Kuinka usein skitsofreenikko tappaa?

mitentässäkäy

Bussissa törmäsin ihme mieheen. Satuin istumaan yleensä häntä vastapäätä. Pari ensimmäistä matkustus kertaa meni normaalisti, kolmannella kerralla kun tämä mies oli jäämässä pysäkilleen niin melkein repäisi välissä olevan käsituen irti ja ärähti " dippadappaduu " sekavasti ja suuntasi vihaisen katseensa minuun. Vieressäni istui nuori mies ja säikähdettiin tuota ihme purkausta.. Seuraavalla kerralla en enää istunut häntä vastapäätä, ymmärsin että häntä häiritsee se jotenkin, istuin silti bussin etuosassa missä hänkin niin hän tuijotti mua pistävän vihainen katse silmissään koko bussimatkan ja kun jäi tällä kertaa bussista, näytti että hänellä muovikassin sisällä oli jotain millä yritti lyödä minua... Kyseessä on yli 60v mies ja minä 20v nainen. Enkä todellakaan tunne häntä mistään!!!. Kun olen pohtinut hänen käytöstään, saan siitä vainoharhaisen kuvan. Luulen että hän kuvitteli minun kyttäävän jotenkin häntä, vaikka matkustin aivan normaalisti, ei mulla ole mitään kiinostusta kytätä tuntemattomia ihmisiä, katselen yleensä ulos ikkunasta maisemia, välillä vilkuilen ihmisiä (häntäkin) tai sitten rämplään kännykkää. Niin kuin kaikki muutkin. Voisiko kyseinen tyyppi kenties olla skitsofreenikko?

Nyt tämä mies on ruvennut käymään myös tuossa pubissa, itse asun tässä pubin vieressä ja mulla on suora näköyhteys ikkunasta tuohon pubiin ja kadulle... Uskallanko enää kulkea tuon pubin ohi kauppaan jos se mies on siinä ulkona tupakalla? Ties mitä tuollainen harhainen saa päähänsä?

En kuitenkaan pysty välttelemään häntä, koska silloin en voisi avata kotona verhoja tai tuulettaakaan asuntoa, koska joudun menemään silloin ikkunan eteen ja tämä mies voi nähdä mut ja tajuta missä asun!

Pelkään että tuo hullu pahimmassa tapauksessa murtautuu mun kotiin ja vielä tappaa mut. Niin uhkaavan omituista on tuo sen käytös että en ymmärrä.....

Kuinka usein skitsofreenikko tappaa? Etenkin jonkun tuntemattoman? Harhoissaan hän saattaa luulla myös mua joksikin aivan toiseksi ihmiseksi....

Hitto näitä sekopäitä. :S mä en tykkää yhtään tuollasesta että vanha isokokonen äijä aiheuttaa nuorelle pienkokoselle naiselle pelkoa tahallaan! ja miksi juuri minut on ottanut silmätikuksi!? Miten sadistinen ihmisen pitää olla että nauttii tuollasesta.

16

1018

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mävaanistunpaskalla

Kannattaa käydä jonkun juttusilla. Meinaan terapeuttia tai psykologia koska kuulostat sairastavan vainoharhaisuutta/skitsofreniaa.
      "Kuinka usein skitsofreenikko tappaa?" -ANTEEKSI MUTTA MIKÄ HELVETIN KYSYMYS TÄMÄ ON? :D niillä on semmonen kalenteri johon on määrätty tietyin aikavälein millon pitää tappaa, näköjään tällä miehellä on se aika kohta, sillä on näköjään jo valinnut seuraavan uhrinsa... ;)

• lkdlskldkd

Mikään kuvaamassasi tapauksessa ei anna aihetta epäillä että satunnainen vastaantulijasi olisi ollut "skitsofrenikko". Ihan tavallista kaupunkielämää, ei muuta. Metroissa, ratikoissa, busseissa,kauppakeskuskessa ja ravintoloiden liepeillä näkee ja kuulee monelaisia ihmisiä. Osa äntelee, murahtelee, kiroileekin itsekseen. Kenties heillä on vain huono päivä.

