Yllämainitun järjestön 95-vuotisjuhlaseminaari pidetään näköjään Tampereen yliopistolla 19.3.16. Oma äitinikin oli viime sodan aikana ilmatorjuntalotta, jokin kuvakin on todisteena lottatamineissaan hänestä. Enpä muista kotona koko lotta-asiasta paljon puhutun, tänä vuonna täyttäis äitini 100 vuotta, jos ei olis 74-vuotiaana kuollut. Enpä usko ko. juhlaan ainakaan kovin montaa lottaa ilmaantuvan.
Sic transit gloria mundi....eikös se jotensakin näin ole.
Jotensakin kriittisesti suhtaudun kuitenkin tähän lotta-asiaan, liittyi oleellisesti suojeluskunta-asioihin sekä sinimustat-järjestön esiintymiseen jossain vaiheessa. No politiikastahan en ymmärräkään mittään.
Lotat ja Lotta-Svärd-järjestö
3
<50
Vastaukset 3
Odottelin, että joku vastaisi sinulle, mutta ei. Minulla on ollut yksi tädeistäni Lottana, mutta vain kuvia olen nähnyt hänestä Lotta- puvussa, sillä mitään hän ei muistaakseni kertonut niistä ajoista.
Se piti kertomani sinulle, koska varmasti omistat lukulasit. Katsele niiden kautta katuvaloja, tai mitä valoja siellä aamuisin onkaan, niin näet uskomattomia valoheijastetita.
Köyhän ilot ovat vähäiset, mutta niitä valoja tuijottelen aamuin- illoin, kun käyn tupakalla.DDKöyhän ilot ovat tosiaan herttaisen vähäiset, ihastelin itekin tekemääni puolukkakiisseliä, oli tosi namia. Ai lukulasit päässä parvekkeelle tupakoimaan, meil on sellainen kynnys tuossa, on varottava muutenkin, mut pitääpä kokeilla. Oon kyllä huomannut joissain ulkovaloissa siirrytyn voimakkaampien lamppujen käyttöön, käy ihan silmiin, jos suoraan katsoo.
ERäs jo edesmennyt tuttu hieno ihminen, suri aikanaan niitä ikäviä juoruja joita kohtasi kotikylässään pohjanmaalla.
Lottia syytettiin löyhästä moraalista ja kyläläiset kuiskivat ja pilasivat nuoruutensa.
Tuosta parveketupakoinnista, jäi se minulta tammikuun ensimmäisellä viikolla, kun hytisin kovassa flunssassa tupakoimassa pakkasessa.
Nyt on kulunut jo lähes 8 viikkoa, eikä enää kirpaise niin kovin. Ääni on kirkastunut ja hengitys kevyttä :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää
Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty391177Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon
Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä2841031Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?
Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s295873Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas
Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto25869Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen
Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel33761Treffi-ilmoituksia!
Tähän avaukseen voipi treffeille halukkaat laittaa oman - lyhyen - vapaamuotoisen hakunsa,burneri emaileinee). Tavoitte191629- 59555
- 40516
Mitä tehdä kun rakastan yhtä ja olen rakastunut toiseen
Kamala tilanne. Voinko pitää molemmat? 😁54447Kai mua vähän
Masentaa tämä kaikki. Tämä koko meidän välinen juttu on niin vaikea… Voitaisiinko molemmat lopettaa tilanteen ruokkimine53418