Ollaan vakavasti homealtistunut perhe ja nyt ollaan suuren ongelman parissa, kun pitäisi ensi syksyksi löytää yksityinen päiväkoti pojallemme Helsingistä, jossa ei ole homeongelmaa. Tämä ei ole helppoa. Onko joku vastaavassa tilanteessa ollut perhe onnistunut löytämään tällaisen päiväkodin? Olemme hyvin kiitollisia kaikesta avusta.
Homeeton yksityinen päiväkoti Helsingissä?
3
131
Vastaukset
- Veonen
Homeettomuuden ymmärrän, mutta miksi päiväkodin tulee olla yksityinen?
- sämetehe
Minä en tiedä aloittajan syytä, mutta itse en ainakaan kaupungin tarhaan enää koskaan lapsiani veisi, kun yksityisestä on kokemusta tullut.
Esikoinen oli aikoinaan (Oulussa) kaupungin tarhassa. Ei edes suurimmasta päästä, mutta riittävän suuri. Hoitajat vaihtuivat, paikka ei ollut kodin oloinen, kukaan ei oikeasti tuntenut lastani yksilönä jne... Lapsi jäi joka päivä itkemään perääni. Ikää lapsella oli tuolloin 2v.
Muuton takia onneksi tuli myös tarhan vaihto. Poika ja myöhemmin myös pikkusisko menivät pieneen yksityiseen tarhaan, jossa olivat pojan askerin loppuun saakka. Todella upea ja pysyvä henkilökunta, kodinomainen ja joustava tunnelta, lapset oikeasti tunnettiin, kuulumisista juteltiin luontevasti, hoitajat vierailivat vasu-keskustelut tekemässä meillä kotona jne. Lasten kanssa tehtiin ja touhuttiin paljon! Uimakoulua, hiihtoja, luisteluita, retkiä, teateria, musiikkia... Tarpeeksi, mutta ei toki liikaa.
4 vuotta siinä yksityisessä tarhassa, kun tuli uusi muutto ja tarhan vaihto. Tiesin jo, että yksityiseen on päästävä. Ja niin tyttö pääsikin! (Esikoinen meni jo kouluun.) Jälleen todella ihana tarha, jossa lapset kuin kotonaan. En voi muuta kuin olla äärimmäisen tyytyväinen. Vajaa vuosi nyt uudessa yksityisessä on ollut todella positiivista aikaa.
Puolisoni lapsi on ollut kaupungin tarhassa kahdella eri paikkakunnalla. Jatkuvasti jotain ongelmia: eivät ulkoile kun on "kylmä" (pakkasta -10...??), lapset eivät pääse retkille, hoitajat vaihtuvat jatkuvasti, asioista ei tiedoteta, ryhmät ovat hyvin erillään eikä isot lapset pääse touhuamaan pienten kanssa tai toisinpäin... Lapsi ei kiinni hoitajiinsa, hyvä jos edes nimet muistaa jne. Todellakin aivan eri maailmasta, kuin yksityiset tarhat! Harmillista, että puolison lapsen äiti ei ymmärrä, että lapsi kannattaisi laittaa yksityiseen tarhaan.
Toki kaupunkien ja yksityisten tarkoissa on varmasti eroja suuntaan ja toiseen. Mutta kun läheltä on seurannut 3 kaupunkien tarhaa ja 2 yksityistä, niin erot ovat olleet huimia yksityisten tarhojen hyväksi. - Tuulikki69
Kun päiväkotien laatua on tutkittu, kunnan päiväkodit ovat saaneet keskimäärin paremmat tulokset varhaiskasvatuksen laadusta. Se järjestääkö yksityinen vai kunnallinnen päiväkoti parempaa hoitoa, kasvatusta ja opetusta ei ole yksioikoista, suurin merkitys on, millainen henkilökunta ja millainen koulutus henkilökunnalla on. Kunnan palkkaus on yleensä yksityisiä päiväkoteja hieman parempi, ja pätevyysvaatimukset tiukemmat, ja työehdot ja -edut paremmat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338546Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4367224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72193Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1601184Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17816Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.39745Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57732Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68706- 46705
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36647