Homeesta poskiontelotulehdus?

voiko

Olen altistunut edellisessä työpaikassa homeelle tai ties mille, vaihdoin työtä koska ketään ei kiinnostanut selvittää miksi kaikki sairastelivat. No muutama kuukausi meni hyvin. Kuukausi sitten olin pojan pelissä jäähallissa, seurauksena oli kova poskiontelokipu ja päänsärky, kolme päivää myöhemmin sain antibiootit poski- ja otsaontelotulehdukseen ja olo paranikin. Nyt kuitenkin kävi sama juttu, kolme tuntia toisessa hallissa ja poskea on särkenyt siitä lähtien. Nenäkannua oon käyttänyt ja allergialääkettäkin otin varmuuden vuoksi. Aina vaan sattuu. Voiko home aiheuttaa poskiontelotulehduksen vaikkei nuhaa ole ollenkaan? Tunnen vaan kun lima valuu nielussa, mutta nenästä ei oo tuu mitään. Hermo menee kun oon taas ihan vetämätön ja kipeä.

5

3295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esfeer

Kannattaa pysyä pois jäähalleista, jotka todistetusti ovat homeen saastuttamia.

• homesairas

Mulle on ainakin toistuvasti tullut poskiontelotulehdus nimenomaan homealtistuksen takia.

• Helpottaa

Olen käyttänyt sisäilmaoireiluihin liittyviin nenäoireisiin Dymista-nenäsumutetta, on ollut tosi hyvä! Avaa tukkoista nenääni ja sitä kautta helpottaa oireita. Dymista ainoa nenäsumute, jonka käyttöohjeissa olen nähnyt maininnan homeallergiasta.

Lääkkeettömästä avusta homeoireisiin olen kirjoittanut täällä https://helpottaa.wordpress.com

Suosittelen kartoittamaan lääkkeettömiäkin keinoja, voitte yllättyä iloisesti - minulle kävi niin! Sain elämänilon ja huolettomuuden takaisin kovan epätoivon jälkeen.

• hyihome

Minulle tuli kovaa väsymystä, päänsärkyä ja poskiontelotulehduksen kaltaisia oireita poltttopuista ja homeelta haisseet matotkin olivat syyllisiä. Mattojen peseminen ei sitten auttanut, vaikka homeen haju katosi. Saunominen leppeässä löylyssä auttoi poskiontelotulehdus oireesiin.

• Anonyymi

Voi aiheuttaa ja kun on varmaan paljon ihmisiä niin on pölyä jota menee hengittäessä sieraimiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3553
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2399
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2228
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1997
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1552
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1429
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1282
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      259
      1230
    9. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1209
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1205
    Aihe