"Skitsofreenikot" ovat tavallisia ihmisiä omine henkilökohtaisine ominaisuuksineen. Jokainen meistä on erilainen kuin toinen ja jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen. Hyvällä ystävälläni on skitsofrenia ja olen ollut hänen ystävänsä jo lähes 15- vuotta. Hän on todella ihana ja luetettava ystävä. Ei skitsofreniaa diagnoosin saaneita ihmisiä tarvitse pelätä. Suurin osa heistä haluaisi olla rauhassa muiden ihmisten tuomitsevilta ja arvostelevilta asenteilta ja katseilta.

• dfeehh

Psykiatrien mielestä skitsofreenikoilla ei ole oikeutta "harhoihinsa." Itse ne psykiatrit ovat hulluimpia.

• Anonyymi
        dfeehh kirjoitti:

Psykiatrien mielestä skitsofreenikoilla ei ole oikeutta "harhoihinsa." Itse ne psykiatrit ovat hulluimpia.

Nii väärä lääkitys huono juttu. Mutta psykiatria kumminkin koittaa helpottaa jotain oireita tasasemmaksi jos on oikeen paha olla itsensä kanssa. Yleensä raivarit ja äänien kuulemiset helpottuu kun on lääkitys ja sitte voi tehdä omia juttuja joihin mielenkiintoa , keskittyminen parempaa. Mielenterveysongelmaiset yleensäkin ovat alistettuja ja aika sopuisia kun antaa aikaa ja tilaa ja rauhaa omaan olemiseen ei yritetä liikaa ohjata tai tyrkytetä omia mielipiteitä mikä milloinkin olisi parasta ns. sairaalle mielelle.

• eisuurtauhkaa
      • katso_tilastoja

Suurempi uhka on ei-skitsofreenikoista. He tappavat monta, monta kertaa todennäköisemmin.

• NäinOnAsia
        katso_tilastoja kirjoitti:

Suurempi uhka on ei-skitsofreenikoista. He tappavat monta, monta kertaa todennäköisemmin.

Juurikin näin. Yleensä 99,9% tapauksista skitsofreenikko kohdistaa väkivaltaisuutensa ja aggressionsa itseensä, eli itsemurhariski on skitsofreenikoilla moninkertaisesti suurempi kuin keskivertoihmisellä, jotka ovat skitsofreenikkoja vaarallisempia.

• FDSASDA

Tietääkseni skitsofrenia ei lisää väkivaltaisuutta itsessään, vaan yhdistyneenä päihteisiin ja huumeisiin, kuten muillakin ihmisillä. Siis tilastollisesti. Itsekin olen törmännyt kaupungilla hyvin väkivaltaisen ja harhaisen oloisiin ihmisiin. Kannattaa muistaa, että oma reaktiosi voi ruokkia paranoidissa ihmisissä epäluuloisuutta ja aggressiota. Yleensä aggressionkin takana on äärimmäinen hätä ja turvattomuuden kokemus pohjalla. Aggressiiviset ihmiset tarttuvat jokaiseen negatiiviseen vihjeeseen, jonka itsestäsi annat, koska he ovat oppineet elämässään varomaan toisia ihmisiä ja puolustautumaan väkivaltaisesti. He tulkitsevat pelkosi ja ennakkoluulosi vihamielisyydeksi ja reagoivat siksi vihamielisesti takaisin. Siksi kannattaa välttää ylireagointia ja hysteriaa, koska sellainen usein antaa vahvistusta ja tukea toisen ihmisen paranoidisuudelle.

• psykoottinen-

Oikea skitsofreenikko pelkää itse sinua! Jos hän hyökkää, hän luulee, että sinä olet tekemässä hänelle jotakin pahaa ja siis suojelee itseään. Itse sairaus ei saa ketään hyökkäämään kenenkään kimppuun! Ihmisen oma moraali määrittelee ne teot mitkä hän sallii omaan käytökseensä, näin myös harhaisella skitsofreenikolla. Olen sitä itsekin ollut, joten puhun kokemuksesta.

