uusi megane tulossa

enLUOTA

12

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ownwfrjne

      Ensitestien mukaan jäämässä altavastaajaksi kilpailijoille.

      • missä.linkki

        Missähän tuollaisia testejä on? Autobildissä sanottiin että myynnillisesti ei tule pärjäämään Golffille mutta Astran kanssa voi olla tasaväkinen. Ominaisuuksiltaan varmaan aika samalla viivalla kuin pahimmat kilpailijat.
        Eikä ole edellisessä Meganessakaan ollut pahemmin mitään anturivikoja tai sähkövikoja. Taisi olla vain kakkossukupolven harmeja. Kummasti niitäkin silti liikenteessä näkyy...


    • hhjjyyg

      Ei tunnu Rellut olevan murheengryynejä muutaman vuoden vanhana. Asiasta kiinnostuneena selasin keskustelufoorumeja sekä suomen että enkun kielisiä.
      Ei löytynyt mitään pahempaa vikaa näistä uudemmista Relluista, vanhoista en ole edes kiinnostunut. Näyttäis olevan ketjulla nämä uudemmat bensakoneet. Rellu on näköjään osannut tehdä kestävän ketjukoneen. Jotain kai kertoo sekin että ainoana eurooppalaisena uudelle saa neljän vuoden takuun.

      • vapariPower

        Haloo, ketjukoneet on turboja ja turbot on todistetusti susia. Markkinajohtaja VW ei osannut tehdä toimivaa ja kestävää turboa, niin miten sitten lilliputtivalmistaja Renault. Eikös turbot mene vaihtoon jo 50 000 km hujakoilla ja kone on kulunut pahasti kun 100 000 on mittarissa eli ei enää korjaus järkevää.
        Fiksu ei minkään merkin pieniin turboihin sekaannu, vaan ostaa luotettavan vapaastihengittävän auton. Tällainen on Mazda tai Honda, joilla ei noita romuturboja ole ollenkaan.va


      • jhhgfj

        Myös mersu käyttää joissakin malleissa Rellun koneita. Renault Nissan alianssi on muuten maailman neljänneksi suurin auton valmistaja. Relluissa on eri turbot kuin volkkareissa ja noita turbo valmistajia on maailmassa muutama. Kulutukset ja tehot ei noissa turbottomissa enää oikein ole tämän päivän tasolla.


      • executive
        vapariPower kirjoitti:

        Haloo, ketjukoneet on turboja ja turbot on todistetusti susia. Markkinajohtaja VW ei osannut tehdä toimivaa ja kestävää turboa, niin miten sitten lilliputtivalmistaja Renault. Eikös turbot mene vaihtoon jo 50 000 km hujakoilla ja kone on kulunut pahasti kun 100 000 on mittarissa eli ei enää korjaus järkevää.
        Fiksu ei minkään merkin pieniin turboihin sekaannu, vaan ostaa luotettavan vapaastihengittävän auton. Tällainen on Mazda tai Honda, joilla ei noita romuturboja ole ollenkaan.va

        Käyttääkö Renu Carretin turboa. Vai olisiko Holsett. Ei ehkä KKK/BorgWarner. ?


      • vapariPower

        On aivan sama, minkä valmistajan turbo on pultattu pieneen koneeseen, kun terve järki sanoo, että sellainen on tosi lyhytikäinen ratkaisu. Ja pirun kallis omistajalle. Volkkari tuon hölmöyden aloitti ja Rellukin tuli perässä. Eiköhän aika monella ole vanhemmassa Golfissa jo kolmas turbo menossa, kun ei juuri 50 000 Km enempää kestä. Näin on parikin ammattimiestä kertonut tuosta kestosta.
        Varmaan myy tuo uusi Megane vielä huonommin kuin vanha, kun kaikki mallit on turboja ja sellaista ei kukaan vähän pitempään pitävä edes uskalla harkita. Onneksi on nämä japsit, jotka eivät lähde kosiskelemaan ostajia harvoilla ja heikoilla ratkaisuilla.


      • lhggjkl

        Ajoin edellisellä meganen 1.4 pikkuturbolla yli 200 tkm, ainakaan niillä kilometreillä moottorissa ei ollut mitään vikaa. Melko huoleton ja viaton peli oli muutenkin. Joten tuli hankittua myös uudempi samanlainen. Näissä uusissa on vesijäähdytetyt turbot, kestää ihan eri tavalla. Kyllähän muuten uusissa tojolootissakin on pikkuturbokoneet.


      • gsbirotor
        vapariPower kirjoitti:

        On aivan sama, minkä valmistajan turbo on pultattu pieneen koneeseen, kun terve järki sanoo, että sellainen on tosi lyhytikäinen ratkaisu. Ja pirun kallis omistajalle. Volkkari tuon hölmöyden aloitti ja Rellukin tuli perässä. Eiköhän aika monella ole vanhemmassa Golfissa jo kolmas turbo menossa, kun ei juuri 50 000 Km enempää kestä. Näin on parikin ammattimiestä kertonut tuosta kestosta.
        Varmaan myy tuo uusi Megane vielä huonommin kuin vanha, kun kaikki mallit on turboja ja sellaista ei kukaan vähän pitempään pitävä edes uskalla harkita. Onneksi on nämä japsit, jotka eivät lähde kosiskelemaan ostajia harvoilla ja heikoilla ratkaisuilla.

