uusi megane tulossa

enLUOTA

kovasti kehuvat http://www.iltalehti.fi/autotestit/2016022521168741_at.shtml

MUTTA MUTTA ENTÄS NE SÄHKÖT JA ANTURIT??? Taitaa olla melkoinen murheenkryyni suomessa kun autolle kertyy muutama vuosi ikää...

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ownwfrjne

      Ensitestien mukaan jäämässä altavastaajaksi kilpailijoille.

      • missä.linkki

        Missähän tuollaisia testejä on? Autobildissä sanottiin että myynnillisesti ei tule pärjäämään Golffille mutta Astran kanssa voi olla tasaväkinen. Ominaisuuksiltaan varmaan aika samalla viivalla kuin pahimmat kilpailijat.
        Eikä ole edellisessä Meganessakaan ollut pahemmin mitään anturivikoja tai sähkövikoja. Taisi olla vain kakkossukupolven harmeja. Kummasti niitäkin silti liikenteessä näkyy...


    • hhjjyyg

      Ei tunnu Rellut olevan murheengryynejä muutaman vuoden vanhana. Asiasta kiinnostuneena selasin keskustelufoorumeja sekä suomen että enkun kielisiä.
      Ei löytynyt mitään pahempaa vikaa näistä uudemmista Relluista, vanhoista en ole edes kiinnostunut. Näyttäis olevan ketjulla nämä uudemmat bensakoneet. Rellu on näköjään osannut tehdä kestävän ketjukoneen. Jotain kai kertoo sekin että ainoana eurooppalaisena uudelle saa neljän vuoden takuun.

      • vapariPower

        Haloo, ketjukoneet on turboja ja turbot on todistetusti susia. Markkinajohtaja VW ei osannut tehdä toimivaa ja kestävää turboa, niin miten sitten lilliputtivalmistaja Renault. Eikös turbot mene vaihtoon jo 50 000 km hujakoilla ja kone on kulunut pahasti kun 100 000 on mittarissa eli ei enää korjaus järkevää.
        Fiksu ei minkään merkin pieniin turboihin sekaannu, vaan ostaa luotettavan vapaastihengittävän auton. Tällainen on Mazda tai Honda, joilla ei noita romuturboja ole ollenkaan.va


      • jhhgfj

        Myös mersu käyttää joissakin malleissa Rellun koneita. Renault Nissan alianssi on muuten maailman neljänneksi suurin auton valmistaja. Relluissa on eri turbot kuin volkkareissa ja noita turbo valmistajia on maailmassa muutama. Kulutukset ja tehot ei noissa turbottomissa enää oikein ole tämän päivän tasolla.


      • executive
        vapariPower kirjoitti:

        Haloo, ketjukoneet on turboja ja turbot on todistetusti susia. Markkinajohtaja VW ei osannut tehdä toimivaa ja kestävää turboa, niin miten sitten lilliputtivalmistaja Renault. Eikös turbot mene vaihtoon jo 50 000 km hujakoilla ja kone on kulunut pahasti kun 100 000 on mittarissa eli ei enää korjaus järkevää.
        Fiksu ei minkään merkin pieniin turboihin sekaannu, vaan ostaa luotettavan vapaastihengittävän auton. Tällainen on Mazda tai Honda, joilla ei noita romuturboja ole ollenkaan.va

        Käyttääkö Renu Carretin turboa. Vai olisiko Holsett. Ei ehkä KKK/BorgWarner. ?


      • vapariPower

        On aivan sama, minkä valmistajan turbo on pultattu pieneen koneeseen, kun terve järki sanoo, että sellainen on tosi lyhytikäinen ratkaisu. Ja pirun kallis omistajalle. Volkkari tuon hölmöyden aloitti ja Rellukin tuli perässä. Eiköhän aika monella ole vanhemmassa Golfissa jo kolmas turbo menossa, kun ei juuri 50 000 Km enempää kestä. Näin on parikin ammattimiestä kertonut tuosta kestosta.
        Varmaan myy tuo uusi Megane vielä huonommin kuin vanha, kun kaikki mallit on turboja ja sellaista ei kukaan vähän pitempään pitävä edes uskalla harkita. Onneksi on nämä japsit, jotka eivät lähde kosiskelemaan ostajia harvoilla ja heikoilla ratkaisuilla.


      • lhggjkl

        Ajoin edellisellä meganen 1.4 pikkuturbolla yli 200 tkm, ainakaan niillä kilometreillä moottorissa ei ollut mitään vikaa. Melko huoleton ja viaton peli oli muutenkin. Joten tuli hankittua myös uudempi samanlainen. Näissä uusissa on vesijäähdytetyt turbot, kestää ihan eri tavalla. Kyllähän muuten uusissa tojolootissakin on pikkuturbokoneet.