Skitsofreenikko ei siis ole yhtään tavallista kansalaista väkivaltaisempi. Väkivalta ei johdu koskaan itse sairaudesta. Ihmiset eivät tunnu tajuavan tätä. Psykiatrit luovat harhakuvaa mielenterveyspotilaiden vaarallisuudesta, tosi asiassa sitä ei ole olemassa! Skitsofreenikon tyypillisin piirre on syrjäänvetäytyvyys ja eristyneisyys. Miksi alat heti syyttämään jotakin mielenterveyspotilaaksi, jos hän saa aikaiseksi pelkoa sinussa? Kyllä tavallisetkin ihmiset osaavat olla väkivaltaisia ja kummallisiakin! Riivatut ihmiset ovat ne kaikista väkivaltaisimmat! Heidät luokitellaan nykyään skitsofreenikkojen sekaan.

Olen luultavasti vähän aikaa sitten kohdannut itse vähän samantyyppisen ihmisen. Tämä ihminen alkoi seurata minua kaupassa ja tuli tuijottamaan minua ihan nokan eteen. Silmistä näki, että luultavasti hän kuulee ääniä, joita ei ole ja katsoo liikkuvatko huuleni. Katsoi silmiinikin niinkuin etsisi vastauksia minusta. Oli hyvin agressiivisen oloinen ja näköinen. Oli niin pahan näköiset silmät, että ajattelin kyllä, että luultavasti on ennemmin riivattu kuin mielenterveyspotilas. Päätin käyttäytyä itse niinkuin ei mitään olisikaan ja olin niinkuin en huomaisikaan koko ihmistä. Jatkoin omaa ostoksieni keruuta. Hän aikansa tuijotti minua ja seurasi pitkin hyllyjen väliä. Ei se tietysti tuntunut kivalle ja oli aika vaikeatakin, kun hän tuli minua niin lähelle, että noin kymmenen sentin päähän mutta lopulta hän tajusi, että en minä hänelle mitään puhu enkä ole hänestä kiinnostunut. Jätti rauhaan!

Olin tosin tehnyt toimintasuunnitelman, että jos hän käy minuun käsiksi huudan apua ja myös saan sitä, onhan siellä muitakin ihmisiä. Mulla on enkelivarjelus, joten en pelkää. Herra on näyttänyt mulle mun oman enkelini. Olin kyllä arvioinut, että hän kykenee käymään minuun käsiksi. Olen aika hyvä arvioimaan ihmisiä. Jos olisin antanut ylipäänsä mitään aihetta, lopputulos olisi voinut olla eri! Suosittelen samaa käyttäytymistä sinunkin tyypillesi! Ole itse mahdollisimman normaali ja rauhallinen! Älä mene paniikkiin! Kohtele häntä niinkuin ilmaa! Jos teet ylipäänsä jotain: ole ystävällinen! Hymyile! Maltti on valttia! Pelko tarttuu!

Sitä paitsi tuosta kuvauksestasi ei voi vielä edes päätellä, että kyseessä olisi mikään mielenterveyspotilas! Sen sijaan sinun kuvauksestasi voisi jopa päätellä niin, että sinä olet hieman vainoharhainen. Luuletko todella, että joku vaanii ikkunasi alla ja näkee sinut siellä? Eiköhän muillakin ole joku elämä, että ei kerkiä siellä seisoskella 24/7 varsinkin talviaikaan, kun on aika kylmäkin. Jos todella sama mies vielä ikkunasi allakin seisoo, niin luultavammin on joku raiskari sitten kuin mikään skitsofreenikko. Ei skitsofreenikot itse mitään iskuja suunnittele jonkun ihmisen kimppuun, ne ainoastaan puolustaa itseään, jos he luulevat, että heitä kohtaan hyökätään. Eli nekin tapahtuu siis ilman ennakkosuunnittelua eli ei ole mitään veistä taskussa!

