Ei sattuisi olemaan kohtalotoveria joka osaisi neuvoa miten oikein tästä oravanpyörästä pääsisi pois?
Minulla on ollut päänsärkymigreeni 17-vuotiaasta asti. Sitä ennen jatkuvia mahakipuja jotka varmaan olleet myös migreeniä. Diagnooseja matkan varrella selittämättömien kipujen ja masennusoireiden ja uupumus/väsymyksen takia Fibromyalgia,masennus,keskivaikea masennus,jännityspäänsärky,migreeni,selkäkivut,sydämen tykytystä,kroonista ja vähemmän kroonista, varmaan luulotauti ja laiskuuskin kirjattu jonkun lääkärin toimesta... Kaikki eri "sairauksiksi" luokiteltuina ja eri lääkkeillä yritetty mukamas hoitaa. Migreeniin monet eri estolääkkeet kokeiltu. Lääkäri toisensa jälkeen todennut että ei voi kuin koittaa jaksaa ja itsellä on jaksaminen todellakin jo loppunut. Itse olen sitä mieltä että kaikki johtuu migreenistä, mutta kun ei ihmistä hoideta enää kokonaisuutena,aina se joku juuri tällä hetkellä päällimmäisenä oleva kiputila yritetään hoitaa,yleensä tulehduskipulääkkeellä,mikä ei vaan auta.
Vuosikausia olen yrittänyt saada kunnollista hoitoa,mutta ei sitä vaan saa. Työterveyshuollossa päätehtävä on saada minut pidettyä töissä,mutta apua ei anneta että jaksais. Ei minusta ole kivaa olla jatkuvasti pois töistä ja potea syyllisyyttä sen takia, mikä taas tietysti pahentaa ja pitkittää kipua.
En oikein näe itseäni enää kovin työkuntoisena,kuitenkin melko nuori vielä,vähintään 25 vuotta vielä pitäisi jaksaa tällä tavalla. Joudun paljon tekemään toimistohommia,mikä ei vaan kertakaikkiaan ole minulle sopiva tehtävä, vihjaillaan vähän väliä että josko jotain muuta sitten. Mutta ei tarjota mitään muuta ja kuka tällaisen sairastelijan haluaisi ottaakkaan? Ymmärrän että työnantajalla on oikeus vaatia jatkuvasti käymään lääkärillä mutta ei se minua auta kun lepäämisen sijaan joudun stressaamaan miten pääsen lääkärille ja kirkkaiden valojen loisteessa odottelemaan milloin pääsen kertomaan että no tulin kun käskettiin että täähän nyt on taas tätä samaa kuin viimeksikin. Ja saan ehkä päivän tai kasi lomaa ja no voi olla että toinen päivä onkin jo hyvä kun taas seuraava ei...tätä kun on enemmän tai vähemmän jatkuvasti.välillä tosi pahana ja välillä vähemmän.
Yhtä kärsimystä
1
102
Vastaukset
- FHPM
Migreeni on peruspuoskareille ihan liian vaikea alue, eikä se kunnallinen työmoraalikaan asiaa auta. Jos vain lompakkosi kestää, niin hakeudu jo eilen yksityiselle neurologille tai migreenispesialistille. Varmaan jo ymmärrät, että peruspuoskarit saattaa jopa vain ruokkia sun migreenihelvettiä?
Esim. tk-lääkärit ei ymmärrä migreenin jopa invalidisoivaa luonnetta tai miten laajasta asiasta yleensä voi olla kyse. Migreeni kun ei ole vain mahdollinen auraoire mahdollinen päänsärky. Se on pahimmillaan fyysinen ja henkinen helvetti, joka voi johtaa itsetuhoisuuteenkin. Vähäisimmistäkin oireista voi kehkeytyä syvä henkinen kärsimys, jos se on jatkuvaa. Ja mitä se henkinen helvetti on kun oireet on voimakkaita?! Sellainen jatkuva henkinen kuorma tietenkin voi aiheuttaa somaattisia oireita. Somaattinen oireilu taas itsessään on sekin henkinen taakka, joka ruokkii itseään. Silloin ollaan oravanpyörässä. Älä edes uneksi, että muu kuin spesialisti ymmärtää/tietää/tuntee tämän kokonaisuuden, ja sitä kautta osaa diagnosoida migreenityypin oikein ja määrätä oikean hoidon sekä täsmälääkkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83296MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401549Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758