Tk. lääkäri diagnosoi ihottumani punatäplähilseilyksi. Ihottuma alkoi 4-5viikkoa sitten lievänä. Ensin vartalolle ja käsiin ilmaantui joitain (n.10) punaista osa hieman rakkomaista täplää jotka kooltaa sormenpää kokoisia ja pienempiä. Ei ollut kutinaa. Tää vaihe kesti pari viikkoa. Sitten alkoi ilmaantua pienempia pilkkuja. Selkä kyljet kainalot ja käsivarret kyynärpäistä ranteisiin. Samoin nilkkoihin tuli jokunen kutiava paukama. Ja samalla alkoi hillitön kutina ja oli varattava aika lääkärille. Ja sain reseptillä voidetta ja kutinaa hillitsevää lääkettä. Ne auttoivat hiukan ja ihottuma ja kutina hiukan hellittivät... ajattelin että pärjään siihen asti mitä lääkäri lupasi tämän kestävän noin 6-8viikkoa. No nytten reilu viikon on varsinkin öisin ja iltaisin jalkapohjia kutissut hillittömästi. Kysymys kuuluukin onko muilla "pth-potilailla" kutina ollu ollu jalkapohjissa? Ku ymmärtääkseni se keskittyy keskikroppaan.. ja lisäkysymyksenä että voiko toi jalkapohjien kutina olla jotai muuta ku ilmeisesti maksa-haima -munuais ongelmat saattavat aiheuttaa sitä. En ole lääkkeitä paljoa joutunu käyttää ja alkoholia en käytä ollenkaa.. että jos sisälmykset oireilee ni syy jossain muussa.. syöpä?? :(
Ihottumasta..
kutinaankyllästynyt
0
55
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997780- 1075587
- 2754851
- 494773
- 753554
- 502818
- 602521
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222448Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412274