Yhtä kärsimystä

mieli_maassa

Ei sattuisi olemaan kohtalotoveria joka osaisi neuvoa miten oikein tästä oravanpyörästä pääsisi pois?


Minulla on ollut päänsärkymigreeni 17-vuotiaasta asti. Sitä ennen jatkuvia mahakipuja jotka varmaan olleet myös migreeniä. Diagnooseja matkan varrella selittämättömien kipujen ja masennusoireiden ja uupumus/väsymyksen takia Fibromyalgia,masennus,keskivaikea masennus,jännityspäänsärky,migreeni,selkäkivut,sydämen tykytystä,kroonista ja vähemmän kroonista, varmaan luulotauti ja laiskuuskin kirjattu jonkun lääkärin toimesta... Kaikki eri "sairauksiksi" luokiteltuina ja eri lääkkeillä yritetty mukamas hoitaa. Migreeniin monet eri estolääkkeet kokeiltu. Lääkäri toisensa jälkeen todennut että ei voi kuin koittaa jaksaa ja itsellä on jaksaminen todellakin jo loppunut. Itse olen sitä mieltä että kaikki johtuu migreenistä, mutta kun ei ihmistä hoideta enää kokonaisuutena,aina se joku juuri tällä hetkellä päällimmäisenä oleva kiputila yritetään hoitaa,yleensä tulehduskipulääkkeellä,mikä ei vaan auta.
Vuosikausia olen yrittänyt saada kunnollista hoitoa,mutta ei sitä vaan saa. Työterveyshuollossa päätehtävä on saada minut pidettyä töissä,mutta apua ei anneta että jaksais. Ei minusta ole kivaa olla jatkuvasti pois töistä ja potea syyllisyyttä sen takia, mikä taas tietysti pahentaa ja pitkittää kipua.
En oikein näe itseäni enää kovin työkuntoisena,kuitenkin melko nuori vielä,vähintään 25 vuotta vielä pitäisi jaksaa tällä tavalla. Joudun paljon tekemään toimistohommia,mikä ei vaan kertakaikkiaan ole minulle sopiva tehtävä, vihjaillaan vähän väliä että josko jotain muuta sitten. Mutta ei tarjota mitään muuta ja kuka tällaisen sairastelijan haluaisi ottaakkaan? Ymmärrän että työnantajalla on oikeus vaatia jatkuvasti käymään lääkärillä mutta ei se minua auta kun lepäämisen sijaan joudun stressaamaan miten pääsen lääkärille ja kirkkaiden valojen loisteessa odottelemaan milloin pääsen kertomaan että no tulin kun käskettiin että täähän nyt on taas tätä samaa kuin viimeksikin. Ja saan ehkä päivän tai kasi lomaa ja no voi olla että toinen päivä onkin jo hyvä kun taas seuraava ei...tätä kun on enemmän tai vähemmän jatkuvasti.välillä tosi pahana ja välillä vähemmän.

1

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FHPM

      Migreeni on peruspuoskareille ihan liian vaikea alue, eikä se kunnallinen työmoraalikaan asiaa auta. Jos vain lompakkosi kestää, niin hakeudu jo eilen yksityiselle neurologille tai migreenispesialistille. Varmaan jo ymmärrät, että peruspuoskarit saattaa jopa vain ruokkia sun migreenihelvettiä?

      Esim. tk-lääkärit ei ymmärrä migreenin jopa invalidisoivaa luonnetta tai miten laajasta asiasta yleensä voi olla kyse. Migreeni kun ei ole vain mahdollinen auraoire mahdollinen päänsärky. Se on pahimmillaan fyysinen ja henkinen helvetti, joka voi johtaa itsetuhoisuuteenkin. Vähäisimmistäkin oireista voi kehkeytyä syvä henkinen kärsimys, jos se on jatkuvaa. Ja mitä se henkinen helvetti on kun oireet on voimakkaita?! Sellainen jatkuva henkinen kuorma tietenkin voi aiheuttaa somaattisia oireita. Somaattinen oireilu taas itsessään on sekin henkinen taakka, joka ruokkii itseään. Silloin ollaan oravanpyörässä. Älä edes uneksi, että muu kuin spesialisti ymmärtää/tietää/tuntee tämän kokonaisuuden, ja sitä kautta osaa diagnosoida migreenityypin oikein ja määrätä oikean hoidon sekä täsmälääkkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      251
      2330
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      84
      1911
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      76
      1569
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      134
      1343
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1200
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1155
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      990
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe