Olisi tarkoitus mahd. hakea jompikumpi... Vertailin kyllä mutta kumpi parempi merkki?
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/15223/gcvqj/Samsung-UE55JU6515-55-Smart-4K-Ultra-HD-Curved-LED-televisio
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/61405/gcqkt/LG-60UF772V-60-Smart-4K-Ultra-HD-LED-televisio-1800-PMI
Joku enempi tietävä vois antaa vinkkiä kumpi kannattas ostaa?
Kumpi näistä telkkareista?
3
89
Vastaukset
- sit-sen-näkee
Meillä on samsunki ja lg, LG näyttää kanavaa vaihtaessa mikä ohjelma menossa, mutta samsunki ei, tämä on pitkän päälle vittumainen vika. Ja samsunkin teksti tv on perseestä. Nämä meidän toosat ei ole samat kun nuo linkkien toosat, mutta ottasin tuon LGeen jos itse ostaisin.
- Kokeile_itse_ennen_ostoa
Aloittaja, onko "olet vertaillut" sama kuin olet kokeillut niitä itse?
Ainakin itse päätin tv:n ostamisesta vasta kunnollisen kokeilun jälkeen. TV tulee jatkuvaan käyttöön, yleensä monta tuntia illassa, joten sen käytön pitää olla helppoa ja loogista. En lopulta päätynyt Sonyyn, Samsungiin, LG:hen enkä Philipsiin vaan Panasoniciin ihan tv:n käyttökokemuksen perusteella. Panasonic oli selkeästi kaikkein paras käytettävyydessä ja pystyin kyllä maksamaan 50-100 euroa enemmän saadakseni hyvän tv:n. Valintaperusteenani ei ollut mahdollisimman halvan saaminen.
Olen samaa mieltä ensimmäisen vastaajan kanssa, että LG on noista kahdesta parempi. Samsungissa on myös tuon ohjelmatiedon puuttumisen lisäksi ikävää, että DVB-tekstitykset (YLE, AVA, MTV3HD, ...) katoavat moneksi sekunniksi, jos esim. katsoo nykyisen ohjelman tiedot. Siinä sitten odotetaan, että tv taas löytää tekstit...
Ja ainakaan aiemmissa malleissa ei Samsungissa millään saanut kuvasuhteelle sellaista asetusta, jossa kuva olisi lähetyksen mukainen vaan piti valita joko 16:9, jossa poikkeava 4:3-kuva venytettiin (kaikki levenee, kuten ihmiset lihavan näköisiä) tai sitten 4:3, jossa sitten siitä poikkeava 16:9-kuva kavennettiin. Kuulemma nykyään tuon saa toimimaan Samsungissakin kahta eri asetusta säätämällä. Ainakin LG:ssä se toimii ja on toiminut aina, kuten myös Panasonicissa. Minulle tuon oikea toiminta oli tärkeä valintaperuste. - aloittajaaaa
LGeen tilasin :)
Tänään haen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821329Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä651115Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021108Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1631033Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121019Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103973Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68886Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍121813- 77745
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121744