Halvausoireet ja vika onkin aivoissa

2bossuajagriffonmix

Onko kenelläkään kokemuksia Granulomatoottisesta meningoenkefaliitista?
Autoimmuunisairaus jossa aivoissa on tulehduspesäkkeitä.

Meillä tämä diagnosoitiin n.4kk sitten ja lääkityksenä ollut prednisolon ja Lomustine.

Tähän 4kuukauteen on mahtunut paljon iloa, surua, helpotusta, huolta, toivoa, epätoivoa, toivottomuutta mutta myös toivekkuutta.

Kerron lisää sitten jos saan tänne kanssaihmisten kokemuksia!

5

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nokerroppas

      Mikä kohta halvaantui, selkä, jalat?

      • 2bossuajagriffonmix

        Jalat. Ensin takajalat oli voimattomat ja heittelehtivät miten sattuu, 30min tästä pettivät alta ja n.1/2vuorokautta niin etujalat alkoivat heikkenemään. Ei päässyt ylös, eikä siis kävelemään mutta kun autoin hölkkävauhtiin niin se sujui niin ettei siinä ollut kontrollia ja saattoi hölkätä vinossa yms... ja heti kun vauhti hidastui esim.jos aikoi pissata niin kaatui miten sattuu. minä tuin koiraa niin sai hyvin pissattua ja kakattua, mutta jos en ehtinyt ajoissa tukemaan koska hölkkäs aika lujaa niin saattoi kaatua kyljelle, taakse tai eteen suoraan nenälleen. Uhkausvaste myös puuttui ja siksi ei osannut päätäänkään suojata kun kaatui!
        Nyt pakko lähteä töihin...


      • Schchsääääfffer
        2bossuajagriffonmix kirjoitti:

        Jalat. Ensin takajalat oli voimattomat ja heittelehtivät miten sattuu, 30min tästä pettivät alta ja n.1/2vuorokautta niin etujalat alkoivat heikkenemään. Ei päässyt ylös, eikä siis kävelemään mutta kun autoin hölkkävauhtiin niin se sujui niin ettei siinä ollut kontrollia ja saattoi hölkätä vinossa yms... ja heti kun vauhti hidastui esim.jos aikoi pissata niin kaatui miten sattuu. minä tuin koiraa niin sai hyvin pissattua ja kakattua, mutta jos en ehtinyt ajoissa tukemaan koska hölkkäs aika lujaa niin saattoi kaatua kyljelle, taakse tai eteen suoraan nenälleen. Uhkausvaste myös puuttui ja siksi ei osannut päätäänkään suojata kun kaatui!
        Nyt pakko lähteä töihin...

        Lensikö naamaasi kusta?


    • virtsavaiva

      ???

    • KullakinHuvinsa

      Enpä usko että kiinnostaa...
      tuskin kirjoittaisit tuollaisella sävyllä.

      Kun on vakavemmasta sairaudesta kyse, ihmiset usein käyttävät me-sanaa, koska sairaus koettelee silloin koko perhettä, eli on kuin sairaus olisi meillä eikä minulla tai sinulla, hänellä tai sillä!!!

      Ja nuo tunteet ovat hyvinkin tuttuja monille jotka ovat taistelleet jonkin sairauden kanssa. Voisi sanoa kyllä, nuohan ovat niitä oireita joita läheiset käyvät läpi!

      Ehkä tässä on arvattu että tälläistäkin tekstiä mistä jotkut ilmeisesti nauttivat, tulee vastaukseksi ja siksi ei ole koiran oireita/vaivoja/haasteita tässä vielä kerrottukkaan.

      Ehkäpä saamme kuulla niistäkin jos tänne joku tuosta sairaudesta oikeasti vastailee!!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe