Katselin tuossa Ultimaten kotisivua ja onhan siellä näennäisen edullisia vaihtoehtoja. Olemme katselleet pyöreää kaakeliuunia sekä pientä huoneuunia. Meitä kiinnosti Ultimaten pyöreä uuni hintaan 3998 euroa. Todellisuudessa kun asiaa kyselin tarkemmin, niin Ultimaten toimitukseen EI KUULU ASENNUS (hinta rehellisesti teetettynä vähän vajaa tonni). Hintaan ei myöskään kuulu hormiliitosputki (maksaa erikseen 70 euroa). Ja on vielä kuulemma mahdollista, että uunikivien nostaminen kuljetuskalustoon maksaa 50-60 euroa! Repikää siitä.
Ihan vertailun vuoksi kysyin Vuolerilta pyöreän kaakeliuunin listahinnan, joka on 4700 e asennettuna ja viiden vuoden takuulla. Takkapuolella pieni Päivänsäde kaakeliuuni maksaa 2790 euroa. Uunissa on sentään käsin tehdyt kauniit kulmakaakelit, eikä mitään leikattua kylppärilaattaa. Ultimatella lähinnä "vastaava" maksaa vähän vajaat 2000 euroa ilman asennusta ja muita tykötarpeita.
Kermansavi ja Uunisepät ovat yleisesti vähän kalliimpia. Jos tykkää slammatuista uuneista, niin Kermansavella on tosi edullisia pikkumalleja. Kannattaa vakavasti miettiä, ovatko Ultimaten hinnat oikeasti edullisia (vrt. hinta-laatu), varsinkaan jos asennuksen maksaa rehelliselle yrittäjälle ja jos ei osaa tai halua asentaa itse. Minun mielestäni ei.
Hyvä takka halvalla
18
9663
Vastaukset
- ElReino
Olenpa yhden ultimaten latottanut,ja täytyy kyllä todeta että se oli eka ja VIIMEINEN vaikka se olisi ainoa homma maailmassa.
Sellaista rahasumaa ei olekaan,että niitä laittaisin.
Elementit on varmaan valettu navetan takana lapiolla heitellen,ei mitään mahista ohuisiin saumoihin,puhumattakaan että ne siten saisi suoraan=>suuria ongelmia latotuksessa.
Älkää sekaantuko.- ultimatemyyjä
koska suuret mainokset lehdissä ja muistakaa että maksamalla etukäteen voitte saada pienen alennuksen neuvoteltua.
- ei koskaan enää
ultimatemyyjä kirjoitti:
koska suuret mainokset lehdissä ja muistakaa että maksamalla etukäteen voitte saada pienen alennuksen neuvoteltua.
Meillä on takkauuni 2.
Kesti 4 päivää asentaa. Elementit ihan päin p...tä. Kiroilin monta kertaa asennuksen aikana että ei ikinä enää. Mutta kyllä nyt lämmittää ihan mukavasti....ja olihan se myöskin halpa.
joo... - ani
ultimatemyyjä kirjoitti:
Olet siis myyjä? Mites sen hirsitalo-bisneksen kanssa kävi? Tuliko syyte? Juttelin kanssasi kesällä, kun myit sitä ilmalämpöpumppua. Kun et suostunut toimittamaan tavaraa ennenkuin maksaisin " sikaa säkissä", totesin sinulle että " jos te teet luota minuun- en minä luota teihin". Oli muuten ihan oikein päätelty.
- ani
ultimatemyyjä kirjoitti:
Suomen Hirsitaloteollisuus oli sen konkurssiin vedetyn firman nimi joka huijasi asiakkaiden rahat. Nyt samat miehet pyörittää Ultimatea.
- Hoo´moilanen
ani kirjoitti:
Suomen Hirsitaloteollisuus oli sen konkurssiin vedetyn firman nimi joka huijasi asiakkaiden rahat. Nyt samat miehet pyörittää Ultimatea.
Siis tarkoittanet Rosendahlin perhettä, joka myi puutaloja ja vajoja Rodendahl -tuotemerkillä? Heiltä taisi jäädä taakse monta rahansa menettänyttä perhettä.
- Markkinoinnin kyseistäjä
Shalalaa, tralalaa, liirumlaarum, ja rahat pois! Teetä pimeenä pöllitystä tavarasta ilman välikäsiä!!! Ei vaiskaan. Parempiakin vaihtoehtoja löytyy. Parasta kysellä alan ammattilaisilta, ei kuitenkaan minkään uunifirman edustajalta. Muurarit sen tietää kokemuksesta, ovat saaneet rehellistä palautetta kaikenlaisista malleista.
- vai eikö...
Ultimate takkauuni 1, vain 1990€ !!!!!!
Ei ihan, vaan näin:
- Takkauuni 1 1990€
- Hormiliitos 50€
- Messinki luukku 250€
- Classic laatiotus 60€
- Haudutusuuni 30€
- Toimitus 200€
- Lastausmaksu 50€
- Asennus 500€
Todellinen hinta: 3130€ = ei todellakaan niin halpa- kermansaven
joku ruska tai puska, ilman kaakeleita maksoi taannoin asennettuna alta 2500€. Jos olis ottanut kaakelit olis hinta ollut 4500€ kieppeillä.
- Jani
Itse en ole niin hyvin perillä rakentamisesta, mutta tuo Ultimaten hinnoittelu kyllä ihmetyttää. Tässä joutuu kärsimään rehelliset firmat, jotka ilmoittavat oikean hinnat asennettuna ilman mitään lisäkustannuksia. Tietysti eri asia on joku lisätyö, kuten hormin teko tai pohjan tasaus.
Itse ostimme tänään Vuolerin Päivänsäde takan, joka on minusta erittäin hyvä hinta-laatusuhteeltaan ja lisäksi hyvän näköinen.
Meillä on täällä Mikkelin seudulla melkein naapurissa ihan samanlainen uuni. Me tosin päädyimme vaniljan väriseen kaakeliin.
Pyöreä uuni on vielä edelleenkin (erityisesti vaimon) haaveissa, mutta katsotaan miten Vuoleri hoitaa pikkutakan asennuksen, ennen kuin tilataan toista.
- ani
Tätä Ultimatea pyörittää samat heput, jotka sai syksyllä korkeimman oikeuden tuomion kavalluksesta. En nyt muista mikä hirsitalorakentaja-firman nimi oli, mutta ne pyysivät suuret ennakot talopaketeista, eikä montaakaan taloa noussut. Rahojansa ihmiset eivät saa ilmeisesti koskaan takaisin.
Kesällä markkinoivat ilmalämpöpumppua. Se olisi pitänyt maksaa ennakkoon, ennenkuin olisivat toimittaneet koneen. Joku oli sen tilannut, sai paketin ilman suomenkielisiä ohjeita, jotain puuttuikin osista.
Siis kaikki mitä toi Ultimate myy, pitää maksaa ennenkuin näkee edes mitä on ostanut. Saa sit mitä saa, mitään takuuta niistä ei ole. Muistakaa toi hirsitalo-jupakka myös. - Takka-Tauno
Olen samaa mieltä kun tossa edelläkin, omistan ultimate 2 takan ja oli aika pirullinen kasata
kun oli eri kokosia elementit ja laatoitus oli myös vähän hankala kun pinnat oli vinoja. Ketään ei myöskään saanut puhelimeen kun tarvitsi apua tehtaan puolelta, vaikka luvattiin kaikki tekninen apu... niinpä!!- Pertti
olemassa hyviäkin valmistajia, jotka hoitavat velvoitteensa. Minun täytyy ihmetellä, että voiko joku olla niin typerä, että ajattelee että Ultimate olisi halpa! Yhtä hyvin voisi mainostaa, että takat alkaen 100 euroa. Hintaan ei tosin kuulu uunin runko, eikä tulipesän ylä- eikä alapuolinen osa...
Noh, leikki leikkinä, mutta Ultimaten hintoihin ei ilmeisesti kuulu edes laastit?
Itse ostin manttelitakan sydämen Vuolerilta. Sovimme jo kauppoja tehdessä, että asennan rungon itse, koska päälle tulee joka tapauksessa kuorimuuraus. Toimitus tapahtui ongelmitta ja aikataulussa. Toimituksessa oli mukana kaikki tarvittavat kuten laastit ja selkeät ohjeet ilman mitään lisäveloitusta.
Tämä nyt esimerkkinä omasta kokemuksestani. On tietysti muitakin isompia kaakeliuunivalmistajia, jotka hoitavat varmasti hommansa, mutta tämä Vuoleri oli minulle miellyttävä kokemus. - manttelitakan sydämestä ?
Pertti kirjoitti:
olemassa hyviäkin valmistajia, jotka hoitavat velvoitteensa. Minun täytyy ihmetellä, että voiko joku olla niin typerä, että ajattelee että Ultimate olisi halpa! Yhtä hyvin voisi mainostaa, että takat alkaen 100 euroa. Hintaan ei tosin kuulu uunin runko, eikä tulipesän ylä- eikä alapuolinen osa...
Noh, leikki leikkinä, mutta Ultimaten hintoihin ei ilmeisesti kuulu edes laastit?
Itse ostin manttelitakan sydämen Vuolerilta. Sovimme jo kauppoja tehdessä, että asennan rungon itse, koska päälle tulee joka tapauksessa kuorimuuraus. Toimitus tapahtui ongelmitta ja aikataulussa. Toimituksessa oli mukana kaikki tarvittavat kuten laastit ja selkeät ohjeet ilman mitään lisäveloitusta.
Tämä nyt esimerkkinä omasta kokemuksestani. On tietysti muitakin isompia kaakeliuunivalmistajia, jotka hoitavat varmasti hommansa, mutta tämä Vuoleri oli minulle miellyttävä kokemus.Minkä hintaiseksi tuli manntelisydän ? Mistä hankit itse manttelin ?
- Heikki P.
Olen myynyt Ultimatea jo useita kymmeniä kappaleita. Asiakkaat ovat olleet aina tyytyväisiä ja takuuehtoihin tutustuttaan he ovat viimeistään vakuuttuneet Ultimaten laadusta. Tehtaan tekninen asiakaspalvelu auttaa tarvittaessa asennuksiin liittyvissä yksityiskohdissa ja voi jossakin tapauksessa tulla kaveriksi asentamaankin (matka alle 200 km) nimellistä korvausta vastaan. Toimintaperiaatteenamme on kustannustehokas ja ensiluokkainen valmistus, mahdollisimman suora jakelutie sekä tyytyväiset asiakkaat, joten toivon että työhömme suhtauduttaisiin asiallisesti ja arvostavasti. Kiitos.
- ElReino
Mitä puppua! Tais olla provo!
Et voi uskoa tuohon itekää.Saattaahan vahingossa tullunnakkin joku hyvä yksilö,mutta kyllä se vaatii pystyttäjältä hevosen hermot.Ja sokean asiakkaan! - ei koskaan enää
Hyvä ultimatemyyjä!
Voisitko ystävällisesti vastata siihen kysymykseen miksi tulipesän ei kestä näissä takkauuneissa ja miksi ei takuu koske tämän tyyppisiä asioita?!?. Ja miksi luvatte teknistä apua asennuksen yhteydessä kun ette kuitenkaan sitä anna??
Todella pettynyt takkauuni 2 omistaja. - Valumestari
ei koskaan enää kirjoitti:
Hyvä ultimatemyyjä!
Voisitko ystävällisesti vastata siihen kysymykseen miksi tulipesän ei kestä näissä takkauuneissa ja miksi ei takuu koske tämän tyyppisiä asioita?!?. Ja miksi luvatte teknistä apua asennuksen yhteydessä kun ette kuitenkaan sitä anna??
Todella pettynyt takkauuni 2 omistaja.Teknistä apua saat soittamalla Asennusmestarillemme joka osaa varmasti neuvoa kaikissa takkaan liittyvissä asioissa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445785
- 455295
- 483688
- 133643
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903181- 313126
- 592864
- 572720
- 532370
- 381824