Viisikymppistä porukkaa?

Nab-

Tuossa kolmikymppisten ketjussa meitä viisikymppisiä jo jokunen olikin, joten päätin tehdä meille viisikymppisille oman vitjan.
Minä itse olen siis viisikymppinen sinkku etelä-Suomesta ja kaltaisiani naisia juttuseuraksi ajatusten vaihtoon kaipailen. Jospa sitä täällä pastalla voisi aloitella näin alkavan kevään myötä?

47

1081

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minäkin kaivaudun kolostani tänne netin ihmemaailmaan...pohjoinen suomi ja 50 ja sinkku minäkin... kevättä odotellen täälläkin :D
      Eilen kävin katsastamassa elokuvan Carol ja ei sitä kyllä ole turhaan kehuttu, ihana elokuva joka kannattaa ehdottomasti katsoa...eikä ollut mitään teinirakkautta :D

• kdjfölksjfdlksjf

täällä yks melkein 50... mahtuisko porukkaan. Olen Etelä-Suomesta.

• Mummeli_1

Tääläkin yksi hämmentynyt yli 50v nainen. Yksin elelen tarkasti kaapissa. Nyt jo luulin hyväksyneeni sen että elän itsekseni, mutta tasapaino olikin hauras. Tukea ja kohtalontovereita täältä etsiskelen.

• bim60

Bi miehenä olen toivonut tapaavani bi- naisen seuraa vuosien saatossa rinnalleni ns, vapaaseen suhteeseen, ei ole onnannut. Nainen voi olla myös naisen kanssa hyväksyn toki. Ajatus kiehtoo edelleen 60,e-suomi.

• missäootsinä

Hei tosi kiva, kun aloitit tämän ketjun :)...joo ajatustenvaihtoa minäkin kaipailen ja miksei sitten enemmänkin, jos kemiat kohtaa :D. Melkein viisikymppinen nainen oon ja mukavaa huomata, että meitä täällä kuitenkin jokunen on.... eikä kaappiin kannata jäädä, vaan pitää uskaltaa elää omanlaista elämää, kun tämä kuitenkin ainutlaatuista on :)

• Nab-

Joo, tämä on oikein hyvä paikka tämä netti, koska ainakaan minä en live-elämässä niin paljon liiku eri paikoissa, että tapaisin noin vain, hups, ikäisiäni lesboja. Ja varsinkin jos ja kun sitä jopa kumppaniakin haikailee :) niin mä en tiedä, missä meitä olisi, varsinkaan kun baarielämä ei sytytä yhtään.
      Ja, minun mielestä on mukava että meitä on ympäri Suomea täälläkin, mielelläni tutustuisin uusiin ihmisiin.
      Leffoista sen verran, että tuo Carol on katsomislistalla, olen kuullut ja lukenut siitä niin paljon kehuja. Minua vaan vähän hirvittää noissa lesboelokuvissa, oli ne sitten millaisia vaan, se, kun tulen niin tunteelliseksi ja herkälle mielelle, ne tuovat esiin niin paljon omia sisäisiä tuntoja,etten melkein rohkene niitä katsoa, mutta ehkäpä voitan itseni ja menen Carolin katsomaan. Rohkeutta minä :)
      Ja rohkeutta kaikille muillekin kaikkeen, kerran tässä vaan eletään!

• alamittainen

Olen vielä alamittainen (41v), mutta mietin itsekin Carol-leffaan menoa. En ole aiemmin käynyt hlbt-teemaisia leffoja katsomassa teatterissa, kun olen jännittänyt paljastuvani, pienellä paikkakunnalla kun asun ja kaapissa olen. Mietin, mahtavatko ihan streittarit mennä katsomaan lesboteemaista elokuvaa?! Miten voitan itseni tässä asiassa ja uskaltaudun? Yksin on mentävä.

• Hei alamittainen :D kyllä uskallat...kun mä kävin, yleisössä oli heteropariskuntia, miehiä ja tietysti meitä naisia...
        Luulenpa että jälkeenpäin olet tosi tyytyväinen, että uskalsit ja lisäksi näit aivan ihanan filmin...

• hyväoli

Kannattaa käydä katsomassa! Paljon ihan heteropariskuntia oli katsomassa. Ei se ole mitenkään liian leimaava.

• Hal65

Paljon 50 v. mutta miksi elää kaapissa kun voi elää elämää:-), se on ihanaa. Nautitaan siitä.

• Rohkeutta kun kaikille toivotin, itsellenikin, niin teenpä nyt rohkaistuneena näin:
      Meilejäkin voisi vaihdella, tässä mun osoite:
      [email protected]

• Viiskytyks

Katohan - auringon myötä löytyy paljon paljon meidän ikäisiä täältä. Huippujuttu!

Carol-leffa oli ihan ok, mutta ei mitenkään sykähdyttävä makuuni. Vähän liian hidastempoinen. Kokonaisuus jätti hyvän fiiliksen kuitenkin.

Ja mitä siihen kaappiin tulee, niin eiks ala olemaan jo liian ahdasta kaikille? Minen siellä ole, enkä mene :D

• Täytyi minunkin kaivaa vanha nikkini naftaliinista...on muutama vuosi vierähtänyt täällä olosta...kiva että näinkin moni on uskaltautunut tänne ja toivottavasti vielä useampi sunnittelee ulostuloa :D
      Carol, tykkäsin kovasti, ja tosiaan jätti hyvän fiiliksen...

• 45mittainen

Alamittainen, onko sulla mailia?

• alamittainen

Kiitos kysymästä, on mulla, mutta vain omalla nimelläni. Olisitko halunnut kirjoitella? Mistä päin olet?

• 45mittainen

Helsinki ja olisin =)

• Hal65

Hienoa Nab :-)

• mll65

Täällä myös 50v. Länsi-Suomesta.

• Nainenn35

Tässä taas eräs 35v, joka tykkää 50:sistä :)

Olen avoin ja kaapista ulkona, VOI että kun tietäisikin näistä naisista.. mihinpäin he ovat kallellaan! Välillä harmittaa kaikki kaapissa olevat!

• PeaceAndFlowers

Hei, mistä päin kirjoittelet? Täällä vapaa ihana 50-v. nainen, tahtoisitko kirjoitella kanssani?

• Hal65

Monella takana pitkä suhde ja vasta nyt päässyt irti siitä :-). siinä joutuu ajattelemaan muitakin kuin itseään, se on ymmärettävää Mutta kun siitä on vapautunut niin pääsee nauttimaan elämästään taas.

• ...ja varmaan osa iäkkäämmistä alkaa vetäytyä takaisin kaappia kohti kun ajattelevat että kaikki on jo koettu, tyydytään muistoihin, ajatellaan että omalta kohdalta elämä on eletty...ja kuitenkin elämässä kaikki on mahdollista, mutta siihen pitää uskoa...
        Ei se pilke silmäkulmasta mihinkään häviä vaikka ikää tulee :D

• Elämä on eletty vasta, kun viimenen henkäys on vedetty...
        Pilke simmunkulmassa on avain, joten avaimet käyttöön :D

• viiskytyks

Niin kuin hanzza kirjoitti, että joku saattaa vetätyä takaisin kaappiinsa, se olisi surullista.
        Eihän Me keski-ikäiset, naiset parhaassa iässä, voida periksi antaa! Hyvänen aika, nythän vasta on se aika, kun voi ajatella itseään :)

Se kellä halua on, niin eikun baanalle - ei saa antaa masikselle valtaa ja aloittakaa se vaikka tutustumalla noiden deittisivujen kautta. Te, jotka ette ole vielä uskaltaneet.
        Siellä on kivoja uusia tuttavuuksia ja niistä voi löytyä ties vaikka elämänkumppanin.
        Joten, sitä odotellessa ja siihen asti niitä näitä turistessa :)

• Helmikuu2016

Täällä 40 v sinkkunainen 02 alueelta joka haaveilee löytävänsä kumppaanin jakamaan arjen ilot&surut.
      Mutta myös pelkät ystävät lesbo/bi-naisista tervetulleita.Joten jos kiinnostuit ja olet 35-55v niin kirjoittele:
      kukkanen.j (ät) gmail.com

• coccinella49

Juuri eilen mietin epätoivoissani, että mistä löytyisi ikäistä seuraa. Olen kohtapuoliin 50 täyttämässä, helsinkiläinen täysin kaapista ulkona oleva, naisista kiinnostunut nainen. Sinkkuna jonkin aikaa ollut ja ainakin kaveriseuraa vailla. Oikeasti en ole epätoivoinen, vaan sinkkunakin viihdyn. Mutta ajatusten vaihtoa haluaisi välillä oman ikäisen ihmisen kanssa, vaikkei nuoremmissakaan vikaa ole!

• täälläpäodottelen

Hei, laitatko s.postiosoitettasi niin voisin kirjoitella . Täällä nimittäin ihan samanlaisessa tilanteessa oleva melkein viisikymppinen nainen :) ja Helsingin lähellä asustelen.

• coccinella49

• Photogirl

Täällä noin 50v. ihmettelee elämän yllätyksiä ja unelmoi tyttömäisesti kokevansa vielä joskus "ensisuudelman". Ihanaa, kun meitä lienee enemmänkin? Mutta sama ongelma, mistä ihmeestä teitä muita löytäisi elävässä elämässä? Entä mikä nettisivusto/deittisivusto olisi asiallinen, että tohtisi

• Pieniämuruja

Ehkä noin paljon ei ole tulossakaan. Ihastumisen tunnekin on ihana, vaikka sitten ei mitään tapahtuisikaan.

• Photogirl
        Pieniämuruja kirjoitti:

Ehkä noin paljon ei ole tulossakaan. Ihastumisen tunnekin on ihana, vaikka sitten ei mitään tapahtuisikaan.

Totta, ihastuminen on ihanaa! Mutta kaipaan kyllä kosketusta ja lähellä olemista elämääni.

• Kosketusta ja iloa ja ihoa, lähelläoloa kaipaan minäkin, Kaipaan myös ilon ja oonellisuuden yhdessä kokemista ja jakamista muutenkin; nyt kevään alkessa herätä luonnossa tapahtuu voimallisia asioita; kasvit punkevat lumen alta esiin, linnut villiintyvät ...
        Noitten asioitten seuraaminen ja niitten ihailu olisi ihanaa jokun kanssa yhdessä; kun voisin tohkeissani kertoa rakkaalle, että "oi, krookuksia näkyy jo vähän, pihapensaisiin on tulossa silmuja", jne. Kaipaan jakamista kaikessa toisen kanssa, elämän jakamista yhdessä ja rinnakkain kokemista,ja kulkemista. Kaipaan yhdessä katselua ja ihmettelyä, yhdessöoloa.

Mieleeni putkahtaa usein ajatus, näin viisikymppisenä, että elänkö loppuelämäni yksin. Olen sitä hyvin paljon pohtinut: Haluanko elää loppuelämäni yksin? Olen pohtiessani tajunnut, että ei, tahdon elää toisen ihmisen kanssa. Kuten tuossa alussa jakamisesta kirjoitin, haluan jakaa oman ja tietenkin myös toisen ihmisen elämän yhdessä, elää yhdessä, rinnakkain ja vierekkäin kulkien siihen elämän suuntaan joka olisi meidän kaden yhteinen suunta. Yhdessäolo ei kuintenkaan tarkoita minulle symbioosia, vaan sitä, että kaksi ihmista pysyy erillisinä mutta elää niin, että erillisyys (en tarkoita erillään oloa tuolla erillisyydellä )rikastutaa yhdessäoloa ja kummankin elämää.

Tietenkin voin itse vaikuttaa siihen, tapaanko jossain ihmisen, kanssakulkijani,mutta missä? Onko jossain sellaisia paikkoja, missä ihmiset tapaavat livenä (siis me vanhemmat lesbot), en niitä paikkoja tiedä kuin tämän palstan. Tämä johtuu tietenkin minusta: Olen aika rauhallinen ihminen, viihdyn kotona ja metsässä, kamern kanssa kävelyllä.
        En käy baareissa ollenkaan, kahvilla voisin ehkä käydä. Ihmisten sponraanit tapaamiset jäävät vähiin, ujouteni estää, mutta alan opetella hieman, kuinka livetilanteissa uskallan enemmän.
        Ja, kaikenlisäksi teen etätöitä :-) kotoa.
        Tämä palsta on minulle tärkeä ja oikein hyvä keskustelukanava. Alan kirjoittamaan useammin, kun nytkintaas näin rohkenin ;-)

Taidanpa tehdä profiilin myös tuonne Treffit-osioon. Kannattaako muuten tehdä? Käykö siellä väkeä paljon? Onko mitään muita terffi-tai keskustelupalstoja, jossa meitä viisikymppisiä olisi? Qruiser. Jaa a, olen skeptinen, mutta teepä ehkä sitten sinnekin profiilin. No niin, siispä nyt toimiin yksinolon ympyröistä laajentumaan, iiik!
        Keväterkkuja tämän ketun poppoolle, ihan jokaiselle,
        terkuin
        Nab-

PS: Anteeksi pitkä turinointini.

