Flipper 700, Millainen vene?

harkitsemassa

Elikkä olen liukuvaa matkavenetta hankkimassa. Perheessä on 2 aiukuista ja 2 pientä lasta, flipper 760 ovat turhan kalliita ja olen katsellut että flipper 700 voisi sopia budjettiin paremmin.

Millainen flipper 700 on ominaisuuksiltaan ja tiloiltaan? onko niissä millainen vessa? millainen on merenkäynnissä?

7

6020

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      Itselläni on Flipper 700 ja voin kyllä suositella venettä. Katso tarkasti veneen kunto ja varustelu, omani on täysin uusittu joten voin sanoa että hienompi kuin uusi, tosin rahaa uudistamiseen on palanut enemmän kuin vene maksoi. Tilat ovat hyvät ja erittäin monipuoliset, vessa on hyvin pieni "koppi" mutta parempi se kuin ei mitään. Merenkäynnissä vene on vakaa mutta liukunopeuksissa ei kyllä mistään pehmeimmästä päästä johtuen kantavasta pohjastaan. Venehän tulee toimeen pienellä koneella ja kulkee taloudellisesti, sen hinnan joutuu sitten maksamaan "kovemmalla" pohjalla. Eli kovemmassa kelissä joutuu laskemaan nopeutta mutta missääm kelissä minulla ei ole ollut vaikeuksia avomerelläkään, tosin järki on pienveneillä aina pidettävä mukana. Konetehoa suosittelisin kyllä ehdottomasti lähemmäs 150hv jos kuormaa joutuu ottamaan enemmän, kulkee kyllä pienemmälläkin. Ja suht pienestä kulutuksesta johtuen bensakoneillakaan ei joudu vararikkoon, niiden hankintahintahan on huomattavasti alempi.Itse saatan luopua omastani koska tulee tämä normaali veneilijän "kasvu" eli isompi pitäisi saada, tämä tosin tuo mukanaan että hinta ja kustannukset kasvavat. Mutta voin kyllä lämpimästi suositella perheveneeksi! Jos tulee jotain kysymyksiä niin pistä meiliosoite niin voin yrittää auttaa.

• harkitsemassa

laita mailiosoite, jos olet myymässä omaasi. oliko sulla volvon diiseli?

laita mailiosoite, jos olet myymässä omaasi. oliko sulla volvon diiseli?

Myymisestä en ole vielä varma, jos johonkin on laittanut paljon aikaa ja rahaa niin silloin asiasta vaikeampi luopua, mutta harkitsen tosiaan asiaa. Koneena on lähes uusi Volvon bensakone, hyvin taloudellinen mutta ei tietenkään dieselille pärjää, tosin en siitä dieselin hintaa pyytäisikään. Mutta meiliosoite on joka tapauksessa;
        wibe700(miukumauku)hotmail.com

• harkitsemassa
        Ville kirjoitti:

Myymisestä en ole vielä varma, jos johonkin on laittanut paljon aikaa ja rahaa niin silloin asiasta vaikeampi luopua, mutta harkitsen tosiaan asiaa. Koneena on lähes uusi Volvon bensakone, hyvin taloudellinen mutta ei tietenkään dieselille pärjää, tosin en siitä dieselin hintaa pyytäisikään. Mutta meiliosoite on joka tapauksessa;
        wibe700(miukumauku)hotmail.com

diselkone on kyllä tärkeä valintakriteeri..

diselkone on kyllä tärkeä valintakriteeri..

Syy miksi itse en valinnut dieseliä oli tietenkin hinta ja se että uimatasolla on ko. veneessä 15hv nelitahtikone uisteluun joten perään olisi tullut turhan paljon painoa. Matkanopeudella tuo kuluttaa n.vajaa 25l/h, itse en ainakaan ole sen takia tehnyt konkurssia... :-) Mutta jos muuten veneestä jotain kysyttävää niin nakkaa meiliä.

• oli

flipper 700.

Hyvä venehän tuo on, ei voi kiistää. Itsellä oli vm. '75 ja ainoita huonoja pointteja tuossa oli mm. matkustajan tuoli, joka oli sivuttain. Uudemmissa se on ilmeisesti ihan menosuuntaan ja kai ok. Pressukattoluukun tilalle olisi kaivannut jotain kiinteämpää ratkaisua, mutta muuten ok sekin. Pohja flippereissä on aika tasanen, joten mikään hyvä merenkäsijä 700 ei ole - pamauttaa aika pieneenkin aaltoon epämiellyttävästi, mutta ajotaidoilla pystyy tuota hieman kompensoimaan.

Itseläni oli koneena 180 hv. merc ja tuo oli turhan iso. Vene kulki kyllä kevyesti ja huiput oli jossakin 35 kn, mutta kyllä sitä bensaakin sitten paloi. Ehdottomasti ottaisin diesel version - 140 hv varmaan piisisi.

Vessa on tosiaan olematon, mutta kaipa sen joku puuhamies isommaksi rakentaisi - tilaa nimittäin kyllä tähän olisi. Pressu vene on pressuvene; tähän tietty pitää asennoitua. Kabiini on sentään ovella varustettu.

Koneesta riippuen suosittelen varauksetta.

Itse laminoin katon umpeen ja korvasin pressun kahdella liukuvalla kattoluukulla, huomattavasti parempi ja mukavampi kuin pressukattoluukku. Suosittelen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1506
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1335
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      16
      972
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      87
      788
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe