uusi megane tulossa

enLUOTA

12

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ownwfrjne

      Ensitestien mukaan jäämässä altavastaajaksi kilpailijoille.

      • missä.linkki

        Missähän tuollaisia testejä on? Autobildissä sanottiin että myynnillisesti ei tule pärjäämään Golffille mutta Astran kanssa voi olla tasaväkinen. Ominaisuuksiltaan varmaan aika samalla viivalla kuin pahimmat kilpailijat.
        Eikä ole edellisessä Meganessakaan ollut pahemmin mitään anturivikoja tai sähkövikoja. Taisi olla vain kakkossukupolven harmeja. Kummasti niitäkin silti liikenteessä näkyy...


    • hhjjyyg

      Ei tunnu Rellut olevan murheengryynejä muutaman vuoden vanhana. Asiasta kiinnostuneena selasin keskustelufoorumeja sekä suomen että enkun kielisiä.
      Ei löytynyt mitään pahempaa vikaa näistä uudemmista Relluista, vanhoista en ole edes kiinnostunut. Näyttäis olevan ketjulla nämä uudemmat bensakoneet. Rellu on näköjään osannut tehdä kestävän ketjukoneen. Jotain kai kertoo sekin että ainoana eurooppalaisena uudelle saa neljän vuoden takuun.

      • vapariPower

        Haloo, ketjukoneet on turboja ja turbot on todistetusti susia. Markkinajohtaja VW ei osannut tehdä toimivaa ja kestävää turboa, niin miten sitten lilliputtivalmistaja Renault. Eikös turbot mene vaihtoon jo 50 000 km hujakoilla ja kone on kulunut pahasti kun 100 000 on mittarissa eli ei enää korjaus järkevää.
        Fiksu ei minkään merkin pieniin turboihin sekaannu, vaan ostaa luotettavan vapaastihengittävän auton. Tällainen on Mazda tai Honda, joilla ei noita romuturboja ole ollenkaan.va


      • jhhgfj

        Myös mersu käyttää joissakin malleissa Rellun koneita. Renault Nissan alianssi on muuten maailman neljänneksi suurin auton valmistaja. Relluissa on eri turbot kuin volkkareissa ja noita turbo valmistajia on maailmassa muutama. Kulutukset ja tehot ei noissa turbottomissa enää oikein ole tämän päivän tasolla.


      • executive
        vapariPower kirjoitti:

        Haloo, ketjukoneet on turboja ja turbot on todistetusti susia. Markkinajohtaja VW ei osannut tehdä toimivaa ja kestävää turboa, niin miten sitten lilliputtivalmistaja Renault. Eikös turbot mene vaihtoon jo 50 000 km hujakoilla ja kone on kulunut pahasti kun 100 000 on mittarissa eli ei enää korjaus järkevää.
        Fiksu ei minkään merkin pieniin turboihin sekaannu, vaan ostaa luotettavan vapaastihengittävän auton. Tällainen on Mazda tai Honda, joilla ei noita romuturboja ole ollenkaan.va

        Käyttääkö Renu Carretin turboa. Vai olisiko Holsett. Ei ehkä KKK/BorgWarner. ?


      • vapariPower

        On aivan sama, minkä valmistajan turbo on pultattu pieneen koneeseen, kun terve järki sanoo, että sellainen on tosi lyhytikäinen ratkaisu. Ja pirun kallis omistajalle. Volkkari tuon hölmöyden aloitti ja Rellukin tuli perässä. Eiköhän aika monella ole vanhemmassa Golfissa jo kolmas turbo menossa, kun ei juuri 50 000 Km enempää kestä. Näin on parikin ammattimiestä kertonut tuosta kestosta.
        Varmaan myy tuo uusi Megane vielä huonommin kuin vanha, kun kaikki mallit on turboja ja sellaista ei kukaan vähän pitempään pitävä edes uskalla harkita. Onneksi on nämä japsit, jotka eivät lähde kosiskelemaan ostajia harvoilla ja heikoilla ratkaisuilla.


      • lhggjkl

        Ajoin edellisellä meganen 1.4 pikkuturbolla yli 200 tkm, ainakaan niillä kilometreillä moottorissa ei ollut mitään vikaa. Melko huoleton ja viaton peli oli muutenkin. Joten tuli hankittua myös uudempi samanlainen. Näissä uusissa on vesijäähdytetyt turbot, kestää ihan eri tavalla. Kyllähän muuten uusissa tojolootissakin on pikkuturbokoneet.


      • gsbirotor
        vapariPower kirjoitti:

        On aivan sama, minkä valmistajan turbo on pultattu pieneen koneeseen, kun terve järki sanoo, että sellainen on tosi lyhytikäinen ratkaisu. Ja pirun kallis omistajalle. Volkkari tuon hölmöyden aloitti ja Rellukin tuli perässä. Eiköhän aika monella ole vanhemmassa Golfissa jo kolmas turbo menossa, kun ei juuri 50 000 Km enempää kestä. Näin on parikin ammattimiestä kertonut tuosta kestosta.
        Varmaan myy tuo uusi Megane vielä huonommin kuin vanha, kun kaikki mallit on turboja ja sellaista ei kukaan vähän pitempään pitävä edes uskalla harkita. Onneksi on nämä japsit, jotka eivät lähde kosiskelemaan ostajia harvoilla ja heikoilla ratkaisuilla.

