkä kannattaa vaikka päästä oppisopimuksen kautta kyseiseen ammattiin.
Kun on tietoa niin se oman työn arvostuskin on ihan toisenlaista.- onneamaatkaan
Äläpä pelästy tuota kommenttia. Aineita ei ole kuitenkaan kovin montaa mitkä käytännös tulee tietää. Samoin koneet on todella simppeleitä käyttää. Go for it!
- ammattilaisetselviää
Niin ei kaikista ole siivousalalle jos osaat siivota kotisi niin et silti sovellu ammattisiivoojaksi tai jos kotisi on siivoton voit olla työssäsi hyvä.
- Enymmärrätätä
Miksi mennä muille siivoamaan, kun kotonakin siivottava?
- nykyäänhyvässäfirmassa
Sinä varmaan siivoat sitten itse työpaikkasi ja lähimarkettisikin? Entä junan/linja-auton millä mahdollisesti kuljet työmatkasi? Jos asut kerrostalossa, siivoatko rappukäytävän?
Siivoojilta ei onneksi työt ole ihan heti loppumassa. Itse olen ollut alalla nyt muutamia vuosia enkä omaa alan koulutusta. Töitä on silti riittänyt ja työssä myös asiat oppinut.
Monessa firmassa on kuitenkin johtaminen huonolla tolalla, riittämät tai rikkinäiset välineet ja puuttuvat työvaatteet/turvakengät, palkkoja lasketaan jatkuvasti "vahingossa" väärin jne. Eli jos ja kun löydätte hyvän työnantajan, pitäkää siitä kiinni ja arvostakaa työtänne.
Paskafirmoille työskentelevät, äänestäkää jaloillanne heti kun mahdollista jotta saataisiin työntekijöiden arvostus niissäkin puljuissa joskus nousuun! - aamusydän
nykyäänhyvässäfirmassa kirjoitti:
Sinä varmaan siivoat sitten itse työpaikkasi ja lähimarkettisikin? Entä junan/linja-auton millä mahdollisesti kuljet työmatkasi? Jos asut kerrostalossa, siivoatko rappukäytävän?
Siivoojilta ei onneksi työt ole ihan heti loppumassa. Itse olen ollut alalla nyt muutamia vuosia enkä omaa alan koulutusta. Töitä on silti riittänyt ja työssä myös asiat oppinut.
Monessa firmassa on kuitenkin johtaminen huonolla tolalla, riittämät tai rikkinäiset välineet ja puuttuvat työvaatteet/turvakengät, palkkoja lasketaan jatkuvasti "vahingossa" väärin jne. Eli jos ja kun löydätte hyvän työnantajan, pitäkää siitä kiinni ja arvostakaa työtänne.
Paskafirmoille työskentelevät, äänestäkää jaloillanne heti kun mahdollista jotta saataisiin työntekijöiden arvostus niissäkin puljuissa joskus nousuun!Mitä kirjoitat, on ihan tosiasia kentällä. Yrittäjä saa muuten omankin tuloksensa siitä kun työntekijä on kentällä hommissa. Monen ta:n pahin pelko on että työntekijä karkaa. Pienissä yrityksissä. isoilla käytäntö onkin ihan erilainen, tuntien odottajia on nollaa tuntia tekemässä.
Vikaa on varmasti yrittäjissäkin, siinä mielessä kun myyvät työtä halvalla per tunti. Katselkaapa noita arvostamattomien alojen yritysten tuntitaksoja, löytyy isoja eroja. ei tarvitse olla kuin miesvaltaisia, niin tuntiveloitukset työntekijästä ovat isompia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053181Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921379
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561246Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803