Korean Beaty

Kärhötär

Kylvin pussissa olevan ohjeen mukaan Korean Beatyn siemenet kylvömultaan. Pussissa ei ollut mainintaa kylmäkäsittelystä. Aloin miettiä, teinkö väärin, olisiko pitänyt olla jääkaapissa muutama kuukausi kun joissain ohjeissa muistin olevan maininnan kylmäkäsittelystä? Mitä kärhöjä tuo ohje koskisi?
Auttaisiko vielä kylvöksen siirto vaikka terassille?

Kertokaa, jos olette saaneet kasvatettua siemenestä kärhöjä, tavalla tai toisella. Ennestään on ostotaimista kasvatetut omenapuissa kiipeilevät Negus ja Piilu. Hyvin ovat talvehtineet, kasvavat ja kukkivat kauniisti ja kauan vuodesta toiseen. Halusin kokeilla nyt itse alusta alkaen kärhön kasvatusta.

5

484

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kärhötär

Nyt kylvösruukusta on noussut kaksi tainta, vasta sirkkalehdet. Siirsin ruukun jossain vaiheessa ulos lasitetulle terassille kun mitään ei alkanut nousta. En vielä uskalla toivoa niiden olevan kärhön taimia - joskus voi olla luomukylvömullassa vaikka rikkaruohon siemeniä : ). Odotellaan.

• poltinkarva

Ohjeessa lukee, kylvö syksyllä tai 1-3 kk kylmäkäsittelyn jälkeen keväällä. Eli jos kylvää keväällä, niin kylmäkäsittely. Pistokkaista voisi myös yrittää. Minun clematis palentui viime talvena kokonaan.

• Kärhötär

Jatkoa: toinen taimi ei jaksanut sirkkalehtiä kummemmaksi. Mutta toisen istutin jo eilen omenapuun alle, ohjasin tukikeppiin jota myöten se pääsee rungolle. Josko selviää talvesta, on hentoinen, n. 30 cm.
      Kevättä odotellessa.

• Kärhötär

Saa nähdä miten taimen käy talvella. On kummallista, ettei se aio asettua lepoon lainkaan. Muut, vanhat kärhöt ovat jo pudottelemassa lehtiään, tosin Piilussa on vielä muutama kukka...mutta tämä korealainen ei ole syksystä tietääkseenkään, kasvaa vaan pituutta, on ihan vihreä.
      Mielenkiintoinen koehan tämä on, jos ei elä keväällä, onpa edes kokeiltu.

• kärhötär

Eipä selvinnyt talvesta.
      Piilu kärsi kevään kylmyydestä, hitaasti kasvoi eikä runsaat nuput näytä ehtivän aueta lainkaan. Negus menestyi paremmin, mutta pari viikkoa sitten yöllä olivat kotilot ja limaiset vaaleat etanat vallanneet sen ja joka ainoa kukka on syöty reikäiseksi. Tuskin toipuu.
      Huono vuosi oli kärhöille.
      Miten muilla kärhöt selvisivät?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      181
      8437
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4568
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4128
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3612
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3136
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2880
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2596
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      37
      2358
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2046
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2043
    Aihe