      • gsbirotor
        vapariPower kirjoitti:

        On aivan sama, minkä valmistajan turbo on pultattu pieneen koneeseen, kun terve järki sanoo, että sellainen on tosi lyhytikäinen ratkaisu. Ja pirun kallis omistajalle. Volkkari tuon hölmöyden aloitti ja Rellukin tuli perässä. Eiköhän aika monella ole vanhemmassa Golfissa jo kolmas turbo menossa, kun ei juuri 50 000 Km enempää kestä. Näin on parikin ammattimiestä kertonut tuosta kestosta.
        Varmaan myy tuo uusi Megane vielä huonommin kuin vanha, kun kaikki mallit on turboja ja sellaista ei kukaan vähän pitempään pitävä edes uskalla harkita. Onneksi on nämä japsit, jotka eivät lähde kosiskelemaan ostajia harvoilla ja heikoilla ratkaisuilla.

        Tiedä siitä, mutta tyoytalta ja hondalta on vasta tulleet markkinoille tuollainen pieni tilavuuksinen turbomoottori.

        Tuo uusi megane tulee myymään selvästi enemmän kuin edeltäjänsä.


      • Prenault
        vapariPower kirjoitti:

        Haloo, ketjukoneet on turboja ja turbot on todistetusti susia. Markkinajohtaja VW ei osannut tehdä toimivaa ja kestävää turboa, niin miten sitten lilliputtivalmistaja Renault. Eikös turbot mene vaihtoon jo 50 000 km hujakoilla ja kone on kulunut pahasti kun 100 000 on mittarissa eli ei enää korjaus järkevää.
        Fiksu ei minkään merkin pieniin turboihin sekaannu, vaan ostaa luotettavan vapaastihengittävän auton. Tällainen on Mazda tai Honda, joilla ei noita romuturboja ole ollenkaan.va

        Kuten joku kirjoitti yllä, Renault-Nissan on tällä hetkellä maailman neljänneksi suurin autovalmistaja, että se siitä "lilliputista". Resursseja konsernilla kyllä piisaa.
        Renaultilla on ollut mallistossa pikkuturboja jo 7 vuotta, jos niiden suurvalmistuksen katsotaan alkaneen 3-koppaisen Meganen 1,4 tCE moottorista. Aika hiljaista on ollut suurien vikavyyhtien suhteen. Ensimmäisillä on ajettu ympäri Eurooppaa jo helposti 6-numeroisia kilometrimääriä.
        Jos joku VW ryssii moottorinsa, eipä se tarkoittane, etteikö muut tekisi asioita paremmin. VW kusi kaksoiskytkinlootansakkin, Rellu sen sijaan osti valmiit lootat maineekkaalta ja kokeneelta voimansiirtovalmistajalta Getragilta ja pahoja ongelmia laatikoissa ei ole kuultu olevan. Kaikkea ei kannata alusta alkaen tehdä itse.

        Jos kerran pääsee testaamaan terhakkaasti vetävää pikkuturboa, tuskin enää kaipailee vaparikierroskoneita. Kestävyysasiat eivät muutenkaan usein askarruta suht uusilla autoilla ajavia kun takuut on voimassa kilometrejä mittarissa vähän.


      • Käytetynkuski
        Prenault kirjoitti:

        Kuten joku kirjoitti yllä, Renault-Nissan on tällä hetkellä maailman neljänneksi suurin autovalmistaja, että se siitä "lilliputista". Resursseja konsernilla kyllä piisaa.
        Renaultilla on ollut mallistossa pikkuturboja jo 7 vuotta, jos niiden suurvalmistuksen katsotaan alkaneen 3-koppaisen Meganen 1,4 tCE moottorista. Aika hiljaista on ollut suurien vikavyyhtien suhteen. Ensimmäisillä on ajettu ympäri Eurooppaa jo helposti 6-numeroisia kilometrimääriä.
        Jos joku VW ryssii moottorinsa, eipä se tarkoittane, etteikö muut tekisi asioita paremmin. VW kusi kaksoiskytkinlootansakkin, Rellu sen sijaan osti valmiit lootat maineekkaalta ja kokeneelta voimansiirtovalmistajalta Getragilta ja pahoja ongelmia laatikoissa ei ole kuultu olevan. Kaikkea ei kannata alusta alkaen tehdä itse.

        Jos kerran pääsee testaamaan terhakkaasti vetävää pikkuturboa, tuskin enää kaipailee vaparikierroskoneita. Kestävyysasiat eivät muutenkaan usein askarruta suht uusilla autoilla ajavia kun takuut on voimassa kilometrejä mittarissa vähän.

        Onko ne resurssit Nissanin? Mulle sillä kestävyydellä on merkitystä, kun uusia en osta ja turbovikoja on kuulunut niin paljon.


      • Prööötti
        Käytetynkuski kirjoitti:

        Onko ne resurssit Nissanin? Mulle sillä kestävyydellä on merkitystä, kun uusia en osta ja turbovikoja on kuulunut niin paljon.

        Tule pois sieltä abc kahvilasta....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1750
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      75
      1367
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1298
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      189
      1283
    5. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1063
    6. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1061
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      902
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      886
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      836
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      804
    Aihe