Moikkelis!
Oletteko ajatelleet tai koskaan kokeilleet etsiä kirjekaveria itsellenne. Onko sinulla semmoinen?
Tekisi mieli jostain löytää sähköpostia käyttävä kirjekaveri.
Joitakin vuosia sitten jo yritin semmoista etsiskellä oikein tosissani mutta sato oli laihanlainen. En tiedä oikein tyssäsikö kirjoittelu sen ainokaisen kanssa siihen, ettei minulla ole kovinkaan ihmeellisiä päivittäisiä kuulumisia kerrottavana, eikä ollut hänelläkään. Kovin hiljaisen sorttinen oli.
En ole suuri ajattelija, en jauha politiikkaa, en keskustele uskonnosta, en seuraa urheilua, en katso Kauniita ja rohkeita... Tai tottahan toki kaikesta jutustella voi, jos samanhenkinen kirjekamu löytyy.
Mihinkään aivopesuun tai edes väittelyvänkäämiseen en haluisi sotkeentua vaikkei kaikesta tarvitsekaan olla samaa mieltä. Keveää ja mukavaa saisi olla.
Olen kait aika tylsä tyyppi ja aina vaan tylsemmäksi menen kun ei ole juttuseuraa eikä muutakaan elämää.
En halua muuta kuin kirjoitella ja tietysti saada kirjeitä. Mitään tapaamisia, puheluita tai parisuhdetta en halua; pelkästään kirjekaverin.
Jos teillä on kokemusta aiheesta, kertokaahan miten sujui ja mitä minun pitäisi tehdä tai ottaa huomioon.
Oikeesti hei! :-)
Kirjekaveristako apua yksinäisyyteen?
35
779
Vastaukset
- Keissa
Minulla on tälläkin hetkellä yksi henkilö, jonka kanssa kirjoittelen sähköpostin kautta. Emme ole livenä tavanneet, ei edes kuvia vaihdettu. Kannattava idea. Voihan siitä keheytyä ajan myötä pitempiaikainen ystävä ja voi vaikka tavata.
- LuuPuuPää
Keissa! Mistä sinä sen kirjekaverin sitten tempasit? Mikä tai mitkä konstit olisivat toimivia.
Laitoin tässä äskettäin kirjekaveri-ilmoituksen eräälle ihan sitä varten olevalle sivustolle. Ainoatakaan vastausta ei tullut. Joihinkin siellä oleviin muiden ilmoituksiin vastasin itse. Runsaan kuukauden odotin, eivätkä hekään vastanneet mitään.
Taatusti ilmoitukseni oli ihan hyvä, eikä lähettämissäni kirjeissänikään kaiketi ollut mitään moitittavaa. Siitäkin sivustosta kirjeet kun ohjautuvat käyttäjien oikeisiin sähköpostiosotteisiin, niin onhan kumma jos ei kuukaudessa avanneet postiaan ja huomanneet kirjeitäni.
Tyhjän saa pyytämättäkin; sanoi meitin mummo.
Pitäis vaan jaksaa taas yrittää.
Mistähän saisi kirjuutuskamun? Sitä mietin. - peparmentti15
Minä olen liikuntavammainen nainen 54 v Pelkään miehiä.
Kävinpä minäkin nyt sitten etsiskelemässä paikkoja ja ilmoituksia kirjeenvaihtokavereista.
Nuorisolle näyttäis niitä löytyvän. Sitten löytyi erilainen ja sekalainen sakki vertaistukeen perustuvia kirjeenvaihtosivustoja. Niitä en sen kummemmin ruvennut plaraamaan.
Onpa outoa. Aika vähän on tavistallaajille, semmoisille kun suht terveet aikuiset ja varttuneempi väkikin. Jospa en osannut etsiä.
Luulisi yksinäisten pyrkivän kirjekontakteihin enemmänkin ja ilman mitään parin etsintää tai muuta sitouksellisuutta, sidosryhmää tms.
Yksinäisiä on paljon. Saattaisi päivää kummasti piristää kirjeenvaihto. On se ainakin yksi vaihtoehto tai lisäke tälläkin sivustolla roikkumiselle. Tuntuis olevan ideaa.
Laitan nyt tuon yhden linkin. Jospa sieltä sitten löytyis joku jollekin.
http://kirjeenvaihtokaverit.net/- Keissa
En nyt ihan tarkkaa muista, kun kirjoiteltu on jo aika pitkän aikaa. Netissä se osoite jossain oli. On minulla ollut useampikin, mutta jostain syystä into kirjoitella on hiipunut ja sitten loppunut kokoaan.
Kannattaa aina kokeilla. Voihan jutun lopettaa, jos ei vaikuttaa siltä ettei synkkaa tai ei ole jaettavaa.- Anonyymi
Mulla oli kirjefrendi 1970luvulla ulkomailla,minkä löysin
Hesarin kautta . Noin kaksi vuotta kirjoitettiin.
- 0078
Mulla on ollut kirjekavereita suurimman osan elämästäni. Yhden kanssa yhteydenpito on jatkunut jo yli 10 vuotta ja pidän sitä oikeana ystävänäni. Ainoa ongelma on, että se asuu ulkomailla (ulkosuomalainen) eikä me voida juurikaan tavata tai tehdä mitään yhdessä välimatkan takia. Mutta ihanaa että on edes sellainen kaukoystävä joka kuuntelee, iloitsee hyvistä uutisistani ja on tukena silloin kun mulla on vaikeaa. :)
- etsivälöytänee
Varmasti on apua yksinäisyyteen ja antaa elämälle sisältöä. Itselläni ollut amerikkalainen kirjeenvaihtoystävä reilut 20 vuotta.
- Nettikaveruuseitoimi
Olen netistä yrittänyt löytää sähköpostikavereita, mutta se kirjoittelu aina lopahtaa sitten ennemmin tai myöhemmin jomman kumman aloitteesta. Vaikeaa on. Oikeita kavereita ei kyllä kirjoittamalla saa.
- yksinäinenharakka
Minulla on kirjeystäviä, mutta he asuvat kaukana, joten ei olla nähty. Noin muuten liveystävää tuolla tavalla on vaikeaa saada. Yleensä mukavat ihmiset ovat mun kohdalla asuneet kauempana ja omalta alueelta ei oikein ole samanhenkistä seuraa löytynyt..
- LuuPuuPää
Tämä on minulta yksi yritys saada kontaktia ulkomaailmaan. Oikeastaan olisi mukavaa kirjoitella jonkun ulkosuomalaisen kanssa. Olisi ehkä enemmän juteltavaa, kyseltävää ja ihmeteltävää. Eikö semmoinen (nettiystävyys) kirjekaveruus sitten toimisi? Onkohan mulla nyt heinäsuova pengottavana ja siellä jossain vaivainen neulantynkä :-/ Missähän se heinäkasa edes on. Pääsisin alkuun etsinnöissä.
En edes yrittäisi saada kirjekaverista yhtään mitään muuta kuin vain ja ainostaan kirjekaverin. Eikö se olisi aika helppoa puolin ja toisin. Vai onko se just este löytää ketään kirjoittelemaan kun heti alussa ilmoittaisin, että me ei sitten tavata, emme ujuttaudu toistemme jokapäiväiseen elämään, muuta kuin sähköpostiosoitettani et todennäköisesti tule koskaan saamaan jne...
Kuulostaisiko tuo teidän mielestänne ylivarovaiselta, pimeeltä tai jopa skitsolta? :-) - hihoöihöoih
No, PRKL! Mistä niitä löytyy!????? Kehutaan vaan kun mulla ja mulla on ollut jo iän kaiken ollu kirjekaveri mut sen enempää ei tietoo tuu. Tuo yks annettu linkki on jo koettu ja tyhjäksi sekin haavi havaittu :-/
- kirjevaihtokandidaatti
Olen kokeillut ja on hyviä kokemuksia. Voitko antaa sähköpostiosoiteesi niin rupean sinulle vapaaehtoiseksi kirjeenvaihtokaveriksi? Mistään erityisen sivistyneestä ei tarvitse puhua; pystyn kyllä jauhamaan paskaa ja small talkia ihan mistä tahansa sää mukaan luettuna. Jos sivistyneesti tarvitsee keskustella, niin pystyn kyllä siihenkin kunhan aihe on sopiva.
- gfr6y
Joitakin international chattejä kannattaa kokeilla. Itse löysin japanista kirjekaverin.
- Ölliäinen
Puhutaanko sielä muuta ku Lontoon kieltä?
- testattu
http://kirjeenvaihtokaverit.net/
http://www.sinamina.fi/kirjekamut.htm
https://fi.penpal-gate.net/
jälkimmäisestä saa ulkomaalasia :)- Eihän_tästä
linkistä "kirjeenvaihtokaverit.net" pääse kuin etusivulle, jossa on lyhyt esitteluteksti. Ei ole mitään klikkauskohtaa.
- eeeeeeee
Sivuston vasemmassa reunassa on erilaisia klikkausvaihtoehtoja.Voit hakea eri ikäryhnistä tai hakusanoilla sekä kohdasta uusimpia ilmoituksia.Voit myös laittaa oman ilmoituksen.
- Sivuston_vasem-
eeeeeeee kirjoitti:
Sivuston vasemmassa reunassa on erilaisia klikkausvaihtoehtoja.Voit hakea eri ikäryhnistä tai hakusanoilla sekä kohdasta uusimpia ilmoituksia.Voit myös laittaa oman ilmoituksen.
massa reunassa ei ole yhtään mitään klikkauskohtaa eikä mitään muutakaan, joten tuo sivusto on täysin hyödytön ja merkityksetön.
Tämä "sinamina" -sivusto toimii. - eeeeeeee
eeeeeeee kirjoitti:
Siis tuolla sinisellä alueella nuo sanat, joista voi klikata.Ja sinisen alapuolella myös.
- hihj
Eihän_tästä kirjoitti:
linkistä "kirjeenvaihtokaverit.net" pääse kuin etusivulle, jossa on lyhyt esitteluteksti. Ei ole mitään klikkauskohtaa.
Vieritä sitä sivua alaspäin. Siltä löytyy ikäryhmät!
- Anonyymi
Eihän_tästä kirjoitti:
ei pääse enää siihenkään, lopetettu lienee kokonaan
- shortemail
Minä en taas jaksa kirjoittaa mitään pitkiä sähköposteja. Asia loppuisi nopeasti ja kirjeestä näkyisi että tuolle ei tapahdu koskaan mitään kun noin tylsät jutut. Haluaisin mieluummin jonkin tekstiviestitapaisen kaverin, jonka kanssa lähetellä lyhyttä small talkia. Ei tuntuisi koskaan yksinäiseltä.
- LuuPuuPää
Olisihan se mukavaa joskus saada tekstari. Tänään kirjoittaisin: Halavattu! Hernari palo pohjaan! Kattila on kauheessa karstassa. Mitä sinä touhuat?
- liiankilttivieläkin
Itse en enää edes uskalla yrittää etsiä itselleni kirjekaveria, kun on ollut niin paljon huonoja kokemuksia vuosien varrella, vaikka olen aina yrittänyt poimia omankaltaisiani yliherkkiä ja empaattisia ihmisiä. Vain 2/8 ovat olleet tervejärkisiä ja joilla ei ole ollut sairasta tarvetta nostaa itseään koko aika toisten yläpuolelle.
- Uneton.yksin
Voihan *******.
Miljoona kirjekaveri-ilmoitusta luin. Ei löytynyt mitään sopivaa. Monella tuntui olevan isoja ongelmia joita haluttiin kirjekaverin kanssa setviä.
Oli niitä jotka selvästikin tai rivien välissä halusivat löytää elämänkumppanin, eivätkä vain kirjekaveria. Oli liian vanhoja ja oli liian nuoria ja vaikka mitä. :-( Taidan olla myös heinäsuovan äärellä. Epäilen vahvasti ettei sitä neulaa edes ole siinä heinäkasassa jota pengoin. - 16117
Mitä nyt noita sähköposti kirjeenvaihtoja on kymmenkunta takanapäin. Kokemuksen kautta on tullut kyynistyttyä koko hommaa kohtaan. Joidenkin kanssa dialogi muuttuu monologiksi hyvin nopeasti perustutustumisen jälkeen. Tietysti on mahdollista, että olen vain löytänyt ihmisiä, joiden kanssa ei paljon yhteistä ole.
Muutaman ihmisen kanssa tuli parhaimmillaan kirjoiteltua jopa muutaman vuoden ajan, mutta ajan myötä kirjoitusten välinen aika tyypillisesti kasvaa kasvamistaan, kunnes sitä viestiä ei sitten enää tulekaan. Tietysti en voi ketään kohti tässä mielessä viskoa kiviä, sillä oli myös tapauksia, joille itse en syystä tai toisesta enää viitsinyt kirjoittaa, enkä sitä aina lähtenyt heille selittelemään.
Yhden tyypin kanssa tapasin jopa kasvotusten, mutta tapaamisen jälkeen ilman mitään selitystä yhteydenpito loppui täysin hänen puolestaan. En edelleenkään ymmärrä miksi, sillä siihen pisteeseen asti juttu oli luistanut loistavasti. Itse olin ihan kaverimielessä liikkeellä vaikka vastassa olikin vastakkaisen sukupuolen edustaja. Tavatessakin käyttäydyin vähintäänkin asiallisesti. Ei siinä sitten voinut muuta kuin toivottaa hänelle hyvää jatkoa ja unohtaa koko ihmissuhde.
Sanoisin siis kirjeenvaihtokokeilujen ainoastaan kärjistäneen yksinäisyyttäni. Edellä mainitun tyyppiset tekstarikaverit kuulostavat tässä vaiheessa huomattavasti mielekkäämmiltä. Jos vastausta tekstariin ei sitten tulekaan, enpähän ole ainakaan uhrannut tunteja elämästäni tekstarin laatimiseen. Kynnys vastata on huomattavasti matalammalla.- mnbzm
Ongelma on kait nyt siinä ettemme voi laittaa puhelinnumeroamme tänne tai yhtään mihinkään julkisuuteen. Maailama on paha... senhän sanoo järkikin. Harmi :_(
- jjjjjerre
Voihan sähköpstiosoitteen laittaa siten, ettei nimi näy.
- Tässä_kirje-
kaveriksi yksinäisille nuori uskovainen (vanhoillislestadiolainen) nainen:
[email protected] - kdfnskc
http://www.webbisivu.com/ystäviä/kirjekamut täältä
- fkgjldfkgj
Facebookissa on myös kirjeenvaihtoryhmiä, josko sieltä onnistaisi?
- History
Moi.
Kirjekaverit.net:issä käyn säännöllisesti lukemassa ilmoituksia, ja pari kertaa ollut myös itsellä ilmoitus sivustolla. Olen hieman yli kolmekymppinen ja etsinyt vanhempia kirjekavereita (49 ) siitä yksinkertaisesta syystä, koska itseni ikäisten jutut eivät ole koskaan kiinnostaneet ja koskettaneet. Elämäni on sisällöltään perusjuttujen hoitamista (ei glamouria, baareissa juoksemista tai muutenkaan mitään, mitä ikäiseni monesti harrastavat) ja kun töitä teen, niin se on historia-aiheisten kirjoitusten työstämistä. Minulla on myös PenPal World nimisellä sivustolla ilmoitus, joka on parempi kuin esimerkiksi Interpals (jossa pyörii paljon trolleja ja rahankerääjiä). Juuri noilta ulkomaalaisilta sivustoilta olen löytänyt ihmisiä, jotka keskustelevat asioista ihanan laajasti ja avoimesti.
Mutta oli sitten suomalainen tai ulkomaalainen sivusto, niin "ongelmaksi" nousee lähes poikkeuksetta se, että jossakin vaiheessa kirjoittelu jompi kumpi ihastuu ja kirjoittelu saa sitten suhdesetvittelyn makua, mikä oikeastaan on aika ymmärrettävää, koska kirjeiden/meilien kirjoittaminen, eli että otat aikaa muista arkisista hommista ja annat tuon ajan toiselle ihmiselle sekä jaat syviäkin ajatuksia ja tunteita, on todella henkilökohtaista ja tapahtuu privana. Jos kaipaa vain kuulumisten vaihtamista ja max 5 riviä per viesti, niin kannattaa ehkä pysyä näillä keskustelupalstoilla ja ehkä niiden kautta hakea meili/tekstailuseuraa, joka ehkä voi laajeta sitten joksikin puhtaasti kaveripohjaiseksi hommaksi.
Joku mainitsi kirjeenvaihtoon liittyvät parisuhdeodotukset. Aika monet esimerkiksi ilmoittavat jo tuolla kirjekaverit.net:issä, että ovat aviossa tms. ja ettei vastakkaisen sukupuolen edustajien kannata edes yrittää kontaktin ottamista. Ja jos nainen etsii miestä tai toisin päin, niin kyllä se lähes poikkeuksetta johtaa vähintään kevyeen flirttiin, puhuttiin sitten niistä maailmansodista tai pankkikriiseistä, koska se nyt vain kuuluu osaksi dynamiikkaa, ellei toinen tai kumpikin ole kiinnostunut saman sukupuolen edustajista.
Itse olen ilmoittanut heti alkuun, etten pane mitään kriteerejä, etsinkö vain kaveria vai enemmän. KOSKA elämä ei yleensä mene, kuten ihminen voi vakaasti suunnitella. Sen ovat puhdas käytäntö ja tähänastinen vaellus todistaneet (pääasiassa aika v*ttumaisesti) moneen otteeseen. Henkilökohtaisesti en voi sanoa ennen johonkin ihmiseen tutustumista, että tilanne tulisi esimerkiksi kahden vuoden kirjoittelun jälkeen olemaan tismalleen sama kuin nyt. Eikä voi kukaan muukaan. Kyllähän ns. tosielämässäkin ystävät voivat rakastua tai toisaalta päätyä vihaamaan toisiaan. Mutta ehkä miehille infona: naiset etsivät noilta sivuilta yleensä kaunopuheista/herkkää ja monesti myös uskovaista miestä elämänkumppaniksi, koska eivät ole kaupungilta tai muualta kumppania löytäneet. Sen huomaa jo ilmoituksen asettelusta.
Kirjekaverit.net:istä en ole pitkäaikaisia kirje/meilikavereita löytänyt, mikä on sääli. Monta vuotta sitten kirjoittelin kahden suomalaisen miehen kanssa (eri ajanjaksoina, muutama vuosi väliä), mutta heillä kummallakin alkoi mennä jutut siihen, että minusta alkoi tuntua, kuin olisin heidän yksityisomaisuuttaan. Kirjoittelu sitten loppui kummankin kanssa lyhyiden ja kipakoiden suhdesetvittelyjen jälkeen.
Viimeksi kun minulla oli ilmoitus, niin sain yhden todella hyvän vastauksen, MUTTA kun vastasin siihen, niin kyseinen osoite oli suljettu. Eli kun en ollut ehtinyt päivässä kirjoittaa takaisin, niin oli luovutettu ja suljettu varmaan tuota varten avattu ilmaisosoite. Joten ihmiset odottakaa ainakin 2 tai 3 päivää ennen kuin masennutte vastauksen puutteesta! :)
Nykyisin minulla on ulkomaalaisen sivuston kautta kaksi kirjekaveria, joiden kanssa on kaverillista elämän ja maailman politiikan pohtimista ja myös runoilua. Oli myös yksi mies, joka selvästi kirjoitti jonkinlaista käsikirjoitusta, johon otti kirjoittamiani juttuja. Kun tästä humoristisesti mainitsin, niin loppui yhteydenpito kuin seinään. Eli tuollakin voi olla mitä tahansa porukkaa ja kannattaa tarkastaa toisen henkilöllisyys viimeistään siinä vaiheessa. kun mennään syvemmälle oman elämän juttuihin.