        Tiedä siitä, mutta tyoytalta ja hondalta on vasta tulleet markkinoille tuollainen pieni tilavuuksinen turbomoottori.

        Tuo uusi megane tulee myymään selvästi enemmän kuin edeltäjänsä.


      • Prenault
        vapariPower kirjoitti:

        Haloo, ketjukoneet on turboja ja turbot on todistetusti susia. Markkinajohtaja VW ei osannut tehdä toimivaa ja kestävää turboa, niin miten sitten lilliputtivalmistaja Renault. Eikös turbot mene vaihtoon jo 50 000 km hujakoilla ja kone on kulunut pahasti kun 100 000 on mittarissa eli ei enää korjaus järkevää.
        Fiksu ei minkään merkin pieniin turboihin sekaannu, vaan ostaa luotettavan vapaastihengittävän auton. Tällainen on Mazda tai Honda, joilla ei noita romuturboja ole ollenkaan.va

        Kuten joku kirjoitti yllä, Renault-Nissan on tällä hetkellä maailman neljänneksi suurin autovalmistaja, että se siitä "lilliputista". Resursseja konsernilla kyllä piisaa.
        Renaultilla on ollut mallistossa pikkuturboja jo 7 vuotta, jos niiden suurvalmistuksen katsotaan alkaneen 3-koppaisen Meganen 1,4 tCE moottorista. Aika hiljaista on ollut suurien vikavyyhtien suhteen. Ensimmäisillä on ajettu ympäri Eurooppaa jo helposti 6-numeroisia kilometrimääriä.
        Jos joku VW ryssii moottorinsa, eipä se tarkoittane, etteikö muut tekisi asioita paremmin. VW kusi kaksoiskytkinlootansakkin, Rellu sen sijaan osti valmiit lootat maineekkaalta ja kokeneelta voimansiirtovalmistajalta Getragilta ja pahoja ongelmia laatikoissa ei ole kuultu olevan. Kaikkea ei kannata alusta alkaen tehdä itse.

        Jos kerran pääsee testaamaan terhakkaasti vetävää pikkuturboa, tuskin enää kaipailee vaparikierroskoneita. Kestävyysasiat eivät muutenkaan usein askarruta suht uusilla autoilla ajavia kun takuut on voimassa kilometrejä mittarissa vähän.


      • Käytetynkuski
        Prenault kirjoitti:

        Kuten joku kirjoitti yllä, Renault-Nissan on tällä hetkellä maailman neljänneksi suurin autovalmistaja, että se siitä "lilliputista". Resursseja konsernilla kyllä piisaa.
        Renaultilla on ollut mallistossa pikkuturboja jo 7 vuotta, jos niiden suurvalmistuksen katsotaan alkaneen 3-koppaisen Meganen 1,4 tCE moottorista. Aika hiljaista on ollut suurien vikavyyhtien suhteen. Ensimmäisillä on ajettu ympäri Eurooppaa jo helposti 6-numeroisia kilometrimääriä.
        Jos joku VW ryssii moottorinsa, eipä se tarkoittane, etteikö muut tekisi asioita paremmin. VW kusi kaksoiskytkinlootansakkin, Rellu sen sijaan osti valmiit lootat maineekkaalta ja kokeneelta voimansiirtovalmistajalta Getragilta ja pahoja ongelmia laatikoissa ei ole kuultu olevan. Kaikkea ei kannata alusta alkaen tehdä itse.

        Jos kerran pääsee testaamaan terhakkaasti vetävää pikkuturboa, tuskin enää kaipailee vaparikierroskoneita. Kestävyysasiat eivät muutenkaan usein askarruta suht uusilla autoilla ajavia kun takuut on voimassa kilometrejä mittarissa vähän.

        Onko ne resurssit Nissanin? Mulle sillä kestävyydellä on merkitystä, kun uusia en osta ja turbovikoja on kuulunut niin paljon.


      • Prööötti
        Käytetynkuski kirjoitti:

        Onko ne resurssit Nissanin? Mulle sillä kestävyydellä on merkitystä, kun uusia en osta ja turbovikoja on kuulunut niin paljon.

        Tule pois sieltä abc kahvilasta....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

      Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      84
      1719
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

      Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      272
      1595
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      288
      1363
    4. Martina lähdössä Ibizalle

      Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      170
      1299
    5. Avustikset peruttu.

      Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      57
      905
    6. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      48
      881
    7. 66
      874
    8. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      66
      873
    9. Miksi mies tuntee näin?

      Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      851
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

      parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      48
      838
    Aihe