• Photogirl

Kovin ovat tuttuja ajatuksesi Nab- . Tuollaisia pohdin minäkin kevään tullen. Aurinko herättää pitkästä horroksesta niin, että jopa villiintyminen putkahtaa mieleen :D

• Hal65

Hyvä Nah, niin sitä pitää. Nyt toteuttamaan vaan....

• Kevätkenkä

Onkohan meitä 45-55 vuotiaita olleenkaan 08-alueelta? Tai siis muita kuin minä :). Treffipalstat on nähty ja eipä ole kunnolla tärpännyt sieltä.

• Valoonpäin

Onhan meitä, ainakin kaksi sitten ;) Mutta kun luuraa ahtaaksi käyvässä kaapissa pikkuisen vain ulos kurkkien, vaikea on muita löytää. Itseäni tässä tarkoitan. Missä käytte ulkona 08-alueen naiset?

• Kevätkenkä

Ainakin itselläni on ulkona käynnit jääneet aika vähälle. Ja silloin harvoin kun tulee ihan normaalibaariin lähdettyä, tuntee itsensä ikälopuksi ;). Se voi tietty olla myös ihan oma asennekysymys. Mutta tosiasia on, ettei kotoa kukaan tule hakemaan ja itsekin asialle pitäisi tehdä jotain :). Mitäs keksittäisiin?

• Valoonpäin
        Kevätkenkä kirjoitti:

Ainakin itselläni on ulkona käynnit jääneet aika vähälle. Ja silloin harvoin kun tulee ihan normaalibaariin lähdettyä, tuntee itsensä ikälopuksi ;). Se voi tietty olla myös ihan oma asennekysymys. Mutta tosiasia on, ettei kotoa kukaan tule hakemaan ja itsekin asialle pitäisi tehdä jotain :). Mitäs keksittäisiin?

Asennetta nyt tarvitaan keksimiseenkin. Juttuseura piristäisi kummasti. Pääsiäissuunnitelmia arvon naiset ?

• kesääkohdenn
        Valoonpäin kirjoitti:

Asennetta nyt tarvitaan keksimiseenkin. Juttuseura piristäisi kummasti. Pääsiäissuunnitelmia arvon naiset ?

Tämä viisikymppinen nainen täällä on koko pääsiäisen töissä. Vaan kyllä kaipaisi ikäistään ja haluaisi tutustua uusiin ihmisiin :)...ja kevät on :)

• Valoonpäin kirjoitti:

Kerään porukkaa Helsingin alueella. Ollaan menossa eväsretkelle ensi lauantaina.
        Mukaan sopii. Ollaan tutustuttu täällä palstalla...Kirjottele, niin kerron tarkemmin.
        [email protected]
        Ei ikärajotusta.

• Valoonpäin
        lipotesvexillifer kirjoitti:

Kerään porukkaa Helsingin alueella. Ollaan menossa eväsretkelle ensi lauantaina.
        Mukaan sopii. Ollaan tutustuttu täällä palstalla...Kirjottele, niin kerron tarkemmin.
        [email protected]
        Ei ikärajotusta.

Eväsretki kuulostaa mukavalta tavalta tutustua. Hienoa Helsingin porukka! Entä täällä 08-alueella?

• atasteoflife
    • Liti-StelläLättävi-Tulla

Siitä lähtee varmaan tosi hassu ääni kun kaksi 50 vuotta vanhaa, löysää ja ihan tasaiseksi hinkattua vitun lörttöstä lytyyttää vastakkain: "Plöör – dissh… Plöörr – dissh… Plöörr – dissh… Plöörr -- dissh….", ihan kuin rassaisi karhupumpulla vessanpönttöä auki.

Sitä olisi metkaa kuunnella. Äänittäkää sitä ja laittakaa Youtubeen.

• Uteliaskuulemaan

Sairas olet. Millaista ääntä oma revasi pitää.

• Mitäsnytsittentehdään

Ylläpito ensin poisti ja sitten siirsi ylläolevan asiattoman viestin toiseen kohtaan. Mitä touhua tämä on?

• HoitoonVaanValopää

Tuskin on siirretty mihinkään, katso ylempää montako asiatonta viestiä on poistettu. Mä olen ainakin "ilmiantanut" monta asiatonta viestiä.

Eiköhän tämä sairas valopää lähetä monta samanlaista viestiä aina kun edellinen on poistettu, hänellä ei ole kaikki kortit pakassa...

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      627
      3238
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      98
      2652
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1671
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1582
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1500
    6. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      47
      1490
    7. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      69
      1434
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      332
      1377
    9. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      27
      1318
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1233
    Aihe