Hallielementeistä talo?

kenttämestari

Olen joskus miettinyt, miksei voisi ihan hyvin tehdä talon hallielementeistä. Eli niitä elementtejä, jossa villa välissä ja pelti molemmin puolin. Tulisi äkkiä valmista, eikä se pelti nyt niin pahan näköinen ole. Lisäksi siihen helppo puhkoa ikkunoiden sekä ovien paikat. Eikä tarttisi pelleillä höyrynsulkumuovien kanssa. Sisäpuolenhan voisi halutessaan koolata ja laittaa vaikka hirsipaneelia sisäpintaan.

Luulisin että tämä tulisi halvemmaksi kuin perinteinen talorakenne. Sekä varmasti terveellisempi rakenne, kun ei muoveja ja puurakenteita kastepisteessä. Mahtaako nuo peltielementit olla kovia paukkumaan ja naskumaan, esim lämpötilavaihteluissa?

8

1258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanw

jep, tarvii kasvattaa sisäpuolta että saa runkorakenteet, sähköt ym piiloon

• mikäetteipä

Vaatii jonkin runkorakenteen johon elementit ruuvataan kiinni.

• natui

Eikös ne ole kalliita?

• kkr11

Seinään ei saa muodostua kastepistettä, oli se seinä tehty miten tahansa, se on aina vakava rakennusvirhe, jos nöin käy.
      Sähkö saa vedettyä ihan hyvin listojen alla

• axtt

sun tietämyksellä ei raksalla saa muuta kuin vahinkoa aikaan

• kkr11

Jaha, sun mielestä seinään saa muodostua kastepiste vai?

• rossillinen

Voikohan pelkästään elementtejen päälle latoo kattotuoleja? Epäilen kai sekin rungon vaatii.. Ja mitä niihin ohuisiin peltiin kiinnittää..

• piha.rakennus

Naapurissa just K-Markettia tuollaista peltielementeistä tekivät. Metallirunkohan siinä on, johon elementit pultattiin kiinni. Ei tuollainen elementti voi kantava rakenne olla.. Tuli kohtuullisen hyvän näköinenkin, kun julkuisivut verhoiltiin isoilla paneeleilla. Puulta ne näyttää, mitä lie sitten ovatkaan..
      Itse miettinyt vähn samaa, eli jos tekisi tuollaisista mökille (vanha talo) 30 neliöisen piharakennuksen vanhan lahonneen tilalle. Puurakenteista runkoa kyllä ajattelin.. Siihen saisi kivasti myös talvisaunan ja kunnon pesutilat. Nykyisellään talvisaunominen ja pienempikin peseytyminen on aika hankalaa, sillä kylmillään oleva sauna on rannalla, 70 m päässä mökistä.
      Tuohon pihasaunaan saisi sähköt ja painevedet helposti. Kaivo vieressä ja sähköt valmiina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1984
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1740
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      61
      1414
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      80
      1397
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      946
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      943
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      892
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      876
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109