Ja jos joku nyt panee kirjekaverit.net:iin ilmoituksen, niin ehkä jatketaan sen kautta kirjoittelua. Kuka tietää. Toivottavasti löydätte kavereita! Tuo PenPal World on kyllä hyvä, suosittelen. Löytyy hyvä sivusto myös FB:stä heiltä. Siellä voi seinälle kirjoittaa lyhyen kaveri-ilmoituksen tai bongata jonkun toisen ilmoituksen. :) - kirjeystävä
Vastaanpa minäkin tähän ketjuun. Itse aloittelin kirjoittelun juuri yksinäisyydestä ja haluasta pitää yhteyttä ihmisiin. En minäkään ole koskaan ajatellut, että pitäisi ketään edes tavata kun en ole mitenkään sosiaalinen eikä juttu välttämättä onnistuisi kasvotusten hiljaisen puoleinen kun olen. Kun itsellä ei ole mitään muuta elämää kun työ niin ei sitä asiaakaan kamalasti ole koskaan ollut, tai sellaista asiaa joka ketään kiinnostaisi. Olen äärettömän tylsä ihminen. Ensimmäisen kerran vastasin viestiin josta tunsin, että toisella puolella on melko samantyyppinen ihminen kiinnostuksen kohteineen. Hänen kanssaan pidetään yhteyttä vieläkin ja hänestä on tullut sydänystäväni, vaikkemme ole koskaan nähneetkään, on jaettu ilot ja surut ja hän taitaa olla ihminen joka tietää eniten elämästäni.
Jostain syystä sain kuutisen vuotta sitten päähäni laittaa itse ilmoituksen ja kirjoittelinkin jonkun aikaa usean ihmisen kanssa, mutta koska ei ollut mitään yhteistä parin vuoden kirjoittelun jälkeen katsoin, että en jaksa kuunnella sitä teennäisyyttä ja ihmisten omaa kehua, toki niitä oli karissut jo siinä aiemminkin. Ainoastaan yksi jäi, hän tuntui omalta jo alussa ja vuosien kuluessa päätimme tavata ja rakastuimme ja tällä hetkellä olen kiitollinen, että tulin tuon ilmoituksen laittaneeksi.
En todellakaan etsinyt kumppania elämääni, ainoastaan kirjoittelukaveria jota en välttämättä halua nähdä.
Minä löysin avun yksinäisyyteen kirjottelun avulla, sillä en ole kokenut olevani yksinäinen enää vuosikausiin.
Suosittelen kyllä jokaiselle kirjeenvaihtoa edes kokeilun vuoksi. Kunhan muistaa, että meitä on moneen lähtöön eikä kaikkien kanssa vain tule juttuun eikä tarvitsekaan. Etsii ne jyvät akanoista niin jo yksikin ystävä tuo suuren ilon elämään.
Itse olen käyttänyt suomi24.fi maa kirjeenvaihto palstaa.
http://keskustelu.suomi24.fi/ajanviete/henkilokohtaiset/kirjeystavat---aikuiset
Onnea ja kärsivällisyyttä etsintöihin! - Anonyymi
Joskus vuosia vuosia sitten sain tämän sivuston kirjenvaihtopalstan kautta parikin joiden kanssa sähköposteja vaihdeltiin, sitten ykskaks molemmat hävisi kuin pieru saharaan . Yksi kirjoittelukaveri löytyi nyt jo lopetetun kirjeenvaihtosivuston kautta lähes 10 vuotta sitten ja edelleen kirjoitellaan, muutaman kerran on tavattukin vaikka välimatka on pitkä.
Muutaman kerran olen tämän sivuston kirjeenvaihtopalstalla ilmoitellut, mutta kukaan muu kuin jotkut nuoret miehet ei ole ollut kiinnostunut näin vanhan mummon kanssa kirjoittelemaan. Itseäni ei kuitenkaan kiinnosta lastani nuoremmat miehet, eikä varsinkaan ne hoono soomi- kirjoittajat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä432297Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi2422109- 1111558
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1441291- 1151237
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1391134Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://271117- 741019
- 65983
- 70960