Katsoin yhdestä dokumentista kuinka yksi skitsofreenikoksi luokiteltu potilas oli tappanut oman isänsä. Hän oli vihannut häntä vuositolkulla ennen tappoa! Sen vihanpidon seurauksena hän suunnitteli murhan ja toteutti sen. Murhissa on aina sama logiikka. Tarvitaan motiivi, yleensä viha, sen jälkeen suunnitelma ja lopuksi toteutus. Tämä siis pätee kaikkien suorittamiin väkivaltaisuuksiin, niin terveiden kuin mielenterveyspotilaiden. Tämäkään murhaaja ei nähnyt teossaan väärää, eli se läpäisi hänen moraalinsa. Ei sinua kukaan ole tappamassa, mitä ihmeen syytä hänellä olisi joku tuntematon tappaa? Ole rauhassa!

Tähän tekee poikkeuksen ne riivatut, heille riittää motiiviksi tappaa ketä hyvänsä, koska he ovat pahoilla hengillä täytettyjä ja tekevät saatanan tekoja, joka on murhaaja. Riivatut erottaa siitä, että ne ei kestä, kun niille sanoo: Jeesus tai puhuu Jumalan Sanaa. Ne saa silloin hepulin. Näitä riivattuja on paljon osastoilla. Heillä ei ole mitään itsehillintää sillä pahat henget hallitsevat heitä. Ovat hyvin väkivaltaisia.

Kannattaa siis silti kiertää kaukaa kaikki kummallisesti käyttäytyvät tyypit!

Oiskohan pippurisumute tai sähkölamautin taskussa tarpeeksi turvaa naisihmiselle? Ja pistä verhot ikkunaan pimeällä, niin ei näy sun liikkumiset ulos valojen tähden. Päiväsaikaanhan sisään ei näy koska lasi heijastaa varsinkin jos sulla on valoverho. Vai asutko ihan pohjakerroksessa? Sitten on vähän eri juttu.

Häirikköjä riittää jokaiselle, ei niitä karkuun mihinkään pääse, on vain opittava elämään niiden keskellä. Luota silti vaistoihisi, ne voivat olla oikeassa. Monesti ihminen vaistoaa oikein! Ota jalat alle, jos joku lähtee sua seuraamaan eikä muita ole lähettyvillä!

• Beyond_me

Miten mikään jota ei ole olemassa voi lisätä (tai vähentää) yhtään mitään?

• Anonyymi

Siskoni on skitsofreenikko ja asuu ykköskodissa. Hän oli nuorempanahyvin väkivaltainen ja yritti tapattaa minut pari kertaa. Lopultahän pyysi minua surmaamaan isäpuolemme.Sitten vasta hän joutui asuntolaan asumaan. Äänet hänen päässään vain käskivät tappamaan. Lääkkeet eivät vaimennä ääniä.

• Anonyymi

Siskollasi oli paha olla teidän kanssa.olitte väärät ihmiset hänelle. Hyvä teille ja hänelle että pääsi omaan yksikköön. Omat läheiset voivat olla rasite koska liian paljon samaaa perimää eri muodossa tosin mutta kumminkin jokainen perheessä oireilee jollain tavoin ja pysyvästi jo vauriotunut syntymästään , se heikoin lenkki kärsii eniten ja harhaistuu lisää joten hyvä nyt että pois sitä perhepiiristänne .

• Anonyymi

Skitsofreenikot tappavat äärimmäisen harvoin, mutta esimerkiksi BBC:n mainiossa artikkelissa kerrotaan että hoitamattomista psykoosipotilaista noin kolmekymmentä prosenttia on väkivaltaisia.

https://www.bbc.com/news/stories-56097028.amp

• Anonyymi

Eiköhän väkivalta selity sillä että joillekin ei syntymästä lähtien haluta maksaa työstä palkkaa.

• Anonyymi

Ei se kyllä selity.

• Anonyymi

Minniva - Archangelo soi niin hyvin

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe