aloittajan kanssa jotta saisi keskustelun pysymään sopuisana?
Tässä näitä ketjuja lukeneena, nousee esiin vahvasti erimielisyydet jotka johtuvat siitä että kirjoittajat eivät ole samaa mieltä keskenään. Suunnilleen näin........... join tänä aamuna kahvia........... minä taas join teetä. Täysi sota käynnissä, näiden kommenttien jälkeen.
Täytyykö olla aina samaa mieltä
55
170
Vastaukset
Taytyy ei olla.
Noin se menee.
Saman-mielisyys ei luo aktiivista keskustelua.
Hiljaista muminaa vain.
H.- osasinko.tehdä.aloitukse
Ainakin yksi rehti mies tai nainen vastasi aloitukseeni. Yleensähän vaikeneminen on merkki siitä että ollaan samaa mieltä. Siispä tulin tulokseen, täytyy olla samaa mieltä.
Kiitos sain vastauksen kysymykseeni ja kirjoittelen niinikään ketjuissa joissa olen aloittajan kanssa samalla kannalla. Tottakai saa olla eri mieltä. Mutta voi tietty miettiä millä tavalla on sitä. Minusta vähän turhaa ja tunnelmaa latistavaa jos rupeaa henkilökohtaisuuksia latoa. Tai jos keskittyy syyttelyyn. Niitä täällä näkee pilvin pimein, kaivellaan kuukausien takaa vanhoja juttuja eikä osata päästä irti.
- ent.siivoojaparka
Tietysti saa olla eri mieltä, kunhan sitä ei kirjoita tänne.
Minkäs sille voi, jos muistaa jonkun ihmisen aikaisempia kommentteja ihan kaivelematta.
Väkisin täällä meinaa mennä välillä henkilökohtaisuuksinkin. Ja se eikö ole pikkusen niinkuin tarkoituskin niillä, jotka kirjoittelevat henkilöinä (itsensä esitelleinä), eikä pelkkinä nikkeinä? - muisti.pätkii
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Minkäs sille voi, jos muistaa jonkun ihmisen aikaisempia kommentteja ihan kaivelematta.
Väkisin täällä meinaa mennä välillä henkilökohtaisuuksinkin. Ja se eikö ole pikkusen niinkuin tarkoituskin niillä, jotka kirjoittelevat henkilöinä (itsensä esitelleinä), eikä pelkkinä nikkeinä?Mikä siinä on että joidenkin kirjoittajien jokainen kirjoitus muistetaan, ja toisten taas ei.
Kyllähän täällä monikin on henkilönä, vielä peräti omalla kuvallaan. Onko asia sitten vain niin, että toiset ärsyttää henkilöinä ja toiset ei.
Olen miettinyt monesti rekisteröitymistä, mutta pelko siitä ettei täällä voi enää hetkeäkään olla rauhassa estää asian.
Tämä nyt poikkeaa kyllä aloituksesta, mutta toivottavasti ei kovin montaa kirjoittajaa haittaa. - ent.siivoojaparka
muisti.pätkii kirjoitti:
Mikä siinä on että joidenkin kirjoittajien jokainen kirjoitus muistetaan, ja toisten taas ei.
Kyllähän täällä monikin on henkilönä, vielä peräti omalla kuvallaan. Onko asia sitten vain niin, että toiset ärsyttää henkilöinä ja toiset ei.
Olen miettinyt monesti rekisteröitymistä, mutta pelko siitä ettei täällä voi enää hetkeäkään olla rauhassa estää asian.
Tämä nyt poikkeaa kyllä aloituksesta, mutta toivottavasti ei kovin montaa kirjoittajaa haittaa.Mitä enemmän on itseään esitellyt, niin sen paremmin hänen kommenttejaan väkisinkin muistaa. Minkäs muistilleen voi.
Ihan mahoton minun ainakaan muistaa kaikkien puskakirjoittajien kommentteja. Sinunkin kommenttisi häipyy aika pian unholaan. Heti tämän ketjun jälkeen.
Jos on itsensä esitellyt yksityiskohtaisesti; perheensä, syömisensä, juomisensa, matkustelunsa, lempivärinsä, mielipiteensä jostain asiasta..., niin ei sitä pysty silloin enää uutena ihmisenä ilmestymään samalla nikillään joka päivä uudestaan.
Kyllä siinä väkisin jonkunlainen tausta hänestä jää huonomuistisemmankin mieleen ja kiinnittää huomion, kun tehdään piruetteja. - muisti.pätkii
Mitä enemmän on itseään esitellyt, niin sen paremmin hänen kommenttejaan väkisinkin muistaa. Minkäs muistilleen voi.
Ihan mahoton minun ainakaan muistaa kaikkien puskakirjoittajien kommentteja. Sinunkin kommenttisi häipyy aika pian unholaan. Heti tämän ketjun jälkeen.
Jos on itsensä esitellyt yksityiskohtaisesti; perheensä, syömisensä, juomisensa, matkustelunsa, lempivärinsä, mielipiteensä jostain asiasta..., niin ei sitä pysty silloin enää uutena ihmisenä ilmestymään samalla nikillään joka päivä uudestaan.
Kyllä siinä väkisin jonkunlainen tausta hänestä jää huonomuistisemmankin mieleen ja kiinnittää huomion, kun tehdään piruetteja.Mietin tässä. Haluaakohan kumminkaan kaikki ihmiset että heitä aina muistutetaan heidän elämästään. Mikä sitten laittaa kirjoittajat muistuttelemaan ? Nämä ovat nyt vain näitä minun mietteitäni.
- joskus.pätkii
muisti.pätkii kirjoitti:
Mietin tässä. Haluaakohan kumminkaan kaikki ihmiset että heitä aina muistutetaan heidän elämästään. Mikä sitten laittaa kirjoittajat muistuttelemaan ? Nämä ovat nyt vain näitä minun mietteitäni.
Mie mietin, et mikä saa ihmisen kirjoittamaan itsestään lähes kaiken tänne palstalle?
- muisti.pätkii
joskus.pätkii kirjoitti:
Mie mietin, et mikä saa ihmisen kirjoittamaan itsestään lähes kaiken tänne palstalle?
Tuskinpa nyt ihan kaikkea kukaan kirjoittaa, ja onko ne kirjoitukset totta vai toiveita elämästä. Vaikka kuinka tarkasti elämäänsä kuvailisi ja kertoisi tekemisensä, niin kuka sen tietää vaikka kaikki olisi keksittyä.
Kirjoittaahan ihmiset kirjojakin. Voihan tämä olla jollekin ihmiselle paikka jossa hän kertoo tarinan omaisesti omasta elämästään. Totuus voi olla ihan toinen. - bessie-
muisti.pätkii kirjoitti:
Mikä siinä on että joidenkin kirjoittajien jokainen kirjoitus muistetaan, ja toisten taas ei.
Tämä nyt poikkeaa kyllä aloituksesta, mutta toivottavasti ei kovin montaa kirjoittajaa haittaa.Kirjoitusten muistamisesta. Ei kai se kuitenkaan niin ole, että me kaikki muistamme samalla tavalla ja samat asiat? Ja tuskinpa se hyvämuistisillakaan niin menee, että 'ilman syytä' muistaa joidenkin kirjoittajien jokaisen kirjoituksen?!
Jos joku on aina samalla nimimerkillä ja jo vuosikausia pyrkinyt antamaan itsestään määrätyn laisen vaikutelman, niin tietenkin satunnaisempikin kävijä lopulta muistaa millaisena tämä kirjoittaja on itseään markkinoinut. Sitten vain tämän kirjoittajan joku uusi kirjoitus saattaa saada jonkun toisen muistista pulpahtamaan ylös jonkun hänen aiemman kirjoituksensa ja ehkä kommentoimaankin, sehän on aivan luonnollista.
"Olen miettinyt monesti rekisteröitymistä, mutta pelko siitä ettei täällä voi enää hetkeäkään olla rauhassa estää asian."
Kuulostaa hyvin omituiselta? Mitä järkeä on alunperinkään tulla kirjoittelemaan keskustelupalstalle jos haluaa "olla rauhassa"?!
Vakituinen nimimerkki, rekisteröity tai ei, muistetaan (jos muistetaan), mutta ei se todellakaan niin mene, että vain nimimerkki muistetaan. - ent.siivoojaparka
joskus.pätkii kirjoitti:
Tuota minäkin.
Kun ihminen itse ensin kirjoittaa kaiken tänne itsestään, niin miksi se oikein tapahtuu. Mikä niissä on tarkoituksena, jos niitä hänen kirjoittamiaan ei sitten saa kukaan lukea ja muistaa jälkeenpäin?
Minua saa kyllä ihan hyvin muistuttaa siitä mitä olen aikaisemmin kirjoittanut, mutta mielellään tuoda myös kopion siitä esiin, ettei vaikuta tuulesta temmatulta.
Mikä siinä joitakuita risoo, jos heidän aikaisemmista kommenteistaan tuodaan kopio esiin? Mikä niissä eilisissä kommenteissa hävettää tänään? Kirjoitettu mikä kirjoitettu. - bessie-
Tuota minäkin.
Kun ihminen itse ensin kirjoittaa kaiken tänne itsestään, niin miksi se oikein tapahtuu. Mikä niissä on tarkoituksena, jos niitä hänen kirjoittamiaan ei sitten saa kukaan lukea ja muistaa jälkeenpäin?
Minua saa kyllä ihan hyvin muistuttaa siitä mitä olen aikaisemmin kirjoittanut, mutta mielellään tuoda myös kopion siitä esiin, ettei vaikuta tuulesta temmatulta.
Mikä siinä joitakuita risoo, jos heidän aikaisemmista kommenteistaan tuodaan kopio esiin? Mikä niissä eilisissä kommenteissa hävettää tänään? Kirjoitettu mikä kirjoitettu.Voisihan sitä lähteä siitä, että ihmiset kirjoittava itsestään(kin) koska se tuntuu keskustelun kannalta tarpeelliselta, tai vaikkapa vain ihan rupattelumielessä?
Kopioiden kaivaminen tuntuu kyllä vähän tarpeettomalta ja työläältä, ja onko tuo nyt enää niin keskustelevaakaan aina jos niin tehdään? Muistan minäkin joitakin sinun kommenttejasi, mutta en sitä milloin olet ne kirjoittanut, arvioni voisi heittää jopa viidellä vuodella. Mieluummin kysyisin, että etkös sinä joskus kirjoittanut jne., JOS nyt sattuisin sillä päällä olemaan.
Mikäli joku suorastaan häpeää tai tuntuu häpeävän vanhoja kommenttejaan, niin mitäpä häntä niistä muistuttamaan ellei se tosiaan ole uuden keskustelun kannalta ollenkaan tarpeen. Tuolla "kirjoitettu mikä kirjoitettu" tokaisulla pelkästään ei voi minkään vanhan jutun raameistaan irrottamista ja ylös nostamista 'perustella'. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Väkisin täällä meinaa mennä välillä henkilökohtaisuuksinkin. Ja se eikö ole pikkusen niinkuin tarkoituskin niillä, jotka kirjoittelevat henkilöinä (itsensä esitelleinä), eikä pelkkinä nikkeinä?Onhan muistaakseni sinuakin kehuttu kun kirjoitat omia mielipiteitäsi? Että miten niin tänne ei saa niitä kirjoittaa?
Olen kuullut sellaistakin, että on perseennuolijaa jos on jonkun kanssa samaa mieltä. Että sinänsä, jos pitäisi tarttua kaikkeen mitä täällä saa tehdä ja ei tehdä, niin kirjoituskenttä jää aika tyhjäksi.
Käytetään sitä kaivamista muuhunkin kuin tietojen muistamiseen. Esim. tietojen levittämiseen, toisen mustamaalaamiseen. Irrotetaan juttuja yhteyksistään jotta päästään toista syyttelemään, joskus jopa senkin jälkeen kun toinen on sanonut että oli väärinymmärrys - silti jatketaan.- ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Onhan muistaakseni sinuakin kehuttu kun kirjoitat omia mielipiteitäsi? Että miten niin tänne ei saa niitä kirjoittaa?
Olen kuullut sellaistakin, että on perseennuolijaa jos on jonkun kanssa samaa mieltä. Että sinänsä, jos pitäisi tarttua kaikkeen mitä täällä saa tehdä ja ei tehdä, niin kirjoituskenttä jää aika tyhjäksi.
Käytetään sitä kaivamista muuhunkin kuin tietojen muistamiseen. Esim. tietojen levittämiseen, toisen mustamaalaamiseen. Irrotetaan juttuja yhteyksistään jotta päästään toista syyttelemään, joskus jopa senkin jälkeen kun toinen on sanonut että oli väärinymmärrys - silti jatketaan.Luit oikein, mutta ymmärsit väärin.
Luit oikein, mutta ymmärsit väärin.
Lähinnä selvensin omaa kantaani, koska rupesit puhumaan eri asioista kuin minä. Ei siinä mitään, saahan niistäkin puhua, mutta sä käsittelit asioita jotka oli niin kaukana mun vastauksesta, tuli peräti mullekin fiilis ettet ymmärtänyt :)
- Samamieli-erimieli
Join tänä aamuna kahvia alkaen 7.30. (saa olla eri mieltä)
Olen juonut senkin jälkeen. (saa olla eri mieltä)
Olen käynyt vessassakin. (saa olla eri mieltä ja ei ole pakko vastaajan käydä)
Olen tässä. (saa olla eri mieltä) - Heikunkeikku
En tiedä teistä muista, mutta minä pläjäytän aina Oman mielipiteeni riippumatta siitä mitä aloittaja sanoo. En epäsopuile muiden kanssa. Hyvin on mennyt tähän asti. Jotakin pientä väittelyn tynkää on ollut silloin tällöin, mutta peräti niin vähän-vähän, että niitä ei lasketa.
Ja mun ei ole pakko sanoa sitä "viimeistä sanaa", helposti väistyn syrjään ja ittekseni tuumin, että olokoot sitten tota mieltä, mitä välii, mä oon kuitenkin sitä omaa mieltäni.- lyhyesti.ja.ytimekkäästi
Jollain konstilla olet päässyt luikertelemaan palstalaisten suosioon. Kaikilla ei ole sitä taitoa. Kirjoitat todella pitkiä tarinoita, olisiko se syynä siihen, että sinun juttujasi luetaan. Itse en kuulu siihen joukkoon, mutta pistin tässä vaan mietteitäni asiasta, kun satuin tämän ketjun aukaisemaan.
- Heikunkeikku
lyhyesti.ja.ytimekkäästi kirjoitti:
Jollain konstilla olet päässyt luikertelemaan palstalaisten suosioon. Kaikilla ei ole sitä taitoa. Kirjoitat todella pitkiä tarinoita, olisiko se syynä siihen, että sinun juttujasi luetaan. Itse en kuulu siihen joukkoon, mutta pistin tässä vaan mietteitäni asiasta, kun satuin tämän ketjun aukaisemaan.
Hei sinulle lyhyt ja ytimekäs:)
Eilen vastasin sinulle ja yritin epätoivon vimmalla lähettää sitä tekstiä sinulle, mutta ei vaan onnistunut. Vaihdoin varmaan kakskytä kertaa laskutoimituksen ja painoin lähetä-nappulaa, mutta turhaan. Pisti vihaksi.
Kokeillaanpas nyt uudemman kerran.
Ei, en usko olevani suosiossa, vaan varmaankin sen verran mitäänsanomaton lätty, että mulle ei viittitä sivallella vinoiluja. Senkin takia varmaan, kun en lähde mihinkään väittelyyn mukaan. Vahtaan vaan silmät tapilla tekstiä ja jätän vastaamatta, tai jos vastaan niin peräti yhellä kommentilla.
Kirjoitan pitkästi sen takia, että tahdon var-mas-ti, että kaikki ymmärtävät mitä tarkoitan. Lyhyesti en osaa sanoa paljon mitään.
Oon pannut merkille, että jos kommentit ovat lyhyitä, niin on suurempi mahdollisuus, että kommentti ymmärretään väärin.
Ei sen puoleen, oon kyllä yrittämällä yrittänyt opetella kirjoittamaan vähän lyhyemmin ja silloin kun onnistun, niin olen Suuuunnattoman ylpeä itsestäni:)
Nyt tuli taas vähä sanarypäskää liian kanssa, mutta eilen se joka ei lähtenyt lentämään palstalle, niin se oli kyllä sievän lyhykäinen. - ent.siivoojaparka
Heikunkeikku kirjoitti:
Hei sinulle lyhyt ja ytimekäs:)
Eilen vastasin sinulle ja yritin epätoivon vimmalla lähettää sitä tekstiä sinulle, mutta ei vaan onnistunut. Vaihdoin varmaan kakskytä kertaa laskutoimituksen ja painoin lähetä-nappulaa, mutta turhaan. Pisti vihaksi.
Kokeillaanpas nyt uudemman kerran.
Ei, en usko olevani suosiossa, vaan varmaankin sen verran mitäänsanomaton lätty, että mulle ei viittitä sivallella vinoiluja. Senkin takia varmaan, kun en lähde mihinkään väittelyyn mukaan. Vahtaan vaan silmät tapilla tekstiä ja jätän vastaamatta, tai jos vastaan niin peräti yhellä kommentilla.
Kirjoitan pitkästi sen takia, että tahdon var-mas-ti, että kaikki ymmärtävät mitä tarkoitan. Lyhyesti en osaa sanoa paljon mitään.
Oon pannut merkille, että jos kommentit ovat lyhyitä, niin on suurempi mahdollisuus, että kommentti ymmärretään väärin.
Ei sen puoleen, oon kyllä yrittämällä yrittänyt opetella kirjoittamaan vähän lyhyemmin ja silloin kun onnistun, niin olen Suuuunnattoman ylpeä itsestäni:)
Nyt tuli taas vähä sanarypäskää liian kanssa, mutta eilen se joka ei lähtenyt lentämään palstalle, niin se oli kyllä sievän lyhykäinen.Olikohan hmp.f ilmiantanut sinut ja järjestänyt pienoisen bannin? Vaikutti tuolla olevan varma, että joku toinen käyttää nikkiäsi.
- keikunheikku
Olikohan hmp.f ilmiantanut sinut ja järjestänyt pienoisen bannin? Vaikutti tuolla olevan varma, että joku toinen käyttää nikkiäsi.
On se kummallista että jokaiseen kirjoitukseen pitää puuttua. Sellaisiinkin jotka eivät edes kosketa itseä. Mitenkä voi toinen kirjoittaja niin varmasti tietää ettei joku kirjoitus ole jonkun toisen.
Täytyykö bannata kirjoittajia vain sen takia että "on varma" jonkun käyttävän jonkun toisen nikkiä. Menee yli minun ymmärrykseni.
Eiköhän täällä jokainen pidä huolen itsestään ja omista kirjoituksistaan. Tuskin täällä montaa kirjoittajaa edes olisi, jos jokaisesta toisen nimimerkin käytöstä saisi bannin. Rekkautukaa niin ei tarvitse miettiä kuka kenenkin nimimerkkiä käyttää. - Heikunkeikku
Olikohan hmp.f ilmiantanut sinut ja järjestänyt pienoisen bannin? Vaikutti tuolla olevan varma, että joku toinen käyttää nikkiäsi.
En oikein ymmärrä kommenttiasi. Enkä osaa pahemmin mitään viserrellä.
Kun tulin palstalle, siis alkujaan kun tulin muinoin, niin porukka puhui Puskasta.
Vähäköku oli noloo, kun ei ollut hajuakaan, että mitä puska-sana tarkoittaa. En iljennyt kysyä (meni oma aikansa, ennenku tajusin mistä on kysymys). Bannikin on vähän hakusessa. Luulen. Siis banni kaiketi tarkoittaa jotakin "estoa" ettei voisi palstalle kirjoittaa? Niinkö häh, vai tarkoittaako se jotakin muutakin? Mistä noita kaikkia sanoja tietää. Mun ei ole pakko tietää kaikkia asioita. Ei, nou nou nou, ei edes vaivaa tietämättömyys.:)
En ole lukenut kaikkia ketjuja, enkä tiedä onko minuna joku kirjoittanut. Toivottavasti ei ole. En ymmärrä mikä IDEA semmosessa touhussa on, että kirjoittaa jonkun toisen nimimerkillä. Semmonen touhu on niin lapsellista ja älytöntä ja inhottavaa, että en saa edes sanotuksi. Siksipä en sano mitään.
Tykkään hmp.f-nimimerkin kirjoituksista. Mistä hän muka minut ilmiantaisi. En laisinkaan usko. - ent.siivoojaparka
Heikunkeikku kirjoitti:
En oikein ymmärrä kommenttiasi. Enkä osaa pahemmin mitään viserrellä.
Kun tulin palstalle, siis alkujaan kun tulin muinoin, niin porukka puhui Puskasta.
Vähäköku oli noloo, kun ei ollut hajuakaan, että mitä puska-sana tarkoittaa. En iljennyt kysyä (meni oma aikansa, ennenku tajusin mistä on kysymys). Bannikin on vähän hakusessa. Luulen. Siis banni kaiketi tarkoittaa jotakin "estoa" ettei voisi palstalle kirjoittaa? Niinkö häh, vai tarkoittaako se jotakin muutakin? Mistä noita kaikkia sanoja tietää. Mun ei ole pakko tietää kaikkia asioita. Ei, nou nou nou, ei edes vaivaa tietämättömyys.:)
En ole lukenut kaikkia ketjuja, enkä tiedä onko minuna joku kirjoittanut. Toivottavasti ei ole. En ymmärrä mikä IDEA semmosessa touhussa on, että kirjoittaa jonkun toisen nimimerkillä. Semmonen touhu on niin lapsellista ja älytöntä ja inhottavaa, että en saa edes sanotuksi. Siksipä en sano mitään.
Tykkään hmp.f-nimimerkin kirjoituksista. Mistä hän muka minut ilmiantaisi. En laisinkaan usko.Sillehän minä en taas mitään voi, jos heittäydyt ymmärtämättömäksi.
- Heikunkeikku
Sillehän minä en taas mitään voi, jos heittäydyt ymmärtämättömäksi.
Minä puolestani olen sitä mieltä, että vain Sinä voit sille "mitään" jos minä en kirjoittamaasi ymmärrä. Jos selität jotakin jota en ymmärrä, niin eikö olisi kohtuullista ajatella, että voisit selittää vähän tarkemmin.
Olen oppilaille sanonut, että AINA jos ei ymmärrä jotakin, niin pitää sanoa se. Olisi koomillista, jos oppilas kysyisi jotakin ja minä vastaisin hänelle, että "Sillehän minä en taas mitään voi, jos heittäydyt ymmärtämättömäksi". :)
En voi kertakaikkisesti ymmärtää, miksi hpm.f ilmiantaisi minut. MISTÄ ilmiantaisi, kun en ole mitään tehnytkään.
En siis usko tuota väittämääsi.
Ollos tämä asia nyt tässä. Ettei aleta tsättäilemään:)
"humps-keikka"
Älkää toistako typeränä mitä minä olen jo sanonut.
Minä katkaisin keskustelun.
Yhdellä iskulla lopetin jankuti.
H.- Heikunkeikku
"hunksz"
Ai millä tavalla katkaiset keskustelun?
Ja "jankutin"?
Tässä ketjussa on 9 vastausta. Sinun osuus niistä on 3 kommenttia.
Teikäläinenhän jankuttaa oikein niin maan perusteellisesti.
Mutta MINÄ sanon asian vain kerran ja sillä siisti.
Joskus saattanen toiseen kertaan sanoa, mutta sen voi laskea pisteeksi iin päälle eli oikeastaan on kyse yhdestä kaksiosaisesta vastauksesta.:) Heikunkeikku kirjoitti:
"hunksz"
Ai millä tavalla katkaiset keskustelun?
Ja "jankutin"?
Tässä ketjussa on 9 vastausta. Sinun osuus niistä on 3 kommenttia.
Teikäläinenhän jankuttaa oikein niin maan perusteellisesti.
Mutta MINÄ sanon asian vain kerran ja sillä siisti.
Joskus saattanen toiseen kertaan sanoa, mutta sen voi laskea pisteeksi iin päälle eli oikeastaan on kyse yhdestä kaksiosaisesta vastauksesta.:)"Heikunkeikku"
Usein on minusta tuntunut.
Että sinusta tulee mukava aikuinen.
Hyvä vaimo aikuiselle miehelle.
Mutta persetti sun kanssasi!
-
Sana on jankuti.
Ei siinä ole lopussa ännää.
Se on sillee kuin ihmisestä.
Idioti.
H.
Ei se noin mene, useinkin riita syntyy sanavalinnoista ja suoranaisesta vittuilusta, eikä se ole erimielisyyttä vaan ilkeilyä. Jos rupeet selittelee sanomisiasi niin aina hullummaksi juttu menee, sitä saattaa tarttua ihan epäolennaiseen sanaan ja siinä sitä ollaan, niskat nurin ja suossa. Parempi jos joku asia nyppii niin hengittää pari kertaa ja jatkaa uudesta kohtaa.
Olen täällä lukenut hyviä väittelykirjoituksia kun asia pysyy asiassa eikä lipsahda henkilökohtaisuuksiin.- ent.siivoojaparka
Mikäs sinua siinä henkilökohtaisuudessa vaivaa?
Eikö se tunnukaan mukavalle, jos sinulle lirkutellaan henkilökohtaisesti? ent.siivoojaparka kirjoitti:
Mikäs sinua siinä henkilökohtaisuudessa vaivaa?
Eikö se tunnukaan mukavalle, jos sinulle lirkutellaan henkilökohtaisesti?No, lirkuttelut on aina ihanaa, mutta tarkoitin lähinnä sitä, että jos yltyisin sinua moittimaan habitukseen liittyvistä jutuista. Se henkilökohtaisuuksiin puuttuminen näkyy niin helposti kun ennestään tutut, pitkään kirjoitelleet kaivelevat menneitä kommentteja yms.
Koen, että henkilökohtaisesti puhuminen on eri asia kuin henkilökohtaisuuksista puhuminen, ainakin livessä on.
Hitsi kun olen äkäsellä päällä tänään mutta lisään vielä, että kaikista kurjimmalta minusta tuntuu jos kaksi kaverusta puhuu täällä kolmannesta palstalaisesta, ja varsinkin jos se tapahtuu vinoillen ja vihjaillen., silloin just saatetaan puhua henkilökohtaisuuksista eikä henkilökohtaisesti. Kaikkeenhan täällä tottuu.- ent.siivoojaparka
rosaliiin kirjoitti:
No, lirkuttelut on aina ihanaa, mutta tarkoitin lähinnä sitä, että jos yltyisin sinua moittimaan habitukseen liittyvistä jutuista. Se henkilökohtaisuuksiin puuttuminen näkyy niin helposti kun ennestään tutut, pitkään kirjoitelleet kaivelevat menneitä kommentteja yms.
Koen, että henkilökohtaisesti puhuminen on eri asia kuin henkilökohtaisuuksista puhuminen, ainakin livessä on.
Hitsi kun olen äkäsellä päällä tänään mutta lisään vielä, että kaikista kurjimmalta minusta tuntuu jos kaksi kaverusta puhuu täällä kolmannesta palstalaisesta, ja varsinkin jos se tapahtuu vinoillen ja vihjaillen., silloin just saatetaan puhua henkilökohtaisuuksista eikä henkilökohtaisesti. Kaikkeenhan täällä tottuu.Jos ei halua henkilökohtaisuuksistaan puhuttavan, niin miksi sitten kirjoitella niitä kaikkien luettaviksi?
Siitä minäkään en oikein tykkää, että toisella suupielellään kuiskutellaan keskenään joistain toisista palstalaisista jurnuttaen ja märmättäen vaikkakin nikkiä mainitsematta, mutta kaikkien tunnistettavasti. Mutta jokaisella tapansa.
Mitä on kenelle sanottavaa, niin sanoo asianomaiselle itselleen. Siihen ainakin pyrin mahdollisuuksieni mukaan.
"joskus.pätkii"
Usein mietin, miksi ihminen yksin jää mietteisiinsä piiloon, ketjun sisään eri nimmareillaan.
Miksi ei hän uskalla tulla ketjun jatkoksi.
Sillee näytille.
-
Omista asioistaan kirjoittaminen on kuin sininen-nikki.
Rehellinen ja aito.
Ilman häpeän-tunnetta.
H.- bessie-
Vai tuollaisia sinä usein mietit, voi voi ja huh huh. Toivottavasti kysymyksessä on vain terve kevyt epäluulo, eikä mikään harhaluuloisuus.
- ent.siivoojaparka
Niihä se on.
Ihmetyttää vain, että muutamat haluavat kaikkien unohtavan hetkessä, mitä omia asioitaan tänne avoimelle palstalle ovat kirjoittaneet. Mistä se häpeän tunne kirjoittamastaan sitten nousee myöhäisjunassa ja aletaan syyttämään toisia henkilökohtaisuuksiin menemisestä, jos niistä muistuttaa?
Avoimia salaisuuksiako? bessie- kirjoitti:
Vai tuollaisia sinä usein mietit, voi voi ja huh huh. Toivottavasti kysymyksessä on vain terve kevyt epäluulo, eikä mikään harhaluuloisuus.
"bessie-"
Ei se minun vikani ole että niin usein.
Eikä harha-luulokaan.
Katohan nyt tätäkin aloitusta ja ajoituksia.
H.- bessie-
hunksz kirjoitti:
"bessie-"
Eikä harha-luulokaan.
H.Noh, jos SINÄ kirjoitat;
"USEIN mietin, miksi ihminen yksin jää mietteisiinsä piiloon, ketjun sisään eri nimmareillaan.
Miksi hän ei uskalla tulla ketjun jatkoksi.
Sillee näytille."
niin sinun vikasihan se ilman muuta on. Vaikutat minun mielestäni vähintäänkin hyvin epäluuloiselta ihmiseltä, ellet peräti suuruusharhaiselta. - bessie-
hunksz kirjoitti:
"bessie-"
Eikä harha-luulokaan.
H.Rakas hunksini en suinkaan tarkoittanut sitä mitä kirjoitin.
Ikuisesti sinun. - bessie-
bessie- kirjoitti:
Rakas hunksini en suinkaan tarkoittanut sitä mitä kirjoitin.
Ikuisesti sinun.Joo, kahjo mikä kahjo. Miksi kirjoitat minun nimimerkilläni?
- rekattu.on.oma
bessie- kirjoitti:
Joo, kahjo mikä kahjo. Miksi kirjoitat minun nimimerkilläni?
Ei se voi sinun olla jos joku toinen sillä voi kirjoittaa.
- bessie-
rekattu.on.oma kirjoitti:
Jaa, miksi ei voi olla minun? Olen käyttänyt nimimerkkiä "bessie" jo monta vuotta, joten kyllä se minun on.
Kuka tahansa voi kirjoittaa toisen nimimerkillä, mutta aniharva sellaista tekee. Tässäkin ketjussa olin jo kirjoittanut nimimerkilläni, ja sitten joku mieleltään sairas tulee ja esiintyy minuna. Ihminen jolla on terve suhtautuminen tähän palstaan ja kanssaihmisiin, normaali ajatuksenjuoksu ja normaalit hyvät käytöstavat, ei sellaiseen alennu. - älä.selitä.vaan.silitä
bessie- kirjoitti:
Joo, kahjo mikä kahjo. Miksi kirjoitat minun nimimerkilläni?
Kaikkihan tuon tietää. Itse kirjoittelet ja sitten tulet katumapäälle.
bessie mikä bessie tarvitseeko tuota nyt koko ajan toitottaa, että joku sinun nimmariasi käyttää. Kaikki me joskus kirjoitetaan sellaista, mitä myöhemmin kadutaan. - vessie-
rekattu.on.oma kirjoitti:
Itse hän sillä kirjoittelee. Kunhan vaan nyt yrittää laittaa toisten syyksi.
- bessie-
älä.selitä.vaan.silitä kirjoitti:
Kaikkihan tuon tietää. Itse kirjoittelet ja sitten tulet katumapäälle.
bessie mikä bessie tarvitseeko tuota nyt koko ajan toitottaa, että joku sinun nimmariasi käyttää. Kaikki me joskus kirjoitetaan sellaista, mitä myöhemmin kadutaan.Niin, kaikki TE kirjoitatte sellaista mitä myöhemmin kadutte. Sitten vaihdatte nikkiä ja sama jatkuu. Kadut vain sitä, että paljastat tyhmyytesi ja pahantahtoisuutesi, et sitä että käyttäydyt halpamaisesti.
Olet niin säälittävän tyhmänilkeä reppana, ettet edes älyä minuna esiintyessäsi kirjoittaa kuten minä itse kirjoittaisin. Minä katumassa kirjoituksiani tässä ketjussa (tai yleensäkään), hohhoijaa taas! - bessie-
bessie- kirjoitti:
Niin, kaikki TE kirjoitatte sellaista mitä myöhemmin kadutte. Sitten vaihdatte nikkiä ja sama jatkuu. Kadut vain sitä, että paljastat tyhmyytesi ja pahantahtoisuutesi, et sitä että käyttäydyt halpamaisesti.
Olet niin säälittävän tyhmänilkeä reppana, ettet edes älyä minuna esiintyessäsi kirjoittaa kuten minä itse kirjoittaisin. Minä katumassa kirjoituksiani tässä ketjussa (tai yleensäkään), hohhoijaa taas!Taas JOKU kirjoitti minuna. On se sitten kummallista. Kohta teen ilmoituksen ylläpitoon. Saavat bannata mokomankin.
- bessie-
bessie- kirjoitti:
Taas JOKU kirjoitti minuna. On se sitten kummallista. Kohta teen ilmoituksen ylläpitoon. Saavat bannata mokomankin.
Olet todella aika pipipää. En minä sinusta ilmoitusta vaivautuisi tekemään, joutessani voin vaivautua vastaamaan sinulle.
Olet ilmeisesti ottanut palstan pilaamisesta, häiriköimisestä ja myös minuna esiintymisestä oikein urakan. Varmaan saat jotain tyydytystä siitä kun saat minut vastaamaan itsellesi ja minä taas ihan mielelläni vastaan kertomalla mitä ajattelen sinusta, joten ei tämä minua juurikaan haittaa. Sivullisille tämä varmasti ei anna mitään, päinvastoin. Siitä olen hieman pahoillani. - ent.siivoojaparka
bessie- kirjoitti:
Olet todella aika pipipää. En minä sinusta ilmoitusta vaivautuisi tekemään, joutessani voin vaivautua vastaamaan sinulle.
Olet ilmeisesti ottanut palstan pilaamisesta, häiriköimisestä ja myös minuna esiintymisestä oikein urakan. Varmaan saat jotain tyydytystä siitä kun saat minut vastaamaan itsellesi ja minä taas ihan mielelläni vastaan kertomalla mitä ajattelen sinusta, joten ei tämä minua juurikaan haittaa. Sivullisille tämä varmasti ei anna mitään, päinvastoin. Siitä olen hieman pahoillani.bessie- bessie- lopeta nyt jo se keskustelu itsesi kanssa. Teet vain itsestäsi naurettavan. Kaikella ystävyydellä.
- bessie-
bessie- bessie- lopeta nyt jo se keskustelu itsesi kanssa. Teet vain itsestäsi naurettavan. Kaikella ystävyydellä.
Anteeksi kuinka?!