        Tiedä siitä, mutta tyoytalta ja hondalta on vasta tulleet markkinoille tuollainen pieni tilavuuksinen turbomoottori.

        Tuo uusi megane tulee myymään selvästi enemmän kuin edeltäjänsä.


      • Prenault
        vapariPower kirjoitti:

        Haloo, ketjukoneet on turboja ja turbot on todistetusti susia. Markkinajohtaja VW ei osannut tehdä toimivaa ja kestävää turboa, niin miten sitten lilliputtivalmistaja Renault. Eikös turbot mene vaihtoon jo 50 000 km hujakoilla ja kone on kulunut pahasti kun 100 000 on mittarissa eli ei enää korjaus järkevää.
        Fiksu ei minkään merkin pieniin turboihin sekaannu, vaan ostaa luotettavan vapaastihengittävän auton. Tällainen on Mazda tai Honda, joilla ei noita romuturboja ole ollenkaan.va

        Kuten joku kirjoitti yllä, Renault-Nissan on tällä hetkellä maailman neljänneksi suurin autovalmistaja, että se siitä "lilliputista". Resursseja konsernilla kyllä piisaa.
        Renaultilla on ollut mallistossa pikkuturboja jo 7 vuotta, jos niiden suurvalmistuksen katsotaan alkaneen 3-koppaisen Meganen 1,4 tCE moottorista. Aika hiljaista on ollut suurien vikavyyhtien suhteen. Ensimmäisillä on ajettu ympäri Eurooppaa jo helposti 6-numeroisia kilometrimääriä.
        Jos joku VW ryssii moottorinsa, eipä se tarkoittane, etteikö muut tekisi asioita paremmin. VW kusi kaksoiskytkinlootansakkin, Rellu sen sijaan osti valmiit lootat maineekkaalta ja kokeneelta voimansiirtovalmistajalta Getragilta ja pahoja ongelmia laatikoissa ei ole kuultu olevan. Kaikkea ei kannata alusta alkaen tehdä itse.

        Jos kerran pääsee testaamaan terhakkaasti vetävää pikkuturboa, tuskin enää kaipailee vaparikierroskoneita. Kestävyysasiat eivät muutenkaan usein askarruta suht uusilla autoilla ajavia kun takuut on voimassa kilometrejä mittarissa vähän.


      • Käytetynkuski
        Prenault kirjoitti:

        Kuten joku kirjoitti yllä, Renault-Nissan on tällä hetkellä maailman neljänneksi suurin autovalmistaja, että se siitä "lilliputista". Resursseja konsernilla kyllä piisaa.
        Renaultilla on ollut mallistossa pikkuturboja jo 7 vuotta, jos niiden suurvalmistuksen katsotaan alkaneen 3-koppaisen Meganen 1,4 tCE moottorista. Aika hiljaista on ollut suurien vikavyyhtien suhteen. Ensimmäisillä on ajettu ympäri Eurooppaa jo helposti 6-numeroisia kilometrimääriä.
        Jos joku VW ryssii moottorinsa, eipä se tarkoittane, etteikö muut tekisi asioita paremmin. VW kusi kaksoiskytkinlootansakkin, Rellu sen sijaan osti valmiit lootat maineekkaalta ja kokeneelta voimansiirtovalmistajalta Getragilta ja pahoja ongelmia laatikoissa ei ole kuultu olevan. Kaikkea ei kannata alusta alkaen tehdä itse.

        Jos kerran pääsee testaamaan terhakkaasti vetävää pikkuturboa, tuskin enää kaipailee vaparikierroskoneita. Kestävyysasiat eivät muutenkaan usein askarruta suht uusilla autoilla ajavia kun takuut on voimassa kilometrejä mittarissa vähän.

        Onko ne resurssit Nissanin? Mulle sillä kestävyydellä on merkitystä, kun uusia en osta ja turbovikoja on kuulunut niin paljon.


      • Prööötti
        Käytetynkuski kirjoitti:

        Onko ne resurssit Nissanin? Mulle sillä kestävyydellä on merkitystä, kun uusia en osta ja turbovikoja on kuulunut niin paljon.

        Tule pois sieltä abc kahvilasta....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

      Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      173
      22289
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

      Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      74
      9496
    3. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      29
      7480
    4. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

      Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      80
      6325
    5. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

      Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      182
      5960
    6. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      34
      4976
    7. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

      Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      108
      4620
    8. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      101
      4386
    9. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

      Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      87
      2060
    10. Marin vetäs lopullisesti maton alta hallitusyhteistyöltä Kepun kanssa

      Kurvinen on jo ennättänyt kommentoimaan, ettei Kepu ole koskaan enää kiinnostunut vasemmiston kanssa hallituspaikasta, k
      Maailman menoa
      80
      1355
    Aihe