JA EI SITTEN OLE PROVO!
Mikä pienentäisi ominaisuutta(ei ole vikaa missään) Tilanne on seuraava, esim 2 vaihde ja hidas nopeus kaasu pohjaan tai reilusti niin ensin ei tapshdu kuin hidasta kiihtymistä ja sitten ahto nousee ja perä alkaa luistaa tiestä riippuen jommalle kummalle puolelle ja jäällä kuuluu kyllä edestälin nastojen raapivan tyhjää . On pakko hellätä kaasua koska ohjausliike ei auta eikä ole riittävä kait hidas ohjauskin? Ja jos ei hellää kaasua auto pyörähtää. Vauhtihan on kasvanut jo nytkin reiluksi joten kaasun helläys että saa auton hallintaan.
Manuaali forester . Vetosuhde on 50:50 vaikka sen tietää joka tuntee foresterit . Myös painon jakauma on 50:50 . Todellinen symmetrical neliveto. Lukot pitää liukkaalla varmasti. Miksi se käyttäytyy kuin takavetoinen? Kiihtyminen jäällä ja lumella on kuitenkin sitä luokkaa ettei mikään takaveto tai etuveto millään elektroniikka tasauspyörästö hässäkällä pysty tuohon kiihtyvyyteen noin huonoilla renkailla kovettuneet ja nasta jo kuluneet liki tasalle,aivan ominaisuudethan muuttuu ensitalvella jo paljon kun uusin renkaat.
Mutta jos hifistelee ja siirtää akun taakse vaikka optiman 2x 6 v niin menee vaikka mihin koloon . Idea lisää painoa takarenkaille ja keula kevenee. Mitähän vaikuttaisi?
Veikeä tunne joskus kun tiessä paljon kaatoa ja aivan peilinä ja hiukan tarjoaa liikaa kaasua niin koko auto alkaa sivuttais siirtymällä valua ojaakohden joka tenkaan lyödessä tyhjää ja vauhti kiihtyy kuitenkin kokoajan reipasta vauhtia.
On nämä nelivedot ja vielä nämä missä mikään ei rajoita mitään tyhjän lyömistä missään tilanteissa vaan mukavia oikeita itse ajettavia autoja.
Ei sen puoleen on se turvallinen elektroniikan joka tilanteen oikova ja vauhdin tappava tietysti turvallinen eikä tartte udella miksi auto liukkaalla haluaa pyörähtää.
Joo se neuvo että lisää kaasua ei nyt tilanteeseeni päde. Jos kaasua pitää vedossa mikään ei voi estää pyörähdystä.
Perä lipsuu ylikovaa sivuille.
4
116
Vastaukset
- Foreeeeeeee
Sanoisin että ongelma on renkaissa, kuulostaa kovasti siltä että runko on mennyt löysäksi ja antaa alkusysäyksen sladille. Omassa 2006 XT:ssä oli samankaltaisia oireita kitkoilla.
Tuohon akkukikkailuun sanoisin että kannattaa ennemmin laittaa lisävakaajat eteen ja varsinkin taakse vaikuttaa älyttömästi kun kori jäykistyy. Sitten kunnon renkaat ja ajoelämys on valmis. - fhfhhfh
Jossain on vikaa sitten. Oma fore pysyy 300hp tehoilla hallussa jäälläkin vaikka iskee kaasun pohjaan ja antaa olla siellä.
- Käänny360astettajakatoa
Vakaaja taakse on kyllä käynyt mielessä koska sen vaihdosta on ollut ainakin tekstien mukaan havaittavaa hyötyä. Bc racing rm on alustasarjana ja samat oireet oli vakioalustan kanssa . Vakio alusta läpäisi katsatuksen vaikka perä roikui nivomatin lopettettua toimintansa. Sarja paransi muuten pehmeähköä alustaa sopivasti. Kovammassa vauhdissa kaistalle paluu muuttui varmaksi. Mistähän kannataa tilata ja mikä vakaaja sarja? Rata-ajoa ei ole .
Tehon määrä tuskin asiaan vaikuttaa ,omassa on 260hv ja 410nm mitattu ja säädetty. Mikähän on niin erilaista tuon "fhfhhfh " nimimerkin autossa? Ajotaito tietysti mutta on tätä nyt saanut monta vuotta jo harjoitella.
Talvirenkaat on kyllä luokattoman huonot nykyisin. Nastat tulee 101% varmuudella. Onkohan niiden merkillä mallilla jotain hyväksi havaittua ei testivoittajia nokian tyyliin vaan käytössä hoksattu hyvä toimivuus? Kapea rengas, 17"vanne , leveä ei toimi sohjossa. Taitaa renkaat olla se suurin syy.
Vielä ehtii parannella autoa ennen paalausta :-)
- FFH
FFH vastaa. Vakaajan merkillä ei mun mielestä juurikaan ole väliä kunhan on sopiva. Whiteline, Cusco ainakin ovat laadukkaita merkkejä. Omassa on joku budjetti mutta huomaa järjettömän ison eron. Katso vaikka Race.fi sivustoa siellä on ainakin jotain ollut.
Minä uskoisin kanssa renkaiden huonouteen, kuvailemasi auton käytös voisi johtua siitä että ns korkeaprofiilinen rengas pettää alta. Oletko paineet tarkastanut?
Oma menee tosiaan kaasu pohjassa sutien suoraan, sladi vaatii ohjausta tai sitten kaltevaa tietä, mitään pelkoa pyörähdyksestä ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2494514Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1232949Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412712Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741700Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1051543Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn161431- 511271
- 921206
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2011065- 471045