Uskotko tai yritätkö uskotella muille, että keskustelen itseni kanssa?! Etkö pysy mukana ja huomaa, että 'keskustelen' nimimerkkiäni käyttävän kusipään kanssa. Sen taas lopetan sitten kun itsestäni siltä tuntuu, kiitos vain kaikella ystävyydellä antamastasi kehotuksesta.
Ja muuten, mielestäni minulla on varaa käyttäytyä naurettavasti niin halutessani, sekin vielä. - ent.siivoojaparka
bessie- bessie- lopeta nyt jo se keskustelu itsesi kanssa. Teet vain itsestäsi naurettavan. Kaikella ystävyydellä.
Teet hyvää työtä puolestani, kun en itse ehdi joka ketjuun samaan aikaan.
Nyt menen tiskaamaan. Voit ottaa siksi aikaa yli, mutta älä hyvin pahoja kirjoittele tällä nikillä, pliiiis.
Tuo äskeinen menetteli vielä ihan hyvin
https://www.youtube.com/watch?v=aiy41vqyNK8
- tätä-mieltä-
Höpön höpö,
ei tarvi olla samaa mieltä, täällä voi ja saa sanoa just niinkuin ittestä tuntuu oikealta, Ei tietenkään tarvi olla samaa mieltä. Saa olla ihan reippaastikin eri mieltä. Villankoiran ydintaitaa olla kuitenkin se että pysytään kutakuinkin asiassa. Mitä enemmän me puhumme toisistamme sitä alemmas taso vajoaa. Kyllä omista kokemuksistaan saa kertoa ja selittää ja perustella pointtejaan omasta elämästään haetuilla esimerkeillä. Ei se ole väärin eikä oikeuta puuttumaan kaikkeen mitä itse on joskus sattunut kirjoittamaan. Se on taas sairaalloista stalkkaamista. Periaatteena on että henkilöt, kirjoittajat eivät saa tulla pääasiaksi ketjuissa. Olisipa täällä sellainen iggausnappi, millä saisi jotkut kommentoijat hävitetyksi näytöltä, ettei jäisi vaivaamaan.
- ent.siivoojaparka
Miten sinä oikein ajattelet?
Pahastutko sinä livessä ja pidätkö stalkkaamisena sellaista, jos olet vaikka jollekin kertonut polvesi olevan kipeä ja hän seuraavalla näkemällä alkaa puhumaan siitä kipeästä polvestasi?
Tai jos (ja kun) olet kertonut pojastasi ja hänen opiskeluistaan ja toinen muutaman viikon päästä alkaa kyselemään, että kuinkas ne pojan opinnot sujuvat?
Ja sillä tavalla eteenpäin ... ent.siivoojaparka kirjoitti:
Miten sinä oikein ajattelet?
Pahastutko sinä livessä ja pidätkö stalkkaamisena sellaista, jos olet vaikka jollekin kertonut polvesi olevan kipeä ja hän seuraavalla näkemällä alkaa puhumaan siitä kipeästä polvestasi?
Tai jos (ja kun) olet kertonut pojastasi ja hänen opiskeluistaan ja toinen muutaman viikon päästä alkaa kyselemään, että kuinkas ne pojan opinnot sujuvat?
Ja sillä tavalla eteenpäin ...Kaksi eri tilannetta. Kasvokkain tiedän kenelle kerron ja en tykkää pahaa jos kysytään jostain kertomastani. Esimerkiksi: eilen olin kampaajallani ja juttelimme kaikkea maan ja taivaan välillä, myös minun asioistani. Jos hän seuraavalla tapaamisella kysyy että oliko kiva reissu tai jotain sinnepäin niin se on normaalia sosiaalista kanssakäymistä.
Palstakirjoittelussa pätee muut säännöt. Kirjoittaja itse asettaa tarkat rajat miten paljon hänen yksityiselämästään tulee julkiseksi. Tietyt henkilöt, kuten minä, emme ole erityisen tarkkoja siitä mitä kerromme, mutta se on edelleenkin meidän oma asia mihin vedämme rajat.
Pääasia on edelleenkin että toisten yksityisasioihin puuttuminen (olivat ne sitten yleisessä tiedossa tai ei) on juoruilemista ja stalkkaamista. Ellei sitten kuulumisien VAIHTO tapahdu sosiaalisesti hyväksytyillä tavoilla: tuttujen ja ystävien kesken, hyväntahtoista mielenkiintoa osoittaen ja harmittomana rupatteluna.
Mitä sinun kanssasi ei tapahdu, koska et katso kuuluvasi yhteisöön ja että sinun ei tarvitse noudattaa mitään normaaleja käyttäytymissääntöjä ;)
Keskustelu herää erimielisyyden kautta.
Toisaalta pitää kysyä, onko provosivasti eri mieltä vai rakentavasti.
Ylipäätään älyllinen lähestymistapa keskusteluun on hyväksi, vahvuuden merkki siitä, että on ryhtiä vastata haasteisiin.- Eimissääntapauksessa
"Jos kaikki ovat aina samaa mieltä, niin kukaan ei ole oikeastaan koskaan mitään mieltä."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1532520- 1572311
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee551983Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1181907"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!591374Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu1941237Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää761036Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa198956Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.326940Kaupungin yt
Honkolan tai hietaman koulu suljetaan. Säästölistalle on nostettu muun muassa Honkolan tai Hietaman koulun toiminnan l24694